Jöjjön a mai szemezgetés az elmúlt időszak lánglovagos képeiből. Ím az első:
Csomagtartón át húzták ki a sofőrt az árokba borult Fiatból Székesfehérváron
A Seregélyesi úton a Mártírok útja felől érkező Fiat Tempra a Repkény utca kereszteződése után, az M7-es autópálya lehajtójának közelében az út menti vízelvezető árokba hajtott, ahol a bal oldalára borult. Az autót vezető férfit a tűzoltók csak úgy tudták kiszabadítani, hogy a kocsi hátsó üléstámláit kivágták a járműből, s ezután a mentők segítségével a csomagtartón keresztül emelték ki a sérültet. A sofőrt a mentők kórházba szállították. A Fiatot a tűzoltók csörlővel állították kerekeire, majd kivontatták az árokból. Az autó vezetője nem használt biztonsági övet.
Na most ugye az alapvető, hogy az övet nem használta a marhája. De elemezzünk csak tovább! A leírás szerint az autó a bal oldalára borult. Ami a legjobb esetben is jobb oldala. Még testvérek angolok közt is. De szemezgessünk tovább a képek közt.
Szóval nem volt bekötve, ellenben papucsban vezetett? Vagy mi az az egy pár papucs?Ellenben ritkaságszámba megy az autó, összkerék meghajtású. A hordágy meg valószínűleg Amerikából érkezett, be van rajzolva, hova kell fektetni a beteget. Mint ha a mentősök maguktól nem tudnák.
Jöjjön a következő eset:
Két Suzuki és egy Renault ütközött Moha közelében
A 81-es főút és Moha között, a fehérvárcsurgói elágazó közelében a havas burkolaton a Renault Mégane megcsúszott és a bal elejével összeütközött a szemből érkező Suzuki Swifttel. Az ezüst Suzuki még nekicsúszott a mögötte érkező másik, piros Suzuki Swift elejének. Az ezüst Suzukit vezető nőt a tűzoltók szabadították ki a roncsok közül. Őt és az autóban hátul utazó kislányt, valamint a Renault-t vezető férfit a mentők kórházba szállították. Mindkét sofőr súlyosan, a hétéves kislány könnyebben sérült. A Renault vezetője nem használt biztonsági övet és kifejelte a szélvédőt.
Felhívnám a figyelmet az utolsó mondatra. Lásd:
Nem csak pókhálósra fejelte, hanem konkrétan átütötte fejjel az üveget. Ami valljuk be, nem kis mutatvány. Vajon most benőtt a feje lágya?
Csiky kolléga szakmai hozzávetése: rádióvezérlő kar megvan, de a rádió láthatóan nem gyári. Miért?
Defektes Peugeot borult a 41-es főúton
A Rohod felől Baktalórántháza felé haladó Peugeot 206-os a 32-es és a 33-as kilométer között előzés után jobbra letért az útról, ahol egy fának ütközött, majd a vízelvezető árokban fejtetőre borult. A személyautóban három fiatalember és egy fiatal lány ült. A Peugeot-t vezető fiatalembert a mentők könnyebb sérülésekkel kórházba szállították. A sofőr elmondása szerint a balesetet az okozta, hogy az autó bal hátsó kereke menet közben kilyukadt. A helyszínen az elsődleges szakértői vélemény szerint a kipufogó szakszerűtlen javítása okozta a kerék defektjét, ugyanis egy darab vas volt az alváz és a dob közé hegesztve, s ez a vasdarab törött el. A kilenc éves Peugeot elhanyagolt műszaki állapotban volt, s az autó első kerekein téli, hátsó kerekein pedig nyári gumik voltak.
Ennél nagyobb hülyét nehéz elképzelni. Kipufogót kókányoltatni fontos, legyen minnél hangosabb, annál jobb, ellenben a gumin megspróoljuk az árát. Szeretném ha kikalkulálná, mennyibe fáj neki a kórházi kezelés és új autót, nekünk mennyibe fáj, hogy az ő hülye fejét kellett kórházba szállítani, és kezeltetni. Ráadásul nem csak saját magát sodorta veszélybe, hanem még másik három embert. Ki engedné vissza forgalomba? Mert én biztosan nem.
Beszorult sofőr a busszal ütközött személyautóban a XI. kerületben
Az Egér útról a Hajtány sorra akart balra nagy ívben kanyarodni a MAN típusú busz, a BKV alvállalkozója által üzemeltetett a 141-es járat, amikor összütközött az Egér úton a 7-es főút felé haladó Toyota Yaris személyautóval. A Toyotát vezető nőt a tűzoltók azután tudták kiszabadítani, miután a műszerfalat és a kormányoszlopot lefeszítették róla. Ez háromnegyed órán át tartott. A sofőrt a mentők súlyos sérülésekkel szállították kórházba, az autóban utazó egyik kutya elpusztult, a másik életben maradt.
Ez maradjon most kép nélkül. Nem is tudom ki a hibás, elvégre busz kanyarodott balra nagy ívben, viszont ha látom hogy egy nagy kék dög van előttem, akkor inkább elengedem, jobb a békesség. Vagy a kutyás hölgy nem vette észre, mert nem volt szőrös és nem ugatott. Esetleg farokcsóválással kellett volna jelezni a kanyarodási szándékát.
Egy biztos, sikerült magának egy nagy lelki traumát okoznia azzal, hogy megölte a kutyáját. Mert hogy képek közt nem nagyon látok rögzített kutyaszállító eszközt.
Kamion alá fúrodott egy Audi az M0-áson
Az M5-ös és a 4-es főút között, a 35-ös kilométernél, az M5-ös felé vezető oldalon az Audi személygépkocsi hátulról rohant bele a nyerges vontatóba, amelynek vontatmánya alá szorult. Az életveszélyesen sérült sofőrt a tűzoltók szabadították ki.
Szimpla utoléréses baleset, csak nem tudom ki volt a hunyó. Az Audi sofőrje, aki utolérte a kamiont, vagy a kamion, ami - esetleg tiltás ellenére - körültekintés nélkül váltott sávot.
Valaki valamit elnézett, jócskán, az biztos. Mindenesetre szépen néz ki az A6 cabrio.
BMW és Volkswagen frontális karambolja Győrszentiván határában
A Győr felől Győrszentiván felé haladó Volkswagen Golf a Váci Mihály utca kezdeténél egy S-kanyarban a záróvonal ellenére az előtte haladó helyi járatú autóbusz előzésébe kezdett, ám szemből, a busz takarásából pont akkor ért oda a Győr felé haladó BMW. A BMW vezetője próbált lehúzódni az autóval az útpadkára, de az ütközést már nem tudta elkerülni. A Volkswagen keresztbe fordult az úton, a BMW az út szélén állt meg. A Volkswagent vezető középkorú férfi nem használta a biztonsági övet és kifejelte a szélvédőt, őt a mentők súlyos sérülésekkel szállították kórházba. A BMW-t vezető középkorú férfi könnyebb sérüléseket szenvedett.
Itt egy érdekes szituációval állunk szemben. Adott egy középkorú sofőr, akinek nem nőtt be a feje lágya. Mondhatni agyalágyult. Gondolta, ha úgyis puhafejű, hát miért ne fejelje ki a szélvédőt. Minden előkészületet megtett: nem kötötte be a biztonsági övet. Csak azt nem értem, hogy ehhez miért volt szükség a beláthatatlan kanyarban való előzésre? Miért kellett veszélyeztetni a busz utasait? Akik szerencsére nem sérültek meg. Gondolta, hogy majd levillogja a szembejövőt, ledudálja, és akkor az elpárolog? De igazából a kanyar sokat nem számít, kíváncsi vagyok, mennyire lát ki ezeken az ablakokon.
Az előítéletről meg annyit, hogy most a BMW volt a vétlen fél.
Teherautó és három személygépkocsi karambolja Várpalotán
A 8-as főúton, a Fehérvári úton a Székesfehérvár felől Veszprém felé haladó Chevrolet Spark személygépkocsi a 24-es és a 25-ös kilométer között áttért a szemközti sávba, ahol összeütközött a szemből érkező MAN teherautóval. A MAN hátuljába ezután belehajtott egy Skoda Octavia, majd a Skoda hátuljának egy Dacia is nekiütközött. A Chevrolet-t vezető 66 éves férfi a helyszínen életét vesztette. Az autóban elöl utazó nőt a tűzoltók szabadították ki, majd a mentők életveszélyes sérülésekkel szállították kórházba.
Ez egy sajnálatos eset. Csak egy dolgot kellene észben tartni, és nem történik meg ez. Márpedig azt, hogy hiába kap csokinyakit a Matiz, hiába fényezik klímametálra, ez akkor is csak egy koreai kisautó. Ez pedig egy el nem hanyagolható biztonságtechnikai tényező. Ezt kell fejben tartani mindig, hogy városban ideális, de azon kívül egy lélekvesztő.
Következzen a mai utolsó delikvensünk.
Fának csapódott egy terepjáró Kóka és Sülysáp között
A Kóka felé haladó Mitsubishi L200-as egy jobb kanyarban a jobb padkára hajtott, majd a sofőr visszarántotta a kormányt, s a terepjáró ekkor átsodródott a szemközti sávba. A Mitsubishi a bal oldali árokba hajtott, ahol a jobb oldalával egy fának csapódott. A terepjáró sofőrje nem használta a biztonsági övet, s olyan súlyos sérüléseket szenvedett, hogy a helyszínen életét vesztette.
Ennek az esetnek két tanulsága van. Az egyik az az, hogy semekkora autót és biztonsági technikai felszerelés nem véd meg a hülyeségtől. Hiába van az ABS, biztonsági öv, hiába van terepjárónk, ha mi magunk nem védekezünk, akkor ugyanúgy halunk meg, az autóban elpattogva.
A másik tanulság, hogy mindig a fa az erősebb. Nagyon ritka, hogy jobban jöjjünk ki egy ekkora törzssel szemben. Mint látható, alig esett rajta sérülés, elél vígan még 60 évet, közben a sofőr nem.
Vigyázzunk magunkra, és másokra az utakon!
Beszóltak