Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Ostorcsapás!

2009.03.20. 13:00 | fofo69 | 21 komment

Címkék: történelem veterán baleset

Mindig csodálkoztam hogy a gyönyörű, nyitott versenyautókat miért csúfítják el bukócsővel. Szörnyű! 

Barátaim, ezért! Itt nagyon kellett volna.

Brutális a látvány, de a sofőr nagy szerencsével törésekkel megúszta a balesetet.




A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr751011922

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

loláb 2009.03.20. 13:52:54

Durva...azért ahhoz nem kell nagy fizika tudás, hogy olyan versenyautót készítsenek, ami nem borul fel egy kicsúszásnál.
Hiába, nem csak a motorteljesítmény nőtt az eltelt évek alatt...

dzsedi 2009.03.20. 15:58:27

csak törések, mázlista, simán ottmaradhatott volna, rossz volt nézni

pickapu 2009.03.20. 16:04:37

Rányeklett, mint hülyegyerekre a pedálos Moszkvics... jó nagy mákja volt szerencsére!

ZsoltK 2009.03.20. 16:11:21

@loláb: hehe ... pár évvel ezelött LeMans-ban szállt fel a Mercedes egyik autója :)

Kopi3.14 2009.03.20. 16:28:19

loláb: biztos vagy te ebben? Mennyi járművet terveztél már?

yeti 2009.03.20. 16:28:34

Ilyen autóra semmiképp nem tennék bukócsövet.Mondjuk nem is versenyeznék vele...Nagy kár hogy ilyen járgányokat nálunk nem találni

fofo69 · http://autofilia.blog.hu/ 2009.03.20. 16:41:25

@yeti: Én sem! Erre a "vintage" autókra nem is nagyon szoktak, a helyzet kivánta volna nagyon.

yeti 2009.03.20. 17:47:21

Fogadjunk,hogy amíg hasofekve a kocsi alatt agonizát csak arra tudott gondolni,hogy vajon mennyire sérülhetett meg a kocsi és meg tudnak-e "gyógyulni" mindketten a következő versenyig :-)

loláb 2009.03.20. 18:35:33

@Kopi3.14: Eléggé...minden csak a súlypont magasság, és a nyomtáv szélesség kérdése, (de még függ az adott kanyarban ébredő centrifugális erőtől is).

Nem nagy ördöngősség (az elmélet) a gyakorlat természetesen más, de úgy vélem egy versenyautónak nem lenne szabad felborulnia egy szimpla megpördülésnél. Mondjuk kicsit csalóka a videó, merthogy nehezen megállapítható a pálya lejtése(enyhe lejtőnek tűnik nekem, de lehet akár sokkal meredekebb is) az adott egyenesben, ezért az az autó, ami vizszintesen kibír borulás nélkül egy ilyet, az lejtőn könnyen lehet, hogy felborul.

(Azért érdemes megnézni a régi versenyautók magasság/szélesség viszonyát, és összevetni az újakéval. Szóval volt fejlődés a versenyautó építésben az elmult 70 évben)

Kifordított kacagány 2009.03.20. 19:31:15

öööö, töréssel? mármint milyen töréssel? gerinc?

@loláb: meg a sebességtől, illetve inkább a lassulás mértékétől, vagy hogy adott esetben csúszik-e a gumi. még közúton is felborulnak az autók, pedig már azoknak is alacsonyabb a súlypontja, szélesebb a keréktáv és még versenytempóval sem közlekednek.

Hrzrasn (törölt) 2009.03.20. 21:33:52

"Mindig csodálkoztam hogy a gyönyörű, nyitott versenyautókat miért csúfítják el bukócsővel."

Neve alapján - *bukó*csô - vajon miért? :)

Hrzrasn (törölt) 2009.03.20. 21:40:55

@loláb: "azért ahhoz nem kell nagy fizika tudás, hogy olyan versenyautót készítsenek, ami nem borul fel egy kicsúszásnál."

Szerintem ezen a ponton hagyd abba, mielôtt sértôdés lesz.

loláb 2009.03.20. 22:23:45

@Kifordított kacagány:
A közutas, mai autós hasonlat szerintem nem jó, egyrészt lényegesen magasabbak és nehezebbek az autók (azaz nagyobb centrifugális erő), valamint az útegyenetlenségek okoznak a leggyakrabban borulást (pl: kátyuk, árokpart, nyomvályúk).
Én pördültem már meg autópályán, de szerencsére nem akartam felborulni. Szerencsére.

@Hrzrasn: Tudod, sértődés maximum a stílus miatt lehet, amiatt nem szoktam ha valaki okosabb nálam. De szerencsére itt nem szokott magas lóról kioktatás, meg anyázás lenni, mint a belsőségen.
Egyébként FIZIKÁRÓL írtam, nem a konstrukciós nehézségekről, vagy megalósíthatóságról. Mert a fizikája ennek a jelenségnek kb 80 éve biztosan ismert.

Kifordított kacagány 2009.03.21. 06:47:28

@loláb: viszont a közútra tervezett autókat is az ismert fizikai tulajdonságok alapján építik, lehetőleg minél biztonságosabban közlekedhetőre. ebbe pedig a borulás is beletartozik, mégsem sikerül nekik tökéletesre. nem azért, mert nem lehetne, hanem mert ezen a téren is legfeljebb kompromisszumokat lehet kötni. versenypályán főleg. nem vitatom a technológiai fejlődést ezen a téren, de azt erősnek érzem, hogy egy versenyautónak nem lenne szabad felborulnia és hogy ennek elérése gyerekjáték lenne. főleg, hogy versenypályán még mindig az az elsődleges szempont, hogy minél gyorsabbak legyünk.

zalkapone 2009.03.21. 09:30:29

Nyilván nem a buta amerikaiak a legjobb példa, de az ottani versenyszériák, mint pl. Nascar is kitermeli minden futamon a maga borulásait. Igaz felrobbanni / kigyulladni is szoktak közben / utána. Benne van.
Aki kurvának áll, ne sírjon ha basszák...

loláb 2009.03.21. 09:48:07

@Kifordított kacagány: A közút szerintem lényegesen több kompromisszumot jelent, mint a versenypálya. Kényelem, hasmagasság, méret, tömeg, stb...Igaz, a tempó is mérsékeltebb.

Egyébként szerintem kár ezeket az öreg autókat pályán kínozni. A csillagtúrás, Mille Migliás bohóckodás az rendben van, de hogy épített pályán köridőt mérjünk, meg hasonlók, az szerintem butaság. Főleg, ha ilyen vége van.

Kifordított kacagány 2009.03.21. 10:45:17

nehéz egy nyugdíjasnak megmagyarázni, hogy ne csinálja amit eddig csinált, ha egész életében azt tette. nem is tesz jót neki. mi értelme egy versenyautónak, ha nem versenyzésre használják?

loláb 2009.03.21. 12:33:41

Az, hogy szép, technika történeti emlék, és lássa az utókor, eredeti állapotban.
Ha versenyezni akarnak, akkor sokkal olcsóbban, jobb gépeket lehet kapni, mint egy 40-50 es évekbeli diagonálgumis, életveszélyes kis krahács.

Ezek már szerintem csak majálisokra, felvonulásokra, bemutatókra valók. Tele a youtube összetört, felborult veterán versenyautókkal, a szívem szakad meg értük.
Lehet, hogy nem látom jól, de én sajnálom ezeket az autókat szétforgatva, megborítva látni.

Kifordított kacagány 2009.03.21. 13:01:12

ez is egy nézőpont. én mindenesetre nem örülnék neki, ha a nemesebbik szervemet spirituszba áztatva tennék el az utókornak, mikor még egész használható.
szerintem porosodni ráérnek akkor is eltenni ezeket a gépeket, amikor már szarrá vannak hajtva. akkor már úgyis csak a külcsín számít. arról nem is beszélve, hogy ha versenyeznek velük, használják őket, akkor ha máshogy nem is, manufaktúrában gyártanak hozzájuk alkatrészeket. ha csak valami múzeumban áll, akkor nem hogy gyártani nem gyártanak, de még a terveket is elfelejtik.

loláb 2009.03.21. 17:03:20

Ez igaz. Csak jó lenne ezeket a gépeket az unokáinknak is megmutatni, nem csak múzeumban állva, vagy képen, hanem működö duruzsoló motorral, valami old timer felvonuláson.

Kifordított kacagány 2009.03.21. 21:10:07

erre így is úgy is kicsi az esély