Címkék

Címkefelhő

Beszóltak

Autófilek még

Mert a méret a lényeg

2009.04.03. 09:15 | Rocko- | 61 komment

Címkék: audi luxus skoda kényelem autóvásárlás rocko autot vesz

Autóvásárlás közben az embernek mérlegelni kell a preferenciáit. Hogy mennyi pénze van, és ezért mit vár el. Ha nem, akkor két eshetőség van. Túlvállalja magát, mondjuk hitellel vagy beleugrik egy hirtelen autóvásárlásba, mely nem lehet túl jövedelmező. A másik opció, hogy vesz egy mértéktelenül rossz autót, amivel csak szenved.
Tehát fontos a jó választás, nekem a maximális preferenciáim szeritnem elég alacsonyak, hiába preferálom az egyik német márkát, mégis: nekem elég, ha egy autóban elektromos ablak, elektromos tükör, rádiós központi zár van, esetleg tolótető. Nem kell ABS, nem kell tempomat, nem kell full bőr, nem kell ülésfűtés, nem kell klíma, nem kell nem. Csak a fentiek. Ezek csak az extrák, de mit tegyen az ember, ha vannak más tényezők is?

Mert vannak. Konkrétan én cipőben 193 centiméter vagyok. (Délután 3 órakor, cipőben, igen, abban vezetek, nem strandpapucsban). Ha veszek egy autót, akkor abban szeretnék is elférni, kényelmesen. Érzékeltetném mi a nem kényelmes, biztonságos és élhető:




Volt már "szerencsém" így levezetni nem kevés kilométert, nem esett jól. Egy idő után zsibbasztó a pozíció, ettől csak nyűgös leszek, ha az ember mögött ülnek jön a térddel vese és hátmasszázs, sőt, volt hogy még ennél is keevseb helyem volt. Ez itt már nem a kényelemről szól, hanem a vezetés biztonságosságáról. Tehát ebből a szempontból nagyon sok autót kénytelen vagyok elvetni, nem lehet lezavarni azzal, hogy akkor told hátra koppig az ülést, mert ez a koppanás. (Múltkor prokee meg is jegyezte: Rocko tényleg nem fér el a Suzukiban.)

És itt jön az a pont, ahol sokan keverik a kényelmet a luxussal. Mint ahogy korábban említettem: van igény a tágas, kényelmes autókra. Még ha nem is egy széles rétegnek, de az embereknek van igényük arra, hogy egy kényelmes, ellenben nem feltétlenül prémium autóval éljék le a napjainkat. Azaz egy új, fapadostól éppenhogy csak ellépő, de kéynelems autóval. Viszont ahogy nézem a kínálat nem a legjobb kiszolgáltatottsággal rendelkezik, konkrétan két autó jut eszembe. Az egyik a Fiat Linea, a másik a Skoda Octavia. Bár ezutóbbi legújabb változata mint ha kezdené (f)elkapni ezt a Volkswagen allűrt, hogy ő a népautó, ami több, mint népautó. Ezzel viszont nagyon csúnyán elszaladhat a ló.

Tehát kereslet van, kínálat nincs rá, és ahogy nézem régen se voltunk eleresztve ilyen téren, inkább a prémium márkák alsó-felső középkategóriájából (vagy minek nevezzem őket) lehetett választani, lásd Audi 80, malac Passat, 190-es Mercedes (W201).

A kérdés adott: miért nincs ilyen - tágas de nem luxus - autó?




A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr651015364

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zsomatograf 2009.04.03. 09:46:47

187 centivel ajánlhatom a Vectrát/Omegát? Nem luxus (presztízs legalábbis nuku), és mégis el lehet férni bennük. Én legalábbis elférek, bár nem tudom, hogy 6 centi mennyit változtat a dolgon.

boibo 2009.04.03. 09:49:28

Átérzem a problémadat - ellentétes oldalról.

Én olyan kicsi vagyok, hogy a pedálok kényelmes eléréséhez naggggyon előre kell húznom az ülést. Vezetés közben ez így nekem OK, de a ki-beszállást nagyon megnehezíti ilyen esetben az, hogy ahhoz túl közel a kormány. Mint egy guminő, vagy óriáskígyó tekeredek be az ajtónyíláson (pláne, ha a kedves szomszéd nagyon rámállt, és nem is tudom rendesen kinyitni a háromajtós amúgy is szélesebb ajtaját) az ülés és a kormány közé. :( Namost esetleg télvíz idején nagykabátban két táskával, ámde szűk szoknyában...

Szóval átérzem a problémádat.

misi46 2009.04.03. 10:04:11

"kérdés adott: miért nincs ilyen - tágas de nem luxus - autó?" De van! Vegyél egy sima mezei Voyagert, hidd el kényelmes és nem drága! / Én tudom, már a nagyediket pusztitom /

biker_kolee 2009.04.03. 10:08:34

Szintén 193 centivel áldott meg a Teremtő. Nekünk van Suzukink (tudom, sikeres ember nem lehetek), és én se igazán férek el benne úgy, hogy a többiek is elférjenek. Bááár a 86C Poloban sem a legideálisabbak a körülmények, valahogy mégis jobban szeretem, és abban elférek. :) Ha Balatonra lementünk benne 4-en, egész tűrhetően, akkor gond nincs. :D A Suzukival annyi a bajom, hogy a középkonzol nyomja a lábamat, nem tudom megpihentetni. Pláne ha ülnek mögöttem. Broáf.

froton 2009.04.03. 10:11:46

Favorit, Felicia. Csak hogy a kategóriánál maradjunk. Nem nagyobb, mint a buznyák, de belül sokkal tágasabb. Picit magasabb tető, alacsonyabb üléspozíció, a hátsó üléssor a magasabb tető miatt picit hátrébb került, így az első ülések is hátrébb tolhatók. Anno 4-en elmásztunk vele Pécs Bp. útvonalon, oda-vissza én csak 175 cm vagyok, de a másik 3 srác 185 és 190 közt, ráadásul az egyik még jó testes is volt. Csodálkoztak, hogy milyen jól el lehet férni benne...

froton 2009.04.03. 10:13:33

Ha meg nagy csomagtér kell, akkor van belőlük kombi...

loláb 2009.04.03. 10:17:30

Valami régebbi japán középkategóriást? 626-ost, Camryt, Carinát?

Vagy ezek csak kívülről nagyok, belülről pici japánokra méretezettek?

Rocko- 2009.04.03. 10:26:43

Zsomi84 2009.04.03. 09:46:47
Omega elvileg jó lenne - már amennyire kivettem egy rövid útról a jobb1-rôl - motorikusan félnék tôle.
meg hát a beltér nem tetszene, de az ugye egyéni szoc problem. nekem.

boibo 2009.04.03. 09:49:28
na ilyenkor jön elô h egy felemelkedô, tengelyben behúzódó kormány jól jönne. csak uyge az kimeríti a luxus fogalmát, holott praktikumot jelenti.

misi46 2009.04.03. 10:04:11
ez igaz is. mármint családapáknak. :)

biker_kolee 2009.04.03. 10:08:34
pontosan. :)

froton 2009.04.03. 10:11:46
nem találkoztam velük személyesen, de pár poszttal ezelôtt látszott h 323-as mazda se az igazi, illetve zalkapone Orionja is azért megkötésekkel. nem szûkös, de nekem nem kényelmes.

loláb 2009.04.03. 10:17:30
Galantot néztem, az se volt sokkal több, mint a Suzuki. kb. pár fokkal.

a házisárkány · http://mynameiscamel.multiply.com/ 2009.04.03. 10:30:29

Bár nőként a 174 centimmel nem számítok apró termetűnek, nyáron tűsarkúban igencsak verem a 185-öt. Régebben sokat utaztam hosszabb utakra céges autóval és mondhatom, igencsak idegesítő, ha egy autó "vállban szorít".
Mikor a Pontiacot vettük, nem volt autónk, így egy bérelt Astrával mentünk körülnézni. Az előző autóm egy szép, nagy, kényelmes, tágas A Omega volt. Ehhez képest az Astrában nem fért el kényelmesen a lábam, szűk volt a hely a pedáloknál, vezetés közben a jobb lábamat folyamatosan nyomta a középkonzol. :-(
Mivel gyakran utazom gyerekekkel, így az ülést sem tolhatom kattanásig hátra és ha egy autóra azt írják, hogy ötszemélyes, akkor elvárom, hogy valóban az legyen és ne törökülésben kelljen kuporogni a hátsó üléseken.

Ha valaki esetleg tágas autóra vágyna, van egy eladó Pontiac Trans Sport-om. :-)

martong 2009.04.03. 10:30:55

Opelek tényleg egész jók, van a családban, jókis láncos 2.2 Vectra, egy baja van ROHAD, 8 évesen, nagyon csúnya a hátsó ív, és a küszöb találkozása.
A Voyikkal meg vigyázni kell mert elhanyagolják őket sokan. Meg tartós 160 környékén-felett mennek akkor megfőzik a motort. (a dízelek)

Szóavl ha nagy b@szom dög akkor inkább Vectra, Scorpio vonalon érdemesebb keresgélni valami 2.0 vagy nagyobb motorral, mert ezek a batárok kisebbel meg sem moccannak.

tomnemtom 2009.04.03. 10:40:01

Suzuki nekem is szűk a középkonzol miatt.
Trabant után főleg.
Pedig nem vagyok magas, csak kövér.

rbalint88 2009.04.03. 10:42:53

Rocko!
Nekem a malac utáni (mosolygós) Passatom van. Igaz, nekem magasabbak voltak az igényeim, mint neked, de puritánabb verziót elég korrekt áron lehet kapni már. motorokból 1,9tdi-t nagyon tudom ajánlani, szétüthetetlen, nekem a 110lovas van, korrektül viszi azt a nagy dög kasztnit. Ha nem extrásat keresel, mint én, akkor szívni fogsz, de "fabadosból" van rogyásig, csak ki kell fogni. Szerelőt meg tudok nagyon jót, korrektül és olcsón dolgoztak, eddig az előzetes becslésnél mindig jóval kevesebbet kellett fizetnem.

rbalint88 2009.04.03. 10:45:25

@rbalint88: mármint , ha extrásal keresel, mint én, akkor szívni fogsz.
de megérte várni 3 hónapot a metálzöld, digitklímás, bőrös dögre :)

jenko80 2009.04.03. 10:52:41

De van! Kiskamasz nagy japcsik, de árban még jobbak a koreaiak (D. Espero, Leganza, K. Clarus, H. Lantra, Elantra, Sonata stb.), vagy Volvo 940 kétezres benyással, ha Csepcsényi Tibivel javíttatod olcsó a fenntartása, ugyanakkor tágas, tartós, és még talán el is lesz adható youngtimerként 10 év múlva rendes áron :)

a házisárkány · http://mynameiscamel.multiply.com/ 2009.04.03. 11:06:19

@Rocko-: @boibo:
a Visionnél, ahogy más fapados amerikai vasaknál is alap az állítható kormány

Zsomatograf 2009.04.03. 11:08:34

@Rocko-:
Nos, akkor '93-as A-Omega, száztizenvalahány lóerős, 8 szelepes, 2 literes motorral. Azokkal sokkal kevesebb gond van, mint a 16 szelepesekkel (sajnos tapasztalat, nekem utóbbi van).

Csak példaképp:
www.hasznaltauto.hu/2830267_opel_omega_1992
No jó, ez '92-es...

jenko80 2009.04.03. 11:36:05

@Zsomi84: szerintem ez az Omega fél éve is kint volt, én is nézegettem, ezt egyébként is csak 8 szelepes kétezressel gyártották, nem? A 'B' omcsikat is gyártották 8V-vel, csak az meg már annyival nehezebb (viszont szebb), hogy a fogyi több. Átrágtam milliónyi fórumhozzászolást Omega ügyben, végül vettem egy III-as Golfot, ami viszonylag tágas, olcsón javítható, 1.4-es AEX (hengerenkénti befecskendezéses) mocival hatfelet zabál vegyesbe, és biztonságérzetet "sugall", valamint nem is rohad úgy, mint egy Opel. Valamint értéktartása is van.
Ennek elenére (vagy ezzel együtt?) a tulajdonosi értékelések alapján a nyolcszelepes kétezres mocis Omega abszolút az ajánlható kategória, akár A, akár B omega. Csak halkan jegyzem meg, hogy a Daewoo Esperes kapható hasonszőrű mocival, frissebb évjárattal hasonló (vagy még alacsonyabb) áron...

Zsomatograf 2009.04.03. 11:45:13

@jenko80: Ja, tényleg, az A-ban nem volt 16 szelepes 2.0. Volt a családban ilyen 2.0 A-Omega is, most meg 2.0 16V B-Omega is van, nekem meg 2.0 16V B Vectra. Ezek közül az A-volt a legkevésbé szervizigényes. Rohadni rohadt, de csak az ajtók élei, kerékjárati ívek, amit egészen olcsón lehetett - volna - javíttatni. Főleg, hogy fehér volt az autó, semmi extra szín.

És ami a legfontosabb: hatalmas hely van bennük!

s60d5 (törölt) 2009.04.03. 11:58:55

Regi laguna? Nekem anno volt egy grandtour, annyira nem volt sok baj vele, es nagyon nagy belul.

Rocko- 2009.04.03. 12:45:54

jól van, látom nem egyedül küzdök ezzel a porblémával. :)

rbalint88 2009.04.03. 10:42:53
mit értesz más igények alatt? nincs nekem bajom a malaccal meg az utána lévôvel. :)
elsô autónak megtenné sztem, aztán majd lesz olyan, ami tetszik is. egyelôre filózom rajta.
v ezen, csak ugy kereskedônél van: www.hasznaltauto.hu/2869452

a házisárkány · mynameiscamel.multiply.com/ 2009.04.03. 11:06:19
amaerikaiban igen. :)
európaiban csak luxuskategóriában.

Zsomi84 2009.04.03. 11:08:34
áááá, Bé az igazi. :)

s60d5 2009.04.03. 11:58:55
lehet elôítélet, de régi Opelt és Rönót nem szívesen vennék én. ki tudja mi sül ki belôle.
Laguna az akkoriban mi volt amúgy? középkategória?

Zsomatograf 2009.04.03. 13:26:27

@Rocko-: Hmmm... ok, te nyertél. Utánatúrtam, és bár meglepően sok 8szelepest találtam, azok eléggé le vannak lakva. Nem, helyesbítek: nagyon le vannak lakva. Ami már értelmesen néz ki, az már 16V, azt meg ha jól értem, kizártad.
Én megpróbáltam... :-) Sok sikert!

a házisárkány · http://mynameiscamel.multiply.com/ 2009.04.03. 13:33:01

@Rocko-:
tudom, unod már ,hogy mindenki a saját preferenciáit ajánlgatja, de szerintem az amerikai autókat épp az ilyen szép szál legényeknek találták ki :-)

Brigi \"B. A.\" főnöke 2009.04.03. 13:51:48

Ezer éve nem kommenteltem.

www.hasznaltauto.hu/2854031_ford_scorpio_1995

Zöld matrica, sedan, német, nagy. Olcsó. Prokee biztos tud egy első lökőst fillérekért. Egy pótkeréktartályos gázszett, ha sokallod a fogyasztást.

Zsomatograf 2009.04.03. 14:02:13

@Brigi \"B. A.\" főnöke: Ahogy nézem, nem csak lökös kellene arra, hanem pl. jobb első lámpa is. Ezt leszámítva a javaslat szerintem is jó.

Az egyébként nyugat-európai adózási rendszerek miatt van, hogy kerek 100KW a teljesítménye a '90-es évekbeli 2 literes motorok közül soknak?

Kifordított kacagány 2009.04.03. 15:36:11

eddig is nyilvánvaló volt a számomra, hogy miért nem jó neked a suzuki, de ezek a fotók mellbevágóan szemléltetik is.

@boibo: értem már miért futkosol annyit. pár kg plusz és örökre bennragadsz a kormány mögé;)

@misi46: nem jó neki. nagy motor, sok adó, nagy fogyasztás.

@Rocko-: mint írták már, azzal a 8v motorral nincs semmi probléma. ha meg van, elfogadható áron pótolható. a rohadással annál inkább, de ha találsz egy viszonylag jó állapotút és a kritikusabb helyeken rendszeresen átvizsgálod, karbantartod, akkor az sem olyan nagy tragédia.
az étvágya viszont van, ami neked nem jó. persze nem tartom valószínűnek, hogy normális méretben találni fogsz olyant, ami takarékos is.

boibo 2009.04.03. 16:35:40

@a házisárkány: állítható a kormány, persze, de minden ki és beszállásnál ezzel vacakolni se egyszerűbb, mint betekerdni.

@Kifordított kacagány: hát igen, rajtam szembetűnőbb lenne +2 kg, mint Rockón. Mégse ezért futok. Hanem azért, mert FUTNI JÓ! Vasárnap pl. körbe fogom futni Zalkapone kedvenc tavát :)

Rocko- 2009.04.03. 17:24:02

Zsomi84 2009.04.03. 13:26:27
a sok szelep nem hátrány. a befosó motor és rohadó kaszni zavar.

a házisárkány · mynameiscamel.multiply.com/ 2009.04.03. 13:33:01
való igaz, régebben oda voltam értük, csak akkor még nem voltam tisztában hogyan ki mennyiért mibôl szervízeli. és h mennyit eszik.
közben persze a srácok próbálnak rábeszélni minnél nagyobb motorra, amivel nem is lenne gond. csak nem nekik kell tankolni.

Brigi \"B. A.\" főnöke 2009.04.03. 13:51:48
nincs bent a hirdetés már. :)

Kifordított kacagány 2009.04.03. 15:36:11
köszönöm a megerôsítést.
"az étvágya viszont van, ami neked nem jó. persze nem tartom valószínűnek, hogy normális méretben találni fogsz olyant, ami takarékos is."
hát én ez olyan 2.3-as motorig tudom elképzelni.

Beeni 2009.04.03. 17:32:31

E34, oszt csoki :)))

Kifordított kacagány 2009.04.03. 17:52:48

@boibo: ez valahogy nekem eszembe sem jutna. egyáltalán, hogy lehet ilyen eretnek gondolatokat dédelgetni. bénán heverni, semmit nem csinálni, az jó, de futni? borzalom.

@Rocko-: a motort meg lehet javítani, a kasznit ki lehet hegeszteni, le lehet festeni. egyik sem rosszabb egy omegánál, mint bármilyen másiknál.
ami meg a fogyasztást illeti, ismerős 1.8-as audi80-a 10-11L, az asszony 2.8-a 12L, az vision 3.5 és 13L, lada 1.5, 8-10L; omega 2.0, 12L; a pontiac 3.1, 12L. csak így a közelmúltból. ezek mind öreg, 1000-1500kg körüli vasak. nem sok különbség van a fogyasztásukban, akármekkora motorral is legyenek ellátva. szerintem akármilyen öreg benzinest veszel, bármekkora motorral, egyikkel sem fogod megúszni 8L alatt a fogyasztást. a 10-12 sokkal valószínűbb lesz. akkor meg már nehogy ezen kelljen spórolni. a kötelező persze más tészta.

Tommi · http://matchboxmemories.blogspot.com 2009.04.03. 19:06:42

@Kifordított kacagány: Samara 8-10 L-t fogyaaaszt??? Egy karburátorosnál nem csodálkoznék, de említéd volt, hogy a tied injektoros. 8-10 az sok, főleg annak tükrében hogy a mi karbis ezerötös Samara-nk fogyaszt 6-8 között...

Rocko, te meg vegyél egy BÁRMIT, amiben elférsz, és szard le, hogy négykarika-e, vagy sem...

s60d5 (törölt) 2009.04.03. 19:43:03

@Rocko-: 2009.04.03. 12:45:54 :
Szerintem kozepkategoria. Az enyem 2 literes volt, megvolt vagy 3 evig. Azalatt ilyen olaj es tsai csere, vegigtortem a jobboldalat( szuk volt a garazslehajto), meg a hatso ablaktorlo, es hatsoajtozar mondta be az unalmast. Ennyi volt a hibaja ha jol emlekszem.

a házisárkány · http://mynameiscamel.multiply.com/ 2009.04.03. 20:18:35

@Tommi:
vegyes üzemben 7-8 körül eszik, ha jól emlékszem, országúton 6,2 volt a legjobbja, de akkor még fiatal volt és virgonc. :-)
a 8-10 literes fogyasztáshoz annyit még hozzátennék, hogy hideg motor, téli üzem, rövid utak városon belül. másrészt az uramnak sok fogalma nem lehet a fogyasztásáról, mert a tankolással járó élvezeteket általában nekem hagyja :-)

Rocko- 2009.04.03. 20:21:37

Beeni 2009.04.03. 17:32:31
nekem pl. igen.
de akar nem akar luxust, annak pl nem jó.

Kifordított kacagány 2009.04.03. 17:52:48
"a motort meg lehet javítani, a kasznit ki lehet hegeszteni, le lehet festeni. egyik sem rosszabb egy omegánál, mint bármilyen másiknál."
persze, csak az mennyi pénz. akkor azt már inkább olyanba dönti az ember, amit szeret is.
"az asszony 2.8-a 12L"
mármint a Sleeper? az hogy jött ki? a kis kaszni miatt?
"egyikkel sem fogod megúszni 8L alatt a fogyasztást."
ez tiszta sor, nem akarok fillérbaszni, a 10 literrel minimum számoltam. de a 2.0-hoz képest a 2.8 más kategória. sztem.

s60d5 2009.04.03. 19:43:03
értem.

a házisárkány · http://mynameiscamel.multiply.com/ 2009.04.03. 20:27:56

@boibo:
na, ezért szeretem a Pontiacot. három ajtó közül is választhatsz beszállásnál :-)
de aki ilyen sportos, annak nem okozhat gondot a betekeredés szűk szoknyában páros lábbal :-)

@Rocko-:
nagyobb motorú autóknál a fogyasztással szerintem meg lehet barátkozni, viszont budapesti lakhellyel, gyermektelen fiatal férfiként a köteleződ meglehetősen vaskos lenne.
én szerettem az Omegánkat, kényelmes volt, de a kétliteres motor automata váltóval gyenge volt hozzá. 16 évesen a hátsó küszöbnél rohadt (ki lehetett volna még lakatolni), meg a csomagtér kárpitja volt kissé leharcolt. ja, meg a váltó reakcióideje meglehetősen nagyapós volt.

a házisárkány · http://mynameiscamel.multiply.com/ 2009.04.03. 20:34:12

@Rocko-:
most mértük az első értékelhető fogyasztást a Sleepernél, hozzávetőlegesen fele város, rövidtáv, fele országút, autópálya nélkül. mindketten vezettük, én valamivel szolidabban, párom valamivel vagányabb stílusban. 12,19 l-re jött ki a fogyasztás. szerintem nagyon baráti.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.04.03. 20:48:34

@loláb:

A Camry-t amcsikra méretezték, abban el lehet férni.

Rocko- 2009.04.03. 21:09:04

a házisárkány · mynameiscamel.multiply.com/ 2009.04.03. 20:27:56
a fogyasztással próbálok barátkozni, csak ugye a sok előttem tökölőssel nem bírok. holottl ehetne jól autózni, csak valaki mindig akad, akinek csak akkor jó ha pirosnál állhat. nem értem, minek autózik az ilyen.
fogyasztásnál meg azért nem mindegy h havonta x vagy x+10 000 a számla.
a biztosítást meg elintézem.

"ja, meg a váltó reakcióideje meglehetősen nagyapós volt."
naja, ezért nem nézek automatákat, még nagy motorral se.

a házisárkány · mynameiscamel.multiply.com/ 2009.04.03. 20:34:12
hehe, még mindig nehezen hihető. nem Tőled, a fülemnek. 2.8, kis kaszniban, de automatával. tényleg baráti.

crix 2009.04.03. 21:29:59

Mehehe, Rapidban úgy hátra tudom tolni az ülést, hogy nem érem el a kormányt. Jobb1-en 195-ös haverom hátralökte koppig. Aztán előrébb húzta, hogy túl messze van :)

Zsomatograf 2009.04.03. 21:56:51

@Rocko-: Háttőőő... Opel esetében a szelepek sokasága valamennyire egyenes arányosságban van a befosó motor valószínűségével.
De szerintem a 16V se igazán romlandó, csak a 8V-hez képest kevésbé tartós. Például az 1.6 16V 101LE-s motorhoz képest örök darab. Na, AZ egy rakás trutyi. Legalábbis nekem ilyen viszonyítási alapjaim vannak, nem vagyok oly' szerencsés helyzetben, hogy sokféle autót kipróbáljak, hosszabb távon. Pedig nem volna rossz... :-)

Kifordított kacagány 2009.04.03. 21:58:48

@Tommi: persze inkább 8 mint 10, de amit az asszony említett 6.2 az már erősen a múlt. még újkorában is csak akkor tudta, ha 80-nál jobban nem mentem vele. az átlag akkor is 7,2-7,6 volt. lényeg a lényeg, az a legkönnyebb az összes közül és annak van a legkisebb motorja, számottevően mégsem fogyaszt kevesebbet.

@Rocko-: mennyi? nem sok. hacsak nem akarod az egészet szétszedni és felújítani, de elsőre nem ez a szándékod. egy olyannak a pusztulását végignézni amit nem szeretsz annyira meg még mindig könnyebb, mint ha álmaid autóját próbálnád hiába dédelgetni. persze ha olyant veszel ami már ezer sebből vérzik, az tényleg sokba kerül, de olyant meg nem kell venni. már idétlen idők óta válogatsz, így van időd olyant találni, amihez elég egy reszelő, meg egy doboz festék. nem akarlak omegára rábeszélni, csak arra próbáltam rávilágítani, hogy ebben a korban tökmindegy milyent veszel, egyik fenntartása sem lesz kevesebb. (igazából ez kortól függetlenül is igaz)
a Sleeper 1200kg. azért nem túl könnyű és nagyjából ugyanannyi energiát igényel akkor is ha egy 1.8-as, meg akkor is, ha egy 2.8-as motor van benne. talán emiatt lehet az is, hogy az omega ami szintén 1200kg volt ugyancsak 12L-el járt el. csodák nincsenek.

zalkapone 2009.04.03. 22:42:33

Boibo:

Az testvérek közt is 33 km!!!!!!!!

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.04.03. 23:02:54

Rocko, vegyél egy öreg Defendert.

Iszonyúan nincs benne hely elöl, röhejes az üléspozíció, híján van az ergonómia, és a kényelem bárminemű apró nyomának is, de ismerek egy csomó embert, akik 2 méteresek, minimum 120 kilósak, és baromi jól érzik magukat a Defijükben. És ez nem vicc. Nem tudom, hogy csinálják... :)

Rocko- 2009.04.03. 23:11:04

Zsomi84 2009.04.03. 21:56:51
"Opel esetében a szelepek sokasága valamennyire egyenes arányosságban van a befosó motor valószínűségével."
nem értek a lovakhoz. de most már ezt is tudom. :)

Kifordított kacagány 2009.04.03. 21:58:48
"egy olyannak a pusztulását végignézni amit nem szeretsz annyira meg még mindig könnyebb, mint ha álmaid autóját próbálnád hiába dédelgetni."
ez így van.
de lassan már átlépünk olyan kategóriába, ahol nem nagyon érdemes eldobható autót venni.
"persze ha olyant veszel ami már ezer sebből vérzik, az tényleg sokba kerül, de olyant meg nem kell venni."
természetesen. persze azt is hozzá kell tenni, h tökéletes autó nincse használtban. valamit biztos kell rá költeni.
"már idétlen idők óta válogatsz"
4 hónap. :)
"hogy ebben a korban tökmindegy milyent veszel, egyik fenntartása sem lesz kevesebb."
igaz.
"a Sleeper 1200kg. azért nem túl könnyű és nagyjából ugyanannyi energiát igényel akkor is ha egy 1.8-as, meg akkor is, ha egy 2.8-as motor van benne"
értem.

Tie 2009.04.03. 23:02:54
hah, ha az lenen a cél, akkor már rég lenne egy. :)

Tommi · http://matchboxmemories.blogspot.com 2009.04.04. 09:12:03

@a házisárkány: @Kifordított kacagány: Elhiszem, amit mondtok, de meglepő volt olvasni a 8-10-et, mondjuk a rövid távú+városi használat erősen negatív irányba befolyásolja az üzemanyagszintet, szóval érthető.

Egyik ismerősömnek volt 45-ös duplatorkú Weber-rel szerelve a Samarája, na azzal csoda volt, ha 10 alatt evett :)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.04.04. 17:06:21

@Rocko-:
"hah, ha az lenen a cél, akkor már rég lenne egy. :)"

Hát akkó' mi a cél? Egy olyan autó, amiben elférsz, de nem érzed magad benne jól?

forumnick 2009.04.04. 18:10:25

193cm es 130kg vagyok, nem konfekciomeret. :-)
A problemad aterzem, nekem van meg hozza egy 180cm magas felesegem egy egy kis gyerkoc is. A gyerekules szinten hatalmas, mert ha dontve van ,akkor nem fer el rendesen hatso ulesen, ha allitott helyzetben, akkor meg a gyerek rugja szet az ulest. :-)
(A regi Swiftben ha a hozzam hasonlo alkatu ocsemmel beultunk vallunk osszeert. Ha valaki le akarta tekerni az ablakot, akkor a masikat megkerte, hogy forduljon el, es huzodjon ossze, mert csak igy fertunk az ablaktekerohoz. :-D)

A mai kocsik hiaba nagyobbak kivul, belul nem lettek tobbnyire tagasabbak. Az ajtoba belekerultek a merevitesek, jottek a legzsakok, kozepkonzolra a tv es a gomberdo stb. Az oldalablakok magasabban futnak, es dontottek. A muszerfalak mara mar fel meter melyek, dontott a szelvedo (beesik a parkolocetli, nem tudod kivenni). Persze valamit valamiert.
A legrosszabbak a buborekteteju autok (Ford Ka, uj Swift), ugyanis ezekben a magas ember feje hatul van es fenn, emiatt pl. en egy uj Swiftbol kb. 40 meterrol latom csak a kozlekedesi lampakat. Ha a vonalon allok meg, meg nyujtozkodva sem latom. Ha oldalra nezek ki, termeszetesen a hatso ablakon is meg tudom tenni, mert pont az ajtofelfa miatt valamerre tekernem kell a fejem. :-)

Fentebb emlitettek a Favorit/Felicia parost. Ropi, vekony minden, meredek szelvedo, valoban tagas hely van benne a meretehez kepest. Gombokert fenntarthato, persze sokat nem szabad varni toluk.
A titkos favoritom a Berlingo. Magam moge beulok (akar 3 gyerekules elfer benne hatul), hatalmas csomagtarto, nem kell azon sakkozni, hogy most a labamnak vagy akaromnak akarok kedvezni (magyarul fekszem vagy ulok a kocsiban).
Hasonloan hatalmas a C5 is.

Rocko- 2009.04.04. 20:54:06

Tie 2009.04.04. 17:06:21
a cél acél.
a cél egy ilyen: www.hasznaltauto.hu/2815355_audi_100_1993. megy is, szeretem is, el is férek benne.
ez a végcél.

forumnick 2009.04.04. 18:10:25
no, akkor más is átérzi a problémámat. :))
az utolsó bekezdésben említett autók meg nekem nagyon nem a világom.

ellenben ma - is - ültem gey Trabantban, és meglepő módon egész jól elférek benne. csak parányi apróságok vannak, h a gázedált nm értem a váltótól, ellenben váltani se tudok a térdemtől. való igaz: egy kétüteműt kéne megnéznem. :)

Szendwich 2009.04.04. 21:14:01

Ugyan már Rocko! Nagy ember kis kocsiban is elfér ;) Nekem éppen csak a mellkasomig ér az autó, mégis vidáman elvagyok benne :D

forumnick 2009.04.04. 21:30:45

Rocko,

Par ev, aztan majd te is azt kezded nezni, hogy melyik a kobmeter/Ft alapon megvasarolhato legolcsobb csaladi csapatszallito. :-)

Rocko- 2009.04.04. 23:02:41

Szendwich 2009.04.04. 21:14:01
hát azért nagyon kicsiben nem. de fontos a belső elrendezés. :P
hozzd le az autódat, majd tesztelem aztat is! ;)

forumnick 2009.04.04. 21:30:45
majdani családos emberként egy kombi amit be fogok vállalni, kisbuszt nem nem soha. :)))

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.04.05. 23:14:36

@Rocko-:
Hát... te tudod. Nem azért, mert én már csak Land Rovert fogok venni egész életemben, de biztos, hogy nem vennék ilyen S4-est, és nem is ajánlanám másnak se. Mint ahogy alapvetően semmi olyant, ami annak idején qrvára ment, nem volt iszonyúan drága, főleg az utóbbi 5-6 évében... boyracerek kinyomták a szemét, te meg majd tolod bele inged-gatyád.
Kertelés nélkül bevallom, hogy a Ződ Szörnybe annak idején ész nélkül ugrottam bele, (bár nem a típussal, hanem a konkrét autó előéletével volt a probléma), közel a félmillió km-hez, hét tulajdonos után... Nem véletlen, hogy ráköltöttem már 4 pénzt, mire kezd összeállni a mechanika úgy, hogy rendben van az autó, és van további alsó hangon 1 pénz, ami még ez-az felújít, gatyába ráz. (meg még az után is kb 2 pénz, ami a saját egyéni elképzelés, de az más tészta, azt nem kenhetem az előző tulajokra)

Szóval... ésszel. :)

Rocko- 2009.04.06. 07:10:22

Tie 2009.04.05. 23:14:36
valszeg én is belefogok, tisztában vagyok vele h kinyomták a szemét és ha igazán tetszik, akkor kb. sérülésből fakadó rozsdán kívül nincs olyan dolog, amit ne lehetne megjavíttatatni rajta.
totálisan tisztában vagyok vele h egy ilyennél azzal indul a dolog, h komplett nedvcsere, vezérműszíj, futóművek, és igen, turbo. állapottól függetlenül.
szóval tömni kell bele pénzt rendesen - de nekem megéri.

és hogy ésszel? hát nekem ez az ésszel való autóvásárlás. ész nélkül vennék vmi rozsdaboglya 71-es Chargert ismeretlen pénzből, és azt se tudnám hogyan kéne talpra dobni. :D

Kifordított kacagány 2009.04.06. 09:40:01

@Rocko-: most már végleg elvesztettem a fonalat. olyan kell, amit meg tudsz fizetni, keveset fogyaszt, elfogadható rá a biztosítás, tartasz a motortól és a kasznitól, de azért ha audi, akkor nem számít, ha dönteni kell bele a pénzt. ez így egy poston belül nekem sok volt:)

Rocko- 2009.04.06. 12:19:25

Kifordított kacagány 2009.04.06. 09:40:01
valahogy így. ha nem audi: legyen rendben és viszonylag fogysszon keveset, ellenben ha S4, akkor mindegy.
többiek úgyis most nagyobb motorra akarnak rábeszélni (szerintük kicsi hozzá a 2.0 a 100-as kasznihoz), akkor meg már csapjunk bele lecsóba, nem?

igazából ott a baj, h kis használós autót akartam 300-ért. csak ilyen nincs. ergo akkor több pénz kell. ha meg többe kerül, akkorm iért ne legyen olyan, ami igazán tetszik? csak mert borsódzik a hátam attól h vegyek valamit ami drága, de cserébe nem tetszik annyira.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.04.06. 20:56:42

Ha már csapjunk bele a lecsóba, akkor játszd azt, hogy nem S4, meg turbó, meg ilyen baromságok, hanem vegyél egy sima 100-as bódét, akármilyen motorral, és vegyél mellé egy Land Roverből egy 3.9-es injektoros Rover V8-at. Az tud 320 Nm-t valahol 3300rpm környékén, meg 188 lóerőt 4500rpm magasságában, és soha nem lesz vele semmi bajod. Nem kell turbózni, nem kell baszkódni vele, nem kell semmit se csinálni vele, csak önteni bele a benzint, és menni fog, mint a barom. És ilyen motort kompletten kapsz 150 pénzért. És még ráadásul könnyű is, mer' alu az egész (cakkumpakk az egész motor nincs 170kg).

Rocko- 2009.04.06. 21:26:04

Tie 2009.04.06. 20:56:42
ez szép is lenne, ha nem S4 lenne a cél. :)
ha bika motrot akarék bele, akkor S6, 4172 ccm, 290 v 326 ló, 400 nm 4000/3500-on.
azért szeretnék S4-et, mert az tetszik. :)

yvn77 2009.04.30. 09:46:03

Részemről 196cm és Citroen BX, kicsit macerás de nagyon kényelmes. :)