Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Ismerlek druszám?!

2009.04.09. 08:00 | fofo69 | 11 komment

Címkék: retro történelem v8 chevrolet attila

1964 Attila MK 3

Most egy olyan versenyautót szeretnék bemutatni, ami igen közel áll a szívemhez. Miért is? A nevünk azonos, /Attila/ annak ellenére hogy Angliába készült. Val Dare-Bryan volt az a szabadúszó autó építő aki elkeresztelte ezt a gépet, a név nem egy rövidítés, amit úgy várnánk egy angol keresztelőn, hanem Attila a harcos (Isten ostora) volt aki megihlette a mestert. Az 1950-es években a V8 motorok nagy hatással voltak a versenyzésre Észak-Amerikában és Európában is. Chevrolet és Ford motorjai népszerűek voltak a kis szériás műhelyek körében. Ilyen volt Val Dare-Bryan csapata is, aki mielőtt saját autókat tervezett volna, már dolgozott Colin Chapman Lotusán. Az 1964 volt az az év, amikor a pályákat a nyitott közép motoros rakéták uralták, így jött az ötlet hogy egy kicsit másképp, de nagyot a V8-cal. A vázra és az aerodinamikára nagy hangsúlyt fektettek, ami a kasztnin igencsak meglátszik. Az alváz kialakítása nem volt úttörő, de az első felfüggesztés teljesen forradalmi volt a 1960-as években. Chapmannél tanuló fiatal mérnök Frank Costin tudta mekkora jelentősége van aerodinamikának ezért tompa, szokatlan formájú orrot és gömbölyű farrészt tervezett, kis spoilerrel. Úgy tudjuk hogy 7 darab épűlt az Attilából, többnyire Chevrolet V8 motorral szerelve. Az autót speciális alváza és felfüggesztése miatt elég nehéz volt beállítani, de hát bumm, ez az úttörők sorsa. Persze nem segítettek a kis szériás műhelyeken a nagy csapatok sem /1965-ben jöttek a Lola T70, McLaren M1/,és szép lassan szívták az eredményeket. Még 1965 és 1966-os évadban Pat Hovenden terelgette a masinát, Attila még az 1970 évek közepéig versenyzett különböző pályákon, korábbi években restaurálták és 2004 óta rendszeres résztvevője különböző veterános rendezvényeknek Pl. Goodwood.

Ui: 2007 előtt még fehér-kék csíkos kasztnija volt, utána festették zöldre.

1964 Attila MK3

Nagy Britannia

Chevrolet 90º V 8 öntöttvas blokk és hengerfej

5000 ccm OHV hengerenként 2 szelepes szívó motor

4 darab weber porlasztó

Üveggyapot kaszni és acél váz

4 darab hűtött féktárcsák

Hewland 4 sebességes váltó

Hátsó hajtás

850 kg

440 LE

 

 




A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr221022672

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kifordított kacagány 2009.04.09. 12:16:12

Micsoda gusztusos kis autó. Rocko ezt vedd meg;)

azt lehet tudni, mennyi versenyképes darab maradt meg?

fofo69 · http://autofilia.blog.hu/ 2009.04.09. 12:55:24

@Kifordított kacagány: Háááát, több versenyen is láttam de mindig csak ezt.
Sajna nincs info róla.

Kifordított kacagány 2009.04.09. 15:16:12

nem is rossz arány. már az is kisebbfajta csoda, hogy egyáltalán van belőle. pláne, ha még több is.

zalkapone 2009.04.09. 22:26:52

He, aranyos. Lehet, hogy hülyeség, de az jutott eszembe, kicsit olyan ez a kocsi, mintha a Légy című film teleportáló készülékébe beleraktak volna egy Shelby Cobrát, és egy kicsit összekavarva ez jött volna ki a másik oldalon... :-)

zalkapone 2009.04.10. 18:47:54

@Kifordított kacagány:

Miért ne? Hátha szaporodik... :-)

Kifordított kacagány 2009.04.10. 20:21:51

ja akkor minél előbb. bár bebábozódni nem szaporodásból szokás:)

zalkapone 2009.04.10. 22:47:47

@Kifordított kacagány:

Honnan tudod, hogy autóéknál hogyan szokás? :-)

Volt még az általános iskolai olvasókönyvben egy kedvenc mesém. Nőj nagyra, Fiat 600. Akkoriban elég sokat beszéltem a Matchboxaimhoz... :-D

Kifordított kacagány 2009.04.11. 08:07:32

@zalkapone: és megnőttek?:D
amúgy láttam már bebábozódott autót, de abból nem kis matchboxok keltek ki, csak szétomlott rozsdaporrá:(