Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Ágnes kapar, avagy amit nem fényképeztünk le.

2009.04.30. 11:00 | tomnemtom_ori | 20 komment

Címkék: it volvo diy kipufogó ágnes ups kókány szünetmentes áramforrás kvm switch

Ágnes kapart. Csúnyán. 23 éves skandináv csajhoz nem méltó módon. Tette mindezt a Gellérthegyen, oda nem illő viselkedést produkálva.

Nade ki Ágnes és mi köze az autókhoz?

Ágnes (valójában Agneta) kollegám Volvo 740-es szívódízele. A szívódízelség azért kiemelendő, mert a turbó bezavaró kipufogóhang-módosítása nélkül ép rendszerrel is zavarbaejtően hozza a sorhatos motorok jellegzetes hangját. Minden alkalmat megragadok, mikor kollegám kikanyarodik irodánk elöl, hogy élvezzem a szimfóniát.
Mivel Ágnes csajban épp jó korú, autóban kissé "öregecskedő", néha produkálja a korral járó - mondhatni - kötelező tüneteket. Legutóbbi performanszát hátsó dobon adta elő.
Először is elszakadt a hátsó dobot rögzítő Cat5e kábel. Merthogy nem a gyári, e célra rendszeresített és megfelelő gumitartó volt már alkalmazva. Mivel a kipufogórendszer jóesetben mechanikailag egy egységet képez (a probléma keletkezésekor ez még fennállt), és az elöregedett gumitartók egyike elszakad, addigi terhelését átadja a többi, szintén elöregedettnek, beindítva a lavina-jelenséget az összes elszakad. Az első tartó lett informatikailag (az informatikának nagy szerepe lesz még a folyamatban!) pótolva a hivatkozott UTP kábellel. Ami nem annyira rugalmasan rögzít, alapanyagai miatt. Tehát a korábbi mechanikai egység kezdett megszűnni, miáltal a hátsódob csőcsatlakozása is megadta magát. Ezt gyorskötözővel sikerült orvosolni ideiglenesen, na, ez tartott a Gellérthegyig. Ott megadta magát a középső dob mindkét gumitartója is, ezáltal a hátsó dob teljesen a gravitáció martalékává vált (azóta a csomagtartóban lakik), a középső dob pedig közelebbi kapcsolatba került fővárosunk említett elit környékének aszfaltjával, úgynevezett karcoló-kaparó akusztikai környezetszennyezést követvén el.

Mivel kollegámat ez módfelett zavarta mind szerkezeti-integritáscsökkenés, mind hangzavar tekintetében, úgy határozott, hogy amíg nem kerülnek igazi gumitartók, nem közlekedik Ágnessel. Ez délután kettő körül történt. Ötkor már láttam rajta, hogy módfelett nem fűlik a foga tömegközlekedni, kiment, hogy nekiálljon ideiglenesen orvosolni a problémát. Ismét a Cat5e-t akarta felhasználni, de azt a középső dob felfüggesztéséhez gyengének tartottam. Ekkor került kezembe egy hálózati tápkábel. Az elsőt ebből csomóztuk (itt emlékezem meg hazánk hosszú és dicső tengerészeti múltjáról, melyből átörökíttetett az ún. tengerészcsomó ismerete, bár lehet, hogy végül nem azt kötöttem, de önzáró lett), mikoris kiderült, hogy a háromeresség csomóoldódási szempontból nem feltétlenül előny kipufogórögzítésnél, ellentétben az eredeti felhasználási területtel, ahol viszont elengedhetetlen. Ezért a másodikat 16-os földkábelből készítettem, melynek csomója nem oldódik oly könnyen, cserébe irdatlan nehéz létrehozni magát a csomót.
Az a mérhetetlen technikai előnyünk származott a régi gumik elszakadásából, hogy volt köztük egy gyári, cikkszámmal ellátott, így eddigi, nem relevánsnak tartott internetes kereséseink találatait pontosíthattuk cikkszámügyileg. Joggal felmerülhet a Kedves Olvasóban, hogy miért nem szereztünk be korábban odaillő tartógumikat? Ez egy külön történet, legyen elég annyi, hogy eddigi márkafan beszerzési forrásunk a logisztikai tevékenységét háttérbe szorította, valószínűleg sörhasnövelés miatt.
A végre meglelt és bizton odaillő gyári cikkszámokkal gyerekjáték volt beszerezni az új alkatrészeket, természetesen -prokee- közreműködésével.

A logisztikai intermezzó után jöjjön maga a szerelés leírása. Helyszín az irodánk előtti, valaha két hétig füves terület, ahol Ágnes parkolt. Azért ez, mert adott állapotában nem volt célszerű még a legközelebbi autószerelőhöz sem elhaladni. Kollegám rendes autóbuzi, természetesen tart a csomagtartóban egy polifamm szivacsot autószerelési céllal, tehát a nem szerelőruha összekoszolás-megelőzése biztosított. Igen ám, de a középső dob a fránya gravitációnak köszönhetően mintegy 100mm-rel lejjebb tartózkodik, mint azt kellene tennie. No problem, nézzünk körül, mivel lehetne felemelni. Az autó gyári emelőjét valami oknál fogva elvetettük. Találtam egy megfelelő magasságú szünetmentes áramforrást (közismertebb nevén "árammenti szünetforrás", ahogy egy nagyon kedves, nem magyar anyanyelvű régi ügyfelünk aposztrofálta), már csak meg kellett emelni a dobot - és az előtte tartózkodó csöveket -, hogy az ups beférjen alá. Erre legalkalmasabbnak egy KVM (nem tévesztendő össze Következő Vásárló Miklós nevű szerzőnkkel, hanem Keyboard-Video-Mouse!) kapcsolóból és a billentyűzetfiókom letört ajtajából rittyentett egykarú emelő kínálkozott. Megemeltem a dobot, betoltam az ups-t, kollega felküzdötte a két, kábelből készült tartót, és már kb. negyedik napja így közlekedik, mert ma jut hozzá az új gumirögzítőkhöz és a megszokott Volvószerelője idejéhez.

Hogy miért nem fényképeztünk? Annyira hirtelen történt az egész, hogy csak a folyamat végén jutott eszünkbe. Férfiak vagyunk mindketten, igazán nem róható fel, hogy nem gondolkodtunk a vizuális megörökítésen is a probléma megoldásával párhuzamosan.

Kedves Olvasó! 

Amennyiben van hasonló, egyáltalán nem autószerelő-eszközökkel elkövetett javítási története (halbiológia, irodalomtörténész és klasszika-filológia szakmák eszközei előnyben), kérem, ossza meg velünk a mail kukac autofilia.hu címre küldött levelében, közzétesszük.




A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr991093229

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rocko- 2009.04.30. 12:56:53

kemény, így szerel az informatikus. :)

Lowtyo 2009.04.30. 13:10:47

hihi
egyik haveromnak a kesztyűtartójában találtam egyszer három csomag befőttes gumit.
kérdeztem, lekvárt főz?
erre kinyitotta a motorháztetőt és megmutatta, hogy a gázbowden visszahúzó rugót helyettesíti a befőttes gumival, ami eltört.
és ugye a gumi gyakran szakad, ezért kell az utánpótlás
ehhez képest ez már-már a profizmus határát súrolja

biker_kolee 2009.04.30. 13:14:41

Azt azért nem gondoltam volna, hogy egy tápkábelt egy kipuff rögzítéseként látok viszont. :D Na igen, a magyar leleményesség. :)

Kifordított kacagány 2009.04.30. 13:22:34

@biker_kolee: vontatókötélnek is lehet használni. univerzális eszköz

egy ismerősömnek pedig számítógépházból van a kerítése.

nálunk meg néhány ablaknál lett beépítve szgép alkatrész távtartónak, de javítottam már ilyesmivel fűnyírót is.

coco 2009.04.30. 13:30:54

cuki. mivel nő vagyok, csak ennyit bírok írni. :)))
Ágnes, múkoggy rendesen!

Viktor-a-konyhában · http://viktorakonyhaban.blog.hu 2009.04.30. 13:46:34

@Kifordított kacagány: erről a számítógépházas kerítésről lehetne kérni valami fényképes illusztrációt?

Ha hentes lenne, nem IT-s, biztos kolbászból lenne.


Én kérek elnézést.

Zsomatograf 2009.04.30. 13:48:58

Hmmm... Ezek után én a sima FLRY 0,35mm2 kábellel történt kipufogó körüli hővédő lemez ideiglenes rögzítésével labdába se rúghatok...
Egyébként annak van vmi hátránya, ha egészen egyszerűen leszedem és nem veszek helyette másikat? 11000 HUF egy új, de a tőcsavarok szét vannak rohadva, már amelyik még nincs leszakítva. :-(

tomnemtom 2009.04.30. 13:59:22

@Zsomi84:
az sem rossz, főként, hogy meg tudod nevezni a kábelt !

tanult barátunk a Belsőségen ( Edelweiss ) joggal mondaná erre, hogy mertmivel odatervezték, kell oda.
gyakorlati tapasztalat az, hogy vagy kell, vagy nem :)
milyen autó és mit véd a kipufogó hőjétől az adott lemez ?

Viktor-a-konyhában · http://viktorakonyhaban.blog.hu 2009.04.30. 14:09:55

@tomnemtom: a rossz minőségű aszfaltot, hogy meg ne olvadjon.

Zsomatograf 2009.04.30. 14:22:25

@tomnemtom:
Khmm... autóiparban beszerzősködöm és láss csodát, a kábelek tartoznak hozzám... :-) Még szép, hogy tudom a nevét (10m ingyenes minta volt!!! mielőtt meggyanúsítana valaki).
Az "oda tervezték" nekem is eszembe jutott, azért filózom miatta. '99-es B2 Vectra, 2.0 16V, X20XEV. A hátsó dob és a pótkerék gödre között van (volt) rögzítve, "védte" a kipufogó körüli alvázat. Vagy annak talán a festését?

Rocko- 2009.04.30. 14:26:18

biker_kolee 2009.04.30. 13:14:41
mi anno megboldolgutl szép reményû Fiestánkont a kipuffogószakadást, az egyedi, 3 hangszórós rendszer vezetékkábelével orvosoltuk. a szervizig. épp megfelelt.

Kifordított kacagány 2009.04.30. 15:03:41

@Viktor-a-konyhában: esélytelen, már 4 éve nem találkoztam vele. annyit azért hozzátennék, hogy nem pc házakról van szó, hanem régi szekrényes gépekről. ember magasságú elemekből könnyebb építkezni:) emellett egyébként van neki olyan is, hogy régi terminálok aluburkolatából kreált virágcserép.

29 Palms 2009.04.30. 15:42:01

"...mit véd a kipufogó hőjétől az adott lemez ?"

Jó kérdés. Csak 1-2 ötlet.

Jön a nyár. Vedd le a lemezt. Autózz jó sokat, hadd melegedjen a kipufogó. Parkolj le egy kiszáradt füves, gizgazos területen. Ha jól csináltad, rövidesen bekövetkezik a jelenség, ami választ adhat a kérdésre.

Esteleg a kipufogó körüli jelentéktelen cuccosokat - mint pl. üzemanyagtartály - védi a hőmérséklet okozta deformálódástól.

De sokan mondják hogy teljesen felesleges, inkább csak humanitárius okokból szerelik fel. Tudniillik a kocsi alá gyűrődő gyalogosnak amúgy is van épp elég baja, de így legalább kevésbé ég meg. :)

Zsomatograf 2009.04.30. 16:09:21

@29 Palms:
Ez a konkrét lemez a kipufogó és a kasztni között van, a kasztnira felcsavarozva, kipuf. fölött. A pótkerék teknőjének a bal oldalán, lévén arról van a kipufogó. A tank meg az ülés alatt.
Tehát,
- akár fent hagyom, akár nem, az egy hete aratott (fasza száraz) búzatáblában nem túl előnyös parkolnom, mert felgyullad.
- az üzemanyagtank jó messze van onnan, és arrafelé nem is nagyon lóg el a lemez. azt se védi.
most akkor miért kell az oda?

29 Palms 2009.04.30. 16:14:29

Ez esetben sajnos fogalmam sincs, csak tippelgettem, aztán hátha...

Zsomatograf 2009.04.30. 16:29:05

@29 Palms: Sajnos nem, ezeket a köröket már jómagam is megfutottam... :-(

yeti 2009.04.30. 17:52:53

ETZ 250 berúgókar visszahúzó rugója tört el,és a rövidnadrágom gatyamadzagjával kötöttük fel.Igaz ezután csak tolásra lehetett indítani a gépet,de sikert arattunk vele a motorostalálkozón.......

zalkapone 2009.04.30. 19:24:47

Egyetlen ilyen jellegű javításom még a cseppkadetten volt. Csehszlovák autóversenypálya játék autójának motorját szereltem be a jobb oldali ajtóba, mikor a központizár beadta a kulcsot. Forrasztgattam, meg szerencsétlenkedtem egy darabig...

Darti · http://www.darti.hu 2009.05.01. 07:48:41

Van egyáltalán olyan autóbuzi, aki megfelelő célszerszámmal szerel meg mindent?????

De most komolyan...:)))

crix 2009.05.01. 21:42:11

@Darti: Igen én próbálom. De úgysem fog sikerülni :)