Címkék

Címkefelhő

Beszóltak

Autófilek még

A legelvetemültebb résztvevő 1

2009.05.20. 14:30 | apamacko | 14 komment

Címkék: május 1 kgst

A Szocialista Járműipar Gyöngyszemeinek nagy tavaszi seregszemléjén megjelent legelvetemültebb széria jármű az alább látható gép volt.

Na ez vajon mi?

A szovjet elvtársak alkotása bizony ez a kicsiny terepjáró jármű. Elég valószínűtlen volt, hogy ilyet is látni fogunk Május 1-én, de mégis ott volt. Tréleren érkezett ugyan, de azonnal körülvettük és mustrálni kezdtük. Az elvetemültebbek persze tudták mi ez.


A vezetőülés középen.

Kétoldalt két hordágyon helyezhetők el a sebesültek.


Hátul méretes antenna.

)
Bizony öszkerékhajtású! (hivatalosan úszni is tud)

Nem titkolózunk tovább mi sem. A jármű egy LuAZ-967M sebesültszállító jármű. A technikai adatokat a Szovjet Teherautók honlapjáról kölcsönöztem. Itt további változatokról is lehet olvasni és vannak fotók is.

Technikai adatok

Típus LuAZ-967M
Össz. gördülőtömeg 1350 kg
Saját tömeg 930 kg
Szálítható tömeg 420 kg
Vontatható tömeg 300 kg
Kerékképlet 4*4
Fajlagos teljesítmény 20,3 kw/t
Hosszúság 3682 mm
Szélesség 1712 mm
Magasság 1550 mm
Rakfelület mérete 2000 mm*1560 mm
Hasmagasság 285 mm
Terepszög elől/hátul 34°/36°
Nyomtáv elől/hátul 1320mm/1320mm
Tengelytáv 1800 mm
Max. sebesség műúton 75 km/h
Üzemanyagtartály térfogata 37 l
Hatótáv műúton 400 km
Lejtőmászó képesség 30°
Gázlóképesség úszóképes
Kerékabroncsok száma/mérete 4/?
Motor típusa MeMZ-967 A
Motor rendszere benzinüzemű, négyütemű
Hengerek elrendezése/száma V4
Max. teljesítmény(kw/Le) 27,5/37
Sebességváltómű 4+1 fokozatú, kézikapcsolású
Tengelykapcsoló egytárcsás, száraz
Fékrendszer (üzemi) hidraulikus dobfék
Fékrendszer (rögzítő) mechanikus
Elektromos rendszer 12 V
Gyártó vállalat Lutszki Autógyár (LuAZ)
Alkalmazási helye Szovjetúnió, VSZ tagországok




A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr711123399

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

loláb 2009.05.20. 14:48:56

LuAZ, az egyik kedvencem!
Egy haverom apja nagy off road gyűjtő, van neki egy ilyen gépe, a 70-es évekbeli Land Cruiser, és és a fullra felújított Unimog mellett.

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2009.05.20. 15:20:27

Ezt nem tudni!

Ez tisztán látszik,hogy egy LuAZ,ezt minden autóbuzi tudja... :)

A Sötétség Hercege 2009.05.20. 15:27:54

Engem még egy körre is elvittek rajta. Elég jó volt!

tomnemtom 2009.05.20. 15:46:17

sok lökött amphybiás.
nekem is volt, kikezeltettem.

e példányok csak úsztak, vagy önerejükből tudtak helyváltoztatni vizen ?
ha igen, mi hajtotta, a gumi "rücske" ?
ha nem, nem érdekel.

biker_kolee 2009.05.20. 16:23:25

Ha jól emléxem, Karottáék is hajtottak egy ilyet az adásban.

Fless gép nagyon. :)

apamacko 2009.05.20. 17:10:08

@tomnemtom: Állítólag propeller hajtotta, de én nem láttam rajta.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.05.20. 20:01:55

Ez egy LuaZ, a hülye is tudja.

Rocko- 2009.05.20. 20:04:01

http://www.youtube.com/watch?v=Gjy0EdkGNrE
ahogy nézem az első kerék működik kvázi lapátkerékként.

zalkapone 2009.05.20. 21:52:52

Ezt nem értem, de tényleg! Ha a ruszkik ennyit, és ilyen jó minőségűt szívtak folyamatosan, hogy a viharba nem jutott belőle nekünk is? :-)
Sok agyaroggyant...

yeti 2009.05.20. 22:20:02

Valahol mintha azt olvastam volna erről a kocsiról,hogy annyira orrnehéz,és sok súly jut az első tengelyre,pontosabban elé,hogy satufékezés esetén képes orra állni terheletlenül,ezért Magyarországon nem lehet levizsgáztatni.Van valakinek információja erről?

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.05.21. 00:06:07

Van amúgy ennél a kis csótánynál durvább...
Talán az egyik legkeményebb terepjáró, amit ismerek, a Haflinger (Steyr-Puch). Na az kemény.
Röhejesen kicsike méretek (még egy Subaru Liberonál is kisebb), független felfüggesztés, portálhajtással... 2.84 méter hosszú, 55° terepszög elől, 70° hátul. Difizár elöl-hátul... iszonyú kis járgány. :)
http://www.freeweb.hu/nagyvasak/nemet/ste_puch/hafling/4.jpg
www.freeweb.hu/nagyvasak/nemet/ste_puch/hafling/25.jpg

Kifordított kacagány 2009.05.21. 08:10:26

@zalkapone: mert nálunk pálinkáztak az emberek, attól meg nem megy el úgy az ember esze, mint a vodkától:)

zalkapone 2009.05.21. 22:48:00

@Kifordított kacagány:

Azért nekünk is van jó kombónk erre: konyakos kávé!!!
(bizonyos kultúrkörökben rummal...)

Kifordított kacagány 2009.05.22. 07:30:01

@zalkapone: a konyak minőségétől függ. de igaz, amilyen konyakokat nálunk kapni lehetett, már-már vodkai magasságokba emelkedett.