Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

1-2-4-5-3 Második felvonás

2009.06.11. 18:00 | Rocko- | 35 komment

Címkék: audi rocko autot vesz audi 90 1 2 4 5 3

Majd megvettem az autót. Ja, hogy bővebben érdekel valakit a folytatás? Hajtás után olvasható.

Vasárnap hajnali kelés, ki tudja mikor, hogy a hajnali 6:58-kor induló személyvonatot elérjem. Elértem, sőt, korábban értem ki. Olyan korai volt, hogy egyetlen hajléktalan se jött oda kéregetni, még ők is aludtak. Megkezdtem hát vonattal a 4 óra 12 perces utazásomat Pécsre a MÁV másodosztályú vonatán. Egyedül az út végeláthatatlan hosszúságúnak tűnt, vizionáltam mindenféléről, a 8 óra 12 perces, 2 átszállásos visszaútról (ismerjük a viccet: azért mennek lassan a vonatok, hogy nagyobbnak tűnjön az ország), hogy milyen koszlott autót találok a helyszínen, hogy mennyivel jobb vétel egy nagyon olcsó japán, hogy mikor kellett volna visszakoznom és sarkon fordulnom, de valahogy mégis csak győzött bennem a kitartás: ha már eddig eljöttem, innen nem lehet visszafordulni.

A vonatút alatt tulajdonképpen kaptam egy miniszociográfiát az országról, volt benne származási rajz, etnikum, osztály és korkülönbség, szóval egy ha valaki ki akarja ismerni egy táj kultúráját, az utazzon huzamosabb ideig tömegközlekedésen, nagyon jó jellemrajzot ad.
Az út alatt próbáltam élvezni a tájat - erre volt alkalmam, hiszen a vonat minden állomáson és megállóhelyen megáll -, ebbe csak a kb. 20 percenként bevillanó, jellegzetes Nokia telefon merülési sípolása zavart be. Amit szerencsésen megtaláltam, egy óra keresés alatt, majd Pécsen az egyik MÁV egyenruhás személynek leadtam, megnyugtatva lelkismeretemet, miszerint jó helyre került a készülék. Apropó: leszállás. Az egy megváltással ért fel, úgy 3 óra után már kínosan fájt ülni, állni, tulajdonképen létezni egy szellőztethetetlen vonatkocsiban.

Pécsen Sanyi barátom fogadott, hőn szeretett dízel Cliojával. Gyors csere a Mazdára, Lowtoy Lowtyo meglátogatása a hegyen, majd indulhat a futam. Feltankoltunk benzinnel és itallal, majd nyomás a tett színhelyére. Ekkor kezdtem el érezni egy kis bizsergést. Vajon tényleg ő lesz az enyém? milyen lesz? A másik előbb érkezik oda?

Te nem érzed ezt a kínt, nem voltál féltékeny soha
Nincs benned semmi küszködés, ha egy másik ér előbb oda.

Közben Kacagányék ellátása infoval, hova jöjjenek. Nem aprózták el, valóban nyomás alá helyeztek, kompletten az egész család, apu, anyu és a nagyon aranyos gyerekek jöttek el megnézni, hogy én hogyan veszek autót. Vagy nem. Meleg helyzet.
Megérkeztünk Bonyhádra, elsőre majdnem egy másik Audi mellé parkoltunk le (mennyi a statisztikai esélye, hogy egy négy utcás városrészben két darab Audi 90-es legyen?), de végülis megtaláltuk a kiszemelt áldozatot.

Ott volt ő. Tulaj megjelenik, nézzük meg. Végre az első autó, ami valóban úgy néz ki, mint képeken. Jól. Hárman vizsgáljuk egyszerre, keressük a fogást rajta, de nem találunk. Vannak apróságok, de rendben van, nagyon rendben van. Megyünk próbakört, megállapítjuk, hogy a hátsó gátló erősen csereérett, de ezen túl semmi komolyabb nem látható. Házisárkányék is megérkeznek, megvizslatják ők is az autót.
Forog velem a világ. ezt akarom? Leharapják a fejem, ha ott hagyom? Mi fog rám várni később? Nagy zsákbamacska? De érzem, dobog a szívem, jó ez.
Próbálok alkudni, nem megy. Nincs rajta műszaki, én már elhoznám így is, nem akarom engedni, menjünk haza, legyen az enyém! Sanyiék lebeszélnek, túl hosszú ez az út, nem érdemes ezzel játsszani. Rendben, árban, és friss műszaki vizsgában megegyezünk, aláírjuk a papírokat.
Kicsit izgulok, hogyan lesz, hogyan fog ezután eljutni az autó hozzám fel, mikor fogom átírni, jajj, zuhanok a szakadékba. Ekkor még nem tudtam, hogy hosszabb lesz az elkövetkező három napom, mint Jack Bauernek.

Uranium Brotherz lecsapott a lehetőségre, elkobozta a kabala tengerimalacomat, helyszínen megszéntségtelenítették a frissen vásárolt, még nem tulajdonomban lévő autóval egyetemben. A plüss állat és a rendszám némileg előirányozta a nevet: CuCU.

Ezután dolguk végeztével Kacagányékra bíztak, majd elviharoztak haza. Kacagányék voltak oyl kedvesek, hogy elfuvaroztak magukhoz, megvendégeltek, majd kivittek a dombóvári vonatállomásra. Apropó: fuvar. Pontosabban transzport, azaz Pontiac Trans Sporttal mentünk (aha, most már értem transport-TransSport), elég más világ, szavakba alig önthetni, jó nagy falatnyi Amerika, mind térből, mind felszereltségből.
Vonatállomáson beszereztem a megfelelő vízumot a hazaúthoz, mit ne mondjak, most se értem minek helyjegy az IC-re, elvégre ugyanaz a fullasztó kocsi közlekedik, csak kevesebb helyen áll meg. Hazaúton viszont a toleranciám hamarabb, kb. 2 óra után fogyott el, inkább már álltam - bár ez a wc mellett nem tűnt jó döntésnek -, ülni egy percet se tudtam. Irány haza, majd a jól megérdemelt pihenés. Gondoltam én! Mert aludni azt nem tudtam, csak kínkeservesen forogni az ágyban, ahogy tornyosult a fejemben az elintézendő dolgok listája. Tudtam: nem hibázhatok.

Hétfő reggel első dolgom volt zalkapone segítségét kérni, hol lehet nagyon gyorsan átíratni az autót, lesz rá egy napom. Természetesen ez a probléma pillanatok alatt megoldódott. Oké, akkor intézzük a többi papírt, üzembentartói szerződés, biztosítés, és így tovább. Már csak az autót kell felhozni. Na de hogyan? Menjek le én? az sok idő. És mikor? Addigra már kell lennie műszaki vizsgának. Sanyi szólt, tudtam Pistáék mennek a környékre, ha szépen megkérem őket, talán elhozzák nekem az autót. De akkor még meg is kell bízni őket papíron, hogy fizethessenek. Ajjaj, bonyolódunk.
Végül Sabcra esett a választás, többszöri egyeztetés után megmaradtunk a szerda reggeli indulásnál. Reggeli? Pff, az hajnal inkább. Ugyanis legkésőbb reggel hétre oda kellett érni. Ami 4:30-as indulást jelentett. Red Bullal felszerelkezve vágtunk az útnak, és jó adag beszédtémát bekészítve, ugyanis bármelyikünk elalvása halálos lett volna. Sofőrömnek a vezetés miatt, én pedig a saját pihenésemmel valószínűleg magammal rántottam volna, muszáj voltam szóval ébrentartani.

Érkezés után gyors csekkolás, minden megvan, papírokat, pénzt elrendezzük, indulhatunk haza. Ha-ha, haza. Előbb kút. Majdnem pirosnál a mutató, hát tegyünk bele. Na de mennyit tankoljunk? Mennyit fogyaszt? Legyen 10 001, mert az olyan kerek szám. Kutas jönne, nem hagyom, ne gyere ide, ez az én autóm, majd én megtankolom. Gondoltam én. Azon első körön túl vagyunk, hogy másik felén van a betöltőnyílás, mint az otthoni magyarjapánnak. Kinyitom a sapkát, tekerem, tekerem, már 20 km-t tekertem bele jobbra. Ja, hogy ez balra nyílik, mutatja Sabc. Rendben, ezt is megtudtuk. Benzin rendben, mehetünk haza.
Út közben próbálom lefényképezni, ugyan, hány kilométerrel vettem az autót, majd kb. 2 perc bénzás után rájövök: ez ráér otthon is, a számláló nem megy majd sehova. Megyünk tovább, szokom a gépet, néha elbambulok, Dezső ellép, próbálom utolérni. Mire megérkezünk Érdre, addigra viszonylag kiismerem a gépet, persze minden határfeszegetés nélkül, találok még apróbb hibákat, miket is lehetne orvosolni.
Parkolóban elköszönés, rövid eszmecsere, hogyan megy a gép, aztán irány haza. Délutánig össezszedem az összes papírt fejben mindent ellenőrzök, minden megvan-e, megfelelő formátumban, vajon mit hagytam ki? Úgy ítélem: minden rendben. Munka után felveszem zalkapone-t, majd megyünk egy kedves ismerőséhez, elintézni az átírást. Papírok rendben, üzembentartói szerződés: hoppá, itt jön amitől féltem. Srácok levlistán megnyugtattak, nem kell dupla illetéket fizetni, mivel egyszerre kerül nyilvántartásba a tulajdonos és az üzembentartó. Igen ám, csak az az informció maradt el, hogy az üzeembentartói szerződésnek aznapra kell szólnia, amelyik napra a vétel, hiába nem került átírásra az autó, az már egy új bejegyzésnek számít. Így fizettem én 125%-is illetéket az autóra. Örültem, nagyon, de hivatallal nem kekeckedünk, így jártam, jó tanács azoknak akik most vesznek autót: erre figyeljenek! Ezután segítőtársamat hazavittem, közben Crix olvasónk telefonált, elsőként hallhatta - kissé hitetlenkedő Tamás módjára - saját fülével (a már néven lévő) autómat. Ezután némi dugóval megspékelt M0-s úton hazatartottam, és örömmel támasztottam le a gépet a ház előtt. Így történt hogy CuCU hazatért.

Lányok, fiúk, srácok! Köszönöm mindenkinek, és nagyon hálás vagyok minden szervezésésért, segítségért mindenkinek!

UI: Hogyan tovább? Összeírtam milyen hibákat találtam, találtuk az autón, a vásárlás óta eltelt közel egy hónapban - hiszen hiába van korát meghazudtoló állapotban -, nem mai a malac, van mit rajta dolgozni, cserélni. De miket is? Azt majd legközelebb mesélem el.




A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr261115443

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

a házisárkány · http://mynameiscamel.multiply.com/ 2009.06.11. 18:50:27

Épp ma akartam írni, hogy hiányolom a folytatást. :-)

feketenap · http://www.zoldszempont.hu 2009.06.11. 19:50:47

Hát használd egészséggel!
De egy szolid dob kel rá,hidd el. Csak próbáld meg, többet le nem szeded.

Lowtyo 2009.06.11. 20:00:04

egy frászt
homasitában lehet venni durva krómvégeket
egy világítós-propelleres-halálfejes kell neked
érzem

biker_kolee 2009.06.11. 20:02:17

Eeeejjj, a négy karika. :)

Látom, nem vagytok éjszakai-hajnali vezetésből rutinosak. :)

Rocko- 2009.06.11. 20:12:29

@a házisárkány: tessék. :)

@feketenap: jó ez a dob. akkor hangos ha kő. :)

zalkapone 2009.06.11. 20:15:34

Hosszú utat, biztos utat, benzinkutat! ;-)

Zsomatograf 2009.06.11. 20:15:36

Mondja meg nekem valaki plíz, hogy az Audi 80 és 90 között mi a különbség?
A wikipedia csak annyit ír, hogy upmarket version. Köszi!

Egyébként meg sok km-t vele!

Szendwich 2009.06.11. 21:02:32

@Zsomi84: Elvileg a 90-et csak erősebb motorral szerelték benzinesbe. Amolyan luxus kiadása volt a 80-asnak a B2-es időkben.

@Rocko-: Egy rendszámtábla tartót szerezhetnél zsééétől :) Vagy Bonyádon így lopták a rendszámtáblákat, hogy csavarral rögzítették? :))

Rocko- 2009.06.11. 21:12:16

@zalkapone: @Zsomi84:
kösz-kösz.

mi a különbség? való igaz, a jobban felszerelt változata.
pl. ABS, tolótető, sorötös motor, quattro hajtás, turbo, központi zár, elektromos ablak, 3 uats katalizátor. kb.

@Szendwich: már van AF-es. csak még nem jutottam el addig, h lefényképezzem a kocsit, le kéne mosni, takarítani, csak nem jutott rá iő. vagy amikor igen, akkor eseett.

rognork 2009.06.11. 21:32:37

azt kell mondanom, ez az autó szép. egyre jobban tetszik. bár a tepsiknek mindig híve voltam. amúgy hosszú vonatutat (10 év tapasztalat) úgy lehet kibírni, hogy egy jó puha táskát leteszel a földre, és félig guggolva kornyadozol rajta. 4 órához kell egy db könyv + 4 sör + kb 10 cigi.

Rallyefan81 2009.06.11. 22:31:50

@Zsomi84:
Az Audi ekkor kezdte felvenni a harcot a béjmvével meg a mercivel kb . :)
Jóval komolyabb alap felszereltség jellemzi , benzines csak 5 hengerrel , Diesel csak turbósként kapható , elöl olyan lámpákkal ,mint a 84 utáni coupe , + olyan lökös + küszöb borítás , 4x108-as osztókörű felni , nagyobb fék elöl , emiatt a felni minimum mérete 14 coll, elöl alap az elektromos ablak tudtommal. pl kb ennyi :)
80-asban ezután (ama bizonyos 84-es face lift ) csak 4hs benzinesek vannak , meg sima és Turbós dinnyés motorok , tulajdonképpen azt az elvet követték, mint a 100-200 testvér párnál...
az utána levő gömbölyű verzióban (typ 89, b3 ahogy tetszik :) )folytatták a dolgot, de aztán abba hagyták a megkülönböztetés ilyen formáját , a B4 80-asnál jött az S2-RS2...

.: mimino :. · http://chinacar.blog.hu 2009.06.11. 22:54:08

Továbbra is atom az ö5hengeres meggy!! két szemed rá!! :D

Rocko- 2009.06.12. 00:08:15

rognork 2009.06.11. 21:32:37
én ezer éve szerelmes vagyo ka tepsikbe. :)
"4 órához kell egy db könyv + 4 sör + kb 10 cigi."
könyv nem volt, egy Tűzvonalban epizód igen. a többi termékkel nem élek.

Rallyefan81 2009.06.11. 22:31:50
RF, az elektromos ablak nem alaps. sajnos. :( legalábbis a tapasztalat ezt mondja.

Rallyefan81 2009.06.12. 00:15:40

@Rocko-:
Jahh igazad van... :S az itthoni 90 quattro donor is tekerős.... :D :P
www.youtube.com/watch?v=u8EG78e7e_w

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2009.06.12. 07:52:57

Rocko go to Bonyhád hard porn episode 2. :)

Egyébként miért nem vitted el egyböl?
Miért kellett kétszer menni érte,nem adta oda a tulaj?

Zsomatograf 2009.06.12. 07:58:20

Köszi mindenkinek a felvilágosítást, most már értem a lényeget!

Kifordított kacagány 2009.06.12. 08:14:59

@BeeTm: ahogy már írta is, nem volt rajta műszaki. mivel nem lett volna szerencsés anélkül megkockáztatni egy utat, meg amúgy is műszakival alkudott meg rá, így volt a legcélszerűbb.

Rocko- 2009.06.12. 09:04:02

@Rallyefan81: ugye-ugye.

@BeeTm: írtam is: nem volt rajta érvényes a mûszaki, azt kellett elintézni, anélkül felhozni Pestre egy autót meg nem olyan jó móka.

@Zsomi84: szívesen.

albert1 2009.06.12. 09:44:15

Szia, Rocko!
Kicsit hosszú volt a szünet a két rész között, hallod? Egészalakos fotó hiányzik a kocsiról, kérem pótolni (mer' az OK hogy itt mindenki ismeri). :)

Szerintem nagyon gyorsan kezdd el kiosztani a láda söröket a fórumtársak között, mert az elég nagy szó, hogy a kiválasztástól az átírásig egyengették értő kezek az utadat! Sőt ahogy látom, ez még folytatódik a javítgatásokban is.

Ha ez megnyugtat, akkor én is ilyen vágyálmokat kergetve nézegettem a B4-eseket tavaly. A különbség annyi, hogy a család autószakértő ismerőse (annak ellenére, hogy volt jó 5-6 Audija a 80-as 90-es években) nem fogta, hogy típusra utazom, aztán mutogatott mindent. Akkor adtam fel, amikor kiröhögtek a társaival, hogy nem viszek el egy hűdejó Mazda 626-os Comprex D-t. :-PP

Mérnök vagyok, és tudok annyit, hogy tudjam, mennyit nem tudok a motorról vagy futóműről. Amúgy a szemem a látható részeknél, apróságoknál nem csal. De én egyedül nem csinálom. Szerencsés fordulattal későbbre toltam a vásárlást. Úgyhogy fuvarozd fel alá a haverjaidat az 5 hengerrel és nagyon örülj, hogy nem rúgtak eddig kb. 620-szor seggbe és 621.-edjére is összehoztak valamit!! :)

Rocko- 2009.06.12. 09:52:56

@Audi Achtzig:
Hello!
hosszú volt a szünet, igen, csak némi idôhiányban szenvedek, mostanra sikerült erôt és ihletet meríteni hozzá.
fotózás lesz - amint lesz idô és idôjárás hozzá hogy alaposan kitakarítsam. vásárlás óta ez sajnos nem történt még meg.
a segítségeket megköszöntem már sokaknak privátban, nem kel lfélteni, az elôzetes "nozsogatások" is megvoltak már, h mikor lesz autó belôle. de lett. :)

yeti 2009.06.12. 10:22:58

Szép autó gratulálok hozzá!
Remélem nem kerül hamarosan sor a Rocko autót ad el cikksorozat megírására:)

Remage 2009.06.12. 10:35:58

Gratula, remekül néz ki!

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2009.06.12. 11:11:42

@Rocko-: Akkor meg kérni kellett volna egy útvonalengedélyt....
3 napra szól.

Rocko- 2009.06.12. 11:22:36

@yeti: nem fog. :)

@Remage: kösz.

@BeeTm: elég gyorsan pörögtek a dolgok, kb. pénteken délután zsíroztam le, h megnézem az autót, ha szórakozok papírral, akkor lehet abból csak hétfôre lett volna valami. így is kb. félórás idôrôl beszélünk, h én vittem el más elôl és nem fordítva.
egyébként jól írta Kacagány: mûszakival volt meghirdetve, minek komplikálni a dolgokat, ha elintézték nekem? persze, a lejutásnál volt tili-toli, de még mindig egyszerûbb, mint papírozni.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.06.12. 15:59:35

@Rocko-: Ugyanmá. :)
Két éve volt az, hogy fél éve le vót járva a műszakim. A rendőr meg elvette a forgalmimat. De mondom, olyan nincs, hogy én nem megyek le a Szegedi LR talira. Le is mentem. Meg aztán haza is jöttem. Nyugodt voltam, mert tudtam, hogy a forgalmit nem vehetik el, hisz a Pesti rendőrkapitányság őrzi-vigyázza épp nagy erőkkel. :)))

GábriSany535i 2009.06.12. 18:12:33

@Rocko-: Azt az illetékes gubancolást le tudnád nekem írni a hivatalos megfogalmazásnál egy csöppnyivel közérthetőbb formában, mer én ezt nemértem, hogyaszondja:
"2009. január 23-tól alkalmazandó új szabály, hogy gépjárműre, pótkocsira vonatkozó haszonélvezet, használat, illetve üzemben tartói jog megszerzése esetén a tulajdonszerzési illetékek 25%-ának megfelelő illetéket kell fizetni. Magyarán az üzemben tartó is fizet illetéket, a tulajdonost érintő illeték negyedét (a köbcentinkénti összegek nem változtak). A módosítás kizárja a kétszeres illetékfizetést is, így ha valaki tulajdonjogot szerez, és egyidejűleg üzemben tartói jog is bejegyzésre kerül, akkor a tulajdonjogszerzés alapján fizetendő illeték összegéből le kell vonni a vagyoni értékű jog megszerzéséért fizetendő illetéket. "

Segíthet más is, akár itt, akár mailben.

Köszi

Rocko- 2009.06.12. 19:10:59

mi nem tiszta? :)
(ha ugyanarra a napra szól az üzembentartói szerződés mint az adás-vételi, akkor )
ha te vagy a tulaj és üzembentartó, akkor fizetsz 100%-ot
ha bekerül más üzembentartónak, akkor a tulaj fizet 75%, az ÜT 25% illetéket.

nekem sikerült belelépni abba, h nem aznapra szólt az adásvételi és az ÜT szerződés, így lett 125%, lényegtelen, h épp akkor irattam át.

mégk érdés?

rbalint88 2009.06.14. 00:46:11

láttalak ma csepelen. szép a járgány élőben is :)
én csak konszerntárs vagyok, de nézegettem ilyen audikat is, aztán végül egy népi hullaszállító lett. (vw passat 96ból, immár ültetve, szép bbs kerékkel). azért elfogadnám a te négykarikásodat is. csak rakj bele valami rendes futóművet, mert eléggé motorcsónakos stílusban közlekedsz most vele, nagyon leül a háta gyorsításnál. gratula mégegyszer

Rocko- 2009.06.14. 09:24:38

@rbalint88: kösz. vagy mosásból mentem haza, vagy Audi találkozóról. :)
"nagyon leül a háta gyorsításnál"
mind ilyen, most lett cserélve. :) gondolhatod milyen volt előtte... na de ez már a következő post témája.

zalkapone 2009.06.14. 11:23:49

@rbalint88:

"nagyon leül a háta gyorsításnál"
Naná, hogy leül! Rászabadulnak a newtonméterek az első kerekekre, és az ehhez még nem teljesen hozzászokott Rocko hanyattvágódik a hátsó ülésen... :-)

Scala 2009.06.17. 08:51:13

Én sem értem soha minek helyjegy az ICre! :-D

Cucu jó név! ;-)