Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Cseh csemege

2009.06.29. 12:00 | fofo69 | 16 komment

Címkék: cseh skoda motorverseny

Néhány évvel ezelőtt, amikor érdeklődésem túlmutatott a veterános újságok forgatásán, elkezdtem kutakodni, hol lehetne őket élőben megnézni. Kis hazánkban is volt bőven látnivaló, de néhány rendezvény után azt a következtetést vontam le, hogy bármerre mentem, többnyire ugyanazokat a gépeket láttam, csak más helyszínen. Nézőként csak az első találkozások voltak izgalmasak, a többi már csak azoknak a szerencséseknek akik részt is vettek rajta.

Nem maradt más hátra, az internet adta lehetőségeket kihasználva próbáltam nívós nemzetközi eseményt keresni a környező országokban. A takarékosság jegyében északi szomszédaink programjaiban turkáltam, mikor is felvillant egy városnév: HORICE. Több oldalról is támadva a nevet , kiderült hogy egy olyan kisvárosról van szó amely igen régóta rendez utcai motorversenyeket. Felmérve a távolságot és az időpontot, rögzítettem az éves programjaim között, ami egyébként éppen pünkösd hétvégéjére esett.

462 km
A nagy létszám ellenére sem kellett foglalni szállást, mindig volt szabad bungaló.

Nagyon lassan közeledett a dátum, persze addigra már összegyűjtöttem mindenféle információt a környékről, szállásról és a versenyről. Nem mondhatom hogy közel van de egy korai indulással a nap nagyobbik felét magunkénak tudhatjuk a kiváló program reményében. Igen, itt a lényeg! Megéri korán kelni, A tények tudatában bizton állíthatom: az egyik legjobb program a "környéken". Az utazás a szlovák autópályát kivéve kellemesnek mondható, nekem aki még sosem járt a cseheknél, kimondottan érdekes, néha megdöbbentő a vidék. A városokon kevésbé, de a falukon nagyon érződik a régi idők "szoci" hangulata. Sebaj, megvan ennek a maga feelingje HORICÉ-ben is, jól megfér egymás mellett a teljesen lepusztult lakóház és a néhány napja átadott mobilszolgáltató hi-tech üzlete. A sportbolt polcain méterenként találni árut, vele szemben működő söröző modern asztalainál nem találni ülőhelyet. Ezek az erős kontrasztok még inkább színesítik azt a csodálatos környezetet ahol a pálya félig "belóg" a városba majd a fennmaradó pályaszakasz erdőkön és több száz kanyaron keresztül jut el a célig.

Hollandok a kicsikkel: Tatran és a Simson

Minden év júniusában "kipárnázzák" a ringet a lehető legnagyobb biztonság elérése érdekében, egyébként a rendezésről csak a legnagyobb elismerés mellett lehet beszélni. A helyi club (www.amkhorice.cz) szervezi már évek óta, mindenki teszi a dolgát nincs bratyi, komolyság van, veszélyes üzem a motorsport. Sokat elmond az elhivatottságról az a tény hogy évről évre ugyanazokat az embereket ismertem fel különböző feladatokat ellátó posztokon. Szombat délelőtti érkezés az ideális, és estig nézhetők az összes kategória edzései, természetesen a végén az autók is.

A keleti blokk gépei 

Kemény verseny van senki nem kíméli a vasat, pedig néhány példány múzeumi darab. A versenyzők nagy része a közép korosztályból való vagy annál idősebb - de senkit ne tévesszen meg ez a tény, csak akkor lehet észre venni ha levette a sisakot. Megy a harc a másodpercekért, pedig ez a speciális pálya rendkívül veszélyes a rengeteg kanyar és a bukótér hiánya végett. Joker az egészben hogy a szállás a pálya közepén elhelyezkedő kempingben van ami egyben a depó is! Ott lehettünk fél Európát képviselő mezőnnyel egy "fedél" alatt, este együtt ittuk a Gambrinust és vigyorogva csaptuk az asztalhoz a Becherovka műanyag poharát.

A nagy ászok voltak többen

Kiváló zenés programot ígér a verseny előtti éjszaka, ami szerencsére semmiben sem hasonlítható össze egy hírhedt Ibizai German partyval. Verseny napjára érezhetően megnő a nézősereg a pálya körül, de még így sem kell keresni a helyet, sőt ha úgy tetszik akkor egy garázsból kialakított ideiglenes söröző "teraszáról" nézhető az esemény (kőkemény cseh rockbandát hallgatva).

A fő eseményt a különböző évjáratokban és kategóriákban induló motorok alkotják de a futamok végén jöhetnek az autók is. Többnyire a hazai mezőny képviselteti magát egy-két német versenyzővel kiegészítve, ezzel tökéletesen másolva a 70'-80'-as években zajlott versenyek képét, hangulatát. Viszont itt a fanatikusok lepik el a rajtrácsot, olyan finoman tuningolt Skodákat lehet itt látni hogy a márkához vonzódó idegennek csak néhány Krusovice után tisztul le a kép hogy mit is lát.

Seven és a Melkus

Egyszóval, láthatjuk itt élőben letűnt idők versenymotorjait amiből az oldalkocsisokkal együtt kb. 300 darab gyűlik össze minden évben, majd pedig kisebb darabszámban de a keleti blokkot képviselve 20-30 versenyautó gyűri egymást a Gustav Havel motorversenyzőről elnevezett pályán. Ha valaki szereti a régi járgányokat, sört és a precíz rendezést, ajánlom látogassanak el ide, nem fognak csalódni.

Skodák minden mennyiségben

 

Ez a retro festés gyönyörű, na meg a kerekek!

Ugye, Prokee!

Kettő volt egy maradt, a tempó megölte a kasztnit.




A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr871207621

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

baowah · http://baowah.blog.hu 2009.06.29. 13:29:44

ooo, jovore menni kell. versenyezni.

lazlo85 2009.06.29. 13:45:22

nekem a zöld fekete kéne:D de naon

yeti 2009.06.29. 16:32:08

Egy Melkust megnéznék egyszer élőben.

zalkapone 2009.06.29. 18:42:00

Ha ezeket a Skodrikat Crix barátom meglátja...! :-)
Nagyon jók! A motorok nem érdekelnek, főleg ezek a régiek, de az autók jöhetnek!

Kifordított kacagány 2009.06.29. 18:56:49

azért az se lehet rossz, ahogy a motorokkal csapatnak

fofo69 · http://autofilia.blog.hu/ 2009.06.29. 20:25:36

@zalkapone: Tetszene, égi hangok! Semmihez nem hasonlitható! Honda 250 hat henger.Iszonyúúúúúúúúú. Kreidler 50 ccm 18000 ford/perc, vág a hang!!
Egyszer érdemes megtapasztalni, aztán dönteni.

zalkapone 2009.06.29. 20:35:42

@fofo69:

Egyszer mindenképpen el kéne menni egy ilyenre, az biztos! Ezt már ausztriával kapcsolatban is mondtam. Lassan ez is olyan lesz, mint a Mustang-mániám! Amíg nem lesz egy, addig nem halok meg! :-)

Kifordított kacagány 2009.06.29. 20:37:43

@zalkapone: na most akkor ez egy elérendő célkitűzés, vagy így próbálod megfejteni az örökélet titkát?:)

zalkapone 2009.06.29. 20:55:30

@Kifordított kacagány:

Igazából ez egy érdekes elméletet fog szülni. Mert ha teszem azt veszek egy Mustangot, akkor már akár meg is halhatok. Ezért nem veszek sose. Így viszont tényleg örökké fogok élni! :-)

fofo69 · http://autofilia.blog.hu/ 2009.06.29. 21:01:52

@zalkapone: Majd én terelgetem ezt a dolgot. Nem kő féni!!!!!!

crix 2009.06.29. 23:11:55

@zalkapone: Juhúúú ide menni KELL! Jövőre leviszlek, ha gondolod.
@fofo69: kéne oda szervezni túrát. bár kicsit csalódott vagyok, hogy egy rapid sincs a képek között. Viszont egy mastini festésű favi kéne. :D

crix 2009.06.29. 23:13:26

Martini ofkóz. jajj.... megint projektautó született a fejemben :( Péz meg nincs :(

crix 2009.06.30. 08:11:54

@baowah: Jaja, ha másért nem poénból. Talán addigra már vállalható állapotban is lesz WérZsemle. Aztán akkor lesz nemulass :D

ZsoltK 2009.06.30. 18:01:57

@baowah: Igen, nekem is ez jutott eszembe, csak sajnos az angol oldalon nem sok minden infot lehet megtudni. Anyway, addigra elkészül az XJ, meg én is többet tudok majd.