Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Tágyilagosan !

2009.08.05. 20:00 | prokee | 12 komment

Címkék: vélemény komment poén totalcar dacia nova hülyeállat csikós

Nem értem a T. szerzőt.

Illetve értem, süt belőle a Dacia-utálat. Mióta nincs a Rácz Tomi, igen egysíkúak lettek a Dacia-s vélemények a Totalcaron.

Nagyapám 30 évig hajtott egy 1310 TLX-et, és tökéletesen elégedett volt vele. Igaz, az öreg autószerelő volt, utolsó csavarig szétszedte, összerakta, és soha semmi baja nem volt. A féltengelyeket kellett csak cserélni, amíg a magyar felújított bele nem került, meg a gumialkatrészeket és a kuplungot.

Az csak szépséghiba volt, hogy itt-ott pergett a fény, meg mattult a króm a lökhárítókon.
Nagyapám majdnem 45.000 kilométert rakott bele az évek során, mindig megterhelve (zöldségkereskedő volt az öreg), minimális hibákkal. (Valójában 62.000-et mutat az óra, de ennek egy részét tolva tette meg.)

Nekem Novám van, és bizony, semmit sem tapasztaltam abból, amit a T.szerző leírt. Ha az ember minden hosszabb út előtt alaposan átnézi, lecseréli az üzemanyagokat, az első betéteket és a benzincsöveket, szinte hiba nélkül teljesít bármekkora távot, ha az nem több 12 kilométernél.

Az állítható hátsó ülést előcibálni, mint egetverő hiba, roppant inkorrekt. Az én autómon még túl a százezer kilométeren sincs 1.5 centi a rés, sőt, az egyet is alig éri el. Ráadásul, ha a tulaj nem ilyen ernyeddt kukac testalkatú, meg is tudja nyomni annyira az ülést, hogy bekadjon, a kioldáshoz meg elég a gyár által adott kerékkulcs. Arról meg ne is beszéljünk, hogy a haverom Suzuki Swiftjén meg letört az ülésnyitó karról a műanyag. Mellesleg, olvastam a Dacia fórumon egy márkatárstól, akinek van ismerőse a gyárban, hogy 2010-re ígérik a megoldást a hátsó ülésekre.

A ponthegesztésnek is megvan a maga oka, sokkal könnyebb a javítás így, mert le lehet fúrni a cserélendő lemezt. Apámék céges Otosan Transitján csak komplett hátsó ajtót lehetett cserélni, 130.000 plusz fény, plusz munkadíjért, mikor kirohadt a pereme, köszi.

A váltóval meg senki másnak nem volt baja. Nálunk, a Nova klubban és a klub fórumán többen említették ezt a problémát, a megoldás pedig az, hogy bal oldalra a C-Kadett Recaro-ülését, jobb oldalra pedig a Dacia Latsun hátsó ülésének felét kell beépíteni. Kényelmesebb is, karakterisztikusabb is, és jobban kézre esik a kar.

A nem indulás egyszerűen hülyeség. Az én autóm bármikor hamarabb beindul, mint a T. szerző ócska dízele, amit állandóan szerelni kell. Az enyémnek semmi baja, a motorból jövő kopogással meg simán együtt lehet élni, nem luxusautó ez.

Ahhoz képest, hogy mennyiért árulták, ez egy nagyon  jó autó. Jó, nem egy Mercedes, de legalább nem kell besz*rnom a devizahitelek árfolyamingadozásától.

A végére pedig még egy kiegészítés: óriási szakmai baki a 309-est megnevezni az autó eredeteként, egy autós újságírónak igazán illene felismernie, hogy az autó a 309 Ti ralli-változatára épül, ami már laposabb fényszórókat kapott eredetileg is.

Sajnálom, hogy a Totalcar színvonala ennyit süllyedt, és hogy ilyenek kikerülhetnek címlapra.




A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr971291184

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pickapu 2009.08.05. 20:39:23

Csatlakoznék az első hozzászóláshoz :)

Rocko- 2009.08.05. 22:47:04

mint szétflexelt fastra tulajdonos, mondhtaom nem értek ezzel egyet!

zalkapone 2009.08.05. 23:52:18

Ez most vagy valami, vagy megy valahova...

SickBoy 2009.08.06. 04:37:44

...vagy jön valahonnan. Dacia-Pride. lmao

Nem mondom, gyerkőckoromban nekünk is volt. Haragszomrád-zöld. Szerettük. Mert az volt, más meg nem. Fater szerelte sokat. Nagygenerál a lakótelep parkolójában? Simán. Miazhogy!

Mindenki a saját autóját imádja, a többi meg f*s. :o)
És mindenki rosszul viseli, ha leszólják a drága négykerekűjét... az asszonyt azt lehet, tényleg nagy a sejhaja, na de a kocsit... azt ne. Akkor sűllyed a színvonal... mondjuk ez a cikk (mármint a tíz legrosszabb autós) most épp nem volt olyan jó. A buldózerrel újkocsi felé tolós meg de...

Kifordított kacagány 2009.08.06. 07:59:14

mindennel egyetértek.....csak a régi szépidők visszasírása hiányzott egy kicsit, amikor még élvezetes cikkeket gyártottak és az olvasó volt a fontos. ez mindig együtt jár a színvonalromlás felemlegetésével:)

SickBoy 2009.08.06. 11:07:28

...hát igen. Régen még a jövő is más volt... ;o)

Tsaby601S 2009.08.06. 14:36:01

@SickBoy:

Már a szex sem az igazi mióta a nők is élvezik...:o)

Egyénként az 1310-es korrekt járgány volt ha volt a tulajban elég perverzitás tűrni a "minőségét".

A féltengelycsuklók illesztési tűrése ha jól tudom a Bábel-Torony nevű játéknál alkalmazottall egyezett meg, csak a felületi minőség és keménység volt kicsit alatta.

R12-es alkatrészeket alápakolva pedig már csak a komplett karosszéria elrozsdásodása jelenthetett gondot :o)

ciel 2009.08.06. 14:37:57

:))))
"..Kényelmesebb is, karakterisztikusabb is, .." ezen besírtam

isti77 2009.08.10. 15:28:22

Bocsi, de az 1310 TLX (a fekete műanyaglökhárítós, spoileres, fordulatszámmérős, 5 sebességes "de luxe") nem '86-tól készült? Szerencsére nem sokáig...
Ehhez képest a nagypapi rég túl van a 30 közös éven vele, lehet, hogy ő megkapta a prototípust anno, amit mág csiszolni kellett vagy 10 évig, a szériaérettségig.
30 év alatt 45000 km? Rendesen meg lehetett hajtva az évi 1500 km-rel, lehet, hogy más alatt se esett volna szét, ha csak ennyit használta volna (lehet, hogy a román elvtársak elfelejtették közölni, hogy nem napi használatra... bár idővel mindenki rájött magától).

"a megoldás pedig az, hogy bal oldalra a C-Kadett Recaro-ülését, jobb oldalra pedig a Dacia Latsun hátsó ülésének felét kell beépíteni"

Világos. Ha otthon kicsit szétszeded, és újra összerakod más alkatrészekből, akár még autó is lehet.

" Mellesleg, olvastam a Dacia fórumon egy márkatárstól, akinek van ismerőse a gyárban, hogy 2010-re ígérik a megoldást a hátsó ülésekre"

Ez kurvára megvigasztalja azon (remélem) keveseket, akik már megvették ezt a fost.

" a motorból jövő kopogással meg simán együtt lehet élni, nem luxusautó ez."

A beázás sem téma, aki tud vezetni, az sapkában is tud. A hátramenet meg eleve egy f.szság, előbb-utóbb csak találsz egy nagyobb teret, ahol meg tudsz fordulni.