Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Vizsgamunka

2009.08.25. 13:00 | fofo69 | 12 komment

Címkék: orosz gaz

Formatervezés az autóiparnak egy nagyon fontos, sok esetben teljesen külön kezelt - bérbe adott - szegmense. Mai világunkban egy adott autó formáját több lényeges, összetett szempont szerint kell tervezni. Természetesen legyen tetszetős, anyagok harmonizáljanak a formával és nem utolsó sorban a Cw. érték minél kisebb legyen a kamrában, úgy hogy az autó használhatósága és praktikuma ne vesszen el az áramvonal oltárán. Voltak ennek a törekvésnek kevésbé ismert úttörői a Szovjetunióban is.

Alekszej és a Gaz "Aero" 1934

Őszinte leszek, amikor eldöntöttem hogy miről is fog szólni ez a poszt, elsőre kézenfekvő volt hogy egy kicsit  degradáló stílusban írom körbe a témát. Végül is, ennek a térségnek ebben az időszakban (talán később is) készült iparcikkei jelentős különbséget mutattak a másik rendszerben készült árukkal, ezt értem például az autókra is. Divat volt szapulni az esztergagépet, hűtőt, kávéfőzőt és mindent amibe egy kicsit több anyag került, kicsit ormótlan volt és CCCP volt a hátuljára vagy az aljára írva. Az anyagot gyűjtve rá kellett döbbennem hogy ebben az esetben nem is annyira egyértelmü a támadás, pedig itt aztán gyűlnének a jelzők a képeket látván. Viszont figyelembe kell vennünk hogy ez az autó mikor és milyen körülmények között készült. Ennek fényébe érdemes összehasonlítani korának "konkurenciáival".

Fiat Balilla Sport 1934 /Pininfarina/

Mercedes Benz 500K 1934

Nissan 1934

Szovjetunióban járunk, 1934-ben, egy bizonyos Alekszej Nyikitin nevű kadét az Orosz katonai akadémián aerodinamikával foglalkozik és doktori disszertációját is e témának szenteli. Korlátozott lehetőségek ellenére, adatokat és információkat gyűjt a "fejlettebb" régiókból, majd ezek elemzése után építi meg saját - Aero - tanulmány autóját.

Gaz "Aero" 1934

Otthon, kölcsönkért alvázra saját tervezésű vázat készített, majd ezt burkolta az ideális "csepp" alakú formára. Az autó alapját a GAZ A-sorozat képezte, amit a Szovjet állam a Ford A-széria liszenszének megvásárlásával gyártott óriási darabszámban.

Ford "A" Modell

GAZ "A" Széria

Bár a műszaki paraméterei a forma szempontjából érdektelenek de összehasonlithatók a kor nagyjaival. Az 1270 kg-os tanulmányt egy 3285 ccm-es 4 hengeres 48 LE. motor hajtotta, melynek gyorsulása 0-80 km/h-ra 36 mp volt. Itt azért már lehet egy kicsit fintorogni. Ja, a végsebessége 106 km/h! Némi írónia a történetben hogy Alekszej teljesen más szakamai területen kötött ki, lánctalpas és kétéltű járművek fejlesztésében vállalt hatalmas szerepet.




A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr641327554

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Halálos_fogkefe 2009.08.25. 13:36:31

Az első képen még egész jól néz ki, na de az az első rész. Te jó isten úgy néz ki mint egy ormányos majom! Hogy lehetett ezt komolyan gondolni? Jó persze vannak mókásan hülyén kinéző autók (Austin Sprite) de ez azért sok :)

Azért kíváncsi lettem volna egy szuperáramvonalas lánctalpasra is az embertől :))

arthur877 2009.08.25. 16:19:08

Lehet, de a CW értéke sztem igen jóra sikeredett!
Mennyi is lett? Adat nincs róla?

fofo69 · http://autofilia.blog.hu/ 2009.08.25. 16:22:27

@arthur877: Akkor még nem mérték, az autó már nem létezik.
Sajna, már nem fogjuk megtudni.

yeti 2009.08.25. 17:09:08

A fazontól a lemezhajlítás területén is lehetne tanulni.Mint formaterv eléggé röhejes,de mint aerodinamikai tanulmány szerintem nagyon jó.

pickapu 2009.08.25. 18:14:11

Készült valami svéd mozdony is hasonló orral...

arthur877 2009.08.25. 18:59:42

Azt NOHAB-nak hívják, és a magyarok akkor vásárolhattak belőle, amikor még aknazár volt a nyugati határon!

zalkapone 2009.08.25. 19:06:39

@Halálos_fogkefe:

Röhögni fogsz, de nekem pont az eleje tetszik! Kicsit olyan "megfejellek, köcsög" típusú kopasz tirpák kinézete van! Vicces, de bejön! Mármint az autó. Embertípusban nem az esetem... :-)

zalkapone 2009.08.25. 19:08:44

@fofo69:

Örülök, hogy visszatértél! Már elvonási tüneteim voltak! :-)
Amúgy tudod mi a megdöbbentő? Képzelj hozzá az autó hosszához még durván egy, másfél métert, és meg fogsz lepődni!

fofo69 · http://autofilia.blog.hu/ 2009.08.25. 19:56:02

@zalkapone: Itt vagyok! Csak nem az enyémre gondolsz?

zalkapone 2009.08.25. 20:09:02

@fofo69:

Nem, nem a Verso-ra, hanem erre a GAZ-ra. Ha kicsit hosszabb lenne, sokkal szebb arányai volnának! Akár még azt is meg merem kockáztatni, hogy akár még eladható is lehetett volna!

fofo69 · http://autofilia.blog.hu/ 2009.08.25. 20:29:55

@zalkapone: Oké,megnyugodtam. Igazad lehet, viszont az alváz
méretei kötötték a kezét.

zalkapone 2009.08.25. 21:17:43

@fofo69:

A helyében csak ragadtam volna egy fűrészt! Mondjuk így is sikerült neki maradandót alkotnia. Úgyhogy végül is a foglalkozás elérte a célját.