Címkék

Címkefelhő

Beszóltak

Autófilek még

Trabant? Akkor mondanám.

2009.09.16. 08:30 | prokee | 40 komment

Címkék: vélemény autó trabant frankfurt prototípus zwickau trabant nt

Na ne vicceljünk!

2012 végére piacra kerülhet a legendás Trabant környezetbarát utódja, az elektromos meghajtású "Trabant nT". A tanulmányautót hétfőn mutatták be a frankfurti IAA autószalonon. Az autó előreláthatólag 20 ezer euróba kerül majd.

(index.hu)

Eltekintenék attól, amit sokadszorra olvasok/hallok fórumokon, beszélgetésekben, hogy "jó, de ez már nem az a Trabant".

Még szép, apám, 2009 van, nem 1957, eltelt 50 év. Gondolta valaki komolyan (már úgy értem, [szellemi] 13 év felett), hogy a régi présgépekkel letolnak egy bódét, abba megy egy Euro5-ös motor klímával, pálcakormánnyal? Boldogok a lelki szegények.

Szóval ezt hagynám, nyilván elképzelhetetlen, soha nem kerülhetne utcára, meg a potenciális vevőkör is leszűkülne a Sokorai Atala gimnázium negyedik (ja, már nem így számolnak) tizenkettedik cé osztályának 14 fiútanulójára.

Azt viszont, amit a Herpa és az Indikar sugall, hogy ebből 2012-re szériagyártású elektromos autó lesz, egyszerűen nem hiszem el.

Egy ilyen, korántsem hagyományos autó kifejlesztése óriási feladat, anyagi és emberi erőforrások alig felfogható halmazát igényli. Még akkor is, ha egyébként a szerkezet nagy részét a Mini adja. Gyárat, kutatási / fejlesztési részleget kell felállítani, sokszázezer kilométert kell lefutni az előszériával. Az Indikar rendelkezik némi kapacitással és szaktudással a prototípusok, speciális gépjárművek és páncélozott autók építése terén, de ez korántsem mondható szériagyártásnak.

Persze, éppen befektetőt keresnek, és ha elég komoly potenciál érkezik a projektbe, a gyártás elvileg el is kezdődhet. Ám az autókat el is kell adni. Ehhez kellenek kereskedők, szervízek, meg persze vevők.

Mindezek egy olyan autóhoz, amely korántsem mindennapos technikát vonultat fel. Nem elég felkutatni megfelelően technokrata, és megfelelően exhibicionista vásárlókat. Meg is kell nyugatni őket arról, hogy 1. az autó üzembiztos 2. ha mégsem, akkor megnyugtató közelségben lesz valaki, aki a hibát elhárítja.

Nem egyszerű tehát egy új márkát bevezetni a piacra, főleg úgy, hogy egyetlen, már meglévő gyárhoz, márkához nem kötődik.

Ott van persze a Mini és a BMW, mint "közreműködő". A gond csak az, hogy erről egyelőre az ő véleményüket nem ismerjük. Nehezen képzelhető el, hogy a bajor igazgatótanács teljes lelkesedéssel, csillogó szemmel támogatna egy olyan elképzelést, amely konkurrenciát teremt mind az éppen felfutó Mininek, mind pedig az általuk bevezetendő "Tesco-gazdaságos" Isettának.

Aztán ne felejtsük el, kedves RTL Klub pánikhíradón nevelkedett barátaim, VÁLSÁG VAN! Az autóeladások soha nem látott mélységekbe zuhantak. Aki mégis vásárol, olcsó, könnyen fenntartható (=egyszerű) autót keres, aki pedig megengedheti magának, a másik ellenpólust: neves, drága presztízsautót. Nos, a leendő új Trabant bizony egyik kategóriába sem esik bele. Nehezen hihető, hogy valaki komoly üzletet látna egy ilyen kaliberű új márka, új autó piacra dobásában, éppen most.

Van persze még egy út, amely ismerős lehet a 90-es években Kelet-Európában terjeszkedő koreaiaktól: az árverseny. Ebbe azonban a Daewoo simán belebukott, elvesztve önállóságát, nevét és a friss gyarmatokon épített termelőbázisát is.

Nem mintha a Trabant nt ezt az irányt akarná követni - a jelenlegi irány kb. 20.000 eurós árat ígér. Az kis túlzással egy BMW 116i ára.

Úgy egyébként...

...tetszik. Korrektül hozza a Trabant formavilágát, a klasszikus stílusjegyeket. Nem gondoltam volna az előzetes tervekből, hogy ennyire jól sikerül. Ráadásul önálló autóként azok előtt is megállja a helyét, akik sosem látták az eredetit.

Tehát, nem hiszem. Sokkal inkább érzek bele némi médiahacket, közönségtesztet, no és persze a közreműködő Herpa abbéli szándékát, hogy rengeteg új és régi Trabantot adjon el, az 1:1-nél lényegesen kisebb méretarányban.

Ha pedig egyszer kiderülni, mégsincs igazam, annak csak örülni tudok. Tartok azonban tőle, hogy a Trabant nT csak egy zwickaui álom marad.

Aki pedig kételkedne abban, hogy a Herpa alapvetően modellautós profiljának kíván megfelelő publicitást előidézni a Trabant nTvel, az nézze meg az alábbi videót is. Míg a fenti, az autóról szóló video korántsem profi, és 35M méretben, 320x240 felbontásban tölthető le az nT odlaláról, addig a modellautók gyártását bemutató kisfilm 446M, 720x576 felbontásban. Nos, mi is a lényeg?

(kép, video: trabant-nt.de)




A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr891384543

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nico_baby 2009.09.16. 09:43:27

Elég jópofa kis vas lett, bár azért van neki Mini-s beütése. Szerintem nagyrészt a magas ára miatt nem lesz elsöprő sikere :S

prokee · http://prokee.blog.hu 2009.09.16. 09:59:40

"van neki Mini-s beütése"

Mondjuk a vázszerkezet, tető kompletten a Miniből van. :)

Vargnatt 2009.09.16. 10:18:58

Vazz, ez kurva jól néz ki! Az előzetes tervek nekem nagyon nem jöttek be, de a végleges(nek tűnő) az tuti. Főleg, hogy nekem az új Mini is a szívem csücske, ez meg nagyon arra hajaz. De akkor már sokkal inkább retró-Trabit vennék, mint Minit ;-) Az áruk is kb. hasonlóra jön ki, kinek melyik retró áll közelebb a szívéhez.

Mondjuk én inkább arra látok esélyt, hogy vagy mezei belsőégésű motorokkal, vagy legfeljebb hibridként válik majd valóra, a full elektromos üzemmódot kizártnak tartom, hogy megvalósítsák. A kiállított példány mozgóképes már? Vagy csak egy szép makett? A hátsó lámpáról nekem a DKW Junior ugrik be, másik nagy kedvencem. Szép lett, na. :)

Azért korábban mintha felröppentek volna olyan hírek, hogy a 601-et eredeti formájában gyártanák, először Üzbegisztánról, később valamelyik afrikai országról volt szó, mondván, hogy jó az nekik, főleg ott, ahol még autót se nagyon láttak. A mostoha éghajlati viszonyokat meg mindkét (jeges/forró) irányban elég jól tűri a 601 is. Azért alkatrész-ellátottsági szempontból jó lett volna nekünk... igaz, az eredeti gépeket még anno bezúzták a gyárral együtt, ha jól emlékszem, javítson ki valaki, ha mégsem.

Lowtyo 2009.09.16. 10:21:53

abban egyet értünk, hogy valami nagy autógyár támogatása nélkül kevés esélye van, abban is, hogy ez az elektromos hajtás ötlete zsákutca.
egy esélyt látnék arra, hogy trabiból legyen valami, ha tennének bele kicsi motorokat és olcsón adnák. amolyan swift féle népautó lenne.
ismét.

Bende Endre 2009.09.16. 11:04:39

A várakozásokhoz - no meg hónapokig a neten keringő fotósoppos rettenethez - képest , tényleg nagyon szerethető formája lett.
Ami egy kicsit elrettentő számomra egyrészt az ára.
20.000 EUR kb= 5.420.000 HUF

Azért ebből a pénzből lehet autók közül válogatni.
Nem hiszem hogy sok olyan ember él ma dolgos hazánkban, aki fölös öt és fél millával a zsebében kolbászol, és arra hajaz hogy Trabantot vegyen.

Másrészt. Értem én hogy elektromos, de mitől megy? :) Hogy fogom feltölteni? Éjszaka a kertben konnektrorról? Vagy dobjam mögé az agregátort? Az legalább annyit eszik, mint az 1.1-es Trabantom. Akkor meg adtunk egy pofont a környezetvédelemnek.
Amúgy meg a harmadikon lakom, nincs ilyen hosszú hosszíbbítóm.

orv 2009.09.16. 11:16:47

Valaha elcsámborogtam egy 13 éves,kétüteművel ,később egy 22 évessel ,és akkoriban rászoktam arra,hogy normális autóról ábrándozom,olyanról,aminek az emblémája alapján nem a tányérsapka, a műbőrtáska ,a fakó műanyagok és NDK-s campingcikkek jutnak eszembe ,továbbá nem a bontók,a fusizó műhelyek,valamint a zaj,a hideg,az életveszély,a bűz....hanem olyan országok,ahol zöldek a hegyek,tiszta a levegő,járhatók az utak ,stílus van és kultúra,vannak újságok és teli a boltok...satöbbi, és maradok is ennél.
NEKEM TÖBBÉ TRABANT NEM KELL! Számomra vége és nem segítenék feltámasztani.Inkább gyártson valamelyik cég valami régi szép dögöt újra,az egyik olyat amiről le sikerült maradni,az lehet,hogy érdekelne!
/az árat majd megbeszéljük/

rognork 2009.09.16. 11:28:15

inkább akkor minit. ha már ez is úgy néz ki. lassan nem lesz kisautó, ami nem mini vagy kis gömbölyű szar formával bír.

.: mimino :. · http://chinacar.blog.hu 2009.09.16. 11:28:39

Nekem nagyon bejön!! A minis beütés is érezhető... de az ár... mennyenek már..

.: mimino :. · http://chinacar.blog.hu 2009.09.16. 11:34:49

@.: mimino :.: ha nem lenne fehérre festve a teteje, akkor már kevésbé lenne minis beütése

Önjáró Talajgyalu 2009.09.16. 11:43:40

Tegyuk fel, hogy tenyleg szeriaban akarjak majd gyartani. Es fogjak is. Engem az fogalkoztat, hogy vajon hany euro NCAP csillagot fog kapni, ha a gephazteto ele telibekap egy gyalogost combmagassagban, aki aztan az igy kapott lendulettol izombol befejeli a gephaztetot, majd az ablakot.

Vannak formai elemek, amiket jobb nem feltamasztani... :) Es mondom ezt ugy, hogy volt a csaladban Trabant, es imadtuk.

kuki123 2009.09.16. 12:50:29

a villany kocsik (és fejlesztésük) nem hasztalan dolog, 2 probléma van
1. aksi kell ami drága és nehéz vagy még drágább és valamiivel könnyebb
2.arra várunk hogy valami nagyokos a napelemek hatásfokát felnyomja a mostani 15-20%-ról 80-90%-ra
nah ha ez megtörténik viszlát olajsejkek, meg benzin, dízel.

nem tudom mért izgat mindenkit az NCAP egy halom ember vezet 10 éves kocsit és akkoriban a kutyát se érdekelte hogy ha elütöd mi lesz vele, egyébként engem egy kedves kis 2T-s duroplasztos motorháztetetős üssön el, mint egy bazinagy Q7-es audi ennyit erről

tom sailor 2009.09.16. 12:54:27

Kamuproject, egyetlen működő példány sincs, ami tudná a meghirdetett paramétereket.

papugaja 2009.09.16. 12:55:56

Jó a színe! Improved bilikék!

2009.09.16. 13:01:23

Kinek kell egy olyan autó, amivel 130 km-t lehet megtenni? Jó, tudom hogy ez városban elég, de a távoli utakra vesz magának másik autót? Marhaság.

kuki123 2009.09.16. 14:20:46

@zulu: 160-kmert tud, nekem pl tökéletes simán elég a fővárosba meg vissza
ez csak egy tanulmány kocsi, ami persze nem azt jelenti hogy a végleges cucc is ne így nézne ki. bár jó lenne olyan 2-3 milla között valami 1.2-1.6-os motorral

az ajtó oldal szerintem üvegszálas mert belülről rücskös egy kicsit, a hátső felni fekete (6:24) még az alu felszerelése előtt mintha vw felni lenne

meg van a tetőnél az alumínium csík is és vissza van hajtva is szépen

Jah és csak számomra hasonlít nagyon a hátulja a 602V coupé -éra? :D

Bilux67 2009.09.16. 14:24:21

Az akksik miatt ilyen drága, de be fog az jönni az olcsóbb üzemeltetésen, a kisebb adókon (álom), a kisebb dugódíjon (lesz olyan, ne félj), azon hogy ezzel szmogriadóban is lehet közlekedni.
Csak akkut ne kelljen soha cserélni.

rognork 2009.09.16. 15:05:58

@Bilux67: volt egy cikk nemrég egy elektromos kisautóról, az valami 5 milla körül volt. aztán kiszámoltam, hogy az én napi 2X20 km-emmel kb évente kellene bele akksit cseréltetni, potom pár százezerért. na ez a kettő együtt azért eléggé durva.

Biscione · http://axl-zizzenetek.blogspot.com/ 2009.09.16. 15:17:35

Istencsászár! Csak valami rendes motor kéne bele.

Sparhelt 2009.09.16. 15:40:50

Nekem tetszik! Kéne..

tomarill 2009.09.16. 15:44:46

Hibridhajtás és harmadáron álomautó lenne (na jó: nekem egy '66-os Ford Mustang).

nico_baby 2009.09.16. 15:47:32

remélem Tomnemtom is kifejti a véleményét ezek után .... :)

floorwalker (törölt) · http://spacepetanque.blog.hu/ 2009.09.16. 15:52:03

volt már rá példa (már a 60as évek elején is) h egy típust piacra dobtak pár év alatt. Megfelelő technológiákat összegerebléyzve nem lehetetlen.
Mivel a makettgyártó a fő koponya, valszeg idővel meg is vállnának a projektől szép pénzért.
az elektromos hajtás az Achilles-sarok, ezt jól látjátok. :D
Szvsz arra tippelek, hogy 8amire szintén volt már példa) belengetik a népnek a környezettudatos új-régi kisautót, aztán a BMW-wel és/vagy másokkal a háttérben lesz belőle egy hibrid városi cirkáló. (A Mininél már dolgoznak a hibriden, nem?)
A parkolási gondok, a környezettudatosság egyre inkább a kisautók felé tereli az embereket.
Aki nem utazik annyit vidéken, más országokban, annak idővel jobban megéri majd egy-két kisautót fenntartani. Az egyedi alkalmakra meg bérelni. De ez nem a közeljövő, főleg itthon :D
Summa summarum, szerintem ebből egy újabb elitretrocirkáló lesz.

zolika78 2009.09.16. 15:52:29

Kedves Prokee!

Ha tényleg megjelenne 20€ eurós áron és benne lenne a Lotus 1.2l-es kis benzines motorja amit szerintem pont ilyen autókhoz fejlesztettek ki:
totalcar.hu/magazin/hirek/2009/09/08/lotus_benzinmotor_villanyautokhoz/
én megvenném. És a pénzem is megvan rá, nem csak a nagy ürességbe beszélek...

Zoli

brz-095 · http://www.trabiorr.lapunk.hu 2009.09.16. 15:55:47

Prokee!!!
Nagyon szépen köszönöm a beszámolódat a Trabant nt-ről:)
Eddig szinte semmit se tuttam róla, de mivel TRABANT érdeklődtem
iránta mindenhol:)
A véleményem pedig a kocsiról hogy:
Szép, s jó de nagyon nem akarták hogy egy picit is hasonlítson a régi Trabikra!
Ami szerintem hasonlít benne a régi Trabikra az pedig a 2T motorháztető, és az
1.1 hűtőrács...
Egyébként a jellel mit csináltak????? Eddig egy "S" betű féle volt most valami
"T" betű.:)

Halálos_fogkefe 2009.09.16. 15:58:44

@Vargnatt: azért nyugatabbra ahol azt se tudják eszik-e vagy isszák a trabantot ez legalább annyira retro hogy semennyire.

rognork 2009.09.16. 16:22:12

ez hol is lehetne retro? kelet-európában. itt meg aztán keveseknek van ennyi pénze egy ilyenre. én jelenleg azt sem értem, hogy a városba mi a fenének vesznek az emberek új autókat 2-3 milláért, nemhogy egy ilyet 5-ért. városi cirkálónak egy faék bonyolultságú kis szart kell venni.

1994-ben járt nálunk pár svájci srác. beültettük őket a 1.1 kombiba. hát csodálkoztak egy darabig, majd megkérdezték, hogy ez meg mi a fene.

Aldo · http://autostat.hu/markakereskedesek-szervizek 2009.09.16. 17:17:00

a poszt találó... az okfejtés helyénvaló. ez a trabant így jó ötlet meg minden, de valószínűleg senkinek sem kell. nem baj. ettől még egy jó ötlet és egy jó kezdeményezés amiből hosszabb távon tényleg lehet valami. például akkor amikor tényleg lesz ember aki elektromos autót vásárol.

SickBoy 2009.09.16. 17:27:33

Fater anno kb. kéthavi fizuért jutott a zsírúj Trabihoz. Vagy három, na. Ez meg k. drága lesz így, a MÁV-os felsővezetőkön kívül inkább kétévi fizu lesz ez a népnek... Ötmilláé nem teccik :o)

Mairtin 2009.09.16. 19:27:30

Nagyon jól néz ki, de a tető legyen azonos szinű a többi elemmel. Mondjuk sosem értettem miért nem adnak ki hasonlóképpen felfrissített modelleket. A régi formát megtartják, euro 5-ös motor bele, aztán hajrá. Gyerekként mindenkinek volt egy "ha nagy leszek veszek egyett" autója, s mire vásárlóérett lesz addigra az álmai autója már öreg vagy veterán autónak minősül.
Ezért szerintem volna kereslet hasonló kezdeményezésre.

Szűcslaci 2009.09.16. 19:28:03

Felveszik és elsikkasztják az uniós támogatásokat, előlegeket vesznek fel soha el nem készülő autókra és még a befektető pénzét is lenyúlják majd - láttunk már ilyent. Így már megéri.

Rocko- 2009.09.16. 19:31:24

@orv: arra nem gondoltál, h nem az autóval van a baj, hanem az előítéleteiddel?

@Önjáró Talajgyalu: nem mindegy? a sofőr ne üssel a gyalogost, a gyalogos ne ugráljon a kocsi elé.

Kifordított kacagány 2009.09.17. 08:33:58

@Lowtyo: egyetértek

@zolika78: veled is

@floorwalker: az a baj, hogy az egész környezettudatos marháskodás egy nagy humbug. sok csóró proli beszél a környezettudatos viselkedésről és elektromos hajtásról álmodik, miközben az autózás csak a (nagyobb)városokban okoz érezhető környezetvédelmi problémákat, tehát ott kell megoldani. a megoldás pedig az, hogy környezetbarát, de olcsó járműveket kell üzemeltetni ezeken a helyeken, akár 2-3db-ot is családonként, míg nagyobb távolságokra ott a garázsban egy tisztességes jármű, vagy éppen egy bérelhető autó. a csóró prolinak erre nincs pénze, nem hogy ennyi autóra, de még garázsra sem, így a "környezetbarát" egyetlen autójától ugyanazokat a paramétereket várná el mint a régitől, amit viszont nem kap meg. cserébe a gyárak ezeket az igényeket próbálják kielégíteni drágán és környezetromboló módon, nem utolsósorban feleslegesen.

orv 2009.09.17. 08:44:27

@Rocko:Az előitélet is itélet ,amúgy meg mélyebb dologról van itt szó ...
Nyilván ennek köze se a NAGY elődhöz ,de akinek a HIÁNY állandó életélménye marad ,az előbb azt próbálja majd bepótolni /és vesz egy régi Minit/ ,minthogy venne egy ÚJTRABANTot ,bármi hájtek is az az állat.
Jelzem ,a régit legalább tudtam otthon,az utcán javítani - próbálj ma féltengelyt cserélni egy átlag Peugeoton vagy hengerfejtömítést egy Swiften /hogy ne menjek messzire/ !
Szóval semmi se fekete vagy fehér és minden tele búval-jóval,uff,én beszéltem.

tomnemtom 2009.09.17. 09:10:29

@nico_baby: kifejtsem ?
biztos ?
:)
az a véleményem, nem látunk bele, hogy a két cég, melyeknek köze van ehhez az egészhez, milyen helyi lelkesedést meglovagolva hozta létre ezt a marketing-akármit. ha prokee nem írta volna a maketteladás fellendítése témát, kitalálnék magamnak valami hasonló teóriát.
egyébként meg úgy néz ki, mint egy jókezű Trabantimádó által átformált Mini kombi.
valószínűnek tartom, hogy semmi lesz belőle.
főként tekintve, hogy nincs rajta Szent Lámpakarika. illetve van, de fényből, ami kevésbé kemény anyag, mint az eredeti fém.

Rocko- 2009.09.17. 10:45:17

@orv: az otthonszerelôst értem, nagyjából egyetértek. a hiány részével nem, itt a társaságban van két boldog Trabant tulajdonos. sôt, hogy úgy fogalmazzak: tomnemtomnak a Trabant hiányzott az életébôl.

Rosa Rugosa · http://tyukudvar.blog.hu/ 2009.09.17. 13:34:15

Húú, szerintem jó!
Én vennék ilyet, ha nem kerülne ennyibe...
Tulajdonképpen -bár annyira amatőr vagyok, hogy jobb esetben ha azt mondják nyissam fel a motorháztetőt, akkor sikerül eltalálnom és nem a csomagtartót nyitom ki- ennyi pénzből egy "igazi" Trabit is meg lehetne csinálni puccosra, nem?
Nekem volt és szerettem...:)

Amikor lehúzott ablakkal vezetek és elhúz mellettem egy "jobb" autó, a rádiójából meg bömbölt, hogy "Mikor a többiek fékeznek, akkor is tövig nyomom a gázt..." -összenéztünk az előzővel és hát elröhögtük magunkat.:))

nico_baby 2009.09.17. 15:58:24

@tomnemtom: köszi :)
ezek szerint Te sem vagy elragadtatva tőle... a Tiéd jobb ;)

dragbiker 2009.09.17. 16:37:02

Na ugye hogy lámpakarika nélkül sz*rt se ér?
Főleg ennyi pénzé,vellanymotorral...:D

Darti · http://www.darti.hu 2009.09.17. 17:45:43

Áh ehhez nekem is hozzá kell szólnom, mert így kívánja a tisztesség.
Szóval nekem tetszik. De most komolyan. Az eleje kicsit ismerős, van benne valami Dartis:), ha még narancs is lenne, akkor bizony filóznék a pereskedésen:).

Na de a lényeg. Elölről szép, hátulról is. Oldalról sem ronda, szóval nekem kéne, de én elfogult vagyok. Nagy eséllyel csak a T betű miatt venném meg.

És ugye ott a motor. Nos én nem osztom hogy tegyünk bele valami nagy turbódiesel motort, de az elektromos moci mellett sem tenném le a voksom. Valami kicsi benzines, vagy esetleg diesel moci, a mostani Polókból tökéletesen megfelelne. Így olcsóbb is lenne, valamint a fent említett márkáknak sem okozna ez különösebb konkurenciát.

Én nem is tennék bele nagyobb mocit gyárilag. Ennyi, szóltam én is:)