Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Kell-e nekünk eredetiségvizsga?

2009.09.25. 08:00 | Következő Vásárló Miklós | 48 komment

Címkék: vélemény medve abszurdisztán eredetvizsga

Olvasom az Indexen:

A schengeni határrendszerrel új helyzet alakult ki, megszűntek azok az anomáliák, melyek öt-nyolc évvel ezelőtt az eredetiségvizsgálatot életre hívták, ezen változtatni kell, felesleges kiadás és bosszantó a gépkocsi-tulajdonosoknak.

Drága ötletgazda, kedves képviselő urak!

Zseniális az ötlet, de kérem, felejtsék el! Felejtsék el, és hagyjanak mindent a régiben. Tudják, normális, európai országokban, eredetiségvizsgáról nem is hallottak az emberek. Talán azért nem, mert ott nem kell más tagállamból származó, egyébként jó állapotú, érvényes okmányokkal rendelkező autókat apró darabokra vágni, majd romos bontószökevények számaival elsütni, hogy részt vehessenek a forgalomban. Igen, természetesen van hivatalos út is, ha az embernek temérdek pénze és türelme van, hogy nyakába vegye a hivatalokat, ahonnan fénymásolt papírok tucatjával zavarják el, majd ha szerencséje lesz, előbb-utóbb beülhet a külföldről hozott autójába. 

Még mindig zavar kicsit, hogy a külföldiek a képembe röhögnek, ha elmondom, hogy itthon egy autó átírása minimum 200 euró, de a duplája is lehet, ha nagyobb autót vásárol az ember. Az már nem cseppet sem érdekel, hogy Önök, ott a nagy kupola alatt kvázi autótolvajnak, simlis, átkozott csalónak tartanak mindenkit, aki azon gondolkodik, hogy eladja az autóját. Ennél már csak az kellemesebb, ha fizetni is kell érte 17000, vagy 18500 forintot. 

Aki akarta, az eddig is megtalálta a módját, hogy kikerülje a magyar hivatalokat, pont az ilyen apró kedvességek miatt. Az új vagy újabb autóknál ezt szlovák rendszámmal csinálják, ami teljesen törvényes, európai megoldás. Próbálnak belekötni, de nem nagyon megy. A másik módszer kicsit sárgább, kicsit balkánibb, de miénk. Kell egy jó állapotú külföldi autó, meg a lehető legrozzantabb magyar forgalmis testvére, és már kezdődhet is a számháború. Ezután már csak egy olyan eredetiségvizsgáló kell, aki nem kérdez sokat, ügyesen tartja a rétegvastagságmérőt és egész normális fotókat is csinál. Lebukásra az esély nulla, még "okos" műszaki vizsgára se kell vinni az autót, ott ugyanis a kutya se nézi, hogy ki-mit babrált, ha a számok stimmelnek.

Hát ennyit ér az hírös eredetiségvizsgálat. Az autólopások megakadályozásához kevés, adónak pont jó, meg mégis úgy néz ki, mintha csináltak volna valamit. Akkor is így volt ez, amikor kitalálták, így van most is, mikor el szeretnék törölni. Mégis azt kérem, hogy ne töröljék el! Megint reményt ébresztenek a ridegtartáson levő autósokban, hogy itt valami jobb lett, pedig ez egész egyszerűen nem igaz. Legutóbb a zöldkártya eltörlésénél hitte azt mindenki, hogy változhat valami a jó irányba, aztán kiderült, hogy az évenkénti műszaki vizsga bevezetésével a tíz évesnél idősebb autók tulajdonosai megint a zsebükbe nyúlhatnak, kicsit mélyebben, mint eddig. Tekintve, hogy idehaza az autók átlagéletkora 11 év, ez nem jó eredmény. Már most biztosak vagyunk benne, hogy az eredetvizsgát csak úgy nem lehet eltörölni, valószínűleg készülne valamilyen tervezet, hogy be lehessen építeni a műszaki vizsgába, egy csekély összeg ellenében, természetesen. Kérem, ha jót akarnak tenni, akkor a szolgálati laptopon nyugodtan IWIW-ezzenek, játszanak on-line játékokat, vagy olvassanak vicceket, csak ne gondolkodjanak azon, hogy az autósok mivel járnak jobban, mert annak valahogy sosincs jó vége. 

Üdvözlettel: Következő Vásárló Miklós
 




A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr761403988

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SickBoy 2009.09.25. 08:46:55

Töröljék csak el. Meg a regisztrációs adónak csúfolt vám-pótló nonszenszet is.
Meg tulajdonképpen, ha már itt tartunk, nem ártana bevezetni a több tagállamban egész jól működő szabályokat az autók üzembentartására vonatkozóan. Mintha tényleg Európához tartoznánk és nem az utolsó balkáni állam lennénk, úgy gondolom.

mercurius 2009.09.25. 08:47:46

Tisztelt Hivatal,

Szeretnék 200%kal több adót fizetni az autóm után!
Reggelente hidegindítom, és ilyenkor a jobban szennyezi a környezetet, mint egyébként.
Alkalmanként megtankolom, és a tankolási idő alatt a közel 71 liternyi üzemanyag párolgása fokozottan terheli a környezetet.
Mivel a lámpák folyamatosan világítanak, az eddig eltelt időben egyszer cserélni kellett egy xenon 'izzót', aminek előállítása szintén környezet szennyező technológia.
Tudom, hogy az autóm jelentős mennyiségű oxigént fogyaszt, amivel embertársaim elől veszi el az életteret.
Tudom, hogy a pusta létezése is egy szélsőségesen rendezet entrópia, és minden egyes perccel romlik az állapota, amivel statisztikailag környezetet szennyez.
Tudom, hogy a műszaki vizsgáztatás, az arra való felkészítés, az átíratása, az egyéb hivatali okmányok intézése lekötötte a hivatali időt, erre munkaórát, és rezsit, tehát fűtést/hűtést is el kell számolni, tehát már az autóm akkor szennyezte a környezetet, amikor még az enyém sem volt igazán.
Tudom, hogy a szervizelés, a felhasznált anyagok és eszközök ipari teljesítményt kötnek le, ezért az is környezet szennyező, nem beszélve az anyagok ártalmatlanításáról.
Tudom, hogy a kézifékhasználat által keltett környezetszennyezés még nem bizonyított, ám tagadhatalan, kérem ezt is számítsák fel.
2007 áprilisában egyszer véletlenül nagyobb gázzal indultam el, ezért kipörögtek a kerekek. az akkori gumitúlmelegedés, és a légkörbe jutó szennyezés is büntetlenül maradt.
S végül bevallom, gyakran hordok csomagokat a csomagtartóban, amivel szntén a fogyasztást növelem, ezzel ismét csak a környezetet terhelem.

Arra kérem tehát a tisztelt hatóságokat, hogy egy minden részetre kiterjedő, átgondolt felelősségteljes rendelettel tegyék lehetővé számomra, hogy évente gépjárművem piaci értékének 10 %-a helyett, most 30%-át fizessem be az államkasszába, komenzálandó a fentiekben felsorolt károsító tényezőket, mindezt természetesen az üzemanyagba épített adókon felül.
Ha szabad javaslattal élnem, szerintem azt is törvényileg kellene szabályozni, hogy ki milyen üzemanyagkúton tankolhat páros, páratlan, illetve ünnepnapokon, valamint az ésszerűbb és előrelátóbb tudatos autózásért 1-ről 3 hónapra kellene növelni a várólistát a vizsgaközpontokban.

Maradok tisztelettel:

Mercurius

Kifordított kacagány 2009.09.25. 09:33:47

@mercurius : ilyen olcsón nem úszhatod meg. egyszerűen fizesd ennek kb a kétszeresét és járj gyalog. akkor legalább a kiváltságosok, akik bölcsen elosztják a befizetésedet és kompenzálják a károkat amit a felelőtlen viselkedésed okoz nyugodtan teperhetnek az általad finanszírozott autóikkal anélkül, hogy lassításra kellene pazarolni a drága idejüket, mert te ott csösszögsz előttük merő rossz szándékbó,l mert mocskos adócsaló bűnöző módjára nem akarod befizetni a gyorshajtásért kiróható büntetést, ami amúgy megjárna.

mercurius 2009.09.25. 10:24:51

valóban, ráadásul a képbetétkopásból eredő környezetterhelést még meg sem említettem...

mercurius 2009.09.25. 10:25:27

képbetét képzavar fékbetétet szerettem volna, csak közben máshova is figyeltem

29 Palms 2009.09.25. 11:15:30

Évenkénti eredetvizsgát javaslok. Persze át kell nevezni valami másra, de mondjuk mittudomén 15 rugó helyett lehetne 12. Ezt hozzá lehetne csapni az évenkénti műszaki vizsgához, és akkor az autósoknak nem kell külön-külön műszaki, zöldkártya, és eredetvizsgálatra járni, tehát ez direkt jó. És hasznos is, mert így egyrészt ki lehet szűrni azokat akik a saját autójukat is ellopják, másképp a tulajok biztosak lehetnek benne, hogy az éj leple alatt a gonoszok nem cserélték ki az ő autójukat egy pontosan ugyanolyan lopott járműre. :)

Persze, tudom hogy hülyeség, de semmivel sem rosszabb az egyéb sarcok indokainál.

Rocko- 2009.09.25. 11:21:07

@29 Palms: akartam mondani. majd beültetik a mûszakiba.

Anulu · http://salgoauto.hu/ 2009.09.25. 11:32:44

Töröljék el szépen a regisztrációs adóval együtt!!!

Az EREDETI 2009.09.25. 12:19:56

@Anulu: ne legyél ilyen naív, ezek eltörölni bármilyen törvényt amiből pénzük van?

Köcsögnepper 2009.09.25. 12:29:09

"ügyesen tartja a rétegvastagságmérőt"

És azt hogy kell csinálni?

mercurius 2009.09.25. 12:32:47

@Köcsögnepper: hát ügyesen! Nem balfaszul, ahogy szokták...

augustiener 2009.09.25. 13:14:42

Német kocsiátírás 35 euro. Ha más körzetből vetted az autót, akkor az új rendszám plusz 35. Ennyi. Sok éve a negyvenezerért vásárolt Trabantomat negyvenért írattam át. Utána a Ford közel ötvenötbe fájt. Tolvaj rabló banda az egész ott a kupola alatt. Golyót mindnek

martong 2009.09.25. 14:41:17

Szerintem még autót se vegyen, birtokoljon senki, egyszerűen csak küldjék ki a csekket, amit mindenki befizet, ha van kocsija, ha nincs.
Ha vásárolni szeretne egy szándéknyilatkozatot kell aláíratni vele, ami az autó újkori értékének 10%-ának illetékbélyegzőjével bír....

Fizetek, sokat, relatív kis értékű autómra, a szomszéd Range HSE-je spanyol, az S Mercije szlovák, a Porsche meg német rsz-el fut, és igaza van.

UltimateUbul_ 2009.09.25. 14:43:56

@Köcsögnepper:
Tudod, a ketyere mutat valami jópofa számot, a kedves lehúzó emberke meg látott véletlen valami másmilyent. De komolyan nem is értem mi a fasznak ilyennel baszogatni az embert, a kurva anyjukat, szeedjék be simás azt a rohatd 18 lepedőt, aztán csináljon mindenki amit akar a kocsijával, szerintem mindenki örülne neki ha biztonságosabb, jobb kondíciójú autóban ülhetne, ha netán hagynák, és enm kerülne kb a kocsi árának 50%-ába ha ilyen régi szarról beszélünk. És lenne megoldás, mégpedig amit normális balkáni országokban már művelnek, az hogy elismerjük h egy szar utolsó olcsójóska országban élsz faszikám, de legalább nem a te byomorodból akarunk meggazdagodni, szóval hozzad csak a 15 éves nyugati kocsit bagóért, mi hagyjuk.
Márpedig javarészt épp olyan esetben kell mutyizni, mert az az ember aki nem tud szalonból elűhúzott kocsit venni, erre marad a roncsnál. De sebaj, tegyünk még egy lapáttal a kínjaira, jól basszuk is meg minden eszetlen lehúzással, majd inni kezd aztán otthon veri az asszonyt meg a kölyköket.
De komolyan nem is ez a tetves ország lenne ha nem ez menne, nem merek belegondolni hogy már megint milyen okosságok árasztanák el a piacot, már köcsögláda zsírosra keresné magát a roncsokon, a szar meg megint ellepné az utakat.
Mert szart is lehet németből, hollandból meg a faszom tudja honna betarhálni mert az 100euróért volt, és itthon eladjuk 800-ért kaliber lesz belőle, mert ez a tapló magyar ezt csinálná ha hagynák, nyugodjatok bele, ezért nem lesz itt rend sose, mert itt még szuroksötét a nagytöbbség ahhoz hogy elengedjék a kezét, az lenne mint a jugóknál, tito felfordult, vége a diktatúrának, a csürhe szétbaszta az országot és után még örül is a káosznak. Hát ez a csürhe semmivel nem különb annál!

marta47 2009.09.25. 14:58:26

1980-as évk végén vásároltam az akkori Állami Autószalonban egy autót, ahogy az akkori idökben lehetett.Majd amokor eladtam,-skáig volt nállam- eredetiségi vizsgára kellet vinni.Azóta is azon gondolkodom, ha ez a vizsgálat kell, miéért nem az állam végezte el, igazolandó, hogy nem lopta az autót.
Na
ennyit az eredetiség vizsgálatról.
DÖRMI

szakmernok 2009.09.25. 16:59:13

Bocsánat! Szó van arról, hogy valamit is eltörölnek az autók fentartási költségeiből? Szerintem kizárt?

Ez a levél elment valami hivatalba vagy csak a mi szórakoztatásunkat szolgálta?

Wick78 2009.09.25. 17:27:21

Udv. 2 dolgot szeretnek leirni (bocsanat, Angliaban elek, es nincs ekezet...) Az elso, az eredetvizsga. Szerintem szanalmas es semmit sem er, mert... Szomoru tortenet, de a "tisztelt kepviselo" urak elgondolkodhatnanak rajta!!! Megprobalom roviden leirni... 2005 oktobereben vettunk akkori parommal egy Citroen C4 Hdi-t, amit a novekvo torlesztoreszletek miatt el szerettunk volna adni, 2007 oszen. Szinte lehetetlennek tunt, a 10 eves hitel akkor 8 eves fennmarado hitele miatt. Egyetlen ember jelentkezett, jomodunak tunt, megigerte, az ugyvedjevel irat egy papirt, hogy 3 honap mulva a nevere iratja az autot, es addig minden, az autoval kapcsolatos barmilyen felmerulo koltseget fizet, a torlesztotol kezdve a kotelezon at barmilyen buntetesig. En irattam meg az ugyved baratommal a papirt, atadtuk neki az autot, az elso 3 honapban torlesztette, de annyi volt a hatarido az atiratasig. Utana mar csak telefonon ertuk el, nem tudtuk, hol lakik, mert Bp-n az anyja cimere volt bejelentve, nem talaltuk meg az autot, amit vissza akartunk kapni! Mindig elertuk telefonon, igergetett ezt-azt, en ezert jottem ki Angliaba, hogy a havi 50-60-ezres (!!) torlesztot fizessem. Rament a 7 eves kapcsolatom is, es azota kuldom haza havonta a torlesztot... Mi tortent? : 2008 majusban a mi hiteles autonkat EGY AUTOKERESKEDES ELADTA HITELRE !! MEKKORA BUNBANDA VAN OTTHON ??!! Kezdjuk: eredetvizsga, okmanyiroda, rendorseg, htelugyintezok, autokereskedo. Es tobb autot is eladtak ott, mint kiderult. Megvolt iden januarban a rendorsegi feljelentes, mert otthon a "tisztelt" igazsagszolgaltatas annyira "jo" hogy 2008-ban meg azt mondta a rendorseg, szerezzuk vissza maganuton, mert ha feljelentjuk, 2-5 evig terjedo szabadsagvesztest "nyerunk" mert mi vagyunk a bunozok. Nem igaz, lusta, kelletlen banda (tisztelet a sok kivetelnek!). Sok ugyved azota elmagyarazta az igazat, mi vagyunk a karosultak, ingyen atadtuk az autot, es buncselekmeny tortent. A magyar igazsagszolgaltatas hibaja, hogy a "kedves vevo"-nek tobb mint 100 hasonlo ugye volt mar, kozismert bunozo, es vigan lopkodja az autokat, buntetlenul. Nos, aprilis elejen megvolt a targyalas, az autora korozes lett kiadva, ki lett vonva a forgalombol, es a kedves rendorseg azota az egvilagon semmit nem mutatott fel... Megertem, nagy bunbanda, de ha mindenkinek megvan a szemelye es az adata, miert nem lepnek?? Mindegy, az auto valoszinu mar nem lesz meg soha, es addig kell torleszteni, amig le nem zarul a buncselekmeny nyomozasa es meg nem kapjuk az eltulajdonitott auto erteket, hogy visszafizethessuk a bank fele, illetve a kozel masfel eve hazakuldott torlesztoreszletet. Hosszu volt, de ennyit er a magyar eredetvizsga. Hatalmas bunbandak vannak otthon, foleg a "kedves baratsagos kigyurt sotet" emberek, akiknek nincs munkahelyuk, megis tobbtizmillios autokban ulnek. Undorito.
A masik. Anglia. Ha valakit erdekelnek az autoarak, nezelodjon, majd feheruljon el: www.autotrader.co.uk. Iranyitoszam kell adok egyet, pl BN3 1ND. Harmadaannyiba kerulnek itt az autok, egy jo Focus pl 1000 font-tol van. Nincs eredetvizsga, nincs atirasi koltseg, csak biztositas, ami kb annyi, mint otthon. A road tax (utado) autonkent valtozo, hengerurtartalomra van, ezert az oszes angol utat ("kicsit tobb, mint a magyar autopalyak osszesen") korlatlanul lehet hasznalni. A muszaki evente van, ez szerintem jo, bar itt max 35 GBP... Adasvetel: vevo, elado. Megtekinti a vevo az autot, megveszi fillerekert, van egy 4 oldalas lap,ahol egy kis perforalt reszt kitoltenek az adataikkal, letepik, elkuldik postan, belyeggel egyutt kb 1,5 font (max 500 Ft) es egy heten belul az uj tulaj neven van az auto, akinek a vetel napjan mar a neten kell biztositast kotnie. Tehat hogy valaki autot cserel, kemeny 500 Ft-ba kerul mindosszesen. Nem 100 ezerbe. Amennyi Mo-n az atiras, annyiert itt egy egesz jo allapotu elso szerias Ford Mondeot lehet venni... Erdekes... Egyik magyar baratom regota kint van, 2-3 havonta csereli az autoit... Nem bukik semmit. Mas. Rendszam... 2 atlatszo kemeny muanyag koze preselt sarga lap fekete karakterekkel, amiket szinte tetszoleges formaban lehet megjeleniteni, barmilyen betutipussal, a tabla akar tele lehet Audi jelekkel is a sarga alapon, halvanyan, vagy pl Fredi es Beni is lehet rajta, tenyleg!! Talan csak itt filleres magantulajdon a rendszam Europaban.... Ha eltorik, ellopjak, a kedves tulaj befarad egy nagyobb autosboltba, ahol kemeny 10 GBP-ert (!!!) par perc alatt uj rendszamot nyomtatnak az ottani geppel. Ez a tabla nem horpad, nem kopik, csak eros hatasra torik. Nem "kincs, es allami tulajdon", mint otthon...

pickapu 2009.09.25. 17:33:07

Az a baj, hogy a mi szavunk kevés bárminemű értelmetlen lehúzóadó eltörléséhez. Mondjuk morgolódni még van jogunk, de talán már azt sem sokáig. Elmehetne már az a kupolás brigád a bús p... pusztaságba!
Iszom egy sört, talán akkor nem érzem annyira azt a csengettyűt a nyakamban...

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2009.09.25. 18:15:31

". Kérem, ha jót akarnak tenni, akkor a szolgálati laptopon nyugodtan IWIW-ezzenek, játszanak on-line játékokat, "
Az a baj hogy pont ezt teszik.

Szerintem húzzanak ki az utcára kicsit körülnézni!

biker_kolee 2009.09.25. 18:53:45

Eltörölni. Böszme dolog. A regdíjjal együtt. És kitalálni valami sokkal normálisabb, nyugatibb normát ennek az egész autóhercehurcának. Csak amíg államháztartási hiány meg "válság" van, addig várhatunk erre...

series_one (törölt) 2009.09.25. 20:16:08

namost amíg regdíj lesz, addig rengeteg vágott autó lesz a hazai gépjárműparkban.
engem ez kifejezetten zavar.
ezeket valahogy ki kéne szűrni.
viszont a regdíjat is helytelenítem (höhöhö, ugye), szóval azzal kéne kezdeni, hogy azt megszüntetni.
aztán meg ezt a vizsgálatot szelídebb formában megtartani a lopott autók legalizálásának kizárására aztán rendben vagyunk.

series_one (törölt) 2009.09.25. 20:17:50

@Wick78:

azért autót így eladni meredek dolog...

Szendwich 2009.09.25. 20:42:42

"Három-négy autóból össze lehet állítani egy újat, „lepapírozni” és piacra dobni, hiszen senki nem vizsgálja majd az adatok, az alváz-, a motorszám eredetiségét."
Mintha nem ez folyna most is. Akkor meg miről beszélünk?
Az adózott jövedelmemből, amit adóztatnak ha bármilyen számlán megjelenik(kamatadó, nyereségadó, faszomtudjamilyenadó). Majd ebből az adózott pénzből újabb adókat fizet az ember (vagyonszerzési, ÁFA, stb.). Végül minden adó és visszafolyik az államnak.
Lehet nem kellett volna mégis az a 4 szintes homlokzati vízesés. Legalább jól lehetne látni, hogy vér nem válik vízzé.

zalkapone 2009.09.25. 22:15:42

Ez valami hihetetlen, de tényleg! Úgy csinálnak, mintha valamit tennének, aztán csak bal kézzel töröltek segget... A regadóra meg természetesen halál rá!

Köcsögnepper 2009.09.26. 05:47:18

@mercurius :
"hát ügyesen! Nem balfaszul, ahogy szokták..."

De mégis hogy?

(Tudod-e, hogy a cikk szerzőjével együtt nagy marhaságot mondtál?)

Köcsögnepper 2009.09.26. 05:57:45

@Wick78:

Minden rosszindulat nélkül szeretnék neked néhány dolgot mondani, KIZÁRÓLAG jóindulattal:

Óriási balek vagy, hogy ilyen feltételek mellet adsz el egy autót, bízom benne, hogy tanultál az esetből.

Ne szidd a "rendszert", mert ebben az esetben egy szimpla banki csaló vagy, örülj neki, hogy eddig még nem jelentett fel a finanszírozó bank.
Nem véletlenül vezették be a kitöltendő "tényleges tulajdonosi" nyilatkozatot.

Ugyan olyan bűnöző vagy jelen esetben (még ha nem is "szándékosan"), mint az a tetű aki kicsalta tőled a kocsidat.
A szervek fikázása helyett inkább szólj mindenkinek, hogy balfasz voltál, nehogy más is így járjon.

dennisthemenace 2009.09.27. 17:04:25

@Szendwich: Angliaban elsosegelycsomag sem kell,nemhogy izzokeszlet..

zalkapone 2009.09.27. 17:10:03

Nem az autógyártókat kéne arra kötelezni, hogy cserélhetőek legyenek laikusoknak is ezek a kibaszott xenon izzók? Mert jelenleg az autó fél elejét le kell bontani, ha te akarnál cserélni. Persze, tudjuk mi a szándék lényege. Minden kis fosocska miatt menjél márkaszervízbe. Meg az anyjuk picsáját! Már pardon...

Szendwich 2009.09.27. 18:12:59

@dennisthemenace: Izzókészlet hiánya: kiégett az index izzód; észreveszed; kicseréled, mert tudod, hogy ha nem villogsz nagyobb eséllyel csap valaki hátulról telibe kanyarodás közben. Itt jön be amit zalkapone ír. Érthetetlen amit a gyártók csinálnak. Pont arra kellene törekedniük, hogy pik-pak lehessen izzót cserélni.
Egyesek meg pont szarnak arra, hogy jó-e tompított izzójuk vagy sem. Ha tudják, hogy nem ég, hát mennek ködlámpával vagy távolsági fényszóróval. :S

Wick78 2009.09.27. 22:53:42

@Köcsögnepper:

Lehet, igazad van, de nem egeszen... Senkinek nem kellett az auto, gondoltam, Magyarorszagon er valamit egy ugyvedi nyilatkozat es a torveny... Hat, semmit... Nem veletlen van annyi bunozo szabadlabon.
Nem kovettem el buncselekmenyt, mert ingyen adtam at az autot, nem haszonszerzes celjabol, es azota becsuletesen minden honapban fizetem...
Ezek utan el tudom kepzelni, mennyi ilyen autot csalnak ki az emberektol nap mint nap... Sokat tanultam belole, es levontam a kovetkeztetest: autot soha hitelre es soha Magyarorszagon. Olyan horribilis autoarak meg adok sehol sincsenek. Majd itt veszek valami angol autot...
Es a magyar torvenyek szinte a bunozot vedik sajnos. Vigan, szabadlabon futkaroznak... Sajnos.

Krisi 2009.09.27. 23:15:40

@Szendwich: ami engem illet, én motoron nem azért tartom magamnál az izzókészlet, mert kötelező, hanem mert ha mondjuk éjszaka kiég az első H4-es tompított, akkor bizony én jó nagy szarban lennék tartalék nélkül :)

Az elgondolás meg gondolom az volt, hogy egy új autóban a fényszórók fele LED, amit nem lehet csak úgy kicserélni, mint egy izzót, a másik felét meg 7 csavar és 4 műanyag burkolat tartja, amit átlag ember nem tud csak úgy kicserélni.

Elsősegély csomagos dolog viszont korrekt, sírva is fakadnék, ha amiatt baszna meg a rend őre, hogy két hónapja lejárt. Arra meg kiváncsi vagyok, az emberek hány %-a használta már életében az eü csomagot.
Bár haverom egyszer már hasznát vette, amikor az egyik ablaktörlő menet közben lerepült, ő meg a csonkot betekerte gézzel és rögzítette Leukoplast-tal, hogy ne karistolódjon össze a szélvédő :D

Eredeti témához hozzászólva szerintem is az lenne a legjobb, ha évente csak úgy kiküldenének egy csekket, X Ft. összeggel, azt be kell fizetni az államnak "köcsög autós/motoros vagyok, aki fizet" felirattal, és azon kívül semmi. Akkor legalább csak 1 dolog miatt idegeskednének az emberek :)

Kifordított kacagány 2009.09.28. 08:17:37

@Wick78: csalás témakörében vagy bűnös. függetlenül attól, hogy tudsz-e róla vagy sem. ugyanis még ajándékba sem adhattad volna a bank engedélye nélkül.
szerencsére az emberek már elég paranoidok, így azért nem történik minden nap olyan eset, mint amit vázoltál, tehát a bűnözőknek is meg kell "dolgozniuk" a napi betevőért.
amúgy meg igazad van, de ilyen a világ. régen az adott szó is számított, ma már az ügyvédi nyilatkozat se számít semmit.

@Krisi: nem mintha sokat számítana egy vérzés elállításánál, hogy lejárt-e a géz szavatossága, vagy sem.
amúgy meg ne örülj. ezek a lényegtelen kis kedvezmények csak a mézesmadzag, hogy elmondhassák kedveztek nekünk. ennek sokszorosan meg fogjuk valahol fizetni az árát.

alte trottel 2009.09.28. 09:13:03

@Szendwich:
A pótkerék eddig se volt kötelező.

Rocko- 2009.09.28. 13:11:29

@Kifordított kacagány: "ennek sokszorosan meg fogjuk valahol fizetni az árát."
jah. nem világító fényszóróért instant büntetnek, mérlegelés nélkül.

Anulu · http://salgoauto.hu/ 2009.09.28. 14:30:16

@Wick78:
Elég érdekesen adtad ez az autót. De sajnos a kényszer nagy úr és a saját kárán tanul az ember.

Kifordított kacagány 2009.09.28. 16:21:31

@Rocko-: ha csak ennyi lenne, azzal ki lehetne egyezni. valamiért mégis tartok tőle, hogy ilyen olcsón nem ússzuk meg.

zalkapone 2009.09.28. 18:16:38

Hehe, beszartok, de képzeljétek el, ma reggelre a saját, és a szolgálati autómnak is kiégett a bal oldali fényszórója! Jól indult a reggel...
(Aki cserélt már Ford Orion / Escort típuson, az tudja, hogy milyen szájbaverten elbaszott az a nyomorult pezsgősdugó-drótos izzórögzítés, amihez minimum óvodás nőgyógyásznak kell lenni, hogy meg tudd oldani...)

kuki123 2009.09.29. 16:12:58

Őszintén szólva nem értem a poszt írót, ha nem építenek plusz dolgot be akkor nincs baj..de persze itt az adócsökkentés mindig burkolt adónöveléssel jár :(

őszintén szólva ha eltörlik a regadót már megyek is ki 2 db 7 éves kocsiért meg egy lakókocsiért német meg osztrák landbe

az izzókészelt meg tök jogos eddig is fölösleges volt
engem az izgat jobban hogy 20012 után nem lesz izzószálas égő és akkor csak ledes lesz? vagy mi? elképzelem ahogy az egyik kiég és akkor a másikat is cserélni kell.. meg veterán kocsin ledes lámpa érdekes lessz :)

azeredetisegvizsgalat.hu · http://budapesti.azeredetisegvizsgalat.hu 2009.10.02. 20:25:39

Legyetek tisztában azzal, hogy az eredetiségvizsgálat bevezetését követően az autólopások száma lecsökkent a harmadára. Ráadásul amíg az EU-ban a gépjármű állományra vetítve az ellopott gépjárművek száma 1% felett van, Magyarországon az elmúlt években 0,2%. Ha valaki azt gondolja, hogy azért nem kell eredetiségvizsgálat, mert úgysem lopják a kocsikat, az nagyot téved. Mert ezt a logikát követve felesleges a Parlament épületét súlyos pénzért védenie a kormányőrségnek, hiszen az elmúlt 50 évben nem támadták meg.
Ha megszűnne az eredetiségvizsgálat, másnap már indulnának újra a számhamisító műhelyek. Aki azt gondolja, hogy a hamisított számokat ő felismeri, az is nagyot téved. Szerintem azt sem tudják sokan, hogy hol van az alvázszám az autójukban.

prokee · http://prokee.blog.hu 2009.10.02. 20:30:26

Kedves szakmabeli !

Köszönjük a hozzászólást, ez is egy vélemény, szükség van rá.
Arra azonban felhívnám a figyelmed, hogy egy névre írt autónál, ha már megvolt az eredetvizsgálat, BÁRMIT manipulálhatsz az azonosítójelekkel, amíg el nem adod.
Soha, senki többé nem fogja ellenőrizni, így akár évente cserélheted le az autót az alvázszám és a rendszám alatt.

Kifordított kacagány 2009.10.02. 21:04:08

@azeredetisegvizsgalat.hu: pedig milyen lelkesen támadnánk meg, hogy a sok betolakodott patkányt vízbe fojthassuk.
amúgy meg nem az eredetiségvizsgálattal van baj, hanem a hogyanokkal és a mi mennyivel.

azeredetisegvizsgalat.hu · http://budapesti.azeredetisegvizsgalat.hu 2009.10.02. 21:09:16

@prokee: Nos talán most érted meg, hogy miért kell az eredetiségvizsgálat minden adásvételkor. Amikor megveszed, elkészülnek a felvételek az alváz- motorszámról, kilométeróra állásról. Amikor eladod, ismét elkészül. Ha majd egyszer valaki manipulálja ezek közül bármelyiket és kiderül, akkor szépen előveszik az összes vizsgálat dokumentációját, fényképeket. Ha az eladás és a vétel között nem lettek megváltoztatva az azonosítók, akkor téged nem fognak gyanúsítani bűncslekmény elkövetésével. Ha igen, akkor pedig mégis csak tudnod kéne indokolni, hogy mi lehet az oka. Tehát az eredetiségvizsgálat a ti védelmetekben van kitalálva. Akár veszed, akár eladod csak hasznod lehet belőle.
Mivel 2009 július 13. óta a műszaki vizsgán is kötelezően elkészítik a fényképeket az alvázszámról, nem tanácsos "hekkelni", hiszen az eredetiségvizsgálat és a műszaki vizsga fotói is a rendőrség birtokába kerülnek majd, ha kiderül a turpisság. No és akkor megint bajban a tulajdonos

azeredetisegvizsgalat.hu · http://budapesti.azeredetisegvizsgalat.hu 2009.10.02. 21:11:02

@Kifordított kacagány: A GVH tavalyi tanulmányából bizonyítottan kiderül, hogy az eredetiségvizsglat évi kb 8-9 milliárdos üzlet. 2007-ben a BM részére 3,5 Milliárdos egyszeri kifizetés történt ebből a pénzből.Gondolom 2008-ban is sikerült kihalászni hasonló nagyságrendet, idén ez már alacsonyabb összeg lesz, mert az üzletág kb. a 2/3-ára zsugorodott.
Az ügyeskedő MSZP a GVH által sem érthető körülmények között megnyeretett egy közbeszerzési pályázatot az Eclipse Informatikai Rendszerház Kft-vel, melynek következtében 3,6 Milliárdhoz juttatta a céget 3 év alatt.
Áprilisban sejteni lehetett, hogy tönkre akarják tenni az eredetiségvizsgálatot, hiszen eltörölték a járműkereskedők részére az eredetiségvizsgálat kötelező jellegét. Mivel a tovább értékesítéskor kell csak a vizsgálat, már nem lehet bizonyítani, hogy a kereskedő milyen állapotban vette az autót. És ne csak az alváz- motorszám hamisítására gondoljunk. Hiszen a kilométeróra állása sincs hitelt érdemlően rögzítve, dokumentálva.(Egyébként a kilóméteróra átállítása is bűncselekménynek számit) Ki tudja bizonyítani, hogy ő ártatlan??
No és a másik szakmai hazugság! Az eredetiségvizsgálat nem tartalmaz ÁFA-t, mivel hatósági díj, ami közvetlenül a költségvetésben landol. Aki ténylegesen elvégzi a munkát, biztosítja a szakmai hátteret, az eszközöket, viseli ezeknek költségeit, vállalja a felelősséget, az pedig a vizsgálati díj töredékét kapja meg a lezárt hónapot követő 20. napon.
Szóval, ha gazdasági bizottság alelnöke nincs tisztában azzal,hogy mekkora bevétele, és milyen formában van a költségvetésnek, akkor nagy bajok vannak arrafelé. Ha tisztában van vele, akkor pedig talán még annál is nagyobb. Szakmai tájékozatlanság = alkamatlanság, szándékos félretájékoztatás = hazugság.

Kifordított kacagány 2009.10.03. 10:40:51

@azeredetisegvizsgalat.hu: látod, többek közt ezért is értelmetlen, így ebben a formában. ha a bürokrácia a társadalom érdekeit szolgálja, akkor az hasznos és szükséges dolog, de ha kényszerítőeszköznek és a könnyű haszon kedvéért alkalmazzák, akkor káros. márpedig nem tudok hirtelen egy olyan területet sem említeni, ahol nem ez utóbbi lenne nálunk a jellemző.
persze, ha egy motorcsere, vagy valami komolyabb átépítés nem kerülne vagyonokba, adott esetben eleve nem lenne hivatalosan kivitelezhetetlen, ha egy autó üzembeállítása, üzembetartása, tulajdonosváltása nem kerülne többe, mint sokszor az autó értéke, összességében egy autó birtoklása élhető lenne, ha nem akarná más eldönteni, hogy mivel és hogyan akarjunk járni, és igen, a hatóság felelősséget vállalna az elvégzett vizsgálatok után(ami alapvetően szükséges lenne ahhoz, hogy jogbiztonságról beszéljünk), akkor az eredetiségvizsga is az lenne ami és boldogan igénybe venné mindenki akár kötelező akár nem. ez a világ viszont soha nem fog eljönni.

azeredetisegvizsgalat.hu · http://budapesti.azeredetisegvizsgalat.hu 2009.10.08. 11:52:26

@Kifordított kacagány: Az eredetiségvizsgálat 2004 júliusa óta folyik ebben az elátkozott formában. Azt megelőzően az elszámolás is másképp történt, és versenyhelyzet volt, hiszen a vizsgálatnak csak ajánlott ára volt, amitől el lehetett térni. Mivel már akkor is nagy volt a versengés a vizsgáló cégek között, kénytelenek is voltunk kedvezményt adni. Amikor beszálltunk az üzletágba, akkor még valóban az volt a cél, hogy a hamisított autók kiszűrésre kerüljenek, illetve elvegyük a kedvét a hamisítóknak. 2004 ezt gyökeresen megváltoztatta, mert a vizsgálat díját a KEKKH(BM) határozta meg, és az ő számlájára kell befizetni. Nekünk továbbra is felelősséget kell vállalnunk a vizsgálati díj töredékrészéért, amit egyébként is csak sokkal később kapunk meg. Mindettől függetlenül hiszek abban, hogy jó döntéssel helyére lehet rakni az eredetiségvizsgálatot úgy, hogy a kecske is jól lakjon és a káposzta is megmaradjon. Ha csak az Eclipse évi 1,2 Milliárd forintjával csökkentenék az eredetiségvizsgálat árát, az azt jelentené, hogy egy vizsgálat legalább 1500 Ft-tal kerülne kevesebbe. Tekintettel arra, hogy a KEKKH sem felelősséget nem vállal, sem tényleges munkát nem végez az eredetiségvizsgálat terén, eltúlzottnak tűnik az évi 3,5 Milliárdos rá eső rész. Ha ezt csak a harmadára csökkentenék, akkor további 3000 Ft maradhatna vizsgálatonként a megrendelők zsebében. Ha azt nézzük, hogy ezzel a két tétellel spóroltunk 4500 Ft-ot egy 17-20000 Ft-os vizsgálatból, akkor már nem is tűnik olyan soknak a vizsgálat ára. Főleg, ha összehasonlítjuk azzal, hogy október 1 óta egy pár rendszám 8500 Ft ( 2000 Ft-tal kerül többe, mint előtte), egy opciótörlés 2300 Ft (korábban 1800 Ft), egy érvényesítő cimke 585 Ft (korábban 450 Ft). Egyébként ezzel kapcsolatban meg kell, jegyezni, hogy az eredetiségvizsgálat megszüntetését a túlzott teherrel indokolják, majd egy héten belül 30%-kal megemelik a járműigazgatási eljárással kapcsolatos díjakat. Akkor ez most hogy is van???

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.10.08. 12:57:00

>Ha azt nézzük, hogy ezzel a két tétellel spóroltunk 4500 Ft-ot egy 17-20000 Ft-os vizsgálatból, akkor már nem is tűnik olyan soknak a vizsgálat ára.

Ha azt nézzük, hogy normális országokban ilyen nincs, akkor igenis soknak tűnik. Bocs, ez van.

Rafkós 2010.01.25. 00:01:14

Ha nem lopták volna ki a százmilliárdokat ebből az országból, akkor a többségnek lenne normális munkahelye, megélhetése, egészséges jövőképe, amibe nem fér bele más autójának eltulajdonítása, ergo az eredetiségvizsgára sem lenne szükség.
Más országokat - ahol nincs bevezetve ez a fajta lehúzás - nem raboltak szét annyira, mint kis hazánkat.