Címkék

Címkefelhő

Beszóltak

Autófilek még

Miért szeretem a svéd autókat?

2009.10.10. 13:00 | Tommi | 21 komment

Címkék: volvo saab autó gondolatpornó saab 9000 volvo 244 volvo 760 volvo s80

Sokan kérdezték már, honnan jött ez a mániám. Jó kérdés, nehéz is rá konkrét választ adnom. Talán szerepet játszik a megbízhatóságuk, az egyediségük, illetve a (mindenki által unásig ismert) biztonságosságuk. Tudom, kissé nyálasan hangzik mindez amit leírok, de most kikívánkozik belőlem.

Az első svédautós élményem nagyjából 8 éves koromból származik. Édesapámnak akkoriban még nem volt autója, de a "kötelező" rokonlátogatásokat meg kellett ejteni. Általában busszal jártunk, de néha-néha bizony stoppoltunk is. Ekkor történt, hogy Kőbánya-Kispesten lekéstük a csatlakozást Üllőre. Édesapám kézenfogott és kimentünk a gyorsforgalmihoz. Egy világoskék, dízel 240-es Volvo állt meg. Beszálltunk, elindultunk és egy teljesen más világba kerültem, mint az addig megszokott S100-as Skoda, majd az utána következő Samara. Egyrészt az utastér minősége, a felhasznált anyagok és a belső extrák is lenyűgöztek. Mindenhol puha bőr és plüss, azonban sajnos nem élvezhettem túl sokáig ezt a meghitt hangulatot, hiszen fél óra alatt elértük célunkat. Szomorúan szálltam ki és néztem a távolodó kocka után. Kicsit rontott ugyan az illúzión az a koromfelhő, amit maga után hagyott, de az idő mindent megszépít.

Következő élményem szintén egy Volvohoz köthető, mégpedig egy 760 GLE-hez. Ez az autó egyik családtagunké volt, de sajnos meg kellett tőle válnia. Mivel ő is elég távol lakik, sokat nem ülhettem ebben az autóban, ezért nem is emlékszem sokmindenre. Amiben biztos vagyok, az az, hogy benzines automataváltós járgány volt. Valószínűleg ez is lett a veszte, mert elég sokat fogyasztott.

Aztán elérkezett a kánaán. A nagynéném volt férje vett egy 9000-es Saabot. Ráadásul Aerot. Sajnos csak pár hónapig volt nála az autó, mert kapott rá egy jó ajánlatot és el is adta. Na, ez az autó adta meg a kegyelemdöfést abból a szempontból, hogy végleg elkötelezzem magam a svéd autóipar kiváló termékei mellett. Igaz, a futóműve betonkemény volt, de ez akkor nem érdekelt. Máig vallom, hogy hihetetlen, hogy egy ilyen 1,5-2 tonnás (eredetileg) luxusautónak szánt dög, elsőkerékhajtással ilyen kanyarvételeket tudjon. Hozzá kell tennem, erősebb autó talán csak A Patkány volt, amiben ültem, de összehasonlíthatatlan a kettő. Minden esetre ekkor döntöttem el, hogy nekem kell egy 9000 Aero (meg mellé egy lottóötös ;)).

Legfrissebb élményem pedig egy S80-as Volvo. A legalapabb 2.0 soröt Turbo az első generációból, de mégis az előzőekhez képest egy álom. Ez mondjuk nem csoda, hiszen ez a legfiatalabb az összes közül.

Időközben megszereztem a jogsit, melynek hírét egyből elküldtem a  szerkesztőségi levelezőlistára is. Apamackó egyből felajánlotta SAABrinát egy tesztkörre, amit valószínűleg Sukorón meg is ejtünk. 

Ahová vasárnapra egy "Svéd" néven kommentelő - látatlanban is - barátunktól igéretet kaptunk egy PV544-es Volvora is.
Azt gondolom, ezek az - előre is nagyon várt - élmények tovább fogják bennem erősíteni a svéd márkák iránti elkötelezettséget.




A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr951435454

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zalkapone 2009.10.10. 15:29:33

A svéd acél győzelme a józan ész felett... :-)

csiky944 2009.10.10. 15:35:22

mehetsz puncissal is
még a végén átállsz :D

-thev 2009.10.10. 16:18:28

ez a poszt nem volt valami mélyenszántó, se nem volt szórakoztató. Örülök hogy ültél már 1-2x jó autóban, de (habár én is nagyon kedvelem a svéd autókat) elárulom hogy rajtuk kívül is vannak akik gyártanak megbízható, biztonságos, szép, jó, kényelmes autókat.

pickapu 2009.10.10. 16:32:28

Megvan nekem is a Liener György-féle Autótípusok c. könyv, abban van egy Volvo 164 E a 70-es évekből. Na, azt nagyon elfogadnám. Tetszik a kerek lámpa- szögletes autó párosításnak ez a formája.

arthur877 2009.10.10. 17:20:35

Ebből a posztból az jött le, hogy rendkivűl fiatal korodnak megfelelően, alig ismersz egy-két autó tipust... De akkor mit is keresel itt, ha sem elméleti, sem gyakorlati tapasztalatod nincs? Kinek a kije vagy, vagy valami ilyesmi...
Olyan 164-es Volvom volt automata váltóval! :D

Unter Bahn (törölt) 2009.10.10. 17:53:48

No de emberek!
Jön végre valaki, aki nem szerzője a Népítélet-rovat "Kanyarvirtuóz" meg "Bimmer-alázó" szerzőjének, nem mondta hogy az AUTÓ az "germán" eredetű, csak azt, hogy tetszenek nekije a svéd vasak.

Tekintve hogy a svéd vasak között is szakadék tátong a Volvo kontra Saab hívők között, szinte egy uniszex blogíróval futottunk össze... miért kell azonnal betonba döngölni? Nem kaphatott volna előtte legalább 40-50 pozitív bejegyzést?

Nekem is van két svéd vasam (meg három fhanszia - nyugalom, összértékük sem közelíti meg a milliót) és mindegyiket másért kedvelem, de ha valaki ömlengeni kezd a japán vagy német autójáról, nem fogom a torkára tenni a ZoneAlarmot, elvégre úgy szép a világ, ha minél többféle autó szaladgál benne:-)

PS: Amúgy bármilyen autó tetszik, ami nem szopott-gombóc dizájnos, illetve a belső tere nem "kínai giccsparádé"...

feketenap · http://www.zoldszempont.hu 2009.10.10. 18:12:01

Apamackó Saabrináján kívül egyszer ültem svéd autóban. A korábbi cégem vezérigazgató-helyettesének S60 T5 Volvojába kerültem bele valahogy, valamilyen céges ügyben, már nem emlékszem. Azonban emlékezetes amiatt lett az utazás, mert céges ügy helyett a hifi és a leszabályzásig pörgetett motor erején kívül mást nem mutatott az ötvenes úr. Jó főnök volt, na.

Unter Bahn (törölt) 2009.10.10. 18:16:41

@feketenap: Az S60 már nem "svéd" a Volvo-fanok körében, a T5 (motor) még igen:-)))

A 740-760, 940-960 (egyesek nagylelkűen még ide veszik a 850-est) voltak az utolsó "igazi" Volvó-k...

SickBoy 2009.10.11. 02:49:58

olaszt az érzés, franciát a stílus, németet a teljesítmény, japánt a megbízhatóság, angolt a gőg és a sznobság, amerikait meg a naaaaaaaaagy köbcentiért... hova állhatnék ennyi autóval? :o)

crix 2009.10.11. 23:55:35

@Unter Bahn: kb így
Bár én azt mondom a csehszlovák autó...
ha kéne egy nagy biztonságos autó akkor volvo lenne 3jegyű és 7-tel vagy9-cel kezdődne, és jól felfogott érdekemben diesel lenne.

Egy 900S turbo is kéne esetleg kabrióban. Jól mutatna a Rapid mellett

zalkapone 2009.10.12. 00:48:16

@crix:

Egy V50 T5 AWD jöhetne ide is!
Nagyobb nem kell. Nagynak itt vagyok én... :-)

s_timcsi · http://autostat.hu/cikk-kereso 2009.10.12. 16:43:44

Nem csak te rajongsz a svéd autókért. amíg meg nem vettem az elsőt, nem is tudtam mire számíthatok, ma már nem kell más, csak Volvo!

w126sd 2009.10.12. 16:50:57

A Svéd kurva nagy arc,televan veterán Volvokkal!!!!!!!!!!!!!!!Ajánlom őt mindenkinek,szereti és érti az autók nyelvét

zalkapone 2009.10.12. 17:32:01

@w126sd:

Bízunk benne, hogy hétvégén megismerhetjük!

Krisi 2009.10.12. 21:23:24

Bár egyiket se vezettem, de ültem turbós S40-es Volvóban (ment mint állat, igazi turbós, turbólikkal fűszerezve), 9000-es turbós automataSAAB-ban és 2literes dízel S0-ben (valami ocean edition vagy mi a rák).
Mindhárom jó autó volt, az tény, megértem a lelkesedést.

Autókért/ motorokért meg szerintem addig lehet igazán őszintén rajongani, amíg nem vezetünk napi n+1 km-t. Emlékszem, friss jogsival minden megtett kilométer extázis volt, ma meg már sokszor úgy vagyok, hogy legyek már végre otthon :)

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.10.13. 10:04:04

Inkább az a gond, hogy gyermekkorunkban a Volvo luxusautóként lett elkönyvelve. (Mint majdnem minden autó, ami nem Zsiga-Trabi-Varnyú-Moszkvics volt.) Szerintem meg a Volvo nem az. Nekem legalábbis csalódás volt.
Nem rossz gépek, de a luxust máshol kell keresni.

boogieee · http://www.pallas70.hu/logisztikai-ugyintezo.php 2009.10.13. 16:27:26

Mert jók, Európában a legjobbak! Nálam cska a japán kocsik verik őket.

zalkapone 2009.10.13. 21:24:09

@Krisi:

Volvo Ocean Race. A vitorlás verseny kapcsán kiadott limitált szériák neve. Általában egy sajátos királykék fényezésben különböznek kívülről, belülről meg gazdagabb a felszereltség. Saccperkábé...

Krisi 2009.10.14. 18:48:07

@zalkapone: kösz a választ, asszem annyi volt az extra, hogy mély kék színe volt, és elég bika kétliteres dízelmotort raktak bele. Amúgy S40, csak fos a billentyűzetem, és a lényeg lemaradt :)