Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Német boxer

2009.10.20. 09:00 | Lowtyo | 19 komment

Címkék: német boxer karmann ghia

Sűrű hétvégénk volt. Két kemény év után végre vasárnap az új házunkban hajthattuk álomra fejünket. A két kemény évet, tessék szó szerint érteni. Alacsony költségvetésből készült a házunk, rengeteg mindent saját magunk csináltunk. Az összes szabadidőnk erre ment el, ennek tudható be az is, hogy nem sokat hallattam mostanában magamról a blogunkon. Nem vagyunk még teljesen készen, de már lakható, nekünk pedig ez elég. Ház kipipálva, feleség és gyerek is van, semmi más nem hiányzik a családi idillhez, csak egy kutya. És tudják, én lennék az a bogár-buzi emberke a csapatból, ezért komoly fejtörést nem okozott az eb fajtájának a kiválasztása sem. Némi bordeaux-i dog és bullmasztiffal történő kacérkodás után visszatértünk az eredeti ötlethez, német boxer lett a választott.

Lédíz end dzsentülmensz, bemutatom családunk legifjabb tagját Ghia-t.

Mert ha már német boxer, akkor legyen az egyik legszebb faros-levegős. A bogár elcsépelt lett volna, ötötvennek, vagy speedsternek pedig mégsem hívhatjuk.
Dzsia, csak így parasztosan. Tudom, hogy gia-nak kellene mondani, de egyszerűen nem tudom közel 15 év rossz beidegződését egy pillanat alatt elfeledni.
És, ha valaki esetleg nem tudná hová tenni a Karmann Ghia-t, íme egy rövidke ismertető a világ leglomhább sportkupéjáról.

Wilhelm Karmann hintók gyártásával foglalkozott de nagyon hamar elbódította Őt is a belsőégésű motorral hajtott járművek mesés világa. A II. világháború előtt több gyártónak is készített karosszériákat, azonban a szövetségesek a háború alatt a Karmann gyárat sem kímélték. 1945 ben szinte a nulláról kellett mindent újra kezdeniük. Karmann a Volkswagennel történő együttműködésben látta a jövőt, első közös munkájuk a bogár kabrió volt. Már az is csoda, hogy a Nordhoff-érában sikerült rávenni a vezetést egy kabrió gyártására, a bogár alvázra készülő sportkocsi tervével szinte fölösleges mutatványnak is tűnt zörgetnie Volfsburgban.

Az idősebb Karlmann 52-ben elhunyt, a vállalat irányítását fia vette át. Nem tudni hogyan sikerült rávennie a Volkswagen vezetőségét, de 1955-ben megkezdődött az olasz Ghia tervezőstúdió tervei alapján készülő kupé gyártása. Gondoljanak bele, 55-ben a Volkswagennek két modellje volt, a Bogár és a Transporter. Mindkettő olcsó, amolyan tömegmodell volt és a vezetőség is abban látta a jövőjüket, hogy egyszerű „népautókat” kell gyártaniuk. Nem volt még meg a Typ3-as sorozat sem, amely szintén bogár alapokra álmodott ferdehátú, lépcsőshátú és kombi karosszériákat takart, valamint volt már egy bogár-klón sportautó is, melyet Porsche-ék faragtak. Ilyen háttér mellett (ismétlem magam) kész csoda, hogy rábólintottak a Karmann Ghia terveire.

Végül is sikeres lett az autó. Aki látott már élőben Ghia-t, annak talán nem kell bizonygatnom, hogy ennek a sikernek köze sincs a bogár alapokhoz. A 30 lóerő hallatán már akkoriban sem lett nedves, egy autórajongó fecskéje sem, a forma azonban mindenért kárpótolta őket, olyannyira, hogy csakhamar a tengeren túlon is elkezdtek érdeklődni a kis német faros után. Egy saját sportautóról ábrándozó kisöreg álma valóra vált és sikeres lett.
Hamarosan megjelent egy nyitott tetejű változat is és 1975-ig közel fél millió darab készült a németországi és a brazil üzemekben.

Karmann Ghia-ból készült még egy karosszéria változat, amit Typ34 kódnévvel illettek (a „klasszikus” 1955 óta gyártásban lévő jele Typ14) utalván a Typ3 alapokra. Szokták ezt „pengének”, vagy „nagy ghia-nak” is nevezni, tény, hogy közel sem volt olyan sikeres, mint a vele párhuzamosan futó 14-es sorozat. Nagyjából 42.000 darab készült belőle, ritka kincsnek számít manapság.

A Volkswagennel való jó együttműködés megalapozta a német karosszériagyártó jövőjét. A Volkswagen csoport továbbra is megrendelő maradt és rajtuk kívül még olyan nagy gyártók is dolgoztak Karmannékkal, mint a Mercedes a Jaguar vagy a BMW. Sőt, a legendás német-francia ellentétet félretéve a Renault is adott megrendelést néhány modelljük „kabriósitására”.




A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr321451867

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pickanyu (Csőrike) 2009.10.20. 09:47:09

Gratulálok az új családtaghoz, édes pofa :)
A Ghia-nál engem se érdekelne, hogy csak 30 lóerő van benne, ha felkínálnák, nem mondanék nemet!Egy ilyen SZÉPSÉGRE???!!!

fofo69 · http://autofilia.blog.hu/ 2009.10.20. 10:12:07

Nagyon jó párositás. Tündér ez a kis "laskafülü".

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.10.20. 14:20:38

Hehhe, tökorrú! Csak a szíve rendben legyen az aprójószágnak, aszongyák az a boxerek egyik gyári hibája. Ismertem egy srácot , az rendszeresen járt a boxerjével mindenféle motoros találkozókra. Nyáron, nagy melegben mindig volt a mutya fején egy négy sarkán megkötött vizes zsebkendő, nehogy hőgutát kapjon. Hogy a blökinek meg még jól is állt a speciális fejfedő, külön nyereség.
Vakarjad meg a dög füle tövét a nevemben is. Ja, és adjatok neki valami játékautót, hadd szokja. Monnyuk egy Lambordzsínit, nyehhe.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2009.10.20. 14:28:20

@streetsta: Azannya! Feltaláltad a vízhűtéses boxert! 8-)

Lowtyo 2009.10.20. 14:54:58

@#Csőrike#: igen, a ghia-k veszettül szépek és annyi tuning cucc van bogár motorhoz, hogy azzal sem lehet gond, ha kell egy kis plusz kraft.

@streetsta: hőgutás dolgot én is olvastam, de erre a vizes zsebkendős dolog eszembe nem jutott volna.
egyenlőre azzal küzdök, hogy ne fagyjon kockára télen, készül az eu-konform kutyaház, jöhetnek hőkamerázni az állatvédők.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.10.20. 18:44:20

Úgy tűnik, a boxereknek rosszul van tervezve a hűtésük. Vagy mind szériában termosztáthibás (is).
Nehogymá fűtött kutyaház, inkább valami csini kis ruci, vagy overall. Esetleg Autofiliás póló. Vagy boxer-alsó. Jó, ez monnyuk szar volt.

feketenap · http://www.zoldszempont.hu 2009.10.20. 19:14:55

Mondd, hogy azt a VR6 Corradót a használtautóról szedted le!! Be szép, de kéne, meg hát.

zalkapone 2009.10.20. 19:18:23

Azé' a Ghia-t dzsiának mondani... Nem volt Fordod sosem, mi? :-)
Kutyi meg jópofa!

Krisi 2009.10.20. 19:49:33

Német boxerről nekem akkoris örök életemre a BMW R-80-as motor fog eszembe jutni!
Kulyul meg aranyos, gondolom jó nagy dög lesz belőle ha megnő :)
(az meg alap, hogy kéne egy Ghia. Szokott álldogálni egy a Körúton, szép fehér, OT-s rendszámmal, magyarul fasza állapotban)

loláb 2009.10.21. 13:30:30

A Karmann Ghia tényleg marha szép autó.
A boxerek pedig természetes, nem vágott füllel sokkal aranyosabbak, mint vágottan.

Krisi 2009.10.21. 16:09:08

@loláb: mint a filmeknél: jobb a vágatlan, mint a vágott :)

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.10.22. 09:55:31

Nem csúnya az eb, akárki megmondja,
Családod boldog lesz, ha a szobát befingja.

Elharapott nyelvvel, kilátszó foggal olyan mint egy zombi,
Kellene neki egy háromajtós, ötajtós, vagy talán egy kombi.

Lowtyo 2009.10.22. 10:04:04

@malenykij polgar: :D
szobabefingáson már túl vagyunk

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.10.22. 10:12:17

@Lowtyo: Nagyszerü rassz a boxer.
Öregkorában is atlétikus, a gyerekek pedig fát is hasogathatnak a hátán. A nyelvelharapós, fogkintfelejtös bamba pillantáson pedig beszabehu.
Gyerek mellé amúgy is B-betüs fajták valól. Bobtail, boxer, bullterrier, briard.

Lowtyo 2009.10.22. 10:15:42

@malenykij polgar: bullterriert leszavazta nejem, pedig a is teccett.
és igen, már most csupa izom a blöki és pici lányomat imádja legjobban.
aszem jó választás volt.

loláb 2009.10.22. 19:34:55

@Lowtyo: Na, arra készülj fel lélekben, ez a fajta retteneteseket tud eregetni.
Megszokhatatlan, és ahogy öregszik majd, csak rosszabb (és gyakoribb) lesz.

Nincsen rózsa tövis nélkül, ugyebár.

SpeedFreak · http://speedfreak.blog.hu/ 2009.10.26. 19:20:34

Nagyon nagy figura! Sok szerencsét, a "boxer durrogás" elviseléséhez. Amúgy ezek hihetetlen okosak, csak butának néznek ki...

Karmann Ghia a legjobb bogárhátú klón a Porsche 356 C után, bármikor vállalnék egyet.

Amúgy a VW a legnagyobb féreg gyártó volt már akkor is, kerek perec megtiltották a Karmann-nak (mint a legkomolyabbnak tartott karosszéria műhelynek), hogy elvállalják a Volvo P1800 gyártását, mert tudták, hogy szebb mint a Ghia. Még jó, hogy a Volvónál sem tejbegrízen nevelkedtek és mentek is tovább a Jensenhez a tervekkel...