Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

1.0 vs 2.0, avagy...

2010.01.05. 09:00 | Sanyi. | 123 komment

Címkék: autók autó autóvásárlás autofilia smp

... Fillérbaszás kontra маленький (málenkíj) élvezet

Nem röhög! Teljesen komoly a helyzet. Kocsira van szükség, de nincs pénz? Valami kell mindenképpen, de a fél milla az már álomhatár? Ismerős ugye ?!
Megpróbálunk segíteni! Következzen hát egy ízig-vérig magyarisztáni, autó összehasonlító teszt amiben keressük a megfejtést a kispénzű autó keresők nagy kérdésére. Régi "fost", vagy modernebb kiskocsit?

...és mindezt persze üres tárcával, alulnézetből.

Első lépés a korrekt áltudományosság, ezért megpróbálunk valami élhető mintát előkeríteni. Kapóra is jön a jelenlegi saját gépjárműpark, hiszen a két kocsi pontosan megfelel a fentiekben vázolt kritériumoknak, és a tetejében még első kézből jönnek az infók is.

A Seat megvásárlásával az volt a célom, hogy legyen egy olyan kocsi, ami megfelelőbb a városi közlekedésre, és egyben olcsón lebonyolíthatóak vele a "céges" hosszú útjaim is, hogy a Mazdát kivegyem a forgalomból egy kis karbantartás/továbbfejlesztés céljából.

A vizsgált két harcos tehát a 99-es Seat Ibizám (a tudathasadással küzdő VW Polo egyik énje), valamint a már jól ismert 90-es Mazda 626. Azt hiszem kielégítő alanyok lesznek, hiszen az egyik egy kétezer köbcentis idősebb nagy kocsi, a másik pedig egy ezres motorral legénykedő - majd 10 évvel fiatalabb - csapott hátú. Nem egy súlycsoport első blikkre, de mivel a magyar középszer szemszögéből vizsgálódunk a fogyasztást, és a fenntartási költségeket valamint a nyújtott szolgáltatásokat vizsgáljuk majd. Nézzük állnak-e a közhiedelmek a két kategóriában. Szemtől szemben!

Hogy a megfelelő alapunk legyen az előzetes sejtelmek és majdan a végkövetkeztetések levonásához ismerkedjünk meg a két kocsi technikai adataival:

Seat Ibiza 1.0 Stella

Motor: Soros 4 hengeres, szívó
Lökettérfogat: 999 ccm
Teljesítmény: 50 Le
Nyomaték: 86 Nm
Tüzelőanyag: Benzin
Saját tömeg: 935 Kg
Havi átlagos futásteljesítmény: 1000 km

Mazda 626 Station Wagon 2.0i

Motor: Soros 4 hengeres, szívó
Lökettérfogat: 1984 ccm
Teljesítmény: 135 Le
Nyomaték: 200 Nm
Tüzelőanyag: Benzin
Saját tömeg: 1205 Kg
Havi átlagos futásteljesítmény: 5000 km

Szóval ezek a TÉNYEK. Vizsgáljuk meg őket.

Vegyük szemügyre a fogyasztás szempontjából egyik legfontosabb adatot, a Tömeg/Teljesítmény arányt.
A legfőbb közhiedelem, hogy egy kis motoros kocsi minden esetben kevesebbet fogyaszt. Ez nem feltétlenül igaz! Nézzünk egy példát. Egy alulmotorizált kocsi esetében előfordulhat, hogy azonos autóban az 1.2-es motor ugyanannyit, vagy akár többet is fogyaszt, mint a típus 1.4-es motorja. Miért? A kis motor ugyanazon súlyú kasztnival küzd, így nagyobb fordulaton kell üzemeltetni hasonló dinamika eléréséhez. Minél jobban forog a motor, annál többet fogyaszt.
Visszatérve tesztalanyainkhoz, a Seat esetében a kapott érték 18,7 míg a Mazdánál ez a szám 8,92. A két szám azt mutatja, hogy a Mazda motorja vélhetően sokkal alacsonyabb fordulaton dolgozik majd – így jobban kihasználhatja majd az alacsonyabb fordulatszám tartományban jelentkező nyomatékát. A Seat motorja ellenben küzdeni fog. A 8 szelepes motor azon tartományában kell hogy forogjon majd, amikor a nyomatéka már csökken. Ez magasabb fogyasztáshoz vezet majd nagy sebességnél.

De hogyan is néz ki ez életszerű körülmények között?

Kétféle szemszögből vizsgáljuk a kocsik fogyasztását. Megnézzük mit produkálnak városban - amikor nem lehet kihasználni a nagy motor előnyös tulajdonságait -, és megvizsgáljuk mit produkálnak országúton 120 km/h-s utazótempó mellett – amikor az 1.0-nak forognia kell, hiszen 145 km/h az autó végsebessége. (Azért a 120 km/h órára esett a választás, mert ez az a tempó amikor mindkét kocsival még biztonságosan lehet előzni, és közelít egy reális magyar országúti helyzethez. Tisztában vagyunk vele, hogy 90 a közút, és 130 az autópályán megengedett legnagyobb sebesség, de TÉNY hogy nem ez van.)

VÁROS

Városi körülmények között nagyjából 0 és 70 km/h sebesség közt zajlik a forgalom - vidéken. Ez ideális az 1.0 motor számára, hiszen dinamikus gyorsításokra nincsen szükség, és a maximális sebesség sem magas. Ideális teljesítmény leadás mellett használhatjuk az autót, így a fogyasztásunk 5-6 l/100 Km között alakul. A nagy motoros autó nagyobb tömeget mozgat, a motor csak az alsó fordulatszám tartományait használja – a fordulat nem megy 2000, de akár 1500-as érték fölé -, és üzemeltetéséhez alapvetően több tüzelőanyagra van szükség. A 2.0 motor városban akár 10 liter körül is fogyaszt, különösen ha indokolatlanul lendületesen autózunk vele.

Egyértelmű tehát, hogy üzemeltetési szempontból, és az élmény szempontjából is 1-0 a fillérbaszásnak, mert minek a fasza gép, ha csak a dugóban gubbaszt.

ORSZÁGÚT

Na itt érdekes lesz a helyzet. A kétezres motor igazán elemében van. 120 km/h. nyomatékcsúcs előtt, a motor meg könyörög a fordulatért... itt kezd csak el igazán húzni. Szóval vidáman üzemel a motor, tettre készen ücsörög a kispadon az ún. odabaszás előtti f/min tartományban. A pöttöm ellenben teljesítményének határait készül feszegetni, még ha ez - más számára - igazából nagypapás utazótempó csak. Szóval pörög, dolgozik a kis kék-fehér tornadresszében, de itt már közel a kifingás. Forog, zabál, de nem megy.

És láss csodát! A 2.0 7-8 liter körül fogyaszt, a kis ezres meg csak úgy dönti magába a banánturmixot. Úgy 8-9 liter százon. Hoppá! 1-1! Na, itt jön képbe a kényelem...

FELSZERELTSÉG

Felszereltség tekintetében beszéljenek ismét maguk a tények.
Az egyik legnagyobb használtautós portálon rákerestem két azonos típusú kocsira. A Seat felszereltsége elég spártai. Az enyémben még elektromos ablakok sincsenek, ebben vannak.

A Mazda felszereltsége lényegesen komolyabb. A kilencvenes években jóval magasabb kategóriát képviseltek, azok minden extrájával. Néha még igazi csemegéket is kifoghatunk, klímával, elektromosan állítható fényszórókkal, tükrökkel, sőt! Akár összkerék hajtással, vagy kormányzással is. Igaz ezek az extrák esetleg többletfogyasztással járhatnak.

A felszereltség része a közérzet és a kapott extra kényelmi szolgáltatások. Tegyünk egy gyor sétát a két autóban.

A fedélzet...

Egyszerű formák, kemény - de tartósnak ígérkező - anyagok, kakukkos óra. Az egyetlen extra, a hátsó szélvédő fűtés kapcsolója ott kandikál jobb oldalt. Szervótlan...

 

Szürke japán műanyagok, puha műbőr "jellegű" borítás. Az extra felszereltség kapcsolói a kormány mögött sorakoznak. Sbesség függvényében keményedő szervó kormány.

Az ajtók...

Az ajtón kemény kartámasz, csak csavarhúzóval karcolható műanyagok, és egy kis vidámság a 80-as 90-es évek szövetmintáiról. Mechanikus eszközök...

Újra plüss, és a műbőr. Szolíd króm, kényelmes kartámasz, és az elektromos ablakok konzolja. (A sofőr "felülírhat")

Vezetői ülések...

 

Balon a spártai puritánság, és vidám német huzat. Az ülésen a hát- és a fejtámla állítható. Jobbon a plüss kényelem, állítható oldal és combtámaszokkal, dönthető ülőlappal, állítható gerinctámasszal és fejtámlával.

Hátsó pad...

 

Ügyes trükk az első ülések támláival, ötletes megoldás. Kultúrkörnyezetre azonban a hátul ülők sem számíthatnak.

A hátsó ülésen helyet foglalókat az első sorhoz méltó környezet, tér és anyagok fogadják. Kellemesen lehet bóbiskolni hátradőlve majd 2 méterre az elől ülők fejétől. Trükk helyett zseb az olvasnivalónak. Természetesen állítható fejtámlákkal, és középen kihajtható kartámasszal, valamint tárolórekesszel.

Felszereltség szempontjából még egy gól a nagyvasnak. 1-2.

Jó,  jó, de mennyibe is kerülnek?

Mint említettük, kikerestünk két autót. Megnéztük az árakat, és a már pár éve megfigyelhető „nagymotorirtózás” hatására azt látjuk, hogy a kevésbé jól felszerelt „kismotoros” kocsi lényegesen drágább, mint a nagymotoros, idősebb, de jobban felszerelt társa. Hozzá kell tegyük, hogy a Seat az ár szempontjából a sor aljáról, a Mazda pedig a sor tetejéről való.


1-3!

Futott kilométer szempontjából egyértelmű hogy a jóval idősebb Mazdák lényegesen többet mentek már, ez magyar viszonylatok közt minimum 2-300.000 km-t jelent. Ellenben e típus esetében jó eséllyel találhatunk műszaki szempontból a Seatokkal egy szinten lévőt.

Na most mit látunk?

Az a nagy büdös helyzet, hogy ha nem, vagy csak keveset használjuk az autót, és inkább nagy távolságokat teszünk meg – mert fehér inges-kék nyakkendős értékesítők, területi képviselők, műszakiak  vagyunk – jobban járunk a mackóval. Kényelmesebb is, kevésbé fárasztó benne az utazás, és ha ne adj isten kilométer elszámolásban vagyunk, istenuccse egy kis odalépés és belefér néha. Városban – hiába a kényelem a nagy kocsiban – a kicsi a jobb üzlet. Kevesebbet fogyaszt, és nem valószínű akkora távok megtétele, hogy sokat nyomba latba a kényelem. Rohangálni a szarban, jobb a gumicsizma, mint a prémbakancs.

Ahha, ez mind szép és jó, de mi van az üzemeltetési költségekkel?

ADÓ, DÍJ, MIEGYMÁS...

Az átláthatóság miatt táblázatba rendeztem a költségeket. Az életszerűség kedvéért – meg hogy ötleteket adjunk! – figyelembe vettem a jó állapotú idős autó tulajdonlásakor kihasználható előnyöket is.
Én ugyan együttesen birtoklom őket, ezért a 2. autó szerepében tündöklő Seat biztosítása nem túl kedvező. Konkrétan A0. A Mazda azonban regisztrált hobbiautó, így egy nagyon kedvező árú flottillához tartozik.
A teljesítményadó meg adott. Az átírás magától értetődően magasabb.

Érdemes hát utánajárjunk a lehetőségeknek, manapság több márkaklubnál is elérhetőek kedvezményes biztosítási ajánlatok. Aggodalomra azoknak sincs oka, akik nem találnak megfelelő márkaklubot, mert egyértelmű okok miatt nem mindenhol utasítják el az "idegen" kocsikat.

Amennyiben még sem sikerül csatlakoznunk, sajnos egyértelműen magasabbak lesznek az üzembentartási költségeink.

2-3

ALKATRÉSZÁRAK

Megkértem Prokee-t, hogy pozícióját kihasználva gyűjtse már ki a két kocsihoz azokat az alkatrészeket amiket egy kis listán elküldtem neki. Összeszedtük, mi kell az általános szervizek elvégzéséhez, és ránézünk egy-két gyakoribb csere alkatrész  árára is. Lényeges szempont volt, hogy nagyjából azonos minőségű után-gyártott termékekről legyen szó.

Olajat passzolom, Magnatec 10W-40 4literes mondjuk átlag 8-10 körül, literes 1800 körül van legtöbb helyen.

SEAT

Olaj : 3,5 L (10W-40) - 6.300 Ft +
Olajszűrő: 1.400 Ft
Légszűrő: 1.500 Ft +
Benzinszűrő: 1.400 Ft +
Kuplungszett: 42.200 Ft +
Féltengelycsukló: 11 500 Ft +
Gátlószett: 48.000 Ft +
Fékszett: 20.500 Ft (csak eleje!)
Gyertyakészlet: 7.200 Ft
Kábelkészlet: 19.000 Ft +
Vezérműszíj+görgők: 15.000 Ft +
Vízpumpa: 11.500 Ft +

MAZDA

Olaj: 4,5 L (10W-40) - 8.100 Ft
Olajszűrő: 1.200 Ft +
Légszűrő: 1.800 Ft
Benzinszűrő: 5.800 Ft
Kuplungszett: 91.500 Ft
Féltengelycsukló: 19.900 Ft
Gátlószett: 57.000 Ft
Fékszett: 37.800 Ft (csak eleje!) +
Gyertyakészlet: 4.100 Ft +
Kábelkészlet: 21.500 Ft
Vezérműszíj+görgők: 31.000 Ft
Vízpumpa: 15.000 Ft

3-3

Hogy mi ebből a tanulság?

A jó öreg billogozás, csak bizonyos körülmények közt érvényes. Országúton az idősebb 2.0 győz. Beszerzési ára, és fenntartási költségei – hosszú távú módban kiegyenlítik egymást, de ezt némiképp rontja a várhatóan nagyobb futásteljesítmény. Mindazonáltal a bőséges kényelmi extrák a nagyobb teljesítmény kellemessé és kevésbé fárasztóvá teszik az utazást annak a részére, akinek ez szempont. A kis köbcentis motor vélt előnye csak városban tud érvényesülni. Ez természetesen a két végpont, hiszen ne feledkezzünk el az 1.2, 1.3, 1.4, a kevésbé gyakori 1.5, és a gyaníthatóan méltán népszerű 1.6-os motorokról sem.

Én annak reményében vettem, meg a Seatot, hogy majd a hosszú távú (heti 2 Pécs-Győr-Pécs) útjaimon gazdaságosan kiváltom a Mazdát, hogy ne dőljön belé a kilométer. Rá kellett jöjjek, hogy a kiskocsi erre alkalmatlan, ellenben a városi lóti-futikra tökéletes, így maradt a kiegészítik egymást verzió. A kis strandkorlátkéken kevésbé zavar ha rányitják az ajtót.

Egy törés teszt mondjuk érekes lenne - az Ibiza eredményei ITT találhatóak. A 626-ról sajnos nem találtam törés tesztet.

Tehát a két véglet adott! Létezik vajon tökéletes kompromisszum? Ennek eldöntéséhez nagyobb mintára lesz szükség, segítségül hívtam hát a „Fíleket”. Megkértem őket adják meg kocsijuk adatait, és a fogyasztási értékeket..

...hátha délután okosabbak leszünk...




A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr981628181

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nyuszy 2010.01.05. 12:56:20

Engem is nagyon érdekelne, hogy hol van meg ropiért egy 2 literes autó éves biztosítása. Én csak egy megoldásról tudok 25 év alatt, de az ennél sokkal-sokkal drágább, negyedévenként ennyi.

Egyébként ez a számolás nem nagyon ment máshol sem, ha tényleg így alakulnak a Magnatec olaj árai, akkor ki veszi meg a 4 literes kiszerelést? :)

xenuka 2010.01.05. 13:00:05

@gio:

Scorpio-t vásárlás előtt alaposan nézesd meg olyannal akinek volt már.
A scorpio club-osok rendesek, érdemes velük beszélni.
Kérdezd meg a szerelőd, hogy ismeri-e, vagy keress egyet aki sokat szerelt már ilyet.
Itt van minden a scorpiokról:
fordscorpio.co.uk/
fordscorpio.hu/

NGA 2010.01.05. 13:07:27

@Coyote82: Azt irták. hogy a műszaki igazodik a zöldkártyához, hanem a zöldkártya a műszakihoz. Azaz 2 évente marad a műszaki.

ocsisajt78 2010.01.05. 13:07:30

Teszthez: csakis 2.0 Mazda ha valasztani kell :) no nem azert mert markatars, hanem a tokom uljon ilyen kis funyiroban amiben raadasul minden szinte spartai szinten all :PPPP

Picsasereghajtó 2010.01.05. 13:09:39

Régi fost, vagy modern kiskocsit?

A mindennapokra egyiket sem, ha meg vidékre kell menni akkor egy bérelt Passat, Vectra vagy más normálisabb verda is olcsóbban jön ki mint egész évben fenntartani egy ilyen kis szutykot.

NGA 2010.01.05. 13:09:51

@Coyote82:
"Ez azt jelenti, hogy 2010. január 1-vel megszűnik a környezetvédelmi igazolólap és annak érvényessége. A gépjárművek környezetvédelmi ellenőrzését az időszakos vizsgálat határidejéhez igazodva kell elvégezni."

Ez pedig maradt 2 év.

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2010.01.05. 13:17:57

5e-es autó mire "lábra áll" kb. 1m. Szóval, az alakatrész árak és a szerelő megfizethetősége döntsön. Szvsz.

EllaSalmon 2010.01.05. 13:18:03

Szerintem meg ez van: ha nem értesz a kocsikhoz és szerelni sem tudod őket még alap szinten sem, akkor orbitális szívásra számíts, minél öregebb és kifinomultabb az autód. Ha ilyen vagy, vegyél egy minél egyszerűbbet, amit minden sarkon meg tudnak javítani és az alkatrészre is igénytelen, tehát egy klasszikus tömegautót. Magyarul egyszerű benzinmotor, nulla elektronika. Ezekkel a kocsikkal úgy lehet együtt élni, hogy a használati értékük is megmaradjon és a gatyád is (pl. régi Astra, Felícia). Ha igényeid vannak (már egy elektromos ablak is az, pláne a motorelektronika meg a sok hárombetűs dolog...), akkor sajnos vagy újabbat kell venned, vagy kell az utcádban egy jó szerelő, akinek trélere is van. Neked meg sok pénzed.

korzo 2010.01.05. 13:18:55

Én pont ősszel csaptam egy ilyen 500ezres kört. Ilyenkor mi is az általános nézet? Mit nem szabad venni?
-Öreget
-Franciát
-Dízelt
-Automatát

Erre mi lett? Egy '94-es hidropneumatikus Citroen XM 2.1 TD Atomata. Eddig 5000km ment bele, tulajdonképpen hiba nélkül. Csak azt kellet rajta baxtatni, amit eleve tudtam. Most járok valami 700ezer Forintnál, amiben már benne van az átírástól kezdve a biztosításon át, az alufelnik új gumival is. Most rámegy még pártízezer adagoló/fúvóka/izzítás beállításra/cserére, és hibátlan lesz.
Tágas (2,8m tengelytáv!), rozsdamentes, kényelmes, plüssbelsős, automata légkondis utazóautó, ami eljár 7-8 liter gázolajjal (130km/h @ 2800 1/perc), és befér mögém a gyerekülés. Kell ennél több?

Quarius_ 2010.01.05. 13:20:37

A napokban fogok hozzájutni egy 22 éves VW Passathoz, úgyhogy szeretnék egy kis segítséget kérni, hogy hol lehet 9000 ft-os biztosítást kötni. Mert én már a duplájának is nagyon örülnék.

EllaSalmon 2010.01.05. 13:21:07

@korzo: kell. Hogy ugyanezt el tudd mondani jövőre ilyenkor, plusz 15.000 km után is. Nem így szokott lenni.

froton 2010.01.05. 13:46:04

Srácok, azért annak az összeadásnak álljatok neki újra...SEAT: 43010 HUF, mazda:55360 HUF az én számológépemmel. :D A műszaki díja egyébként 16400 HUF körül alakul egybevonva, legalábbis a google ilyeneket dobott ki nekem. Arról nincs szó, hogy évente kellene...www.penzcentrum.hu/cikk/1021484/1/kihirdettek_a_2010-es_muszaki_vizsga_tarifakat
www.muszakivizsga.net/tajek2010.doc
Javaslom mindenkinek...
Ami a cikket illeti: Nekem 1.6-os (75LE) toledo I van. Város 8 liter, országút 6-7 között (110-nél inkább 7-hez közelebb, 90-nél 6-al is beéri, ha nincs lakott terület, ha van de simán lehet haladni 50-60 km/h között, akkor még kevesebb de mentem már vele 5,5 literrel is (Szekszárd-Székesfehérvá 63-as főút), Szeged-Szekszárd 5,8... Szal kompromisszum sztem tökéletes. Extrák tekintetében:Klíma (na, akkor többet is eszik legalább fél literrel), el-ablakok, plüss, CD, board computer, hatalmas csomagtér ami az 5 ajtós kivitel miatt rendkívül jól használható, állítható kormánymagasság, ködlámpák. jelenleg 70 ezret mentem vele (192 ezer a totál,de csak óra szerint), idén lesz 14 éves, összes szervizelés 15 ezres olajcserékkel, vezérműszíjjal meg mindennel, ami kell hotzzá, + gyertyák, meg volt egyéb hiba is (hengerfej tömítés szervízdíjjal 36ezer) eddig összesen 150 ezer HUF körül van és közel 5 éve használjuk. Motor jó, olajat nem eszi a tömítéscsere óta, akár egy egész olajcsere ciklust kibír utántölés nélkül.

Dagiszabi 2010.01.05. 13:56:20

Az én tökéletes flottám:
MB w126 280SE városon kívülre
MB w126 500 SEC hogy legyen mire költeni
MB w123 250 TD olcsó szállítójárműnek és hogy faternak is legyen mivel járni
Suzuki Samurai 1.3 Télen, városban, vadászni, asszonynak ideális.

Mondja valaki hogy nem egészítik ki egymást tökéletesen!
Kalkulációt magamnak se merek csinálni, nem ám nyilvánosságra hozni :)

anyahajókabinajtóhajtogató 2010.01.05. 13:59:42

De jó kis teszt! Ide fogok szokni:)

Végletesen gondolok erre a témára: ha kényelem akkor 240es volvo, ha szaladgálós igénytelen akkor seat marbella. Nálam csak a kocka autók játszanak:)

Coyote82 2010.01.05. 14:08:14

@NGA: hmm, valoszinuleg igazad van, en nezhettem felre

Zzoorroo 2010.01.05. 14:17:56

@NGA: Az én kocsim dettó (na jó, úgy 10-15 százalékkal többet).

karlmann 2010.01.05. 14:31:58

Két dolgot tennék hozzá. Az ilyen összehasonlításban szorosabb az eredmény, ha a SEAT-ot egy másik EU-ból érkezett kocsival hasonlítod össze ugyanebben a kategóriában és nem egy japival. A komolyabb alkatrészek, fék, kuplung stb. majdnem dupla áron vannak a SEAT-hoz képest, ugyanez egy Vectra-Passat-Mondeo triumvirátusnál jóval olcsóbb, sőt az apró alkatrészek még olcsóbbak is lehetnek. A másik, hogy ha a kocsit tényleg vidéken használod akkor a fogyasztás lényegesen kisebb a nagyobb kategóriájú autónál már 60-70km/h környékén is. Írtó nehéz megcsinálni, de egy régi 2L-es 8 szelepes családi limuzin is tud 5L/100km-et országúton és 7L/100km-et városban. Tudom kipróbáltam. Inkább mazochizmus, mint élvezet, de meg lehet csinálni.

=Daniken= 2010.01.05. 14:37:16

Gyerekek! nagyon jó a cikk!!!

Pont vmi válságos autót keresek, igen, már egy 1.0-ás is szóba jött...nagyon jó az elemzés!!! Alapos és okosan felépített! Sanyi,Prokee gratulálok és köszi!!

=Daniken= 2010.01.05. 14:40:13

@karlmann: Bocs, nem konfliktálnék és szerintem a javaslat is jó, csak gondolom a példa adott volt, illetve én -lehet rosszul-de azt gondolom, hogy a Mazda megbízhatósága azért jobb a SEAT-nál...nem véletlenül lehet vele még 200k felett is számolni...eszembe jut a régi Hondák esetében az, hogy a motorokhoz olyan 400k-ig nem kellett hozzányúlni...és ezt úgy mondom, hogy német autó párti vagyok...de nagyon sok helyről ezt hallottam.

tomnemtom 2010.01.05. 14:46:23

@Dagiszabi: a Szamurájos mondatodat egybeolvastam :)
hehe, asszony télen városban vadászik.
:)

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2010.01.05. 14:54:44

Jól láttam, 91.000Ft egy kuplungszett a mazdához? :O

anyahajókabinajtóhajtogató 2010.01.05. 14:59:32

Nem ez az ár kategória de a fabia eco 1.2 modellje 3 hengeres motorral nekem 60.000km alatt 0 hibát produkált és 4,5 - 5,5 literrel beérte! Pont a válság előtt adtam el, vertem is a fejem a falba... Tökéletes válság autó de sajnos 900körül kezdődik.

Arvedui 2010.01.05. 15:00:56

A MATEK azért még nem megy, mondjuk így nehéz lesz az összehasonlítás!!! :(

tom1034 2010.01.05. 15:05:54

Azért az,hogy hosszú távú utazásra 1.0 ibizát választottál az sok mindent elárul a hozzáértésdről...egy városi kisautót??azt nem arra találták ki,ha tartósan pályáznál vele hipp hopp hengerfejesre hajtanád.

Dagiszabi 2010.01.05. 15:09:26

@tomnemtom:
Alapvetően ezen feltételek tetszőleges kombinációja bármikor előfordulhat.
Tulajdonképpen a csajomé az autó és ő a vadász is. De a család többi tagja is szokta vadászatra, természetfotózásra használni. Kivéve engem, mert én max fuvarozom őket, vagy Offroad ökörködök vele, de nem vadászok. Ezen kívül hóban nem és városon belül nem mindig veszem elő a csillagosokat, olyankor is a Samun a sor.
Ultraprimitív olcsón fenntartható autó és parkolni is bárhol lehet vele. Nem árt neki az ajtórányitás, de még a vékonyabb oszlopok se. A másik nagy királyság, hogy kabrió, tehát nyáron az első 5 méteren lehül klíma használat nélkül. Van hozzá bikini ponyva, amivel nem süti szét az agyadat a nap, mégis nyitott autóval mész.

anyahajókabinajtóhajtogató 2010.01.05. 15:12:04

hazudtam, van 700-tól fabia eco
gondoljátok meg proletárok!

csiro 2010.01.05. 15:41:17

Mindennapi futkározós: VW Golf II 1,6D, céges utakra is ezt használom, igaz csak 80km-es körzetben járok, nem pályán. (évi 20eKm-t fut)
A családi messzire utazós: Mercedes W124 250D Turbo. (évi 10eKm-t fut)
A baj csak az, hogy a hobbym, mellékkeresetem (méhészet) miatt kellene egy terepjáró is, de sehogy sem fér bele a képbe. Három autót nem tartok, ez biztos. Szóval kellene egy kis fogyasztású, igénytelen, megbízható, mindennapi futkározásra alkalmas, olcsó terepjáró a Golf helyett, de ilyen nem létezik... Nincs ötlete valakinek? Mert én már minden lehetséges variációt végigjártam elméletben, de jó megoldást nem találtam. Még egy gázos Suzuki Vitara tűnik a legoptimálisabbnak...

Stoney Hill Billy 2010.01.05. 15:48:13

@Dagiszabi: az asszony a városban vadászik telente?

pegaso strada (törölt) 2010.01.05. 15:59:04

1.0-val 120 ??? Nem jobban fekszik neki a 90? Értem én a realitásokat, de mégis... 90 mellett 4-et eszik.
A posztoló hülye, egyébként igaza van.

w126sd 2010.01.05. 16:01:53

@csiro: Golf Country 1.6TD!!!!

irinasc 2010.01.05. 16:02:43

a matekod nem túl erős.
számolj utána, a Seat 43ezer valamennyi, a Mazda 55.360,-

w126sd 2010.01.05. 16:04:22

a MÚGY LASSAN MONDOM,MINDENKI ÉRTSE MB W126 300SD!!!!!
Vagy SD,vagy semmi.Pont

Lecsóx 2010.01.05. 16:15:49

Matekból egyes! Üljél le Pistike!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.01.05. 16:28:52

120 a nagypapás? Gratulálok.

Szerintem ott van elrontva a dolog, hogy mindenki naaaagy autót vezs arra is, hogy városban szaladgáljon vele.

A kisautó erre való. Városba, Pestre kisautó.
Családot szállítgatni meg ott a nagy.

Amúgy én előnyben részesítem az öregebb autókat.
Alkatrész, szerviz óccó, ha megnyomják, vagy nem érdekel, vagy ugye olcsók a cuccok hozzá...
És mivel a régebbi autók könnyebbek is, általában kevesebbet is esznek.

minekez 2010.01.05. 16:51:40

@eibmurb: Na azért ez a havi 100e erős túlzás :) Nekem volt ilyenem sokáig (ráadásul dízel), és messze nem kerül ennyibe a fenntartása.

Brigi \"B. A.\" főnöke 2010.01.05. 16:54:04

Csak két kérdés: (Na jó, érv. :D)
1. -10C-ban, kinti parkolásnál hány perc után lesz 22.5 C az egyikben és a másikban?
2. Ugyanez +30C-nál?

tonális 2010.01.05. 16:56:59

Az én Fruzsim (Ford Fiesta Fresh Plus) 1596 cm3-is 2007-es évjárat, benzines, és éves költségei: - köt.bizt. 36548 Ft
- casco 68300 Ft
- súlyadó 22000 Ft
Összesen 126848Ft
Igaz, hogy fürge kis erőgép, tehát a nagyobb mocik kedvelője vagyok, és korom ellenére nem nagypapa tempóba közlekedek.
Balesetmentes újévet kívánok minden magyar honfitársamnak!

40EridaniA 2010.01.05. 16:57:47

Milyen érdekes, nálam is 1.0 és 2.0 a felállás. Az ezres egy kétütemű kormányváltós Wartburg, űbervicces szemtelenkedni vele a forgalomban. A kétliteres meg egy 94-es Omega, amit ugyan divat fikázni, mert tényleg vannak romhalmazok, de ha te is (haverod, szomszédod, akárkid) kifognál egy jót, csak mosolyognál a bajszod alatt az ilyen beszólásokon...

p_p 2010.01.05. 16:59:42

A cikkíró matektudása védelmében: egy évre normálva szerepel az összeg, míg az egyes tételeknél ugyebár van ami negyedév, van ami félév. Így már kijön (ha eltekintünk az első esetben 10 Ft-os kerekítéstől).
Ezt persze még ha logikus is, nem ártott volna feltüntetni, mert mint a kommentekből kiderül sokan csak összeadni tudnak, szorozni meg osztani már nem:)
Ezt leszámítva tanulságos a cikk, én is autóvásárláson töröm a fejem, persze hasonló kategóriában.
Tudtok egyébként valami (magyarországi) oldalt, ahol hasonló módon meg lehet találni más típusokhoz is az alkatrészárakat?
Esetleg gyakorlott autótulajok megírhatnák, hogy egy évben átlagosan kb. mennyit költenek alkatrészre, szervízre! Elnézve az összegeket, lehet hogy ez a legfontosabb szempont ebben a kategóriában.

UltimateUbul 2010.01.05. 17:06:21

Ezt a évi 9 rongyor sötelezőt azért rágjátok át még párszor, aztán ha leesett hogy egy szál átverés akkor jó, ha nem akkor meignt gondoljátok át míg le nem esik. Ilyen nincs faszikáim. Onnantól nagyon príma hogy még ilyennel is tudsz dobálódzni hogy hobbikocsi meg mittomén, aztán majd egyszer rájössz hogy frászt se ér az a biztosítás, pluszban nem számolják a bonus rendszerbe, az addigi pontjaid nullázódnak ha nem másodiknak használod.

Az a másik hogy ezek a kocsik már a puszta kategóriájánál fogva se egy hétvégi bevásárlógép voltak, lazán el lehet képzelni hogy kintről behozott, onnan meg az első pár évében durva 200e km-rel jött be már akkor, azóta pár magyar turhán még átment, ismerve hogy az összes maszek kókler egy nagy átverős tetű ezért bele lehet rondítva millió helyen, ami előjöhet, és mivel RIKA JAPÁN valami őrület áron vannak hozzá a mütyűr alaktrészek is.
Eleve fosnék ilyet venni akármilyen futással, max ha itt volna a gyár országon belül.
Akárhogy nézem mindenképp a kisebb tömegautó jön ki jobban már csak az alkatrész háttér miatt is.

Annak meg igaza van aki ilyennel jön elő hogy ha már fapados kell akkor Astra, mellényúlni valószínűleg lehet, de annyira nem komolyan mint másnál, de ha igen akkor is eladható marad.

tom sailor 2010.01.05. 17:06:44

@p_p: Az egyik autóra kötött vicces díjú biztosítás téves következtetésekre ad okot.

sef 2010.01.05. 17:06:56

@tom sailor: Omegát miért ne?! Korrekt nagyon. Az hogy a millió alattiak leharcoltak és a gond lenne velük?! Amelyik autóval nem törődnek azok persze, hogy a szervizben többet állnak mint majd a garázsban. Ez nem tipusfüggő.
2,5td elég, bár hengerfejet cserélni azonnal BMW-re, ennyi a különbségük.
Ha valaki megnézi nem kevés omega taxi közlekedik és nem hiszem, hogy valaki olyan autóval közlekedne mint munka, amire sokat kell költeni vagy betegeskedik. Hibák mindenhol vannak, de nem kell mindíg ész nélkül szerelőt keresni, lehet hogy 2óra google és 3 csavarhúzóval megoldható.
Minden autót gondozni kell és nincs vele gond, és olyat keresni amit gondoztak, ne általánosítsuk, hogy csak azt ne. :)
Én is mellette döntöttem, hogy ez lesz. Aki hasonlóban gondolkodik jótanácsként: csak manuális váltó, kombi, elegance, B facelift (szokák C-nek is nevezni) és csak millió fölött, 2003asok 1,8M-tól. Nem azért óccsó, mert olyan hűdejó.
Végezetük pedig a biztonság. Inkább egy 2000res másféltonnás öreg amibe még anyagot is raktak, mert ha gebasz van nagyobb az esély, hogy kiszálsz belőle illetve kisebb a sérülés. Az ördög sosem alszik!

babapa 2010.01.05. 17:09:25

A Mazda ellenfele a modern kiskocsi. Én nem találtam meg, hova bújt?

Egyértelműen inkább a Mazda, mint a VW ivadék csutarakás.

tom sailor 2010.01.05. 17:21:00

Két Omegában ültem, szerencsére egyik sem az enyém. :)
Az Opel legkevésbé sikerült konstrukciója, pl. anyagfáradásos repedést még egyetlen Olepen sem láttam, ezen mindkettőn volt. Inkább Passat, pedig nem vagyok VW rajongó.

pjotr007 2010.01.05. 17:52:13

Ez az összehasonlítás nem rossz, én attól mászok a falra, amikor némely ismerős elkezd számolni...
Konkrét eset: szóltunk Pista bácsinak, hogy a szomszéd utcában a Doktor Úr eladja a vectráját (ezt hirdetik minden hirdetésben, csak ez valós volt) első tulaj, megkímélt, garázs stb. stb.
2.2 benzines, Pista bácsi számolgat számolgat majd vesz egy renault cliót újonnan, szinte alíg felszerelve 1.2-es motorral.
Amikor kérdezem miért, azt mondta, mert a vectra sokat fogyaszt.
Ja, igaz olcsóbb volt egy misivel és az első percben nem bukott rajt mindjárt 800.000-et, de igaza van, többet fogyaszt....

yeti 2010.01.05. 18:01:08

A kis Seat fogyasztása országúton engem meglepett.Biztos,hogy nincs valami baja?

UltimateUbul 2010.01.05. 18:24:04

@yeti:
dehogynincs, az hogy 120-al küldik neki hegynek fel megpakolva. Nehogy meglepődj h akkor 8-at eszik

pegaso strada (törölt) 2010.01.05. 18:33:22

@yeti: 1.0-val 120 ??? Nem jobban fekszik neki a 90? Értem én a realitásokat, de mégis... 90 mellett 4-et eszik.
A posztoló hülye, egyébként igaza van.
Ez a baja neki.

camell · http://indafoto.hu/camell 2010.01.05. 18:36:31

@eibmurb: Tapasztalatból beszélsz? Nézegettem a népítéletet, azt nem annyira szidták.

dalex75 2010.01.05. 18:39:37

@p_p:
Google-ban keress rá az UNIX-ra, Startautóra, vagy Bárdira, mindegyiknél van Webáruház.
Ha olcsón szeretnél viszonylag jó autót, akkor 1.4 ill. 1.6-os 8 szelepes F Astra.

stars7726 2010.01.05. 18:58:52

ez a seat miért modern kiskocsi?11 évesen?a mazda meg miért fos?

McK (törölt) 2010.01.05. 19:20:01

Nagyon jó a poszt!
Tudnék vele vitatkozni,miszerint az összehasonlításba nem illik úgy számolni,hogy az egyik autót b10-ben a másikat a0-ban,mert akinek választani kell a két kategória közt,annak mindkettőre ugyanaz jár.
De ne szőrözzünk.
Munka,ötlet van mögötte,és a való életből merített!
Gratulálok!
190d merci!
Ez lenne a tippem.
Lassú.
Ez az egyetlen baja.

metal · http://electric.blog.hu 2010.01.05. 19:26:44

Nekem a Seat-odhoz hasonló kaliberű, és korú Citroen Saxom van, de 7 liter fölé, még akkor sem tudtam (nem is akartam), ha gyilkoltam. Szerintem valami nem lehet rendben benne, ha olyan sokat eszik autópályán.

karlmann 2010.01.05. 20:12:09

@=Daniken=:
Nézd nincs semmi bajom a régi Mazdákkal, nekünk is volt 323 1,5 GT és nagyon jó kocsi volt tényleg. De alkatrész horror áron volt ahhoz is. Én nem vagyok semmilyen párti volt már a családban mindenféle kocsi és tény, hogy a Mazda az egyik legtartósabb típus, de tizensok évesen már abba is kell alkatrész, mint bármilyen más ilyen idős kocsiba kocsiba és ott az ár nagyon fontos. Főleg, hogy azt vissza sose kapod. Ezért nem mindegy.

Ada 2010.01.05. 20:20:52

Nagyon jó poszt, azokat az időket juttaja az eszembe, amikor a TC még a TVben ment, és pl. a Zuk vs VW Transporter volt az összehasonlítás...
De!
a Matek bekezdés valahogy azt sugallja nekem, hogy a matek nem ül!
Ha a Seat fenntartása 61 ezer és a Mazda fenntartása 43 ezer, akkor a meccs miért 2-3 és nem 1-4, ami végeredményben nem egál, hanem 1-5 a Mazda javára?

Ada 2010.01.05. 20:24:35

Bocsánat, javítok...
2-5 a Mazda javára

kami71 2010.01.05. 20:25:16

Nekem elöző autom Fiat Cinquecento soros 4 hengeres 5 sebességes manuális váltó 900ccm 39LE 710Kg sajáttömeg. Tömeg/teljesítmény arány: 18,2.

Mostani Kia picanto soros 4 hengeres automata váltós 1086ccm 65LE 872Kg sajáttömeg. Tömeg/teljesítmény arány: 13,4

Mindkettővel ugyanazon az uton ( Ami nekem Nyiregyháza-Győr oda-vissza)
Tempós gyorsításokkal ugyanakkor a sebességkorlátokat betartva( a megengedett maximumon természetesen!) a fogyasztás a következően alakult: Fiat 6,3l/100Km. Kia: 6,5l/100Km.A Fiat ezt 13 évesen produkálta, a Kia pedig 5 évesen. A Kiának magasabbak a fenntartási költségei,már a nagyobb motorja miatt is.(Teljesítményadó! Ez ugyebár korfüggő is. Az újabb autóknak drágább).
Igaz ezek az autok hasonló Tömeg/teljesítmény arányúak, nekem mégis a Fiat jött be jobban mert sokkal ember barátabb volt.(Jobban hozzáférhető volt szerelésileg, azt még akár az út szélén is meg lehetett javítani.) Aki még most kezdi a vezetést jobb választás lehet egy ilyen. Ha ezzel a Kiával lenne valami baj az úton erősen vakaroznék, hogy mit tegyek vele, (mondom ezt úgy hogy magam is szerelő vagyok és láttam pár dolgot!).
És azért, hogy ki hogyan viszonyuljon a régebbi kontra újabb kocsihoz!

Ada 2010.01.05. 20:26:20

2-4 ... ez van, ha az embernek vátogatnia kell a magyar és az Angol billentyűzet közt

Sanyi. · http://www.sopianaedeluxe.blog.hu 2010.01.05. 20:33:57

@Ada: Mert nem a kedvezményes árral számoltam, azért kapta végül a pontot a seat

kockavolvo 2010.01.05. 20:38:10

baliquez megmondta a frankót: 1.6-os, 1.8-as fastra. nem sajnálja az ember, detto, mint a strandlépcsőkék seatot, de megy. Nekem 1.4-es van, 60 le. soha semmi baja, néha még el is hiszem, hogy szeretem, de 90-100-LEvel már tényleg szeretném. És a költség kimerül a kopó cuccokban, és a folyadékcserékben.
persze kéne mellé az az alig használt 20 éves kockavolvo:-)

Ada 2010.01.05. 20:51:25

@Sanyi.: már értem. Én abból indultam ki, hogy a Felvidéken (Szlovákiában) csak kötelező biztosítás van, de így is eltérőek az árak, mivel minden biztosító más szempontok alapján kalkulál.
Nekem is 2 autóm van, és az éves biztosítás ennyi:

Toyota Corolla 1,6 VVTi (2003): 110 EUR
Mazda B2000 2,0 benzin (1987): 100 EUR

mek-lod 2010.01.05. 21:23:40

sanyi!
ezek szerint maradt a mazda, örvendetes!
a hp-t nem felejtettem el, remélem egyszer összefutunk! :)
cikkhez:
sztem a tömeg/teljesítmény arány önmagában nem sok mindent mutat meg, a váltó áttételézése nagyban tudja befolyásolni ezt a számot

nálunk picit hasonló a helyzet

'98-as bravo 1.6 (16v) vs. '94-es 626 2.0i (8v) wagon
a 'la passione ci guida'-val szó szerint öröm a városban közlekedni
rövid áttételezésű váltóval, a fordulat 2500-3000 közti tartásával a fogyasztás 7l körül, mosogatógép még éppen befér hátra, a gardrób persze már nem :)
kisebb távokra (~500km) még éppen nem kényelmetlen, feltéve ha nem kell vinni magunkkal a fél házat, ámbátor többször voltunk már hosszabb (D) túrán is, amikor is csak a kedvező fogyasztás emléke maradt meg mindenkiben
mivel a családból került 'mókushoz', akkor is és most is 'időben megkap(ott) mindent', ami kell, nem újdonság, h. még nem volt komolyabb baja

és a mazda?
vele kapcsolatban sanyi mendent leírt
még annyit, h.szükségem volt 1 'munkás autóra', mire minden ismerősöm nekem esett, h. miért nem F Astrát vettem v. Passatot, jaa, persze dízelt?!
csak, bmeg! ;-)

Sanyi. · http://www.sopianaedeluxe.blog.hu 2010.01.05. 21:32:28

@mek-lod: Igen, igen. A II. részben én is írom, hogy Omm 1.5-öse lenne az ideál, de az - ahogy a Bravo is - ehető állapotában, drága.

plephyl 2010.01.05. 22:14:41

én első autónak egy nissan sunnyt vettem, 1,4-est 87 lóerővel, több mint 400 literes csomagtartóval.
unalmasan megbízhatóan tette a dolgát, pedig túl volt már a 300 ezren... szerelőm nem volt :)
és 5,5 körül fogyasztott nyáron (télen féllel többet).

anno nálam is fél milla volt a határ! :)))

wildside9 2010.01.05. 22:53:53

Normál esetben a kisautóra esne a választásom, ha nem Seat lenne. Sajnos -bár ez szubjektív- az egyik legcsúnyább autó belülről, amit valaha láttam.

Narancsbőrös belső, ormótlan bajuszkapcsolók, sárga számlap, kakukkos óra brrr..kiráz a hideg.
bocs...

totálkáros 2010.01.06. 00:14:32

Alapból nem értem, hogy egy Seatot, h lehet összehasonlítani egy volt japán csúcsautóval, ami jobb, gyorsabb, kényelmesebb, használhatóbb, szuperül extrázott... blablabla. Nem értem, tényleg.

Persze egy ilyen öreg autóra mindig kell költeni, na de 2-3 kg-ból 5-10 évre egy menetbiztos jó kis autót lehet faragni.

Ez a Seat..., ez ... hát. Hogy lehet egy 1.0-ás, 50LE-s autót megvenni?! Nem értem. 50LE??? Pályán 120-130-al 9-10 litereket fog fogyasztani. Az rettenetes. És ez már városban is kevés. Ott sem fog 8 alá menni. Az is sok. Ráadásul szűk, és nincs benne egy gramm extra sem. Csomagtartója meg semmi. Mire jó ez?

Egyébiránt praktikus dolgok nem is kerültek összehasonlításra. A Mazda egy munkaautónak is tökéletes lehet, a Seat meg...

A két autót nem lehet összehasonlítani.

totálkáros 2010.01.06. 00:16:41

Hogy lehet felmenni a pályára egy 1 tonnás 50LE-s autóval??? Élet veszélyes.

totálkáros 2010.01.06. 00:26:19

@plephyl: jah persze, 5.5-t, igen, nyáron, autóúton, üresen, 90km/h-val, 5-ösben hátszéllel. :D. Abszolút "hiteles" :D

totálkáros 2010.01.06. 00:28:52

@kami71: És mennyivel mentél a Fiattal, 90-nel?

totálkáros 2010.01.06. 00:30:03

1.4 alatt nem autó az autó, hanem segédmotoros kerékpár.

metal · http://electric.blog.hu 2010.01.06. 08:12:27

@totálkáros: Szerintem nincs ezzel semmi probléma, csak az ilyen LE huszárokkal, mint te!

Amúgy mint írtam az én Citroen Saxom is 1.1-es 50Le-s, és nem eszik 6 liternél többet, autópályán sem. elég sokat megyek vele, hogy hiteles fogyasztási adatom legyen (kb évi 30e).

pjotr007 2010.01.06. 10:37:46

nem akarok megbántani senkit, de az esetek 95%-ban másokat LE huszárnak, a nagy autót, motort feleslegesnek tartók azért mondják ezt mert nincs pénzük (néha eszük) rendes autót tartani.
A posztban lévő két autót is nehéz összehasonlítani, a pénz egy dolog, de egy saxxoval kínszenvedés sokat menni, még akkor is ha ezt bárki behazudja magának.
A seat is csak arra jó, hogy lemenj vele a boltba, de ha van valakinek egy rendes autója, akkor még arra sem fogja használni, mert annyival más érzés vezetni egy autót mint egy bevásárlókocsit.
Tudom, hogy a pénz nagy úr, de igen sokszor még csak nem is az dönt, hanem a fafejű gondolkodás.

jam2005 2010.01.06. 10:50:25

@totálkáros:
Mikor nagyszüleihez viszem a gyerekeket (100 km oda-vissza, tele falvakkal, nem BP) a fogyasztás nyáron 2,5-2,7 l/100 km, télen kb fél literrel több. Én pl ilyenkor nem sietek, ezért 60 km szokott lenni az átlagsebesség, de mivel úgyis elalszanak a kölkök, nincs jelentősége, hogy 10 perccel később érek oda.
Fiat Punto Classic 1.3 MultiJet. Nem örülök a 300 Ft-os üzemanyagárnak, de engem a tavalyi 350 Ft-os gázolajár sem 'zavart'. 30 ezer km után az átlagfogyasztás 3,7.
2 éve az Fiat Bravo 1.4S-emet 450.000-ért számították be, ami 8 litert kajált.
Nekem bejött az új kisautó+dízel párosítás.

szalai 2010.01.06. 11:03:22

Véleményem szerint itt nem a két autó klasszikus öüsszehasonlítása történt. Ha nem csak két lehetséges alternatíva bemutatása.
Világos hogy a kis seat nem lehet vetélytársa a nagy mazdának. Csak akkor ha tudjuk mire akarjuk használni. Ha jól értettem a két autó agy tulajdonban van. És a tulaj igenis tudatában van a két autó gyengeségének és erősségének. Ennek megfelelően használja őket.

metal · http://electric.blog.hu 2010.01.06. 11:15:07

@pjotr007: Egyáltalán nem kínszenvedés sokat menni vele! Sokszor napi többszáz km-t teszek bele, és semmi bajom vele. Amúgy nem a pénz miatt vettem ilyen autót, mert ebben az árkategóriában simán vehettem volna egy sokkal erősebb motorral felszerelt, sokkal több extrával ellátott, de párévvel öregebb autót. De nem vettem, mert ez az én igényeimet teljesen kielégíti!

stevee 2010.01.06. 11:25:17

Habár nem ez a topic fő témája, de szerintem ma már a legjobb megoldás, ha van több autó a családban. (lehet, hogy nem a legolcsóbb megoldás, de így mindig az adott körülményeknek leginkább megfelelőt lehet használni) Akinek egy autót kell venni max félmillából az mindenképp készüljön fel a kompromisszumokra, és olyan típust válasszon, amihez van megbízható szerelője. (én is szoktam néha álmodozni, de mindig ez az egyik legfontosabb szempont a végső döntésnél....) (és ez is egy kompromisszum.....:)

Grifter 2010.01.06. 12:13:30

15 éves 1.6-os japán "kis"kombi? Eszik 6-7 litert, megy is, bírja is, kényelemből meg határeset (benyúlás meg igény kérdése.). Minden 'költség' szempontjábóból hazánban a tökéletes választás (egy 1599 köbcentis motorral :D)

pébé 2010.01.06. 14:48:39

Emberek! Senki sem számol értékvesztéssel? Vagy ha ellopják a kocsit, vagy tk-ra törik? Akkor már inkább egy 200ezer ft-os bármilyen autót lopjanak, mint egy 400ezrest nemigaz? Nem mellesleg a mazdát előbb elviszik mert jóval ritkább - ja, és senki se mondja NEKEM (akitől két, ezeréves verdát is lenyúltak) hogy nem lopnak el öreg autót Budapestről. És nem azért vitték el, mert könnyebb volt elvinni (körülöttem F astra meg egy hasonló korú Tigra állt, azt sem bonyolultabb lopni!)

Értékvesztés: A 200ezres mazda 10ezer ft-os vasár alá nem tud esni, tehát 190ezret tud csúszni lefelé, míg az újabb seat 4xx ezer ftról csúnyán le tud bukni, főleg, hogy várható a reg.adó eltörlése (maradjunk annyiban: a másik párt ezt ÍGÉRI, hogy betartja-e, más kérdés)

Megint másik szempont: mennyire igényesen akarsz szerelni. Mert lehet, hogy az új kuplung majd' egy százas a mazdába, de bontott biztos van bagóért (nyilván, lehet hogy két nap múlva szétesik újra)

Amúgy aki ténylegesen válságautót keres: legfiatalabb előző szériás Suzuki swift 1.0 (2003ig gyártották talán). Miért? Lehet, hogy meghalsz benne, ha elütsz egy macskát, lehet, hogy kicsi mint a dög és semmi nem fér bele (talán még te sem), viszont egyszerű, bárhol bárki megszereli olcsón, fillérek az alkatrész (új gyári vízpumpa 5ezer forint, egy mitsubishihez pl. 30ért osztják), jól fogyaszt (5-6 liter). Azok, akiknek az egy literes 7 meg 8 litereket eszik, azok bizonyára 1: nem első tulajtól, 2. "női" tulajtól 3.: kereskedésből/neppertől 4: biztosítózott autót 5:fiatal hülyegyerek, vagy szimplán trehány gazdától vették a verdájukat, ami már szét van esve.
Nyilván hogy a swift egy puritán, egyszerű autó, sokak szerint rakás szar, de ha képtelen vagy buszra szállni bármi okból kifolyólag, szerelési analfabéta vagy, akkor jó alternatíva lehet. Ha az értékvesztés miatt nyafogsz (mert egy 2003as swift is lehet 600ezer ft), akkor találni kell egy öreg, agyonkímélt valamit fillérekért, szomszéd faluba dolgozni járni egy papától vásárolt 120as skoda is megteszi

pjotr007 2010.01.06. 15:05:46

@metal: aki ezt mondja az magának is hazudik.
Vagy nem vezetett még rendes autót.
Én is elég sokat vezetek és teljesen más órákat ülni és vezetni egy kényelmes nagy autóban, mint egy kicsiben.
5-ös bmw-vel egy menetben elmegyek németországba, ugyanannyibe kerülő új kisautóban meg már magyarországon megállok kv-zni.

metal · http://electric.blog.hu 2010.01.06. 15:27:35

@pjotr007: Akkor biztos hazudok magamnak, de nekem most ez az autó megfelel! Abban igazad van, hogy lehetne kényelmesebb járművet is venni, de mivel jelenleg nem sűrűn járok Németországba, és az átlag 50-100km-es útjaimon ez is megteszi!

Azért azt az egymenetben Németországot megnézném! Elég jól bírhatod, hogy egyszer sem kell megállnod se WC-re, se kinyújtozni, se felfrissülni a monotonitás alól.

pjotr007 2010.01.06. 16:15:28

A tipikus példája vagy annak sikertelen embernek aki nem engedheti meg magának a jobb kocsit és ezt ilyen baromságokkal próbálja leplezni.
Mindezt mondom úgy, hogy jártam eleget kis, olcsó autóval, de soha nem szégyelltem, van aki igen és ekkor jönnek a nekem megteszi baromságok.
Jópár ismerősöm van aki ilyen autóval jár (sőt több mint aki drágával), de akiről tudom, hogy nem engedhet meg magának másikat, annak még soha nem mondtam, hogy miért jár ilyen kocsival, de nem is takaróznak baromságokkal...
Persze a másik oldalt is utálom, amikor a szakadt panelben lakó lízingeli az 5-ös bmw-t amíg el nem veszik tőle, de addig ő a király.

metal · http://electric.blog.hu 2010.01.06. 16:35:42

@pjotr007: Már miért szégyellném ezt az autót? A saját keresetemből vettem, a saját döntésem miatt, és azért ezt, mert ennyi pénzem volt. Amúgy meg ténylegesen megfelel a jelenlegi igényeimnek, akkor fogom lecserélni, ha násra már nem kell pénz (pl. lakás), vagy ha szétesik.

Én azért írtam ide, mert irreális fogyasztásokat adtok meg itt, a hasonló kaliberű autókhoz. Legalábbis nekem még nem sikerült ilyet előidéznem.

tónik 2010.01.06. 17:16:38

Semmi baj az Omegákkal, nekem 2 volt (2.0,3.0), taxiként 400-500 ezret lazán beletolnak odakint. A baj ott kezdődik, hogy behozzák, visszatekerik 80 ezerre, esetleg kicserélik az üléseket, meg egy-két látványos apróságot, és a vevő meg anyázik, hogy 90 ezernél kifingik, biztos szar...Presztízse nincs, de harmadannyiba kerül, mint egy egyidős, u.olyan felszereltségű merci.

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2010.01.06. 17:58:10

@xenuka: köszi szépen! már megtaláltam a scorpio fórumot, ha veszek autót, könnyen lehet, hogy az ott eladóak közül választok majd egyet. Ford-szerelőm most van, Cromaxnál dolgozott és a Sierrámat is ő tartja karban már évek óta!

köszönöm!

Seca81 2010.01.06. 18:06:25

Na végre! Öregautós cikk, ráadásul összehasonlítós! :) Ilyet még még még!!!
Lehet h többet kéne idejárnom?

Én a Mazdát választanám (oké nyilván márkahűségből is), de a "kockák" mindig is jobban bejöttek, ill. a teljesítmény és a kényelem sem utolsó szempont.

Rocko- 2010.01.06. 19:34:05

@pébé: "Nem mellesleg a mazdát előbb elviszik mert jóval ritkább"
max rendelésre.
egyéb esetben ki lenne olyan hülye, hogy egy egyedi, feltűnő autót ellopjon?

AtoszMester 2010.01.07. 02:05:28

Cordoba 1.6 1995

Súlyadó: 8800 / éves
Köt: 40000 / év A0
Város: 10L
Út: 5L
Pálya: 6L

Ez a poszt elég erőteljesen a szakadt mazda felé hajlik. Nem is értem miért lett megírva. A műszerfalára egyenesen rossz ránézni. És inkább legyen műanyag a kárpit helyett, minthogy 20 év mocskát gyűjtő rongy legyen a valaha volt ajtókárpit helyén.

A Mazda elektromos lófaszairól annyit, hogy 20 évesen a "sok" kütyü inkább átok mint extra.

Spiritmonger 2010.01.07. 02:29:03

mindenkinek, akinek ez a dilemmája van:

SOHA, DE SOHA NE VÁLASSZATOK KISAUTÓT A NAGY HELYETT, UGYANIS AZ ÉLETETEK MEHET EL RAJTA! a kisautókban nincs meg a túléléshez szükséges hely, kisebb a tömegük, így karambol esetén sokkal védtelenebbek a benne ülők, lásd a fiat 500 és Q7 közös töréstesztet

régi autóknál ez fokozottan így van, ott a légzsák mint olyan, nincs, csak a biztonsági utascella és a gyűrődőzóna ami véd

az meg minél nagyobb autó, annál inkább van

pstike 2010.01.07. 09:37:06

Az én felállásom:

1. W124 250D '86
2. Calibra 2.0 16V 4x4

Mi ez, ha nem ésszerű? :)

helota (törölt) · http://www.bibliotecapleyades.net/biggestsecret/biggestsecretbook/images/biggestsecretbook42.jpg 2010.01.30. 12:10:03

Basszátok meg rossz az a táblázat ahol a METEK felírat van!

Adó díj miegymás:

SEAT: 43.010 Ft

Mazda: 55.360 Ft.

Illene megtanulni számolni elemi szinten kedves TC!

Rocko- 2010.01.30. 16:22:50

@helota: ki az a TC?
hol a metek?
mit is szeretnél mondani?

dr.adak arnold 2010.01.30. 22:26:32

Tisztelt Hölgyeim és Uraim!

Lehet itt dumálni jobbra, balra, így is meg úgy is, de a lényeg nem változik: Mercedes Benz 190 D és kész. Ennyi!
Nekem a Kálmán is megmondta: "Idefigyeljen, drága uram, ha ezt a ló húzza, akkor is Merci lesz!
(Ha autó Merci, ha gitár Gibson, ha hajó Finn dinghy, ha bor, ha asszony magyar!)

Húzzatok bele "eltársak"!

üdv:
ADAK ARNOLD

Riger 2010.01.31. 06:30:43

Én is régikocsi párti vagyok, nekem kettes Passat 1.6D kombim van, egy havi keresetemből vettem, igaz nem csillog - villog. Egyszerű mint a satu, a motorhoz 5 szál elektromos vezeték megy ( adagoló ki-be, vízhőfok, olajnyomás, izzításhoz egy vastagabb, meg még egy vízhőfok mérő, h melegen ne izzítson ). Bármennyire vigyázok rá, bevallom, néha kell szerelni, mert igásló volt előttem, de egyedül tudom ki - be tenni a motort, önindító / generátor csere, kuplungozás nem probléma... Fogyasztás vigyázósan 5 alatti, alkatrésznek kivont vagy törött autót lehet venni pár tízezerért. Hobbi bizti a bogarasoknál 25 év feletti, láthatóan karbantartott - nem mindennapi használatban lévő autóra 9360FT egész évre ( kedvezményesbiztositas.hu ) . Több mint két éve autózok vele, a bekerülési és fenntartási költsége évente nincs annyi, mint Faterom Skodájának két havi részlete. És akkor az a szar 1.9PD mindenféle több százezres javítgattatásairól még nem beszéltünk.Amikor meg mondom ,neki, hogy én 100 ezerből vígan elautózok évente, azt mondja nem ül régi kocsiba, mert az visszafejlődés. Akkor fizess Apám! :):):):):)

Jules_V6 2010.02.01. 15:01:54

@gio: és camell !
Tavaly nyáron kezdtem el keresni autót. A cél: legalább 2 literes motor, max 124kW teljesítmény, zöld matrica, nagy karosszéria, hátsókerék hajtás és max 2...300eFt-os ár. Ezek a feltételek erősen behatárolták a tipusokat. Főleg Scorpiokat (volt pár Sierra is) és Omegákat kerestünk. Rengeteg autót megnéztünk, volt köztük sok bontó szökevény, pár menthető, meg néhány rendezetlen papírral, de nekem jó állapotú korrekt jármű kellett. Végül is 4 hónap alatt meg is lett: MK1-es Scorpio, jó karosszériával sok extrával, 2.9-es V6-os motorral és 400000km-rel az órában. Egyedüli komolyabb gondja a rosszul működő automata váltó volt. Ennek a javíttatásával együtt sem került többe, mint 300eFt...
A fogyasztás nem a legjobb (városban 14l/100km, országúton 11l/100km), amit jobbláb függően plusz-minunsz egy-két literrel lehet módosítani. A kényelemmel viszont elfeledteti a fogyasztási adatokat. Amióta használom, a szokásos utaim alatt nem fáradok el, mint azelött rendszeresen...
Ha kisebb fogyasztásút kell, akkor a 2.0-ás vagy 2.3-as (Scorpio) 2.4-es (Omega) sor4-eseket keressetek, mert ezek teljesítményben csak kicsit maradnak el a 2.9-estől, fogyasztásban viszont jobbak. Amit érdemes nagyon megnézni, az a karosszéria. Mindkét tipus a hátsó sárvédőívét és a küszöbét ennyi idő után erősen megemészti a rozsda, az Omega hossztartói az első futóműnél és az ajtók aljai szintén kényes helyek. 15 év felett vagy javítandó, vagy javított állapotúak...
Az újabb tipusokat (Béka Scorpio, B Omega) nem nagyon néztem, azokról csak annyit tudok, hogy az Omega első lámpa búrái opálosodnak, a Béka kábelkötege meg zárlatosodik...
Összefoglalva: Ha olcsón szeretnétek jó állapotú, kényelmes, nagy autót, akkor kis türelemmel találtok ilyet a Scorpiok és Omegák között...
süti beállítások módosítása