Címkék

Címkefelhő

Beszóltak

Autófilek még

Autofíl Álmok - Zalkapone

2010.02.02. 09:00 | zalkapone | 15 komment

Címkék: bmw volkswagen ford mustang bogár citroen vw opel kadett cosworth vw bogár ford mustang af almok ford escort citroen 2cv bmw e24 635csi corvette stingray ford f150 ford bronco

10 Kedvenc Autóm, ami kéne (avagy perverzió négy kerékre):

1. Bullitt Mustang '68-ból

Amikor először láttam a filmet, akkor eldőlt, hogy melyik a kedvenc Mustangom. Steve McQueen, a ’60-’70-es évek macsója, aki autóversenyzőként sem volt éppen rossz, zseniálisan hozta a figurát. Az autó pedig kultusztárgy lett. Pedig a merevtengely, laprugó kombó már akkoriban sem volt életbiztosítás olyan manőverek közben, mint amiket bemutattak San Francisco utcáin. A filmben szereplő 390-es Mustang egyedi fényezést kapott (Dark Hihgland Green), és egy lightos 6391 ccm-es V8-as mocit.

2. Escort Cosworth

Van nekem egy ’93-as Orionom. Szeretem. De ebből a formavilágból hogy mit ki nem tudtak hozni egy háromajtós kasztnival?! Meg persze egy fincsi motorral az orrában! 1995 ccm, egy Garrett turbo, 227 LE, 300 Nm, és összkerék hajtás. Kéne, kész passz! A képek meg önmagukért beszélnek...

3. Citroen 2CV

A zseniális minimálautó a franciáktól. Itt is kénytelen vagyok felemlegetni a filmes ráhatást. Gondolom nem kell bemutatnom senkinek Louis De Funest, és a „Csendőr-filmeket”. Nos, a filmben egy ilyen Kacsával segíti ki roppant csinos apácánk (gyermekkori szerelmek, csodás álmok...) a kétbalkezes csendőrt szorult helyzetéből. Miközben teljesen leamortizálják szegény autót, ami persze még azután is vonszolja megmaradt ványadt testét, miután kettészakadt, és karosszériája minden elemét elhagyta. Vicces, és egyben szomorú. Tóparti naplementében autózáshoz ideális volna, szigorúan a teljesen nyitható tetővel.

4. VW Bogár

Mit lehet írni egy olyan autóról, mint a Bogár? Hogy több, mint 20 milliót adtak el belőle? Hogy imádnivaló a maga egyszerű, faék módján? Hogy 1938-tól 2003-ig gyártották? Adolf Hitler szerepét ne firtassuk egy autós oldalon, de azért a német nép igénye a motorizációra nem újkeletű dolog, azt el kell ismernünk. Karrierjének kezdete hasonló a Kacsáéhoz. A mérnök urak tervezzenek egy autót, ami kicsi, egyszerű, fogyasszon keveset, és lehetőleg könnyen szerelhető legyen. Ez lett. És imádjuk! Ugye?

5. BMW E24 635CSi

1976. Olajválság, Amerika romokban, kicsi négyhengeres motorok mindenfelé. Erre mi történik Bajorföldön? Elgurul a gyógyszer, és jön az autógyártás legszebb kupéja (nekem legalábbis), hathengeres motorokkal (630CS -185 LE, 633CSi-200 LE, 635CSi – 218 LE). És veszik, mint a cukrot! Sajnos nekem valószínűleg sosem lesz, de ha nyerek a lottón, akkor ne csodálkozzatok, hogy egy ilyenből vigyorgok majd kifelé a következő találkozón! A klasszikus kupé forma, az akkori német technika legjavával. Kizárólag hedonistáknak!

6. Mustang 2010

Itt egy nagy sóhajjal meg kell állnunk! Már a 2004-es verzió is okot adott azok örömére, akik szeretik a Mustangot, de ez az új, ez igen! Tudnak ezek a jenkik, a fene enné meg őket! Mikor előjöttek a régi, ’64-es elődre hajazó designnal, akkor lehetett tudni, hogy ez siker lesz. Aztán ment a matek, hogy milyen lesz a következő? Elrontják? Nem, nem rontották el, hanem elsütötték ugyan azt a trükköt, amit az első generáció ráncfelvarrásánál. Kicsit mókoltak a lámpákkal, finomabb beltér, erősebb motorok. Megveszik? Naná! A tavalyi világválságot az amerikai autógyártók közül legjobban átvészelő Ford ennek az autónak (és az F150 pickup-nak) köszönheti a túlélést. Ha futná rá, már itt állna a kertben...

7. Corvette Stingray

1969. Már egybeírva Stingray, nem úgy, mint elődje. Természetesen erősebb motorok (300-585 LE), kicsi fazonigazítás, és már mehetett is alázni az országútra! Nem vagyok egy exhibicionista alkat, de ez csak kabrióban kéne, és feketében. Ha van született türhő autó, akkor ez az. RayBen az arcra, háromnapos borosta, cigi a száj sarkába tolva, és Rock & Roll bazzeg!

8. Kadett E (csepp) GSi

Ami amerikának a Mustang, Camaro, Corvette, az az európai ifjúságnak a Manta, a Capri, a Scirocco. Volt viszont Opeléknek egy duplán „Év Autója” modellük, a Kadett E, amiből 1988-ban némi reszelés után csináltak egy sport(os) modellt, a GSi-t. Kétliteres, 16 szelepes, 150 lóerős motorjával elég szépen mozgott, és nem is fogyasztott rosszul. Bár utóbbi aligha érdekelte a célközönséget. Sajnos ugyanaz lett ezeknek az autóknak is a sorsa, mint a többinek. A sufnituning virtuózok martalékává lettek, és életüket megcsúfolva végezték, általában egy lámpaoszlopra vagy egy kamion homlokfalára kenődve, önjelölt Vatanen-klónok vérétől telespriccelve...

9. Ford F150

Tudjuk mi Amerika lényege? Nos, üljünk bele egy F150-be, hajtsunk el vele Miamiból Los Angelesbe, és az út végére mindent tudni fogunk! Lehetünk tehenész legények, sikeres regényírók, családi gondoktól megcsömörlött háziasszonyok, ezek az autók mindannyiunkat kiszolgálnak. Feltéve, hogy a nagy vízen túlra pottyantott a gólya. Mert helyük csak ott van! Átvitt és tényleges értelemben egyaránt. Méretük akkora, hogy a Hetes busz is félve húzódna félre előle. Viszont a benzinkúton kiröhögne, és hamarabb is végezne. Csakúgy, mint velünk a szívroham a kasszánál... Pedig van benne ráció. Létra alváz, merev tengelyek, nagy V8-as motorok (lehetőleg nyomórudas őskövület, mert a tradíció ott is fontos, ha már történelmük nincsen), és lustán dolgozó automata váltó. Egyszerre elpusztíthatatlan, és kényelmes. Ha lenne jetskim, vagy krosszmotorom, tuti kéne egy! Meg egy dupla hamburger, nagy krumplival, kólával! Köszönöm!

10. Ford Bronco

Van egy kedves barátunk Tie, aki legendásan nagy terepjárós, és elvakult Range Rover hívő. Volt szerencsém vele egy kisebb karikát menni a száz holdas pagonyban (a természetvédők idegeit kímélendő nem említek valós helyszínt), ahol igen nagy kedvem támadt ehhez a mulatsághoz. Viszont egy alapvetően Ford hívő, mint én, nem ülhet Range-be. Elkezdtem nézegetni a terepjárókat, és ekkor találtam a Broncora. És megtetszett! Arányos felépítés, nem kicsi, de nem is nagy, böszme V8, automata. És rengeteg mindent lehet rajta kedvünk szerint alakítani. Ha egyszer 4x4, akkor ez. Vagy a harmadik, vagy a negyedik generáció.

Erről olvasnék szívesen
Bullit Mustang
Ford Escort Cosworth
Citroen 2CV
VW Bogár
BMW E24 635CSi
Ford Mustang 2010
Corvette Stingray
Opel Kadett E GSi
Ford F150
Ford Bronco
Tata Telcoline

Szavazás állása




A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr161676278

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

biker_kolee 2010.02.02. 10:30:09

Nesze neked Kacsa , zalkapone! :)

jajjdecsunya.blog.hu/tags/kacsa

Pont ma reggel került terítékre nálam egy GSi Kadett, egész érdekesre sikeredett.

jajjdecsunya.blog.hu/2010/02/02/amikor_az_ndk_ban_tramppel_nyomultak

Az RS Cosworth pedig azonnal jöhetne.

29 Palms 2010.02.02. 13:49:04

Mindig szavazok mert tudni akarom a Tata Telcoline részletes történetét végre, dehát kezdem úgy érezni hogy nem lesz ebből semmise. :)

pickapu 2010.02.02. 15:32:28

Igen, a Bronco-ból a korábbi évjáratúval tudnék azonosulni, az F150 meg természetesen így ahogy van, a duplafülkés kéne. Ilyen szép parasztgyerek, mint én nem is vágyhat többre :))) Colorado-fennsík, veszkócsizma, naplemente, kiülni a platóra, gitár a kézben... kéz a biliben... :)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.02.02. 19:33:54

Ezek valójában egy Tata Telcoline teszt-cikk felkonfjai. :-D

A szavazást pedig manipulálják. Rohadékok! :-DD

Kifordított kacagány 2010.02.03. 08:38:34

@pickapu: felétek van elhagyatott kőbánya basszus, ott átérezheted az életérzést:)

@Tie: persze, hogy manipulálják, pedig én már 4x-5x is szavaztam cikkenként:)

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.02.03. 10:13:32

... és akkor a 84-töl gyártott M635 CSi-röl még nem is szóltunk, 286 vagy 260 pacival. Még most is aranyárban mérik.

apamacko 2010.02.03. 14:42:31

@29 Palms:

Lesz Tata biztos :-)
Nem manipulálunk kikérem magamnak, csak a többi szavazat is át van irányítva :-)

Valójában várni kell kicsit mert még sok 10-es lista jön.

pickapu 2010.02.03. 20:03:47

@Kifordított kacagány:Tényleg! Ki is megyek egy nyári este, lövök egy bölényborjat, nyársra húzom és a farkasokkal táncolok :D

tomnemtom_ori 2010.02.04. 08:22:50

osztán azt tudja-e valaki-e, hogy Kacsából volt-e egyáltalán nem legombolható tetejű ?

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.02.04. 10:00:26

@tomnemtom_ori: Szerintem nem, mert úgy tudom, hogy a rongytetöt a gyártási költségek megtakarítása miatt kapta a kacsa.

nico_baby 2010.02.04. 13:45:11

Zalkapone, gratulálok a posthoz ;)

amúgy "f@sza" autókat választottál :-)

Kifordított kacagány 2010.02.04. 16:23:47

@pickapu: :D te tudod, de szerintem inkább csajokkal kellene ropni....meg nyársrahúzni;)

@tomnemtom_ori: nem mindegy? olyan úgy sem kéne

29 Palms 2010.02.04. 20:52:26

@apamacko,

Nagyon helyes, az én tízes listám ugyanis így néz ki:

1.) Tata Telcoline Single Cab 4x2 2 literes szívódízel
2.) Tata Telcoline Double Cab 4x4 2 literes szívódízel
3.) Tata Telcoline Single Cab 4x2 2 literes TD
4.) Tata Telcoline Double Cab 4x4 2 literes TD
5.) Tata Telcoline Single Cab 4x4 2 literes TD szervókormánnyal
6.) Tata Telcoline Single Cab 4x4 2 literes TD elektromos ablakkal
7.) Tata Telcoline Single Cab 4x4 2 literes TD légkondícionálóval
8.) Tata Telcoline Double Cab 4x4 2 literes TD szervókormánnyal
9.) Tata Telcoline Double Cab 4x4 2 literes TD elektromos ablakkal
10.) Tata Telcoline Double Cab 4x4 2 literes TD légkondícionálóval

@pickapu:

"Colorado-fennsík, veszkócsizma, naplemente, kiülni a platóra, gitár a kézben..."

Valami régi Glenn Ferry dal illene ezekhez, főleg a Mustanghoz: "kocsit, benzint szereztem, mostmár megcsókolhatjátok a seggem..." :)

boibo 2010.02.04. 23:52:05

@Kifordított kacagány: nem is lehet egy gépről többször szavazni! :P (mellesleg: én olyan kis becsületes vagyok, eszembe se jutott, míg nem mondtad)

zalkapone GRT!

Kifordított kacagány 2010.02.05. 06:41:58

@boibo: hogyne lehetne? ezt már minden manipuláns tudja:)