Címkék

Címkefelhő

Beszóltak

Autófilek még

Autófil álmok - Lowtyo

2010.02.09. 09:00 | Lowtyo | 35 komment

Címkék: porsche 356 af almok facel vega ferrari 365 tvr griffin alfa romeo sz buick riviera fiat coupe toyota 2000gt mercedes w126 amc eagle alfa romeo giulia

Iszonyatosan nehéz tíz kedvencet összeszedni. Nem azért, mert nincs ennyi, azért inkább, mert sokkal több van. Azt számolgattam, hogy autógyártó országonként is össze tudnék szedni jóval több mint tíz kívánatos dögöt, sőt, talán még autógyárakként is. Igen, talán a 100 legkedvesebb autó egyszerűbb lenne, de azt sem tudnám például sorrendbe rakni. Legyen akkor most az én tízes listám ennek a nagyobb, százas listának a jelen lelki és elmeállapotom szerinti kivonata.

1. Facel Vega HK500.
Nagyjából tíz évvel ezelőtt láttam először egy veterán autós magazinban Facel Vegát, szerelem volt első látásra. Imádtam, mert csupa olyan dolog keveréke, amilyért rajongok. Francia formaterv, amerikai V8-as motor és a régi angol iskola szerinti belsőtér. Erős, gyors, kényelmes, szép és nem egy „tucat autó”.

2. Ferrari 365 GTB/4 Daytona
Szeretem az olasz autókat, de Ferrariból nagyon válogatós vagyok. Az újak közül valószínű, hogy egy sem kéne (előbb vennék porkét, vagy Aston Martint, vagy mittoménmit), régiek közt viszont sok szépet találok. Egyik ilyen a Daytona.

3. Porsche 356 Speedster
Porsche-ból se tudnám megmondani melyik a kedvencem. Bárki kezét odaadnám egy 550-ért, egy 912-ért, 928-ért, vagy egy 993-ért. A Speedster talán amiatt a legkedvesebb, mert ez hasonlít legjobban a bogárra és szemtelenül alacsony az első szélvédője.

4. TVR Griffin
Nem különösen szeretem a nyitott autókat, de ennek a TVR-nek még bele kell férnie. TVR azért kell, mert ha lehet hinni az autós újságíróknak, ez egy igazi macsó autó. Bivalyerős és kezelhetetlen. Kipörgésgátló, légzsák, ABS, szervó, ezek mind hiányoznak belőle, van viszont egy nyomórudas(!) Rover motor, hátsókerék hajtás és sok-sok lóerő.

5. Alfa Romeo SZ
Beteg, beteg, beteg. Az Alfa utolsó hátsókerekes autója, a 75-ös technikájával, és Zagato nem mindennapi formatervével. Van aki szerint ocsmány, nekem kéne.

6. Buick Riviera 1967
Rivieraból mindenkinek a csónakseggű kéne, nekem az eggyel azelőtti széria. A csónakseggűnek tényleg szép a segge, de nekem mindig az az érzésem, hogy az a far, nem arra az autóra való. Mintha két külön csapat tervezte volna az elejét, meg a hátulját. Ez viszont gyönyörű. Szép nagy kupé, néhány bolondos részlettel. Szeretem.

7. Fiat Coupe
Lehet, hogy kicsit kilóg, de legyen ez mondjuk a megvalósítható álom kategória. A Fiat Coupe is régi szerelem, 93-as megjelenése óta nem tudtam megunni a formáját. Bangle legjobb munkája.

8. Toyota 2000GT
Kell japán is. A többiek tudják rólam, hogy nem vagyok a japán autók nagy rajongója, amelyik japán autó viszont tetszik, az nagyon. Jobbára '80-as évekig bezárólag tudtak számomra érdekes vasakat gyártani a japók, legszívesebben talán egy ilyen Toyotát tennék a garázsomba.

9. Mercedes W126 V8
Bajban vagyok, hogy melyiket is szeretném jobban, egy W126-ot, vagy egy G Klasse-t, de mivel a következő autó összkerekes lesz, legyen inkább a 126. Szabolcs barátom fertőzött meg vele, majdnem vettem is egyet, egyszer biztos lesz is. Szigorúan V8-as motorral, azok közül lényegében bármelyikkel.

10. AMC Eagle
Az AMC sosem gyártott konzervatív kinézetű autókat, talán ez is lett a veszte. Szinte mindegyik modellje tartogat valami formai geget, imádnivalók mind. Az Eagle azért, mert összekerekes, magas építésű és mégis személyautó. Volt belőle sedan, kombi és kupé is (BMW X6 – LOL). Kéne mindhárom változatból.

+1 Alfa Romeo Giulia
Nem magamnak! Csikós Zsoltinak adnám, hogy legyen mivel Alfa találkozókra járnia. Szigorúan szürke színben.

Erről olvasnék szívesen
Facel Vega HK500
Ferrari 365 GTB/4 Daytona
Porsche 356 Speedster
TVR Griffin
Alfa Romeo SZ
Buick Riviera 1967
Fiat Coupe
Toyota 2000GT
Mercedes W126 V8
AMC Eagle
Alfa Romeo Giulia
Tata Telcoline

Szavazás állása




A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr131687213

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dagiszabi 2010.02.09. 09:47:46

Ennyi fospumpát egy rakáson, vazze!

ghostdog75 2010.02.09. 10:33:07

keblemre kolega!
nemhijába tapétáztunk együtt(igaz,később rosszemberek leszedték...LOL),AMC kupé cseresznyevörösben!...hmmmm...
és az alfa...
dehogy jappánbó' csak egy fért be...

Psziho 2010.02.09. 10:48:45

a facel az első helyen mindenképp,a 365 gtb is jó másodikként
a speedster és toyota 2000 szintén kedvenc

még:

iso griffó-s4
maserati sebring-mexico
delahaye
detomaso vallelunga
ac frua
intermeccanica
kojak barna buickja
504-404 coupe
fiat 2300 coupe
osi ford
lincoln mk2
chrysler airflow
muntz jet
tucker torpedo
ferrari testarossa
porsche 959
mazda eunos
chrysler 300 /1970/
land cruiser 60
mazda 929 legato /1978/
monteverdi 375
lancia stratos
marcos mantula
jensen interceptor

na jó abbahagyom!

Hanzi 2010.02.09. 13:18:55

Na eddig ez a lista állt a legközelebb az ízlésemhez!
A Facel Vega rendesen ütvefúr.

Monnyuk nálam a mindent vivő sláger ez itt:

www.supercars.net/carpics/1208/1935_MercedesBenz_540KSpezialRoadster8.jpg

Ferrariból ez a nagy kedvenc:

www.acsu.buffalo.edu/~jalongi/gifs/250gto.jpg

Egy igazi ritkaság/nem mintha ezek népautók lennének/ilyen az mikor egy olasz megtervez egy Mercedest:

www.conceptcarz.com/view/photo/103899,11096/1955-Mercedes-Benz-300b-Pininfarina_photo.aspx

Ha már olasz akkor FIAT:

www.cartype.com/pics/3771/full/fiat_bv_8v_1_52-54.jpg

Meg köll angol autó is:

dummidumbwit.files.wordpress.com/2009/08/jaguar-e-type.jpg

Meg az operába is kell menni valamivel:

www.tours2piste.com/blog/photos/Mercedes600Landaulet.jpg

Meg a telekre kivinni a szerszámokat:

2.bp.blogspot.com/_mhAfYZI_eFY/RmwfnCwjo2I/AAAAAAAAAww/cEMA2CU17uM/s400/Benzo7.jpg

És egy a dolgos hétköznapokra:

img.automobile.de/modellbilder/Mercedes-Benz-G-55-AMG-21795_1212744197163.jpg

Persze kell egy franszia:

www.metroccca.org/37Delage_Mann_3red.jpg

Meg ámerikai:

www.tomstrongman.com/ClassicCars/PaulBryant810/Images/15Cord810.jpg

Meg mégegy:

old.commanderbond.net/resources/sections/news/images/4515_bradley_second_unit_director/ford_gt40.jpg

Na jó ennyi...és boldog leszek...

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.02.09. 13:38:16

Nem rossz arány. 10-ből, ha jól számolom, 5 V8. Helyes! :)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.02.09. 13:45:49

Amúgy épp azon gondolkoztam, hogy össze tudnék-e rakni 10 autót...

Lenne benne egy Unimog hidas Range, LSEi Range, az biztos. Aztán kell egy '73-as Classic Range is restaurálva, meg egy Series III, az SII bulkheadjével-műszerfalával. Ez eddíg három autó.
Negyediknek egy Discovery IV, az új, 5 literes 510 lovas V8-cal, a biztonság kedvéért téli hétköznapokra.
Aztán egy TVR Cerbera, a 4.5 literes 420 lovas V8-cal, hogy legyen egy gyors kis sportautó is a készletben, meg talán egy régi Mini, mert az vicces. Ez eddíg 6 autó, és itt már erősen kínban vagyok, ilyenkor jönnek az elmebajok, hogy pl. egy Land Rover Centaur, azaz a 70-es években épített prototípus féllánctalpas, meg egy Cuthbertson Series II, mert abból csak 7db van a világon...
Meg akkor már egy restaurált '48-as Series I is... És akkor még mindég kéne találni valamit, mert így is csak kilenc, és már fogalmam sincs, holott valójában a Mini nem is érdekel igazándiból, bele se ülnék sose, szóval megint csak 8, amiből 5 autó, a másik három csak gyűjtői elmebaj. Szóval nehéz ügy, semmi nem fog meg annyira, hogy kelljen a garázsba ezek mellé, ráadásul úgy, hogy azt használom is, meg beleülök legalább háromhetente egyszer...

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.02.09. 13:50:19

@Tie: Nekem viszont 8-ból 5 a V8. :)

pickapu 2010.02.09. 15:00:49

A Buick meg a Ferrari odab@sz.

Lowtyo 2010.02.09. 15:55:41

@Dagiszabi: jó, a merci tényleg kicsit erős volt
@ghostdog75: ja, japóbol akartam még leone coupe-t is, de valamiért kimaradt :)
@Psziho: @Hanzi: szép listák
@Tie: csak 10/4

yeti 2010.02.09. 18:07:31

Buick Riviera meg a Lada a végéről.

pickapu 2010.02.09. 18:24:11

@yeti: Jaj... Csak Csikós meg ne hallja :)

apamacko 2010.02.09. 18:50:58

Dia lányomtól egy-egy szavazat az Alfa Romeo SZ Zagato-ra és a Fiat Coupe-ra!

zalkapone 2010.02.09. 19:32:29

Facel Vega nagyon szép! Már nem is emlékeztem rá. Jó, hogy bekerült!

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.02.09. 20:38:16

@Lowtyo: Ja, aszittem, a ferrari is v8, nem vótam biztos benne, hogy miféle.

vwpolo · http://edrink.blog.hu 2010.02.09. 20:42:30

Ferrari, Porsche must have, a többi nem kéne:P

Krisi 2010.02.09. 21:44:57

Alfából csakis Montreal. az ráadásul V8. Riviera-ért pedig jár a pirospont, szép darab.
a 10 viszont tényleg sok. ha rámszakadna egy valag pénz akkor is egyszerre max. 2 autóm lenne, mellé ugyanennyi motor. egy seggel úgyis csak egyet tudok megülni egyszerre, akkor minek több? havonta váltogatnám őket, aztán ha a szóba jöhető n+1 autót kipróbáltam akkor a legjobbak közül 3-at megtartanék. motorból talán többet is, mer az kevesebb helyet foglal :)

Krisi 2010.02.09. 21:47:44

@Tie: hülye kérdés, de az ilyen Centaur-féle féllánctalpas dolgokat hogyan irányítják? simán kormánykerékkel az első tengely kerekeit tekergetik, vagy a lánctalpakon van a hangsúly, és azok mennek előre-hátra, mint a sima lánctalpasoknál? sehogy nem áll nekem össze a kép :)

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2010.02.10. 10:07:38

A Facel Vegáról még az életben nem hallottam, nem is tudom, hogy kerülhette el a figyelmemet. Gyönyörű, írhatnátok róla még pár sort (a szavazást elnézve a többieket is érdekelné)
A 356 Speedster is nagy szerelem, az egyik legszebb Porke a mai napig.
Az Alfa SZ meg nem is tudom... Hangulatfüggő, néha nagyon csúnyának gondolom, máskor viszont azonnal kéne. Egyébként látott már valaha valaki ilyet közlekedni Magyarországon?

Lowtyo 2010.02.10. 11:44:13

@Maybe_: volt is eladó alfa sz nemrég hahu-n és nem is kértek érte olyan egetverően sok pénzt

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2010.02.10. 12:47:44

@Lowtyo: M volti az a nem egetverően sok pénz? :) Nem mintha lenne rá keret... :S

Lowtyo 2010.02.10. 13:05:52

@Maybe_: ha agyonütsz se emlékszem rá, tán egy éve is van, hogy fenn volt, de az biztos, hogy nagyon meg voltam lepődve, hogy egy ilyen ritka vasat, ennyiért adnak

Lowtyo 2010.02.10. 13:11:37

@Psziho: gondolkodtam, hogy beleveszem a ferrari 412-t. az is hasonlóan lvetemült. tod, megállasz a pláza parkolóban vele és a sok bojrészer meg röhög rajta, hogy csóringer csávó feldobott egy ferrari jelet a ....izé...a kis kocka...mittommilyen autójára. :)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.02.10. 15:00:47

@Krisi: Hát igazándiból a Centaurt ennyire nem ismerem, de a féllánctalpasok eleje (a Centaur is) egy sima merevhidas panhardos hagyományos futómű, és a kormányításra használják. Gyakorlatilag a féllánctalpasok egyszerű teherautók, csak a hátsó szimpla vagy dupla tengely helyén egy lánctalp van.

Aztán hogy a kormányzásba besegít a lánctalp csúszókormányzással, tehát szándékos, hajtott fordulatszámkülönbséggel, vagy netán ellenhajtással, vagy csak van egy sima differenciálmű a két lánctalp között, azt nem tudom, erről olyanokat kéne megkérdezni, akik ismerik ezeket a szerkezeteket, hadi múzeumokat, ilyesmiket.

Normandiában felmásztam egy világháborús amcsi féllánctalpasra, mentünk vele egy kört az Gold Beach-en Arromanches-nál, annak is az eleje egy sima merevhidas teherautó-futómű volt, azzal kanyarodott.

Krisi 2010.02.10. 15:15:53

@Tie: kösz a választ, most már valamivel világosabb van az agyamban :) csak olyan fura elképzelni, hogy a marhanagy lánctalpat lehet kormányozni azokkal a viszonylag kisméretű első kerekekkel. valami differenciálmű szerintem is lehet a lánctalpak közt, kituggya. majd ha legközelebb hadimúzeumban járok, megkérdezem.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.02.10. 15:21:47

@Krisi: Voltam június elején Saumur-ban, a tankmúzeumban, de nem kérdeztem meg.

Amúgy ahogy olvasgatom, van ilyen is, olyan is. Van, amit csak az első tengellyel kormányoznak, van amelyiknél a kormány elfordítására nem csak a kormányművet tekeri az első tengelyen, hanem fékezi a megfelelő oldali lánctalpat is.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.02.10. 16:32:44

@Lowtyo: Ja, oszt közben cvölf cilinder meg négy ülés. Most a Mondial meg a nemtommi után a legolcsóbb modell a használtak közül.

Psziho 2010.02.11. 10:38:23

@Lowtyo:

ja,én meg mennék mögötted egy jarama-val és hangosan dicsekednék hogy 'ugye milyen jól felragasztottam a bikát?":XD

Kifordított kacagány 2010.02.11. 17:57:58

@Lowtyo: lehet, hogy 10-ből csak 4 vényóc van, de az biztos, hogy 10-ből 10-hez nehezebben kapnál alkatrészt, mint a csirkéhez:)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.02.12. 02:58:51

@Kifordított kacagány: A TVR-nak Rover V8 motorja van, ahhoz bármi van azonnal.
Amerikában a Buick-hoz is biztos kapni mindent, meg Mopar motyókat, meg akármit, ha meg ott lehet, akkor eljön ide is a motyó. :)
A fiat coupe kommersz, ahhoz még a bárdiban is lehet kapni alkatrészt, a W126-hoz meg vagy nem kell, vagy van a kárpit utcában. :)

A többi mondjuk tényleg szopó, de majd nézd meg az én listámat. Lesznek rajta őrületek. :)

dupeit 2010.02.12. 08:14:22

@Tie: ez mind szép, de mit változtat azon a tényen, hogy nehezebben kap mint a csirkéhez?:)

Kifordított kacagány 2010.02.12. 08:16:10

@dupeit: az ott én valék, csak elfelejtettem átjelentkezni

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.02.12. 10:06:21

@Kifordított kacagány: Nem biztos ám, hogy nehezebben kap. Amerikai motyókhoz európában néha kifejezetten hosszú tud lenni, mire megjön. Van minden, csak mire ideér, megőszülsz. Látom, hogy a haverom mit harcol néha az Explorerrel, mire meglesz valami. E-bay-en kardozik vadidegenekkel, meg az amerocarra vár heteket, Landy-hoz meg telefonálok, hogy "köll egyilyen basz", és 5 nap múlva megvan. Bármi. :)

Kifordított kacagány 2010.02.13. 00:42:24

@Tie: jajj, hát hogy neked mindent komolyan kell venni...