Címkék

Címkefelhő

Beszóltak

Autófilek még

Tömegközlekedni csudajó!

2010.02.22. 19:30 | scheerti | 22 komment

Címkék: közlekedés bkv busz

Már a címadás sem helyes, tömegközlekedés ugyanis nincs idehaza, van helyette közösségi közlekedés. Az modernebb, európaibb. Felőlem hívhatják rózsalugasnak is, a lényeg akkor sem változik. Még mindig ócska, időnként kigyulladó, széteső, vagy épp be sem induló buszokkal küzdenek a fővárosi forgalomban a méltán megbecsült cég sofőrjei, már ha épp nem sztrájkolnak.

Most, hogy feltehetően szopóágra száműznek néhány tízezer autóst a piros-kék-hupilila matricával, ideje elgondolkodni, hogy milyen lehetősége marad azoknak, akiknek az autója nem alkalmas a belvárosi közlekedésre.

Lehet például buszozni. 

Rocko talált is egy nagyszerű videót, amin egy kiváló műszaki állapotban lévő buszt láthatunk:

A füst és a korom egyáltalán nem környezetszennyező, a füstgenerátor egy utólagos installáció, amivel a buszsávban szabálytalanul közlekedő autósokat igyekszik rendszabályozni a cég. Így mindenki megnyugodhat, a buszok minden tekintetben megfelelnek a környezetvédelmi előírásoknak, jobb az Önöknek is, ha nem állnak naphosszat a dugóban, higgyék el!




A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr291780597

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zsomatograf 2010.02.22. 19:48:41

Jaaa... hogy a pilóta vette fel. Akkor nekik is megvan a maguk kellemes véleménye. :-)

Adam2101 2010.02.22. 20:36:33

Azért majd kíváncsi leszek a Volvo buszokra 20 év mulva:D

pickapu 2010.02.22. 20:37:56

Kicsit kinyomta a szemét a busznak. A ködből felbukkanó autós biztosan mondta a magáét :)

zalkapone 2010.02.22. 21:07:13

Kíváncsi lennék rá, hogy ezek a buszok tényleg hogyan mennek át az időszakos felülvizsgálatokon! Mert a pesti buszok 70%-a biztos ilyen fos. És gyanítom, hogy más városokban sem sokkal jobb a helyzet, legfeljebb ott eleve a darabszám kisebb. Hajrá tüdőrák!

Halálos_fogkefe 2010.02.22. 21:20:46

a videó nem jön be :(
amúgy ahogy jobban megnéztem a samara fekete matricát kap. bár a kutyát se érdekli 330-as benzinárral meg ikarusnyi fogyasztással.

yeti 2010.02.22. 21:56:16

@zalkapone: Itt Miskolcon meglepő módon sokkal jobb állapotúak a buszok.Nem azért mert mindegyik vadi új darab hanem valahogy a régi Ikaruszok sincsenek olyan szinten lepattanva mint Pesten.Ha arra járok mindig csodálkozok azon,hogy ugyanaz a busz Pesten 10 évvel idősebbnek néz ki.
Azért a kiszakadt hátsó felfüggesztéssel menő busz sem semmi.
www.youtube.com/watch?v=txiqDxEi_Zc

Rocko- 2010.02.22. 22:27:42

@zalkapone: van a BKV-nak saját vizsgabázisa. nos, ha egyes utasok és A BKV Figyelő nem jelentenének be buszokat, gondolhatod mennyi nem menne át.

@yeti: ez első kerék.
és napokban fog kikerülni hasonló finomság, nem hozzánk, de nem lőném le a poént.

Kifordított kacagány 2010.02.23. 07:30:14

nem értitek ti eztet. a bkv valójában minden erővel küzd a pm10 ellen azzal, hogy nagy tömegekkel fogadtatja el, amit a Csikós is megírt már nem olyan rég.

Rocko- 2010.02.23. 09:18:57

@Kifordított kacagány: :D
ez már karcolja Winkler V8 porszívós elméletét. :)

Easy Player 2010.02.23. 10:24:29

A BKV-nál is tudják amit sokan fröcsögve kommenteltek. Nevezetesen, hogy mennyivel károsabb, alattomosabb egy ma korszerűnek tartott részecskeszűrős dízel kipu. gáza. Tehát ez a közösségi közlekedési gépjármű végső soron a köz egészségvédelme érdekében, a köz javára fejti ki áldásos tevékenységét.
Vagy nem? :)

Kifordított kacagány 2010.02.23. 11:04:52

@Rocko-: abban is volt némi igazság egy nagy adag túlzással keverve:) ha nem is szándékos a felismerni vélt párhuzam, most, hogy mondod, tagadhatatlan a hasonlóság. mondjuk nekem tetszett az az elmélet is:)
mindenesetre azon túl, hogy szidalmazni való az egész bkv úgy ahogy van, néhány kósza gondolatot megérdemelne a lehetőség, hogy nem a gépparkkal magával van probléma, hanem a kritikán aluli állapotával. talán még annyiba sem kerülne felújítani a meglévő darabokat, mint "korszerű", "új" használtakat venni. és akkor máris jó állapotú jódízelek hasítanák a pesti éjszakákat.
de nem ragozom tovább, mert még a végén teljesen lerombolom az elmélet imidzsét:)

@Easy Player: lám nem csak nekem jutott eszembe a lehetőség. alapítsunk mozgalmat ami majd megmagyarázza a bkv mit, miért tesz? de kizárólag csak akkor ha annyit fizetnek érte, mint néhány "élmunkásuknak":)

Rocko- 2010.02.23. 13:02:50

@Kifordított kacagány: ". alapítsunk mozgalmat ami majd megmagyarázza a bkv mit, miért tesz?"
ezért fizetést a sajtóosztályuk vesz fel.

"talán még annyiba sem kerülne felújítani a meglévő darabokat, mint "korszerű", "új" használtakat venni"
ez így van, csak ők nem hajlandóak semmire költeni.

Easy Player 2010.02.23. 14:45:24

@Kifordított kacagány: "... talán még annyiba sem kerülne felújítani a meglévő darabokat, mint "korszerű", "új" használtakat venni."
Csak szinten tartani még olcsóbb, mint felújítani. Lám a sok talicska mily észrevétlen cipelte sokmilliós terhét!

zalkapone 2010.02.23. 15:08:15

@yeti:

Bakker! Mondjuk nem biztos, hogy nyugodtan filmezgettem volna. Ilyenkor egyből beugrik a kép, a Corvinnál széthullott csuklósbuszról...

Kifordított kacagány 2010.02.23. 15:38:22

@Rocko-: csak juttatásokra és végkielégítésekre, nem értem miért nem elég az neked

@Easy Player: de ha már azt nem, akkor legalább ezt. már rég el kellett volna adni az egész kócerájt 1ft-ért. kevesebbe kerülne az egész, de az meg ugye más fórumra tartozik.

@zalkapone: ha idegesen filmezgeted, akkor is beugorhat a kép;)

Krisi 2010.02.23. 19:59:41

van egy jó kis külsős tanácsadó cégem, majd havi 30millióért megszakértem nekik a dolgot!

viszont a buszok valóban valami kegyetlenül ergya állapotban vannak. kedvencem, amikor tekerek az Árpád fejedelem útján Óbuda felé, és megelőz egy ilyen busz, az különösen nagyon finom. olyankor inkább félreállok, és várok hogy oszoljon a füst. az meg a slusszpoén, hogy az ilyen buszokon ott virít a zöld fenyőfa :D

Rocko- 2010.02.23. 21:40:17

@Kifordított kacagány: mert nem kaptam belőle. :D

@Krisi: igen, az azt takarja, h mindennap egy fenyőerdőnyi fát írtanak ki a szennyezéssel.

zalkapone 2010.02.23. 23:01:20

@Kifordított kacagány:

Na ja.
Az eladás meg simán jó ötlet. Nem is értem én ezt évek óta, hogy a budapesti tömegközlekedést miért a mi (értsd nem pestiek) adóforintjainkból finanszírozzák. Ha meg egy évben egyszer metróra szállnék, előtte szét kell csapnom magam előtt hat biztonsági őrt, hogy legalább az ellenőröket meg tudjam közelíteni, akik árgus szemmel figyelik, hogy lyukasztottam-e a méregdrága jegyem...
Na ezért fogok én a tilalom idején is a piros (?) matricás autómmal közlekedni a belvárosban.

Make Valamit · http://make.blog.hu 2010.02.24. 07:29:16

Heh, nem tudtam hogy Ikarushoz is van Crazy adagoló :)

Kifordított kacagány 2010.02.24. 07:49:36

@zalkapone: abba most ne menjünk bele, hogy miért az én adóforintjaimból oldják meg azt a közlekedést, amit én nem használok, mert akkor előkerül a heroikus metróépítés és nekem meg attól nyílik a bicska a zsebemben.
olyan egyébként soha nem lesz, hogy ne kelljen legalább a városnak valamilyen szinten hozzájárulni a tömegközlekedéshez, de jó lenne, ha legalább azt sikerülne elérni, hogy a város járuljon csak hozzá és kapjon is érte cserébe valamit. visszaélések mindig lehetnek, de egy magántulajdonú céggel szemben talán jobban lehet követeléseket érvényesíteni egy meglévő szerződés alapján. nálunk érdekes módon működőképes a dolog(mellesleg a mi tömegközlekedésünket miért nem állami pénzekből finanszírozzák?) és ha egyszer nem tetszik ahogy csinálják, simán fel lehet bontani a szerződést és másik céggel szerződni az üzemeltetésre. persze ott a kötöttpályás technikák miatt kissé bonyolultabb a helyzet, de gondolom nem megoldhatatlan.
ha meg már kötöttpálya, a vasutat is értékesíteni kellene 1ft-ért. az a másik nagy pénznyelő, ami nem ad szolgáltatás az eljátszott adónkért cserébe.