Címkék

Címkefelhő

Beszóltak

Autófilek még

Gyerünk, csináljuk meg!

2010.02.24. 09:00 | fofo69 | 13 komment

Címkék: ferrari fiat transporter brm bartoletti leyland

Versenylátogatások közben az ember - legalábbis én - mindig a centrumot keresi, vagyis a depót. Az egyik leglátványosabb része a programnak, találkozhatunk hőseinkkel, közelről láthatjuk a technikát és a szervizt. Még egy izgalmas látványossága van a boxoknak, a kamionok, teherautók, melyek szállítják a gépeket meg a műhelyt - manapság a szobát is -, és nem utolsó sorban hatalmas méretük miatt kiváló reklámhordozók. Mint a korabeli versenyautóknak, ezeknek a járműveknek is vannak klasszikusai.

Gyári csapatok már a régi időkben is több versenyautót indítottak a bajnokságokban, melyeknek pályái a nemzetköziség jegyében más-más országokban voltak. A nagyoknak célszerű volt olyan transportereket tervezni v. terveztetni ahol a célszerűség a praktikum párosul a takarékossággal. Az '50-es évek közepén készültek el Fiat busz alapra azok a kamionok, amelyeket a Ferrari és a Maserati - később Lance Reventlow's Scarab - is használt autói szállítására. Ezt a projektet a Carrozzeria Bartoletti nevű cég kivitelezte a Ferrari megrendelésére. Fiat 642 RN2 típusú autóbusz alvázat építettek át a bajnok kívánságára. Ennek a kis cégnek már kiváló referenciái voltak egyéb csapatszállító felépítmények készítésében. Amikor 1956-ban a Ferrari Scuderia, 1957-ben a Scuderia Maserati világbajnokságot nyert, akkor is ez a Fiat cipelte a hátán a bajnok autókat. A dicsőséges múltal rendelkező teherautók a '70-es évek közepén egy Modenai farmon pihentek meg és a közelmúltban restaurálták őket teljes korhűséggel. Úgy tudni, hogy négy darab készült anno és ebből kettő maradt meg az utókornak.

Készítsük el!

Fiat 642 RN2

Másik motorsport nagyhatalomban, Angliában is készült egy igen impozáns és érdekes formájú tréler. Ezt a masinát 1959-ben egy Marshall Badies Motor ltd. nevű cég építette Rubery Owen kívánságára aki a B.R.M. versenyautók fejlesztési osztályát vezette. A részleg kívánsága az volt hogy, zárt térben három formula autó szállítása ne legyen probléma. A hátsó traktusban keményfát használtak a vázhoz és ezt alumínium lemezzel burkolták, természetesen a lift - felül kettő, alul egy - mechanika fémből készült. 

Készítsük el!

Leyland Royal Tiger Worldmaster B.R.M.

Nézzétek meg a múlt trélereit az alábbi galériában!




A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr801776595

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szatyi 2010.02.24. 10:43:57

Ezek a gömbölyű csótányok gyönyörűek. Versenyautó nélkül is kellene valamelyik burkolt buszforma bogyó. A legszebb ilyen egyedi busz a GM Futuliner. Felfoghatatlanul csodálatos. www.futuliner.com

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2010.02.24. 10:44:57

Vannak azért érdekes konstrukciók. Például a kék Merci azmiaz :)
Emlékszem anno '92-93 körül hogy bámultam mindig a lenyíló seggű Ikarus szervizbuszokat Salgó rallyn... Hát nem ma volt már az sem :(

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2010.02.24. 11:35:43

A DS-tréler elég kemény... :)
Kéne.

Hanzi 2010.02.24. 11:40:17

@Maybe_:
Erre gondoltál?
www.marksf1models.co.uk/CMC/mercedes_300_SLR_722_RaceCar_TV_05_Pbl_052_editedmed.jpg

@szatyi: Ó,bazz,becsokiztam,ez kegyetlen...engem a klasszikus Batman képregényből kilépett teherautóra emlékeztet.Gotham City Cargo Company.

nem mondom meg 2010.02.24. 13:27:36

Miért nem???
Könyörgöm...
MIÉRT NEM???
Miért nem lehet lementeni azokat az átkozott képeket? (Ne adj isten .zip-ben egyben letölteni). A hülye autóbuzi telepakolná vele a gépet, hogy offline is csoroghasson a nyála. Nem valószínű, hogy valaha az életben, még egyszer, valahol egy kupacba gyűjti valaki ezeket.

prokee · http://prokee.blog.hu 2010.02.24. 13:30:24

Miért ne lehetne?
Katt rá, átmegy az Indafotóra, és hajrá!

nem mondom meg 2010.02.24. 13:40:53

@prokee:
(Képre katt, más méretre katt, mentés, becsuk, lapoz *sok db.)
2-3-4-5-10 képnél még elmegy. :-)
Egyszerűbb megoldás?
Jóvanna... Tudom... Ne legyek telhetetlen.

Hanzi 2010.02.25. 09:35:19

@prokee:
És tényleg...van némi hasonlóság,bár az én elvakult veterán Mercedes imádatom fátylat von a szemem elé.
Amikor először ültek be cimborák a W108 típúsú személygépjárművembe,azt mondták,hogy a tetőkárpit olyan,mint a Zsigulié...én vérig voltam sértve,de aztán mutattak egyet/nem ültem Zsiguliban még/valóban hasonlóan perforált.Mielőtt azt hinné valaki,hogy elkényeztetett úrigyerek voltam,jelzem,hogy egy 1965 Moszkvics 408-ban nőttem föl,és 1989-ig az volt a családi autó.
Ha tud vki viszonylag jó állapotú eladó 408-t ne tartsa magában!
@szatyi:
És ezt nem is tudtam!
Baromira tecc!