Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Meglepetéééés!

2010.03.03. 11:00 | prokee | 50 komment

Címkék: vélemény autó adásvételi jogszabály változás

2010. január elseje sokáig emlegetett dátum marad a magyar autósok életében.

Változott a KRESZ, az eredetvizsga, a műszaki vizsga, megszűnt a zöldkártya, megérkezett a gépjárművek luxusadója - egységsugarú autótulajdonos alig győzi kapkodni a fejét, annyi az újdonság.

Ha azonban a fentiektől megriadva úgy döntünk, megválunk kedvenc gépünktől, kellemetlen meglepetés érhet: alaposan megváltoztak a teendőink, ha eladjuk az autót. Pedig egy egészen kicsi paragrafus szól csupán erről:

2009. évi CIX. törvény, 48. §.

(2) A Kknyt. 33. §-a a következő (6) bekezdéssel egészül ki:
„(6) A nyilvántartásba bejegyzett jármű eladójának és a jármű új tulajdonosának a tulajdonjog, illetve az üzembentartó személyének változás bejelentését teljes bizonyító erejű magánokirattal kell teljesíteni, amelynek – a közlekedési igazgatási eljárásban való felhasználhatóságához szükséges – kötelező tartalmi elemeit kormányrendelet állapítja meg.”

(Magyar Közlöny, 2009/157)

Az a bizonyos rendelet, amely a továbbiakról rendelkezik, érdekes és szigorú elemeket tartalmaz:

304/2009 Kormányrendelet, 2. §

(1) A jármű tulajdonjogában bekövetkezett változás bejelentését – a változástól számított 5 munkanapon belül – az eladó tulajdonos a tulajdonjog változásáról készült, a 3. §-ban meghatározott tartalmú teljes bizonyító erejű magánokirat
benyújtásával vagy megküldésével teljesíti. A közlekedési igazgatási hatóság az e rendelet szerinti adattartalmú teljes bizonyító erejű magánokirat alapján a bejelentés tényét és időpontját a nyilvántartásba bejegyzi.

(Magyar Közlöny, 2009/190)

Hoppá, tetszettek olvasni? Az eddigi 15 napos határidő 5 munkanapra módosult (vigyázat, csak az eladóra vonatkozóan!), a bejelentés formai követelményei pedig komolyan szigorodtak. Január elsejétől tehát csak az alábbiak szerint kitöltött adás-vételi szerződést fogadhatják el az okmányirodák:

3. § A közúti közlekedési nyilvántartás járműnyilvántartásba bejegyzett jármű tulajdonjog változását igazoló teljes bizonyító erejű magánokirat kötelező tartalmi elemei a következõk:
a) a jogügylet ingyenes vagy visszterhes jellegének meghatározása;
b) a jogügylet tárgyát képezõ jármű azonosító (rendszám, alvázszám) és gyártmány adatai;
c) a felek természetes személyazonosító adatai (családi és utóneve; születési helye és ideje; anyja születési családi és utóneve), a személyazonosságát igazoló okmány sorszám adata, valamint lakcím adata, jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet megnevezése, képviselőjének adatai, székhelyének (telephelyének) címe, cégjegyzék-, illetőleg nyilvántartási száma;
d) a járműhöz tartozó okmányok (forgalmi engedély és törzskönyv) sorszáma, az okmányok átadásának-átvételének ténye, időpontja;
e) a járműnek a vevő birtokába kerülési idõpontja;
f) a jogügylet hatályba lépésének napja;
g) a felek nyilatkozata, mely szerint mindkét fél teljesíti bejelentési kötelezettségét a közlekedési igazgatási hatóságnál a tulajdonjog változás hatályba lépését követő, jogszabályban meghatározott határidőn belül;
h) a felek nyilatkozata arról, hogy ismerik a bejelentés nyilvántartásba történő bejegyzéséhez fűződő joghatásokat, valamint a bejelentés elmaradásának, illetve bejelentési kötelezettség késedelmes teljesítésének jogkövetkezményeit.

 

4. § A közúti közlekedési nyilvántartás járműnyilvántartásba bejegyzett jármű üzembentartó személyének változását igazoló teljes bizonyító erejű magánokirat kötelező tartalmi elemei a következők:
a) a jogügylet ingyenes vagy visszterhes jellegére történő utalás;
b) a jogügylet tárgyát képezõ jármű azonosító (rendszám, alvázszám) és gyártmány adatai;
c) a tulajdonos, az üzembentartó, valamint az új üzembentartó természetes személyazonosító adatai (családi és utóneve; születési helye és ideje; anyja születési családi és utóneve), a személyazonosságát igazoló okmány sorszám adata, valamint lakcím adata, jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet megnevezése, képviselőjének adatai, székhelyének (telephelyének) címe, cégjegyzék-, illetőleg nyilvántartási száma;
d) a járműhöz tartozó forgalmi engedély sorszáma, az okmány új üzembentartó részére történõ átadásának-átvételének ténye, időpontja;
e) a járműnek üzembentartó birtokába kerülési időpontja;
f) a jogügylet hatályba lépésének napja;
g) a jármű tulajdonosának nyilatkozata, mely szerint a külön jogszabályban előírt bejelentési kötelezettségének a közlekedési igazgatási hatóság előtt a jogügylet hatályba lépését követő 15 napon belül eleget tesz;
h) a felek nyilatkozata, melyben kijelentik, hogy ismerik a bejelentés alapján a nyilvántartásba történõ bejegyzéséhez fűződő joghatásokat, valamint a bejelentés elmaradásának, illetve bejelentési kötelezettség késedelmes teljesítésének jogkövetkezményeit.

(Magyar Közlöny, 2009/190)

Szerencsére a 6. paragrafus, mely szerint a fentieknek nem megfelelő okiratot nem szabad elfogadni, a változás bejegyzését meg kell tagadni, csak július elsején lép életbe. Addig tehát a mindeható okmányirodai közalkalmazott jóindulatára vagyunk bízva. A bejegyzést megtagadni valószínűleg nem fogják, mert nem tehetik - szemöldökráncolós-korholós hosszú percekre azonban addig is számíthatunk. Az átlagos okmányirodai ügyintéző ugyanis nem ismeri, hanem alkalmazza a rendelkezéseket.

Januártól tehát az eddig használt, előregyártott nyomtatványok nem használhatóak. Közszolgálati ötpercünk keretében azonban elkészítettünk egy vadonatúj, friss verziót, amely itt letölthető, használjátok!

2010. január 1-től használható gépjármű adás-vételi szerződés letöltése




A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr601801455

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2010.03.03. 11:21:22

Melyik megyébe hozták ezt a rendelkezést? :)

Nálunk ,Szegeden még simán elfogadják az előregyártott 3 példányos adásvételit,pedig naponta iratunk át autót...

GARFIELD13 2010.03.03. 11:35:25

Egy aktuális kérdés:
Svédországból is ilyen adásvételivel kell behozni kocsit? :-)))

butch400 2010.03.03. 11:38:33

Ez érdekes, nekem nem tűnik nagynak a különbség. Meg eddig is ilyen adásvételit használtam. Az öt napos bejelentési kötelezettség nem feltétlenül rossz, akkor még nem felejti el az ember :D Egyébként a szerződésmintáért köszönet jár Nektek!

lwcolors 2010.03.03. 11:38:50

Az 5 napos határidőhöz:
Mikor tavaly eladtam a kocsimat, az eladás másnapjának reggelén időpontot kértem az okmányirodában a bejelentéshez (csak időponttal lehet "ügyintézni"). 35 nappal későbbre kaptam. (Az okmányirodában 4 ablak van, félóránként fogadnak egy ügyfelet, tehát egy ügyintézőre kétóránként jut egy ügyfél - ez a hatalmas munkatempó vezetett a 35 napos időponthoz). Bejutottam, persze pampogtak, hogy kikéstem a határidőből, új adásvételi kell. 100 decibel hangerővel megmagyaráztam nekik, hogy mi a különbség a valós élet és az okmányirodai munkatempó között, erre nagy duzzogva megcsinálták. 10 percig sem tartott üvöltéssel együtt.
Szóval ezt az 5 napot most hogy akarják betartani ilyen hozzáállással?

prokee · http://blog.prokee.hu 2010.03.03. 11:42:43

Júliustól lesz kötelező, addig elvileg használhatod a régit.
Gyakorlatilag meg attól függ, milyen hangulata van az ügyintézőnek.

Persze egy magadfajta neppert ritkán csesztetnek ilyesmivel :)

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2010.03.03. 11:47:52

Ehhez képest a világ civilizáltabb részein, mint eladó letéped a forgalmi engedély egy részét, azt küldöd be a "méltóságos hivatalba" és onnan kezdve minden megy a maga útján. Kiváncsi leszek, hogy cigány Józsikáék milyen adásvételivel mennek majd be az okmányirodába.

=Daniken= 2010.03.03. 11:59:21

@GARFIELD13: igen, de csak akkor fogadják el, ha személyesen hozod el a finn első tulaj jóváhagyását is Lappföldről, majd Te adod le Göteborgban, miután téptél egy számot pénteken, hétfőre:-D

geleta 2010.03.03. 11:59:48

szerintem
a kamu adásvételi szerzödéseket akarják kiszürni

prokee · http://blog.prokee.hu 2010.03.03. 12:04:57

@the_lonewolf:
MG kiment egy civilzált országba, és vett egy autót. Tulajjal együtt bejelentették az eladást, nevére írták ott helyben, gombokért.

Hazajött, bevitte az okmányirodába a nevére szóló forgalmit (ami egyébként nagyjából úgy néz ki, mint nálunk a baleseti bejelentő), és honosítani akarta.
Az ügyintéző nagyon sokáig nem tudott átlendülni azon, hogy a kinti forgalmi is az ő nevére szól.

Sajti - Audiklub 2010.03.03. 12:10:06

Köszi a jogtudornak az utánajárást és a postot.

Azt jelzem, hogy a PDF-ben hiányoznak az "ő" betűk.

Okmányirodákhoz meg már nem írok semmit. Mindenki tudja; ahány iroda annyiféle hozzáállás és ügymenet...
Civilizált bürökratikus országban ez nonszensz.

esde 2010.03.03. 12:15:30

nyilván ehhez is lesz formanyomtatvány, addig meg szívó..

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.03.03. 12:17:54

@lwcolors: legyen egy papirod rola, hogy ok adtak akkorra az idopontot, ebben az esetben te megtetted ami rad nezve kotelezo, az o balfaszkodasukert nem buntethetnek.

egyebkent csodat tud muvelni a kovetkzo mondat:

"akkor most kerem az on nevet es azt a feletteset, akinel panaszt tehetek"

igazi hős 2010.03.03. 12:32:36

@Sajti - Audiklub: A hiba az ön készülékében van, nálam megvan az összes. Az Arial-BoldMT körül keresd a megoldást.

karlmann 2010.03.03. 12:54:01

Nem tudom mi ebben olyan zavaró. Az 5 nap, szerintem még így is sok. A sokak által emlegetett külföldi letépős rendszerben azonnal be kell küldeni az igazoló szelvényt és ez így is van rendjén, mert így tuti, hogy utólag nem kerülhet senki bajba. Az meg nem az okmányiroda hibája, hogy a szoftvereik szarok a hálózatuk meg feszt lefagy. A legutóbbi látogatásom során többet vártam a sz@r szoftverek miatt, mint az ügyintézők miatt.

CApa (törölt) 2010.03.03. 12:58:29

A teljes bizonyító erejű okirat ugye nem azt jelenti, hogy ügyvéd/közjegyző ellenjegyzése kell hozzá...?

lwcolors 2010.03.03. 13:09:31

galeta,
A kamu adásvételi szerződésekre civilizáltabb országban már kitalálták a rendszert (szándékosan nem írom le az országot):
Adásvételt csak kocsi vizsgáztató helyen lehet ügyintézni. A vevőnek és az eladónak is ott kell lenni, a kocsit némi apróért át is vizsgálják. Nincs határidő, az átírás azonnali, új forgalmit is azonnal adnak (plusz helyben köthet az új tulaj biztosítást, és ha ellenőrzéskor hibát találnak, akár ott helyben meg is csináltathatja).

gigabursch 2010.03.03. 13:21:13

@CApa:

Nem, vagy saját kézzel írsz mindent, vagy van két tanú az előre elkészített doksin.

világváros 2010.03.03. 13:44:39

ez motorra is vonatkozik? (végig csak autóról van szó...)

Csak a yamaha 2010.03.03. 13:58:39

"a jogügylet ingyenes vagy visszterhes jellegének meghatározása" Valszeg ez itt a lényeg.....

h12n12 2010.03.03. 14:19:20

@világváros: sőt nem csak motorra, de még az eddig a praktikerben sima számlára vett utánfutóra is vonatkozik. egyébként nem tudom eddig pontosan h volt, de most már mindenhol csak eredeti szerződést fognak elfogadni, tahát érdemes több példányt csinálni adásvételkor mint eddig.

Kifordított kacagány 2010.03.03. 15:44:29

@geleta: ne akarják így kiszűrni. szervezzenek olyan rendszert, ahol nem akar senki kamu adásvételit. máshol működik. jobban mint ez fog.

@karlmann: mindegy ezeknek hány nap, úgyis elbasszák. épp be is kellene mennem reklamálni, hogy ugyan miért is fizessek teljesítményadót a tavaly eladott autóm után.

vidéki suzukis 2010.03.03. 15:46:32

Teljes bizonyítóerejű magánokirat:

"196. § (1) A magánokirat az ellenkező bebizonyításáig teljes bizonyítékul szolgál arra, hogy kiállítója az abban foglalt nyilatkozatot megtette, illetőleg elfogadta, vagy magára kötelezőnek ismerte el, feltéve, hogy az alábbi feltételek valamelyike fennáll:

a) a kiállító az okiratot sajátkezűleg írta és aláírta;

b) két tanú az okiraton aláírásával igazolja, hogy a kiállító a nem általa írt okiratot előttük írta alá, vagy aláírását előttük sajátkezű aláírásának ismerte el; az okiraton a tanúk lakóhelyét (címét) is fel kell tüntetni;

c) a kiállító aláírása vagy kézjegye az okiraton bíróilag vagy közjegyzőileg hitelesítve van;

d) a gazdálkodó szervezet által üzleti körében kiállított okiratot szabályszerűen aláírták;

e) ügyvéd (jogtanácsos) az általa készített okirat szabályszerű ellenjegyzésével bizonyítja, hogy a kiállító a nem általa írt okiratot előtte írta alá, vagy aláírását előtte saját kezű aláírásának ismerte el, illetőleg a kiállító minősített elektronikus aláírásával aláírt elektronikus okirat tartalma az ügyvéd által készített elektronikus okiratéval megegyezik;

f) az elektronikus okiraton kiállítója minősített elektronikus aláírást helyezett el.

(2) Gazdálkodó szervezet által kiállított vagy őrzött okiratról készült felvétel [195. § (2) bek.], továbbá bármilyen adathordozó útján készített okirat - értve ezalatt az elektronikus okiratról készített papír alapú okiratot is - teljes bizonyító erővel bizonyítja, hogy tartalma megegyezik az eredeti okiratéval, feltéve, hogy a gazdálkodó szervezet, amely a felvételt készítette vagy az okiratot kiállította, illetve őrzi, a felvétel vagy az okirat azonosságát szabályszerűen igazolta. Gazdálkodó szervezet által kiállított vagy őrzött okiratról készült elektronikus okirat akkor bizonyítja teljes bizonyító erővel azt, hogy tartalma megegyezik az eredeti okiratéval, ha az okiratról elektronikus okiratot készítő azt minősített elektronikus aláírással és - ha jogszabály így rendelkezik - időbélyegzővel látta el, illetve külön jogszabály által meghatározott eljárás szerint készítette el. Gazdálkodó szervezet által kiállított vagy őrzött okiratról készült okirat bizonyító ereje - az okirat tartalmát illetően - az eredeti okiratéval, közokiratról készült okirat esetében pedig a teljes bizonyító erejű magánokiratéval azonos.

(3) Ha az okirat kiállítója olvasni nem tud, vagy nem érti azt a nyelvet, amelyen az okirat készült, az (1) bekezdés rendelkezése alá eső okiratnak csak akkor van teljes bizonyító ereje, ha magából az okiratból kitűnik, hogy annak tartalmát a tanúk egyike vagy a hitelesítő személy a kiállítónak megmagyarázta.

(4) A jelen § rendelkezései nem érintik azokat a jogszabályokat, amelyek egyes magánokiratok bizonyító erejét másként szabályozzák, vagy amelyek egyes esetekben az okirati bizonyításhoz valamely meghatározott alakban kiállított okiratot kívánnak meg.

www.complex.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=95200003.TV

körbezártvillám 2010.03.03. 16:05:49

@prokee
Szerintem az időpont mostantól az óra percet jelentheti mint a biztosítóknál, ez még hasznos is lehet egy vitatott gyorshajtásnál. Ti nem így gondoljátok? Csak mert akkor nem jó az adásvételi.

The Good Boy 2010.03.03. 16:18:01

csak egy apró kérdés:
az adásvételinek tartalmaznia kell a törzskönyv számát...
Mi van akkor, ha valaki a hitellel terhelt autóját számitatja be (törzskönyv a bank legmélyebb bugyraiban). 5 napon belül az életbe nem ér a törzskönyv az új tulajhoz, addig meg az adásvételit nem fogják a jelek szerint elfogadni, mivel az hiányos.
Mi lett volna,ha már változtatnak, akkor valamit egyszerűsitenek, nem tovább bonyolitják.

dragbiker 2010.03.03. 16:45:39

Az a***ába szakadt volna inkább a feje annak,aki ilyen buzi módon fogalmaz szöveget,akkor is,ha az hivatalos szöveg...

Csak a yamaha 2010.03.03. 16:49:03

Off kérdés.10en éve eladót autó miatt szekál az önkormi,ezzen idő alatt 3x belet adva az adásvételi.Természetesen (sajna..)nincsmegmár itthon a papir az eladásról..Mit lehet csinálni?Elévülés vagy valami kérvény,vagy tanu hogy belet adva az adásvételi...5let/tipp???

Csak a yamaha 2010.03.03. 16:50:45

@Csak a yamaha: a lényeg lemaradt.A vevő nemiratta át és suly/kw adó miatt cseszegetnek..

stevee 2010.03.03. 17:20:48

@The Good Boy: Jó kérdés!!!
Pontosan ezek azok az "apró bürokráciai bakik", amit csak nemtörődömséggel lehet áthidalni, egy precíz embernek ezek előbb-utóbb biztos, hogy agf@szt okoznak.
Egyébként én egy vidéki kisvárosban lakok, itt pl az okmányiroda 2,5-3 hétre előre osztj a sorszámot, akkor hogy is van az az 5 munkanap???? nonszensz.......

The Good Boy 2010.03.03. 17:49:47

@stevee: a lányom első személyi igazolványának megcsináltatásához a három legközelebbi (értsd 25 km-es körzeten belül, mivel kicsiny faluban élek az osztrák határnál) ocsmányirodából kettőben az előfoglalásra felajánlott 6 héten egyetlen időpont sem volt, a harmadikon a hatodik héten lett 1 szabad időpont. A T.Homáron valamelyik nap ezért irtam ezzel kapcsolatban, hogy kiváncsi vagyok, hogy tud az egyszerű ember fia 5 napon belül kijelenteni (bár szépen elkoptak az időpontokat előre lefoglaló nepperek, de ez is kevés lesz szerintem a sikerhez).

stevee 2010.03.03. 18:58:51

@The Good Boy: bizony-bizony, saját tapasztalatom alapján is mondhatom, hogy a gördülékeny ügyemenet, mint olyan M-on szinte már ismeretlen fogalom.... De ez már kezd offtopic lenni : )

Rocko- 2010.03.03. 19:16:43

@prokee: és ez így működik jól. kár h nálunk nem így van.

@lwcolors: erre én is kíváncsi lennék.

LaMeRick 2010.03.03. 19:22:46

Várom ki írja be először a törzskönyv száma rovatba az 1est:)

szapcsika (törölt) 2010.03.03. 20:08:47

@stevee: Nekem eddig az okmányiroda mindig elfogadta a faxon történő bjelentést, és saját érdekemben minden estben meg is tettem a kocsi eladása után szinte azonnal. Szóval hacsak valami nem változott itt is, egyátalán nem kell időpontokat kérni. Ráadásul bármelyik okmányirodában intézhető, nem a legforgalmasabba kell bemenni.
Persze valóban lehetne jobb a rendszer, pl. a letéphető forgalmi oldallal, ha már amúgyis ez a használhatalan nagy slejfni forgalmi engedélyünk van, egy kártya helyett.

Sajti - Audiklub 2010.03.03. 20:39:35

@igazi hős:
Hja, köszi.
PDF Viewer hibásan nyitja, Adobe rendesen. Nemértem...
Felhívtam poénból az okmányirodát.
Megkérdeztem mit tudnak erről, és van-e 5 munkanapon belül időpontjuk.
A Hölgy felhívta a figyelmem, hogy ha a telefonos időpont egyeztetésnél bejelentem, hogy gépjármű adás-vétel ügy kapcsán kérek időpontot, általában 2-3 napos határidővel tudnak biztosítani (gondolom más ügyintéző kárára előrébb veszik).
Pécelen legalább rendesek ilyen szempontból.

zalkapone 2010.03.03. 21:35:44

Van ez az Ügyfélkapu nevű okmányirodás, és egyéb bürokrata önintéző. Azon lehet ezt intézni, Prokee?
Mert a regisztráció ingyenes, és otthonról a gép mellől lehet intézni egy csomó mindent.

Lacee83 2010.03.03. 21:49:35

Napokat kell várni? Mintha a csapból is az folyna hogy az autópiac pang.

szmoker (Homo Trollicus) 2010.03.04. 08:59:18

Ha nem tévedek (2 napja vettem ótót)

1. adásvétel
2. biztosítást megkötni
3. eredetiségvizsgálat
4. ocsmányiroda

A negyedik pont necces, nekem márc. 22-re adtak időpontot, de állítólagosan a 14. kerületi ocsmányiroda azonnal fogad, időpontkérés nélkül.
Mondta az eredetiségvizsgálós, hogy reggel vigyem oda, estére meglesz az átírás, jóárasítva, így egyszerűbb :)

Kifordított kacagány 2010.03.04. 13:12:44

@zalkapone: mire mész vele, ha neten intézed? úgyis elcseszik, csak akkor még papírod sincs róla, hogy náluk jártál.
ma hívtam fel kedvenc hivatalomat, hogy ugyan magyarázzák már meg nekem, hogy mire föl rótták ki rám azt a gépjárműadót. azt mondta a csaj, hogy az adatbázis alapján a nevemen van az autó. amúgy az adatokat február elején kapták meg az ocsmányirodától, beszéljem meg velük. felmerült ugyan, hogy miért pont én beszéljem meg velük, de ám legyen. kapcsolták, megnézték, tényleg nincs már a nevemen. tartsam a vonalat amíg megbeszélik. némi társalgás után elkérték a telefonszámomat, hogy majd visszahívnak, ha kitalálták, hogy miként is tudná ő igazolni, hogy valóban nincs a nevemen. ez volt reggel kilenc után. szerinted hívtak azóta?

zalkapone 2010.03.04. 17:40:15

@Kifordított kacagány:

Nekem szerencsére van jó okmányirodásom (Rocko igazolhatja!), aki bármikor, soron kívül fogad (imádom is érte!). Így csak az elvi lehetőség érdekelt, hogy ha például esik az eső, és nincs kedvem kimozdulni, akkor a fotelból tudom-e intézni a dolgot.

Kifordított kacagány 2010.03.04. 20:58:30

@zalkapone: igen, elvi szintén engem is érdekelne, de a gyakorlatban még nem lennék annyira bátor:)
ja és még mindig nem hívtak, úgy látszik óriási feladat elé állítottam őket, amit a szuperszervezet nem tud megemészteni:)

zalkapone 2010.03.05. 00:07:28

@Kifordított kacagány:

Elküldtem ezen az ügyfélkapun a csodálatos, mindenre kiterjedő, hihetetlen végösszeget mutató adóbevallásomat, és láss csodát, apeh már írt is vissza, hogy köszi megkaptuk, feldolgozás alatt. Remélem jó hamar utalják ami visszajár, mert itt a tavasz, kellene pár kerti dolgot venni! :-)

Kifordított kacagány 2010.03.05. 07:56:43

@zalkapone: ja, az a része már nagyjából működik, 5 éve már biztos létezik. ellenben nem tökéletesen. a programjuk egy nagy szar még mindig, ami költséges és egyben felesleges levelezéseket eredményez, mert nem elég egyszer elmondani nekik, hogy hülyék. ez persze a céges ügyfeleiket érinti csak, mert azokat lehet feleslegesen macerálni.
meg kell mondjam, semmi nincs itt a ház körül, amit rájuk mernék bízni. pedig még a szemetet sem vitték el a kukások.

Kifordított kacagány 2010.03.05. 10:24:53

@zalkapone: ja és nem fogod elhinni. telefonáltak. szerintük mivel jan. 6.-án jelentettem be az adásvételt, ezért még akkor a tulajdonomban volt az autó, ezért szerintük nekem kell fizetni. jó, nem? persze itt egy kicsit belekeveredtek a mesében, mert azt adta elő, hogy amikor ő megkapta az ocsmányirodás adatokat akkor még a nevemen volt az autó, azért, de tegnap meg azt mondta, hogy február elején kapták meg az adatokat. szerinted jól gondolom mikor azt gondolom, hogy hazudik mint a vízfolyás és egyszerűen nem akar foglalkozni a dologgal, én meg fizessek csak?
azt hiszem ezek után egyszerűsítem a dolgot és nem fizetem be. pár év múlva majd csak megunják.

zalkapone 2010.03.05. 19:32:20

@Kifordított kacagány:

De legalább visszahívtak! Ez is valami. Sok ügyfél nálam is csodálkozik, mikor visszahívom. Hiába mondogatom, hogy ez már nem Virág elvtárs kora, itt ügyfélközpontú ügyintézés folyik. :-)

Kifordított kacagány 2010.03.05. 21:36:02

@zalkapone: na itt még nincs olyan, annak ellenére sem, hogy visszahívtak. legalábbis én nem nevezném ügyfélközpontúnak azt az ügyintézést, ahol a ügyfél faszával verik a csalánt, csak mert nekik macerás rendbe tenni azt, amit elbasztak(aztán nagy kegyesen felhívnak, hogy mesébe körítve közöljék ezt a tényt).
még annyit változott a helyzet, hogy kénytelen vagyok mégis egy anyázó hangvételű levelet írni nekik amiben jól lehülyézem őket, mivel most vettem észre, hogy az egyik tavalyi befizetésemet is elfelejtették jóváírni és szerintük még hátralékom is van. ezeket a papírokat szemlélve azt kell mondjam az ügyintéző utóbbi egy évi fizetése ablakon kidobott pénz volt az adómból.

Kifordított kacagány 2010.03.05. 21:41:13

tényleg, jut eszembe, mi lenne, ha ráuszítanám az önkormányzatra a vpop-t, hogy itten adócsalás folyik?:)

zalkapone 2010.03.06. 20:11:07

@Kifordított kacagány:

Vpop nem járhat el ilyen ügyben legjobb tudomásom szerint. Javaslom az Állami Számvevőszéket.

Kifordított kacagány 2010.03.08. 07:01:12

@zalkapone: az nem jó, azoknak nincs akciócsoportjuk, akik kiszállnak és elviszik a pácienseket:)

ezeröcsi 2010.03.08. 21:50:47

A rohadt anyját a II. kerületi okmányirodás p*csának, mert ő bizony megtagadta! Ráírtam utólag a dolgokat, de ez az unatkozó vén banya az utolsó bötűig mindenbe belekötött, 4-edszerre írták át, mert letöltöttem innen a formanyomtatványt, azt viszont gond nélkül elfogadta a rendszer!
süti beállítások módosítása