Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Lehet, hogy eltört

2010.03.17. 09:00 | apamacko | 17 komment

Címkék: suzuki alkatrész autószerelés

Lehet bizony.

Bárkivel előfordulhat. Szerencsére nem karambolról van szó, csak egy kis bosszúságról. Pár napja épp szépen sütött a nap mikor autóztunk. Kedves utasom egy hirtelen mozdulattal kipattintotta a helyéről a napellenző, ami a mozdulat továbbvitele folytán a kezében is maradt. Ehhh. Grrrr.

Ezek a XXI. századi utók. A napellenző tengelye műanyag! Persze, hogy engedett. Nem görbült, ó nem, csak egy roppanás és máris elbúcsúzott a helyétől.

Szombat vala, és persze nem várunk hétfőig, meg jobb ha nem is tudom mennyi egy 5 Ft-ért előállított Suzuki napellenző bolti kisker ára. Idő van, garázs van, szerszám van, tehát nekiállunk. Csináld magad, ungarische buheramátrix. Aki itt lefordult a székről ne is másszon vissza, a padlóról is nyugodtan nyomhat egy resetet, a kommenttől is eltekinthet.

Mivel a tengely pont a hajlítot résznél tört el, ide kell valami tengely pótlékot kieszelni. Szerencsére a műanyag tengely elég vastag anyag, így a következő megoldás született. A tengelyt kifúrom és egy csavarral pótolom amit a napellenző plafonba csavarozott konzoljánál pillanatragasztóval fixálok, a napellenző "testénél" lévő tengelycsonkban viszont menetesen tekerek, így nem fog "lefittyedni".

Szerszámok elő:

Fúrógép, megfelelő csavar a varázsdobozból előkotor, meghajlít, és méretre vág. Mivel a legmegfelelőbb hosszúságú és átmérőjű példányt egy kapupántcsavar képében leltem meg, így annak a fejét kellett eltávolítanom a szent cél érdekében. (Elsőre egy rövidebbel tettem próbát.) A másik napellenző tengelyén megvizsgáltam a hajlítás kívánt szögét, majd a megfelelő hajtásszögre alakítottam a csavart. Ragasztottam egyik végét, becsavartam a másikat, vissza két csavarral a konzolt és már kész is lettem.

Íme a végeredmény:

Barbár-e vagyok?




A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr571837312

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mercurius 2010.03.17. 10:31:23

Az vagy Barbár vagy! És tönkre teszed ezt az országot!
Hát mi lenne itt a kisiparból és a beszállítókból?!
Ha mindenki csak úgy megjavítaná, ami tönkrement?!
He?!

AZONNAL MÁRKASZERVÍZBE!!!!

laszlo_testver (törölt) 2010.03.17. 10:33:04

@feketenap: Azon nincs sminktükör :-)
(mondjuk lehet, hogy ezen sincs)

Tomi76 2010.03.17. 12:03:50

Kicsit barbár, ámbár ötletes, de a csere jobb lenne ha nem maradna el. Ez amolyan öreguras tákolás, mint 1 ladán, trabin stb...

apamacko 2010.03.17. 16:17:32

Sminktükör nélküli darab. WagonR+ 1.0 :-)
Jobb oldalon van, vezető felől nem látszik.
Szegény vagyok, egyelőre marad így :-(

Kifordított kacagány 2010.03.17. 16:27:30

@Tomi76: már miért lenne jobb? vélhetően ez a megoldás sokkal hosszabb életű, mint ha cserélve lenne

yeti 2010.03.17. 17:22:07

Csilivili krómhatású tuning-kiegészítő:)

zalkapone 2010.03.17. 21:58:42

Nekem a régi CseppKadettben volt a központi zár csehszlovák játék versenyautó motorjával megcsinálva. Illetve volt egy ablaktörlő installációm is, ahol én is fúrtam. Biztos mindenki látott már szétszedett Opel ablaktörlőt. Az ablaktörlő motor egy műanyag kis gömbcsuklón keresztül mozgatja az ablaktörlő lapátokat hajtó karokat. (Egy fém félgömbön mozog a műanyag "bölcső") Ha ez a műanyag elkopik, akkor a mozgatókar lecsúszik, és nem hajtja az ablaktörlő lapátokat. És persze ez az az alkatrész, ami mindenkinek kell, ezért bontóban nem vala. És persze kicsike, alig 8 mm átmérőjű a félgömb. Szerencsére Apósom egy elég jól felszerelt gépműhelyt birtokol otthon, így adott volt a lehetőség. A félgömbös kart rögzítettem az esztergagépen, majd szépen kifúrtam a közepét, utána vágtam bele menetet. Aztán ment vissza a helyére, alátét, csavar, oszt viszlát! Onnantól működött is faszán, esélye nem volt szétesni. Ja, a teljes gyári ablaktörlő mechanika szerintem nem állt volna meg egy húszasból.
Szóval részemről hajrá buhera!

Kifordított kacagány 2010.03.17. 22:57:18

@zalkapone: amikor az eredmény jobb lesz mint a gyári, az már nem buhera, hanem ápgréd:)

Balt 2010.03.17. 23:08:16

Hmm, elmegy, bár a csonkot jobban is le lehetett volna faragni. (Nem jött ki a csavar a tetőn? :)) De így féloldalas. Azonnal eltörni a másikat is! :)

Balt 2010.03.17. 23:09:28

Ja, és hol a menet? A "robbantott" ábrán egy ívnél menetes csavar van, itt meg lekopott róla. :)

jozsika31 2010.03.17. 23:13:24

Nevetséges egy kicsit,inkább adok egy ilyen vackot ajándékba,cserébe valami értelmes posztot kérünk:):):)

ReWriter · http://miazhogy.blog.hu 2010.03.17. 23:29:41

Kicsit összecsapott az illusztráció, mert az alkatrészjegyzéken nem kapupánt csavar van. Viszont a beszerelt darabon látszik a kapupánt csavar négyszögletesített szára.

http://www.telepesbarkacsbolt.hu/images/kapupánt%20csavar.jpg

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2010.03.18. 01:26:09

@zalkapone: Ha már központi zár... Nem is gondolná az ember, hogy egy régi 386-os gép egyik tápkábele teljesen homológ alkatrész néhány riasztó+kp zár vezérlőegységéhez...
3.bp.blogspot.com/_OGwffxKjusk/SnVfF4wci4I/AAAAAAAAAKY/pwbyHkW3rtA/s1600-h/K%C3%A9p044.jpg
3.bp.blogspot.com/_OGwffxKjusk/SnVfn8UQJXI/AAAAAAAAAKo/O-0323tMQd4/s1600-h/K%C3%A9p046f.jpg
3000 volt a komplett cucc bontottan, ugyanennyiért hoztak volna hozzá kábelt... Na azt már nem :) azóta is hibátlanul működik...

TreF7 2010.03.18. 07:17:59

Fiat Albea napellenzőben eltört a rugó, kb 10 Ft lehet. Rugót nem lehet kapni, napellenzőt csak párban árulnak, 12000 Ft/pár. Nevetséges! Felhívtam egy bontót, van, de csak párban adja el.(vajon miért?)