Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Az Orion elmúlt négy éve a zsebem szemszögéből

2010.06.01. 10:00 | zalkapone | 16 komment

Címkék: javítás ford szerelés használtautó

Nemrégiben Feketenap barátunk írt szörnyülködve rég elfeledett Golfja megkerült költségvetésén, amikor elgondolkodtam, hogy vajon az én hőn szeretett Orionom mennyiben is lehet. Elkezdtem hát kutatni én is a bitek útvesztőjében, bízva abban, hogy találok valami bizonyítékot a szerviz látogatásokról. Nos, hála a szerelőmnek, Zolinak, feldobta a víz az óhajtott információkat. Elsőre csodálkoztam, másodszorra csak csóváltam a fejem. De nem lövöm le a poént, tessék végigolvasni a részleteket!

 

Az autóról magáról sok mesélnivaló nincs, ez egy 1993-as Ford Orion, 1.6-os, benzines. Futásteljesítmény tekintetében semmi sem biztos, lévén magyar forgalomba helyezésű autó a kezdetektől. Nem egy lestrapált darab, belseje is mind a mai napig vállalható.
De nézzük inkább, hogy mi mindent kellett cserélni, illetve javítani rajta az elmúlt négy évben!
2006. áprilisában került hozzám az autó, ekkor a szokásos dolgok cserélődtek, mint a vezérműszíj, vízpumpa, olajak, stb. (Erről a beavatkozásról nem maradt fenn írásos emlék, ezért a későbbi, hasonló szerviz költségeit figyelembe véve becsülök egy értéket.) Ilyenkor esedékes kiadásokkal együtt számoljunk durván 80ezer forintot. Az ember ezek után elkezdi használni a gépet, és az együttélés során újabb és újabb problémák merülnek fel, főleg egy öreg autó esetén.

2006. 07.
- fékbetét garnitúra: 7.800,-
- stabilizátor segédkar 2db: 6.000,-
- stabilizátor szilentek 2db: 1.200,-
- féktárcsa szabályozás: 2.000,-
- indítómotor felújítás: 10.000,-

2006. 08.
- gyújtógyertyák: 9.200,-

2006. 12.
- motorolaj 4 liter Castrol Magnatec 10w40: 4.000,-
- olajszűrő: 1.800,-
- Motorlife adalék: 5.000,-
- munkadíj: 1.000,-

2007. 09.
- olajszűrő, levegőszűrő: 2.000,-
- motorolaj 5 liter Castrol Magnatec 10w40: 8.750,-
- magasfényű fényszóró izzó: 3.000,-
- munkadíj: 1.000,-

2008. 01.
- motorolaj, olajszűrő, levegőszűrő: 9.200,-
- vízpumpa: 14.000,-
- vezérműszíj: 6.400,-
- feszítő- és vezetőgörgők 3db: 18.000,-
- fagyálló folyadék: 1.000,-
- bal első kerékcsapágy SKF: 7.500,-
- főtengely szimmering: 2.000,-
- hátsó kerékagy csapágyak: 15.000,-
- hátsó fék-munkahengerek: 4.200,-
- fékfolyadék: 200,-
- féktisztító folyadék: 500,-
- munkadíj: 23.000,-

2008. 04.
- első féktárcsák Brembo: 25.000,-
- fékszerelék: 2.500,-
- munkadíj: 5.000,-

2008. 10.
- középső kipufogódob: 9.000,-
- bilincs, tömítés: 740,-
- fagyálló folyadék: 2.200,-
- termosztát: 2.200,-
- munkadíj (hegesztéssel): 8.000,-

2008. 11.
- motorolaj (5 l Castrol Magnatec), olajszűrő, levegőszűrő: 9.200,-
- munkadíj: 1.200,-

2009. 03.
- ültetőrugó szett FKS: 80.000,-
- lengéscsillapítók Sachs: 78.000,-
- toronycsapágyak: 12.000,-
- lengéscsillapító porvédő készlet: 6.000,-
- munkadíj: 16.000,-

2009. 05.
- motorolaj (5 l Castrol Magnatec), olajszűrő, levegő- és benzinszűrő: 11.000,-
- féltengely porvédő + stabilizátor szilentek: 4.200,-
- munkadíj: 5.000,-

2009. 08.
- indítómotor szabadonfutó: 12.300,-
- szénkefék: 2.500,-
- motorolaj (még mindig Castrol…), olaj- és levegőszűrő: 8.700,-
- munkadíj: 8.200,-

2010. 01.
- motorolaj, szűrők + hátsó kerékagy csapágyak: 28.800,-
- gyújtógyertya készlet Bosch: 16.000,-

Akinél van számológép, az már látja, hogy erősen belekaristol a végösszeg a fél millió forintba! És még nincs is benne az összes kiadás, a két éve elvégzett lakatoltatás (küszöbök, sárvédőívek, 110e forint), az olyan elmebeteg hóbortok, mint a Bosal kipufogó rendszer (másik műhely szerelte, és nincs róla semmi feljegyzésem, szerencsére…), valamint az autó által rendszeresen evett fényszóró izzók, a téli, nyári gumiabroncsok (mindkét esetben a Fulda termékei mellett tettem le a voksomat, általában 15-18ezer forint darabja), és az elmaradhatatlan alufelnik (76ezer forint/szett). Katalizátort is cserélni kellett már egyszer, az is 50ezerrel könnyítette meg a zsebemet. És közben még elégedetten hátra is dőlhetnék, mert nem egy olyan nagyon szervizigényes jármű az Orion, szerintem. Igazi mechanikai hibája kevés volt, a soknak tűnő olajcsere pedig a futott kilométerek tükrében (50e km) még kevés is. A kopó, fogyó alkatrészeket meg minden autón cserélni kell, szóval eddig jó választásnak tűnik az öreg Ford. Viszont a benzinárak folyamatos emelkedése nem tesz jót a közérzetemnek! Ugyanis a legnagyobb kiadás még mindig a benzin rovására írható! Az elmúlt körülbelül 210 hét alatt több, mint 1 millió forintot hagytam ott a kőolaj sáfároknál!

És Ön, kedves olvasó, mennyit költött eddig?




A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr282044512

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csiky944 2010.06.01. 10:07:04

hát én nem számolok munkadíjat :)

biker_kolee 2010.06.01. 12:13:09

A munkadíj nálam is zsebben marad, hál'Istennek.

Eddig 30 000 Km-t mentünk vele másfél év alatt.

A Polora eddig összesen amire költeni kellett, mert kérte:

4 olajcsere (7e km-ként) +szűrők : ~22000 Ft össz (jóárasított termékek)
2 hátsó rugó, 2x2 hátsó kerékcsapágy (1800 Ft/szett), toronycsapágy ~25000 Ft
Jobb alsó gömbtámasz 7600 Ft
Kormányösszekötővég (bal) 1600 Ft
hátsó fékmunkahengerek 1800 Ft/db= 3600 Ft
Kipuff hegesztés: 3000 Ft

Önindító felújítás: 5000 Ft

Műszaki vizsga: 13000 Ft

Amit pedig már extraként ráköltöttem:
Gyári sportülés garnitúra+ajtókárpitok: 16000 Ft
Gyári BBS alufelni garnitúra: 20000 Ft
Díszlécek,kardánbox: 10000 Ft
Fehér index, gyári füstös hátsó bura: 5000 Ft

Ha jól számolom, ennyi az össz. Ez 131 800 Ft eddig. Belevéve a vételárat és az átírást (~250 000 Ft), közelítünk a 400 000 Ft felé. És ennyiért van egy szinte teljesen pöpec gépjárművem. :)

pickapu 2010.06.01. 12:31:36

Amikor megvettem a pickupot, egyből volt egy nagyszerviz, azóta félévente cserélve van az olaj+szűrő, kapott új üzemanyag- és levegőszűrőt, négy új ékszíjat, akksit és vonóhorgot. Cserés volt az egyik komplett hátsó lámpa, a két első fényszóró-izzó még rögtön az elején megadta magát... Mi van még... Évente kap új ablaktörlő lapátokat a jobb minőségűből, meg vettem bele üléshuzatot, hogy ne a gyári legyen malteros.
Más most nem jut eszembe, az árakra meg nem emlékszem (de: a vonóhorog az pont egy ötvenesbe fájt).
Lassan esedékes lesz ránézni a kipufogóra, egy-két éven belül meg kinéz egy garnitúra új gumi. Aztán még meglátjuk.

zalkapone 2010.06.01. 18:01:10

@csiky944: @biker_kolee:

Sem aknám, sem szerszámom nincs, barmolni meg nem szeretek. Zoli meg annyira nem vészes áron megoldja, többnyire ráadásul a munkaidőm alatt. Reggel letámasztom nála a verdát, bevisz a melóhelyre, délután meg jön értem. Ennyit simán megér nekem.

boibo 2010.06.01. 22:06:00

az én gyönyörűm nem egészen három évig volt az enyém, és valami egészen csúnyán nagy összeg jött volna ki, ha minden ktg-et összegyűjtögetek így vele kapcsolatban. ha egy hétig nem jelentkeztem a szerelőmnél, már ő hívott engem, hogy mi van?!
aztán lett egy új kocsim, amit csak tankolni kell. tök uncsi. még most is a másikat siratom.

Kifordított kacagány 2010.06.01. 23:00:28

ilyen indiszkrét kérdésekre nem válaszolunk. legyen elég annyi, hogy sokat, nagyon sokat.

Krisi 2010.06.02. 01:00:04

én direkt nem írom az MZ költségeit, mert nem akarok vele szembesülni :)
a fixire meg eddig idén ráköltöttem kb 80ezret (még így is viszonylag olcsón megúsztam), viszont utána jópár évig első fékpofákon kívül semmit nem kell majd rajta cserélni. igen, hülye vagyok hogy ennyit költök egy olyan szerkezetre, amiben nemhogy belsőégésű motor, de még váltó sincs, vállalom :D

korzo 2010.06.02. 11:32:13

Citoen XM 2.1TD Aut.

Vétel 500000
Papír 92000
Javítás 198000
alkatrész 187600

Grand Total 977600

És ebben benne van négy új gumi, alufelni, vezrélés-csere meg egy nagy csomó apróság, ami a következő 100 megaméterre megbízhatóvá tette a gépet.

nico_baby 2010.06.03. 12:37:15

(kedvenc képem a kocsidról :-) ), egyébként a javítást én is ismerősökkel megoldom, nagyjából csak az alkatrészekre meg a kötelező vizsgákra költök, szerencsére........ igazából így a kis japánomra az elmúlt 3 év alatt kb 150ezernél többet biztos nem költöttem.

zalkapone 2010.06.03. 13:24:14

@nico_baby:

Áááá, a legjobb kép az az, amelyiken benne ülsz a fincsi feszes kis fölsődben!
;-)

kuki123 2010.06.03. 18:52:23

"rendszeresen evett fényszóró izzók"

nem tudom az eberek ennyire hülyék vagy tettetik magukat..
az izzó csak úgy magától nem ég ki..hogy gondol egyet és most kiégek

az izzó 2 dologtól megy ki:
1.szar a feszszabályzó
2. szar deformálódott a foglalat...ívethúz->nagy áram kiég...ez egyébként tönkreteheti a feszszabályzót...

azon gondolkoztam mekkora szar kocsikat gyártanak hogy ennyi szart kell cserélni bennük

zalkapone 2010.06.04. 19:51:09

@volánrulz:

Igazából az izzók minőségével van gond. A mostani Hella már több, mint egy éve vidáman bírja, viszont előtte a Megalight három havonta eldobta magát. Gondolod, hogy csak tátott szájjal vásárolgattam az izzókat, és nem néztünk utána, hogy mi miatt ég ki?

nico_baby 2010.06.08. 10:18:47

@zalkapone: én azt (sem) még nem is láttam :-)

Cleinor 2010.06.10. 12:25:39

@zalkapone: Akkor nekem vagy rohadt nagy mázlim van vagy valami csoda, mert vásárlás óta(kicsit több mint egy éve) és 15000km óta csak 1-szer kellett a ball tompítottnak az izzóját cserélnem, mindjárt vásárlás után. Le is kopogom :)

Cleinor 2010.06.10. 12:26:55

@Cleinor: Jah monndjuk nem megalight van benne, hanem Philips

zalkapone 2010.06.10. 19:29:17

@Cleinor:

Számít a minőség, az biztos!
Én is lekopogom, tavaly óta rendben van!