Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Citroen hét - Nem ijednék meg tőle

2010.06.23. 11:00 | fofo69 | 1 komment

Címkék: történelem citroen citroen hét chapron

A teljes Citroën-hét eddig

Lowtyo – mi már régen TRIbizzük – feldobta a levlistán, mi lenne ha mindenki leírná, ha fegyvert tartanak a fejéhez, milyen Citroent választana…

Én másnak a fejéhez tartanék pisztolyt azért, hogy hozzájussak ahhoz a Chapron Citroen DS-hez amit minden fenntartás nélkül parkoltatnék álmaim garázsában. Maga korában formabontó karosszériát is lehetett még vonzóbbá tenni a vásárlók és nem utolsó sorban az anyacég számára. Aki ezt bebizonyította, nem más mint Henri Chapron.

DS Chapron 1958

Chapron a húszas évek végén lépett be a top designerek csillogó világába, ahol olyan márkák idomait álmodta meg mint pl. Delage vagy Delahaye. A második világháború utáni időszak nem kedvezett a luxus autók piacának, ezzel eggyütt haldoklott az egyedi kasztni építés is. Majd egy évtizednek kellett eltelni hogy a Citroen és Chapron egymásra találjon. Az ihletet az 1955-ben megjelenő DS széria adta, Flaminio Bertoni munkáját dicsérvén. A mester ezt a kasztnit építette kénye kedve szerint, sedan, coupe, cabrió változatokká, donorként használva a Citroen DS-t.

 Citroen DS Chapron "Le Dandy"

Chapron Cabrio

Kezdeti időkben saját maga vásárolta az autókat, majd alakította saját ízlése szerint, mert a Citroen vezetősége rossz szemmel nézte az elsői próbálkozásokat. 1958 volt az az év amikor megjelentek az első Chapron Citroenek és mindjárt saját néven (Le Paris, La Croisette, Le Caddy) indultak a siker felé. Kezdeti ellenszenv a késöbbi munkák során ellaposodott és a 60-as évek elejétől már a tervezést közösen folytatta Bertonival. Gyönyörű autók születtek már az anya cég égisze alatt, bár volt egy forma amit még a fanatikusok is rondának tartanak, ez volt a Lorraine. Nekem személy szerint bejön, de én perverz vagyok (Yaris Versoval járok) a formákkal. A sok coupe és kabrió mellett beesett két négyajtós széria (Majesty, Lorraine) is a hosszú évek alatt. Nagy sikerrel kamatoztatta Chapron terveit a Citroen, ráadásul 1968-ban az a megtiszteltetés érte, hogy De Gaulle tábornok limuzinját saját tervei alapján készíthesse el. Megszületett a DS Presidentielle, majd késöbb 1971-ben készült a Maserati motoros SM alapokra is két parádés autó.

Hogy melyik kéne? Persze hogy bármelyik, elvonatkoztatva mindenki véleményétől! Ezen autók birtoklása régen túlmutat a műszaki problémákon, nem ez érdekelne, kell lőnöm vagy sem? Akarom őket, de nagyon!

Ui: Ma,csak az érzékekre hallgatva, Citroen C4 Picasso.




A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr42105216

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Taktaszada Bazsi 2010.06.25. 14:04:50

Azért te sem tagadhatod le, hogy ismered a Citroëneket.

Ezeket a modelleket a sima földi halandók, de még az autóbuzik sem nagyon ismerik. A néhány darabos szériák, és a néha furcsa, meghökkentõ, vagy akár csúnyácska karosszériaváltozatok szinte teljesen ismeretlenek felénk, és gyanítom hogy a szülõföldjükön is a fehér hollóval megegyezõ számú a megjelenésük.

Engem azért még a Lorraine-bõl is pisztollyal kellene kikergetni. Ha másért nem, a ritkasága miatt.

Egyébként eddig hol volt ez a poszt?