Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Citroen hét - amitől elcsöppen az LHM belőlem

2010.06.24. 10:00 | zalkapone | 10 komment

Címkék: kacsa citroen hét

A teljes Citroën-hét eddig

Lowtyo – mi már régen TRIbizzük – feldobta a levlistán, mi lenne ha mindenki leírná, ha fegyvert tartanak a fejéhez, milyen Citroent választana…

Vannak, akiknek fegyvert kell fogni a fejéhez, hogy válasszon egy Citroent. Általában ezek az emberek felhánytorgatják a megbízhatóság össze nem egyeztethető mivoltát a franciákkal, miközben csak ismernek valakit, aki hallott már ilyet. Lowtyo ezen a héten feltárta előttünk a Citroen történelem sokak előtt (előttem is) ismeretlen tényeit, és talányait, miközben feltette nekünk a kérdést, hogy kéne-e? Egy biztos, hogy én bármikor tudnék bólintani négy autóra, amit ezek a lelkes, elmebeteg franciák kreáltak.

Igen, a Kacsa. A megtestesült minimálautó. Amiben reggeltől estig vigyorognék. Ettől csak egy betegebb van, a Mehari. Ez a konkrét példány a munkahelyem előtt szokott állni, és mondanom sem kell, hogy a francia tulaj ezzel elközlekedett idáig. Elmebetegek, tényleg.

Aztán jöjjön mindenki kedvence, amire még a fanatikus Citroen gyűlölők (van ilyen egyáltalán?) is csak elismerően bólogatnak, De Gaulle tábornok szive csücske, a DS.

Aki ilyen belsőt tud tervezni és készíteni, az előtt én meghajlok. Itt szerintem még a Jetson család is ledobta volna a láncot!
Aztán, hogy ne csak a régmúlt dicsőségén merengjünk, legyen egy autó a közelmúltból, amit még ma is el tudnék képzelni munkábajárósnak, szigorúan a benzines, V6-os motorral. Az XM.

Nem tudom, ki hogy van vele, de én egy ilyen belsőben simán elücsörögnék napi szinten. Alig hiszem, hogy az én igényeimhez képest bármi hiányozna belőle. És egy hidrós Citroenben utazni, azt mindenki tudja, hogy nagyon más!




A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr722101908

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bervas · http://mt10.blog.hu 2010.06.24. 15:58:32

A V6 nekem is tetszik. Ha egyszer lesz pénzem tankolni, lesz is. Nem ez a csúf modern, hanem a régi, láncos, kétszelepes.

zalkapone 2010.06.24. 19:25:02

@bervas:

Tényleg! Neked van is egy ilyened, ha jól emlékszem! Valami dízeles, ugye?

zalkapone 2010.06.24. 19:26:23

@korzo:

Ültem pár nagy autóban életem folyamán, de ez tényleg kényelmes! Jóság, na!
:-)

biker_kolee 2010.06.24. 22:42:55

Két BX-ünk is volt. Az első egy 1.9 szívódezső, 85-ös, facelift előtti. Szóval még a furaműszerfalas, konzervórás. Elnyűhetetlen motor, kényelem, de csodás. Volt párszor, mikor bedobta a törülközőt, de mind olyan volt, ami előfordul egy idő után.

Aztán egy 1.8 (vagy 1.7?) TDi, 92-ből. Kényelmes, gyönyörű kék plüssbelső, csak klíma nem volt benne. Valamiért mindig volt a hidraulikájával baj, volt olyan, hogy álló helyzetben eldurrantott egy csövet a kormányszervónál. Ez lett a veszte. Soha nem tudtuk összehozni a kormányszervót tökéletesre, és egy körön volt a csillapítással és a fékkel. Hosszú útra nem mertünk vele elindulni. De ment, mint a disznó. Majdnem megsirattam.

pickapu 2010.06.26. 21:54:47

@zalkapone: @Tie: @bervas: @Tommi: Jaja, ebben tűnt el még Yeti is a hátsó ülésen, a cirka 195 centijével. :)

zalkapone 2010.06.26. 22:09:28

@pickapu:

Miközben én ültem előtte az anyósülésen, ha jól emlékszem! :-)

@Tommi:

Ezazezaz!

Csak összejött a banda! :-D