Címkék

Címkefelhő

Beszóltak

Autófilek még

Közlekedés a Dél-Afrikai Köztársaságban

2010.06.28. 10:41 | feketenap | 1 komment

Címkék: közlekedés autó vasút bicikli dél afrika train surfing

A futballt lehet szeretni, és nem szeretni. Mostanság eléggé megosztja a családokat, a baráti társaságokat a jeles világesemény. Ráteszünk egy lapáttal, kapcsolódva a focivébéhez, megnézzük, hogy milyen közlekedési állapotok vannak ebben a titokzatos országban.

Az ország hivatalos megnevezése Republic of South Africa, területe 2 347 661 km2, lakossága 36.750.000 fő. Tehát a csapatuk focimeccseken látható RSA jelzésének semmi köze a gyári Aprilia versenymotorokhoz. Szóval Magyarországnál egy 27-szer nagyobb területű, de csupán kb. három és félszer több ember által lakott országról van szó. Nagyobb városaiban jelentős embertömeg lakik, Pretoria és Durban közel egymilliós, Cape Town kettő, Johannesburg pedig hárommilliós város.

Dél-Afrika a magas számú erőszakos cselekedetek előfordulásának hazája. Ezért megfelelően be kell tartani a személyes biztonsági előírásokat. Azt javasolják, hogy külföldi csak fedett járműben utazzon, maximum csak félig letolt ablaknál. Választott útvonala a főutakon legyen, kerülje el a szegény elővárosokat és a nagyvárosok központjait, ne vezessen este bebiztosított szálláshely nélkül, ne vegyen fel stopposokat, és ne álljon meg akkor sem, ha egy elromlott autót lát. Az utazás során benzinkutakon és motorestekben pihenjen. A városi tömegközlekedés korlátozott. Végképp nem ajánlják a városok közti vonatokon és a mikrobuszokon való közlekedést, amelyek főleg a helyi fekete lakosságnak szolgálnak nyilvános közlekedésképpen, és általában kifogásolható technikai állapotban vannak. Gyakran hallani olyan híreket, hogy tíz vagy húsz ember halt meg, mikor egy utasokkal tömött busz belezuhant egy folyóba, vagy csak lesodródott az útról és felborult. Nyílván nem ok nélkül ilyen súlyosak ezek a balesetek.

Dél-Afrikában az úttest bal oldalán közlekednek. Az útszakaszok infrastruktúrája átlagosan megfelelő szinten van, az összes nagyváros minőségi autópályával van összekötve. Ez viszont nem vonatkozik a vidéki területekre. Eléggé nagy százalékban fordulnak elő közlekedési balesetek, ezért ajánlják az elővigyázatosságot és a közlekedési szabályok betartását utazás közben. Bár egyesek szerint a közlekedés alapfeltétele a duda megléte. Hivatalosan azonban az utóvezetéshez szükséges a nemzetközi (EU) jogosítvány. A városokban a repülőtereknél az autókölcsönzők nagy hálózata működik.

A vonattal történő utazás a leglassúbb módja a közlekedésnek. Csak az út Johannesburgból Fokvárosba 27 óráig tart (busszal 19 óra). Ha nem szeretnénk időnket egy vonatban eltölteni, akkor inkább autóbusszal kell utazni. A vonatok első- és másodosztálya nagyon kényelmes. Az elválasztott kupék saját mosdókkal és fotelekkel rendelkeznek. Az osztályok közti eltérés csak az utasok számában mutatkozik meg (6-4).
A Dél-Afrikai köztársaságban nagyon népszerű a kerékpározás, mert itt rendes és üres utakon el lehet jutni gyönyörű helyekre, és a városok nagy részében szervizek és kölcsönzők működnek. Azonban ehhez a jó kondíció elengedhetetlen, ugyanis itt a kerékpárosokra sok domb és dombocska vár. További akadály lehet az időjárás és az erősszél is.

Itt pedig egy filmet láthatnak egy elég érdekes "sportról", ami Dél-Afrikában a fiatalok között dívik. A train surfingról van szó. Csak hidegvérűeknek!

Forrás: www.drbubo.com




A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr572113138

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.