Most olvastam Karotta legújabb élménybeszámolóját a hangyásszal kapcsolatban, épp kapóra jött. Jól megérdemelt szabadságomat töltöm, és az estéken elkapja vágy az embert. Beindul a boszorkánykonyha, rotyognak kifelé a gyanús színű léből a gondolatbuborékok...
Színes szétcsattanó fények, őröl a malom, dolgozik az autóbuzi agya. Itt a kocsi, megérdemelne már egy kis törődést. 20 éves korában újra fiatalnak érezheti magát, abból a szempontból mindenképpen, hogy az elmúlt fél évben 50.000 km-t kapott az arcába. Az utolsó olajcsere viszont halasztódik már egy ideje – egyszerűen nem értem rá megcsinálni. Na de vissza az üsthöz! Itt az ideje kicserélni a jobb első féltengelycsonkot, mert betegeskednek a tripodok, mint a népszerű sci-fiben. A köztes tengely megtámasztó csapágyától megy a csere. Szép móka lesz kivenni... krokodilemelővel. Ellenben nagyon mókás, úgyhogy amikor az időjárás engedi nekiállok, és majd real time posztolom.
Tripod tengelycsukló
A kardánkereszt és a golyós tengelycsuklók konstrukciós előnyeit egyesíti. A nyomatékátvitelhez az egyik tengelyvégződésen a bipode csuklónál két, a tripode csuklónál pedig három radiális irányú egymáshoz képest 180°, illetve 120°-os szöget bezáró csapot képeznek ki, melyekre tűgörgőkkel, vagy siklócsapággyal gömbcsészéket illesztenek. A másik, külső tengelyvégződésben a gömbcsészékhez illeszkedő hosszirányú köszörült pályákat alakítanak ki, melyek az összes tengelycsukló közül a legnagyobb hosszirányú elmozdulást teszik lehetővé.
sze.hu
Ja, ja, olajcsere is meglesz, persze. Viszont ha már emelem, meg lebontom az orrát, lehet csavarhatnék egyet a dolgon...
rá
kéne
tenni
a
donor
hengerfejét
...ami azért lenne jó, mert a régiben már kaptak az arcukba a szelepek. Emebben viszont makulátlanok, ami azért jó, mert jó. Lenne nagyobb kompresszió, apropó, még nagyobb volna jó. Le kéne szedetni belőle, bőven van még benne. Akkor a donorról származó kipufogóelemekkel, nem csak halkabb, hanem valószínűleg erősebb is lenne.
More power.
Szeretem, és igazából tökéletesen elégedett vagyok vele. Tényleg a legjobb hasonlat - amit Csikós mondott a 626-ra – arra amit az emberből kivált ez a kocsi (gyakorlatilag bármelyik generáció) az Ezeréves Sólyom "ééletérzés". Solo kapitány hajója. Nem fiatal, de odabasz a formája, és ha nem is mindig 100%-osan, de működik, és lógó belekkel is elvisz bárhova.
Ez az árnyas oldala, de amikor süt a nap, akkor egészen fenséges. Igen, valami ilyesmi, gondolom a korának szól a tisztelet a forgalomban, mert idős embert sem bántunk. Mondjuk ha épp a Falconon is minden összeállt, akkor azért tudott meglepetést okozni. Ez is. Legtöbben elfelejtik a fő ütőkártyáit. Ugyan „elvileg” kisebb a motorteljesítménye a modern kategóriatársainál, ez azonban 1200 kg-ot nyom. (...és igen, tudom ebben fogok majd meghalni, és felelőtlen vagyok, de ennyi kell a stílus oltárára...) Ennél az „elvileg”-nél jön az amit igazán szeretek benne. 200 Nm kettőtezrötszázas fordulattól, és nem kell aggódni ez a szám kétezernél 180 Nm... és 4700-ig megvan. Ezen a rugalmasságon még javítani lehetne. De komolyan becsülöm ezt a kétliteres blokkot, azzal a manapság elhanyagolható számú (12 db) szeleppel. Szeretem, na.
Ezek a számok, ez a bűvölet, és ami a legfőbb: csendes kipufogó. A hang megmarad, de nem ordít majd, nagyon régóta várom már, mert már kinőttem a hangos kidörgők sportos hangjának korából.
Szóval, on this week at Ellend motorsport arena! Real time on Autófilia! herbalising the two 626. More power, less harch sound.
Tartsanak velünk békaperspektívába!
Beszóltak