Címkék

Címkefelhő

Beszóltak

Autófilek még

Rekordok segítséggel

2010.07.28. 10:38 | fofo69 | 1 komment

Címkék: porsche baleset érdekesség rekord sebesség mercedesbenz pescarolo

Adóznék ezzel az írással a kerékpársportnak, amit úgy szeretek, ebben a hónapban az autók mellett van némi aktualitása a témának Tour de France végett, természetesen eme járművek között keresve a közös nevezőt. Sebesség, máris nem kell tovább mennünk. Versenyzés, a kerekekkel rendelkező járműveknél többnyire a minél nagyobb sebesség eléréséről szól. Egy kerékpárosnak a maximális sebesség eléréséhez több feltételnek teljesülnie kell és emellett komoly korlátai is vannak )izomerő, súly, áttétel, légellenállás stb.), ezek növelésével vagy csökkentésével jutottak el a szinte felfoghatatlan sebességi rekordokig.

Porsche 935 1977

Egy bizonyos sebesség felett a légellenállás az a tényező amivel leginkább számolni kell. Itt jön a képbe az autó. Biztos sokan tapasztalták már - ha kerékpároznak, hogy ha egy busz vagy egy nagytestű jármű megelőz bennünket az úton, akkor van egy pillanat amikor szinte rászippant magára. Így lehet hamar hazaérni egy távolsági busz mögött, én már tudom. (Természetesen ne felejtkezzünk el a biztonságos követési távolságról!) Ezt a szívóhatást, ami természetesen nem végtelen, és légellenállás-csökkentést használták fel segítségül amikor egy speciális sportkocsi mögé állították a rekordereket. Különleges kerékpárokhoz különleges autók készültek, talán a két leghíresebb és mindenki által ismert gép az 1962. évi kísérletnél használt Mercedes Benz 300 SL, majd 1979-ben rajtoltatott legendás Porsche 935 , mindkét autó komoly aerodinamikai átalakításokon ment át a nagyobb kerékpársebesség érdekében.

Nem megy minden elsőre!

Jose Meiffret 1962 127.243 Mph

Talán a leghírhedtebb (sikertelen és tragikus események miatt) rekord kísérlet 1979-ben történt, mely esemény nevéhez szorosan hozzáfűződik Henri Pescarolo és a Porsche 935 neve. Jean -Claude Rude volt az a bátor rider, aki a két legenda segítségével megpróbálta megdönteni az akkor fennálló (138.674 Mph), izomerőből - van lejtős is - elért kerékpáros sebességi rekordot. Sajnos, elsőre egy közel 100 km/h sebességnél szétrobbanó hátsó gumi akadályozta meg a sikerben, míg a Michelin készítette a speciális gumit, Rude, vasúti baleset áldozata lett, így soha nem történt második kísérlet. Tragikumok sorozata tette híressé ezt a furmányos farokkal ellátott masinát, de mégis ezzel együtt lett a kerékpársport és a motorsport közös történelmének része.

Természetesen, előtte és utána is voltak rekordok!

1973 Dr.Allan Abbott (138.6 Mph)

1985 John Howard (152.2 Mph)

1995 Fred Rompelberg (166.9 Mph)




A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr902175611

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Krisi 2010.08.03. 14:10:56

szélárnyék tényleg jóbarátja a biciklisnek. amikor még váltós országúti gépem volt gyakran mentem a rakparton 60-as átlagot(!) Margit híd és Petőfi híd között egy teherautó mögött. ejj, fiatalság bolondság, szerencsére hamar rájöttem hogy ez nem veszélytelen.
viszont ha jól emlékszem volt egy másik híres zakó, amikor a bringás valahogy kikerült a szélárnyékból 200 tájékán és a hirtelen szellő lerepítette a vasról.

az meg külön poén a képeken, hogy a hajtókar hosszabb a lánctányérnál :D