Címkék

Címkefelhő

Beszóltak

Autófilek még

Valóban a méret a lényeg?

2010.09.25. 09:30 | Rocko- | 12 komment

Címkék: audi prémium riposzt házi teszt

Avagy mégsem az Audi a kivagyiság példaképe.

Csikós Zsolt írt minap egy igen jó cikket, Jó bornak nem kell cégér? címen. Ebben említi:

A legnagyobb logófetisiszta azonban a VW-csoport. A Seat és a Skoda még hagyján, azokon nagyjából átlagos a jelzés, de az Audik, Volkswagenek emblémája felér egy vizuális pörölycsapással.

A cikket magát nem kívánom cáfolni, pusztán egy részinformációt igazítanék ki. Mivel Audi fetisiszta vagyok, ezért a szemem eléggé rá van állva a márkára, illetve az Audi Klub révén elég sokat mozgok ilyen autók körül. Viszont a cikkben említett logonövekedésre. Single frame, na, az növekedett, hűtmaszknyiról kontinentális méretűre. De a karikák emlékeim szerint nem. Nosza, készítettem is egy nem reprezentatív házi, tesztet.

Megkértem Ciri kollégát, hogy fényképezzen egy új autót, ő inkább abban a körben van otthon, én a régebbiek közt. Az eredmény amire jutott:

Egyébként 26,5 cm hosszú az enyémen a 4karika, egy kör átmérője pedig 9 cm.

Készített fotót is, nézzük, viszonyítsuk hozzá a standard, A tipusú rendszámot, ami 52 centi széles.

BeeTm azt írja:

Most lemértem egy 2004-es háromajtós A3-ét az 27cm széles és egy 2008 A4 kombié is 27cm

Természetesen megmértem a sajátomat is (Audi 90, 1985), lássok, az elmúlt 25 évben mennyi változás történt. 

A képek önmagukért beszélnek. A summázat? Nem is tudom. 90%-ra csökkent a márkajelzés mérete. Az egyik szemszögből ez nem egy lényeges mértékű változtatás. Azaz amióta az Audi a prémiumszegmensben próbál teret nyerni, azóta nincsen szüksége logoval vívott osztályharcra. A másik nézőpont pedig az eredeti ckkket hivatott igazolni: a márkajelzés mérete csökken, a márka a termékével adja el magát, nem a címerrel.
Valamint valahol erősíti, a pár napja fejemben forgó elméletet. Miszerint az ismert Vorsprung durch Technik szlogen nem csak egy reklámfogás, hanem ők komolyan is gondolják. Csak éppen nem mindig érett meg a kor reá. Hangzott el ez nem rég a belsőség kommentjeiben az A2-es kapcsán, illetve az A7-es cikkben, a 100 (C2) Avant kapcsán.

Hogy melyik az igazság? Mindenki vonja le maga. És kommentelje be.




A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr582319051

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ciri 2010.09.26. 07:08:57

Na ugye, hogy ugye ! :))

Csikós Zsolt 2010.09.26. 09:07:20

Helló Rocko-:

Cikkben módosítás! De fenntartom, hogy felér egy vizuális pörölycsapással. Nagy, széles logó, nagy karikákból, szerinted :-)

Rocko- 2010.09.26. 10:20:45

@Csikós Zsolt: kétség kívül, single frame-mel "takarodj az utamból" jellege van.
köszönöm a helyreigazítást! :)))

Sajti - Audiklub 2010.09.26. 12:10:54

@Csikós Zsolt:
single frame: Kurta farkú malac orra túr.r
A prémium gyártók körében (kivéve a régi angol vagy úriemberes márkákat) dívik manapság a morcosítási vágy. A csendes nyugalomban agresszivitást sugalló orrok között már-már felüdítő egy mosolygós arcot látni.

@Rocko-:
A "takarodjazutamból" jelleg csak akkor vicces, ha a lehető legkisebb benzines, vagy leggyengébb dízel ketyeg benne...

Rocko- 2010.09.26. 12:29:55

@Sajti - Audiklub: és pont ez a lényeg: a hatás. aki elől van, azt hiszi, hogy akkor most hamm, bekaplak. aztán meg nem. de akkor meg már mindegy.

29 Palms 2010.09.26. 18:34:04

Hiába no, a régi Audikban még több volt az anyag... :)

Danessz 2010.09.26. 18:45:26

Tökmindegy, érted. Nem a márkajel lett nagyobb, hanem az ami másikként a márkára lett jellemző. Ugyanaz. Pont, mint a BMW-nek sem az emblémája lett nagyobb, hanem a veséi.
"A másik nézőpont pedig az eredeti ckkket hivatott igazolni: a márkajelzés mérete csökken, a márka a termékével adja el magát, nem a címerrel."
Azért ez kicsi túlzás, nem gondolod? Bár egy Audi fannak hiába beszélek :D

zalkapone 2010.09.26. 19:53:07

A Ford ovál változott? Ezt mérje le nekem valaki, csak megnyugvás végett! És nem ér régi Escort, új Transit vonalon csalni! :-)

Ivymike 2010.09.27. 00:31:24

@Sajti - Audiklub: "A "takarodjazutamból" jelleg csak akkor vicces, ha a lehető legkisebb benzines, vagy leggyengébb dízel ketyeg benne..."
ebben a tekintetben az aktuális a4 már túlzás is, annyira agresszív lett az eleje, hogy nevetségesen néz ki magas oldalfalú gumikkal:
img.aaaauto.ru/thumb/792205_1024x768x75.jpg
győrben sokszor látok ilyet, mindig fintorgok. nem vagyok "nagyfelni" mániás, de akkori is csak nagyobb felnikkel egységes az összkép:
img220.imageshack.us/img220/1628/200820audi20a42015hs4.jpg

Kifordított kacagány 2010.09.27. 07:14:59

ebből akkor most jól lemérhető, hogy az eltelt évek alatt csak 10%-ot nőtt a márka presztizse:) bele kellene húzni kicsit:)

@Ivymike: ronda ez mindenhogy

Sajti - Audiklub 2010.09.27. 21:17:27

@Kifordított kacagány:
Akármennyire is márka fanatikus vagyok, ez pofára nemgyerebe.
Valami hibádzik az összképben.

Kifordított kacagány 2010.09.28. 07:41:37

@Sajti - Audiklub: ugye, hogy ugye? még ha eltekintek az ellenérzéstől, amit a nagy sima lemezfelületek iránt érzek, még akkor sem nagyon találok benne szépséget. külön-külön talán egyes elemek formája tetszik, de ha egyben nézem az egészet, akkor nekem kifejezetten rondának tűnik. kövezzetek meg, de még azt a híres agresszivitást se nagyon érzem az orrában, ami azért elvárható lenne a négy karika köré. ha egy ilyent pillantok meg a tükörben, nem az az érzés fog el, hogy le kellene takarodni, inkább az, hogy micsoda egy pöffeszkedő alkat.