Címkék

Címkefelhő

Beszóltak

Autófilek még

Egy Benz kálváriája

2010.09.28. 10:10 | zalkapone | 138 komment

Címkék: mercedes baleset regadó

Sokak életében eljön a pillanat, amikor úgy dönt, kell egy Mercedes. Kinek hamarabb, kinek később, de eljön. Ha gazdag az illető, akkor viszonylag könnyű helyzetben van, elmegy egy kereskedőhöz, és megrendeli álmai autóját 20-30-40 millióért, megvárja amíg megérkezik, majd örül neki. De mit tehet a csóró álmodozó? Idegeit felőrlendő rohangál a legendásan szörnyű magyar használtautó piacokon, keresve a legkisebb szívást garantáló darabot. Embert próbáló feladat, az biztos! Főleg, ha az ember egy 190-est szeretne, kis, gázolajos kivitelben. Erre szokták a barátok vállveregetve mondani, hogy öregem, sok sikert!


A vágy tárgya

Néhány szerencsésnek azonban megadatik néha, hogy beüt a jackpot! Mint egyik kedves ismerősömnek, aki Németországban élő nagypapájától kapott egyet, ajándékba. Amit annak rendje s módja szerint el is kezdett használni, német rendszámmal. Mivel nem külkereskedőről beszélünk, ezért ne hányjuk szemére a jóhiszeműséget! Épeszű ember nem feltételezné magától, hogy egy belföldi autó után neki még bármilyen kötelessége lenne az állambácsi felé. Az Európai Unió elméletileg erről szólna, áruk szabad áramlása, egy boldog ország vagyunk mindannyian, stb., kolbászból van a kerítés is. De ez sajnos, mint tudjuk, nem igaz. A regisztrációs adónak nevezett lehúzó kombinát ezt nem teszi lehetővé.

Eleve az öreg autókat tűzzel vassal kergeti ki Európából, hogy érvényesülhessen a fogyasztói társadalomra erőltetett kényszervásárlás, amivel próbálják folyamatosan mesterségesen felfelé tornászni a gazdasági növekedést. Aztán persze csodálkoznak, ha bedől az egész. Azért nagy ritkán jó irányba is tud változni a világ, még ha csak kicsit is. Ugyanis már nincs olyan előírás, hogy csak Euro2-es vagy jobb motorral szerelt autót lehet behozni, hanem bármilyen, az EU másik tagállamában forgalomba helyezett, és ott a mai napig érvényes engedéllyel rendelkező gépkocsit lehet honosítani. Na persze, kell a lóvé, jöhet most már a szar is, csak fizessenek utána. Gondolom itt a hazai, megszigorított műszaki és környezetvédelmi ellenőrzésnek kell majd záros határidőn belül kiszűrnie ezeket az autókat. Hogy aztán megint kelljen venni egy másikat, ami után megint lehet fizetni mindent. De ugye a becsületes ember inkább fizet, nehogy a VPOP hálóján fennakadjon, elvégre nem lehet mindenkinek fiktív cége vagy nagymamája Szlovákiában. Mivel egyre gyakoribbak az ilyen jellegű ellenőrzések, ezért ismerősöm is úgy döntött, hogy egye fene, inkább befizeti a regadót, aztán hagyják őt békén.

Nem egy lelakott szar

Neki így is megéri, hiszen egy nagyon jó állapotú autóhoz jutott ily módon. Egy Mercedes-nél, főleg egy dízelnél a 150 000 km-es futásteljesítmény még majdnem a bejáratós kategória, kárpitok, betétek makulátlanok, kormánykerék, sebességváltó gombja sincs még szétkopva, műszerfali repedéseknek sincs se híre, se hamva. Elindult a folyamat, kiszámoltuk, 173 ezer forintot kell befizetnie regisztrációs adó gyanánt.
Minden meglett, műszaki vizsga, biztosítás, eredetvizsga, satöbbi. Itt végre kényelmesen hátradőlhetne az ember, hogy igen, megcsináltuk. De ugye mindig itt üt be a mennykő a filmeken...

Sajnos beütött a valóságban is. Egy jobbkezes kereszteződés, és egy balfék autóstárs képében. Pár nappal a felhelyezett magyar rendszám örömünnepe után. Csak egy pár másodperces bambulás, balról jött az autó, csatt, Merci kifarol, útpadka, kerék megakad, és már borul is tetőre, csúszik 10-15 métert, és megáll. Szerencsére ismerősnek nincs komoly baja, saját kezén-lábán mászik ki. Aztán nézi az álmai szétszóródott roncsait.

A gyári dísztárcsákat rég lelopták már

Miközben fejben már számol, kiderül, hogy a vétkes félnek nincs biztosítása, és az autója is ki van vonva a forgalomból. Na, ebből hogy lesz kárrendezés? Ki fogja kifizetni a magyar átlagtól sokkal jobb állapotú autó nagyobb értékét? Ki fogja megtéríteni az ügyintézés költségeit? Ki fogja a regisztrációs adót kifizetni? Mert ahogyan a pénzügyőrségtől megtudtuk, ilyen esetben nem járható út a külföldről behozott típusazonos autóra való átregisztrálás. Pedig a Mercedes totálkáros, használhatatlan. Ez senkit nem hat meg. Még a biztosító jóindulatában bízik a tulaj, meglátjuk, hogy mennyire jogosan. A tanulság ugyanaz, mint a boltban: a pénztártól való távozás után reklamációt nem fogadunk el.

Az autó legértékesebb része jelenleg.




A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr202326656

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

recruit 2010.09.28. 11:57:25

@anyádbogár:
Erre a reakcióra mondják, hogy "írni szeret, gondolkodni nem".
Mit értesz pl. ez alatt:
"ilyenkor talán nekik kellene (értsd:rendőrség) kártérítést fizetni, elvégre nem elég szoros a szűrőjük..."

Nincs a cikkben egy sor sem írva a körülményekről. Miska bácsi Bambulafalván hétvégi autózik a mellékúton oszt egyszeriben kitéved a valódi forgalomba.
Hány ilyen van szerinted?
Már csak azért mert én is tudok vagy tucat olyan embert, aki a "szőlőbemenetre" használja a szir-szar autóját és szarik a szabályokra.
Tudom álljon minden sarkon egy rendőr minden nap és állítson meg minden embert!
Persze, utána meg sír mindenki, hogy zaklatja a zsandár, pedig nem is csinált semmit.

az én ötletem az, hogy fizettessék ki a kárt azokkal, akiknek nem éri el az IQ-ja a 70-et és jogosítványt kapnak.

dr. trafik nomac 2010.09.28. 12:09:27

@Stop Light: szokas kerdese, az USA-ban erre durvan haraponak a rednorok, es nem a 30-as tablanal a vilag vegen paxolnak. Es a jobbra kanyarodas, piros lampan jobbra mi a tokert nem lehet idehaza menni, tele van a varos a jobbra forgalomnak kulon lampaval, es allok ott az ures utat nezve a piriosnal, eleg nagy pazarlas. A jobbkezszabalyt meg a korforgalommal oldjak meg egeszen pici utakon, mennyivel olcsobb lenne mar az egyenrangu utkeresztezodes, USA-ban nem feltetlen rakjak ki a 4 stop tablat, de fel van festve, es ha nem vagy vedett utvonalon akkor lassits, szerintem teljesen mukodokepoes, barmok meg mindig lesznek.

Hurri Kán 2010.09.28. 12:10:32

Biztosítót perelni+ vétkes felet perelni + Mabiszt perelni ha kell. Vétkes felet esetleg félholtra verni. Amúgy ez az avultatás undorító, mert tudtommal csak lefelé működik, ha az autó sokkal jobb állapotú kortársai átlagánál azzal nem törődnek. Sztem ez simán diszkrimináció.
Szívem szakad meg amúgy, dehát sajnos itthon ha nem max 2 éves, ezeréves hitelre vett autóban ülsz, nem igazán vesznek autós szempontból emberszámba, tisztelet a kivételnek.

LiberAll 2010.09.28. 12:13:17

Azt nem tudom, hogy az ilyen esetekben miért nincs törvény a vétkes fél védelme érdekében, Pl ha nincs műszaki és biztosítás a verdán, akkor a sofőrt automatikusan rabosítani és sitre vágni 3 évre felebezés lehetősége nélkül, a kárt meg behajtani a vagyonán, ha nincs akkor meg a kocsi üzemben tartóján. Szerintem fél éven belül nem merné senki ezt játszani.

indapass90210 2010.09.28. 12:17:53

@aszteccikmondani: Miért, ámerikában nem szokták benézni a stoptáblát? Egyáltalán, én meg sem nagyon szoktam állni stoptáblánál, hanem minimum elgurulok a kereszteződés vonaláig. Mégsem szokott problémát okozni, hogy megadjam az elsőbbséget!
De különben is, hüjék az amcsik, hiszen egy párhuzamos univerzumban minden kereszteződésben sorompó van. Nincsenek is ilyen egymásnakmenős balesetek. Csakhát ők hüjék, és a saját kárukon...

citrix 2010.09.28. 12:25:26

A jobbkezes kereszteződések a legveszélyesebbek.Aki rutinból vezet és elsőbbsége van,csak nyomja a gázt,nem néz se jobbra se balra.Akinek nincs helyismerete,csak annyit lát:nincs táblám tehát nekem van elsőbbségem...nyomom a gázt.az ilyen utcákban mindennapos a csörömpölés.Tessék szépen kitenni a táblákat,akkor világos hogy elsőbbséget kell adni.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.09.28. 12:27:20

@citrix: "Akinek nincs helyismerete,csak annyit lát:nincs táblám tehát nekem van elsőbbségem"

Ez nem a helyismeret hiánya, hanem a KRESZ ismeret hiánya.

anyádbogár · http://www.apadhuzzonafaszara.com 2010.09.28. 12:28:15

@recruit: arra gondolok, hogy a rendőrség tűzzel-vassal védi az útszéli ellenőrzések jogosságát, de mégis ilyen autók és tulajdonosok furikázhatnak szabadon. az első képen látható tábla vsz egy lakó-pihenő övezet végét jelző tábla. btw, mi van ha neadj'isten egy kisgyereket üt el?

mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2010.09.28. 12:28:54

az amcsi példához: már itthon is láttam Sopronban amolyan virtuális körforgalmat. két egyenrangú utca, kereszteződés közepén egy durván 30 cm-es kör felfestve és egy körforgalom szabályai érvényesek. hely és költségigénye kb nulla és elég gördülékenynek tűnt. brit városokban szinte minden sarkon ez van.

Hurri Kán 2010.09.28. 12:29:49

@citrix: ha rutinból megyek és tudom hogy nekem van elsőbbségem, akkor is be szoktam azért nézni, biztos ami biztos.
De ha nincs se tábla, semmi, akkor általában alap, hogy a jobbról érkezőnek van elsőbbsége, nem olyan bonyolult dolog ez.

Csirke72 2010.09.28. 12:30:17

Azonnal polgári pert kell inditani és ott ez 1 nyert ügy ami után ö a vétkes jövedelméböl akár vagyonára terhelést kap és addig vonják töle a lovettát mig kamatos kamattal meg nem eríti a kárt.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2010.09.28. 12:30:58

"Miközben fejben már számol, kiderül, hogy a vétkes félnek nincs biztosítása, és az autója is ki van vonva a forgalomból. Na, ebből hogy lesz kárrendezés? "
HGa mozdonyszőke, akkor sehogy, de amúgy nem lenne járható út, hogy a vétlen fél biztosítója behajtót, fizetési meghagyást küld? Vagy a bíróság? Mert ugye ebben az esetben jogsértés történt, lehetne az illető vagyonából fedezni a kárt.

tlacka 2010.09.28. 12:31:15

@anyádbogár: Istencsászár vagy! Valóban megérdemelnék a rendőrök. Önkormányzatnál dolgozom, az adóügyessel egy irdoában. Az ilyenek mindig megússzák, sajnos.

=Daniken= 2010.09.28. 12:32:32

basszameg: aki jogosítvány és forgalmi nélkül vezet autót, ergó nincs érvényes és biztosítása sincs, csukják le ...agyam eldobom...és legalább 10 évig ne kaphasson jogosítványt.

Csirke72 2010.09.28. 12:32:41

Ja mellesleg ez a sztori németben rendszeresen eljátszodik:

Föut kanyarodik, szemböl irányból egyesen tovább hajt az ürge annélkül, hogy a föutkanyarból kihajtó autóst elengedné és ezt 2 naponta megélem...

robertocrack 2010.09.28. 12:32:53

valami hasonló eset,igaz régebben:adva van egy gazdagabb ürge kb 8 saját autó(!!!!!!) egyszer adva egy baleset,amit az okozó már a papíron elismer(!!!!!!!!!!!!!) de a biztosító nem fizet,és avalahogy bíróságon is kijátszanak valamit. Erre az ürge:szarok bele,mennyi lesz a büntetés,max havi 3-szor ellenőriznek.....a biztosítások bőven a 3-szorosában vannak....na erre találták ki,hogy amelyik autón nincs biztosítás,azt alapból kivonják a forgalomból

2010.09.28. 12:34:56

"Akinek nincs helyismerete,csak annyit lát:nincs táblám tehát nekem van elsőbbségem...nyomom a gázt."

Ezt ne.
A "nekem nincs táblám" után nem a "nyomom a gázt" sor jön a gépi kódban, hanem a "jobbról jön-e valaki".

Pont emiatt született a post.

labi 2010.09.28. 12:35:39

Elhiszem hogy elsőbbsége volt, és kurvannyát a biztosítás nélküli károkozónak, de egyenrangú utak kereszteződését hogy a pitlibe sikerült olyan sebességgel megközelíteni, hogy abból nagy csúszás-borulás lett?
Vagy akkorát lökött rajta az ellen, hogy elpattant mint egy billiárdgolyó?

WSzabi 2010.09.28. 12:36:07

Ijesztő eset, és még hány ilyen patkány rohangál az utakon kötelező, érvényes forgalmi engedély híján. Sőt, ugyebár ha a vétkes fél autója nincs a megfelelő műszaki állapotban, a biztosítója mentesül a kár kifizetése alól. Jó mi?

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2010.09.28. 12:37:26

@anyádbogár: Meg mondjuk a csókának honnan volt a forgalomból kivont autóra rendszáma?

@=Daniken=: Ez nem akadályozza meg abban, hogy vezessen... Max. a lecsukás...

Ejoy 2010.09.28. 12:39:28

Ki lesz az még kalapálva, és lesz belőle német falusi nyugdíjas orvos által használt darab...

Macskanátha 2010.09.28. 12:39:34

"a sofőrt automatikusan rabosítani és sitre vágni 3 évre felebezés lehetősége nélkül..."

Neked vagy annyi eszed sincs, mint egy marék sültkrumplinak, vagy nem Magyarországon élsz! Milyen három évről beszélsz? Egy cigánygyerek konkrétan agyonvert egy 17 éves magyar srácot, és éppen a minap "súlyosbították" az ítéletét 2 év 3 hónap börtönre, amelybe beleszámítják a házi őrizetet ( tehát amíg otthon ücsörgött a kényelemben ) valamint a "jó magatartás" miatt még harmadolni is fogják a büntetést. Így kevesebb, mint 1 évet fog ülni egy fiatal srác megöléséért. Te meg az át nem íratott kocsi miatt adnál 3 évet?
Biztosítók: az unokabátyámnak vétlen félként törték totálkárosra a kocsiját, amit pechére előtte 3 hónappal újítattott fel teljesen, méregdrágán. Mégis hiába vitte a biztosítóhoz a Honda márkaszervíz (!) hivatalos számláját a motorgenerálról, új gyári alkatrészekről, és teljes fényezésről, ők szartak rá, és egy nevetséges összeget állapítottak meg. Elment egy ügyvédhez is, aki azt mondta, hogy ő elvállalja ugyan, de számoljon vele, hogy a bíróság úgy fog ítélni, hogy a biztosító számítását fogadja el, ami gyakran megtörténik. Úgyhogy végül hagyták a fenébe... :-((

labi 2010.09.28. 12:41:06

@WSzabi: "Sőt, ugyebár ha a vétkes fél autója nincs a megfelelő műszaki állapotban, a biztosítója mentesül a kár kifizetése alól. Jó mi?"

Felelősségbiztosításoknál nincsen mentesülés, csak visszkereseti jog.

Műszaki állapot, lejárt biztosítás, jogosítvány nélküli illetve ittas vezetés után is fizet vagy a károsult biztosítója, vagy a Mabisz, csak utána megpróbálja behajtani a károkozón.

Hurri Kán 2010.09.28. 12:44:14

@ColT: Attól hogy kivonják a forgalomból a rendszám még nálad maradhat. Tudtommal elvileg felszólítanak hogy add le, de ezt nem biztos hogy mindenki megteszi.

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2010.09.28. 12:50:59

na de várjatok. én is megértem, kurva szar összetörni egy kocsit önhibán kívül, volt már benne részem, majdnem ugyanígy. DE! a cikk úgy kezdődik, h ajándékba kapta a mergát. ergo csak az adókat fizette ki, ha a mabisz fizet egy eurotax árat, az simán fedezi a ráköltött pénzt. persze ettől még a családból megy el a lóvé, a nagypapa állja így a balhét, de német nagypapának biztos van lóvéja...

klay30 2010.09.28. 12:51:43

Az hogy lehet, hogy már van magyar rendszám, de még nincs befizetve a regadó? Tudtommal csak a regadó befizetése után adnak ki rendszámot/forgalmit.

KaPé 2010.09.28. 12:56:12

Jól látom, hogy a baleset egy 30-as zónában történt? Mégis hogy sikerült 15 métert csúszni a tetőn? Esetleg a balesetben és az autó sérüléseinek súlyosságában mekkora szerepe volt a szegény merci sebességének?

gokart87 2010.09.28. 12:58:09

Én összevertem volna aki belém jött(ha nincs rendben a biztositás) , beraktam volna a csomagtartóba, és utána megegyezek vele hogy kifizeti a káromat.

fourgee 2010.09.28. 13:00:39

@anyádbogár: "ez megint csak azt jelzi, mennyire hatékony a rendőrség útszéli akciózása. ilyenkor talán nekik kellene kártérítést fizetni, elvégre nem elég szoros a szűrőjük... "

Nem baj, legalább egy csomó biciklist megbüntettek, mert nem volt rajta fényvisszaverő. Meg névtábla. A biciklin lévő névtábla hiányának büntetése sokkal fontosabb feladat, mint a szabálytalan bicikliseket/autósokat büntetni, vagy a biztosítás nélkül autózókat kiszűrni.

Kamerákat kellene tenni nagyobb kereszteződésekbe meg egyéb helyekre - így a piroson áthajtók is el lennének kapva, meg a lopott autókat, meg a biztosítás nélkül autózókat is ki lehetne szűrni. De nekem eddig mindig az jött le, hogy a biztonságosan és szabályosan közlekedők szopatása a fő cél...

zsiguli001 2010.09.28. 13:03:18

@LiberAll: Romániában lejárt műszakival és vagy biztosítás nélkül közlekedő autós bűncselekményt követ el. Amennyiben nem okoz balesetet 3 hónaptól 1,5 évig terjedő börtönbüntetésre számíthat, jó esetben megússza felfüggesztettel, de akkor a következő 3 évben fingania sem szabad tilosban. Amennyiben balesetet okoz és csak anyagi kár keletkezi, akkor 6 hónaptól 2 évet kaphat, viszont személyi sérüléssel járó baleset okozása esetén 1 és 3 év között kaphat, halálos baleset esetén a vétkes 2-5 évet kaphat. a lejárt műszakival és biztosítás nélkül ráadásul alkohol hatása okoz halálos balesetet 3-7 évet kaphat, ebben az esetben a felfüggesztés kizárt. Ha a vérében található alkoholszint 1 ezrelék fölött van, akkor részegnek nyilvánítják, ebben az esetben 10 évet is kaphat.
Valahogy én sem mertem a lejárt műszakis Ladámat a "lábán" vinni vizsgáztatni, mert nem mertem kockáztatni, hanem tréler vitte a biztosig, onnan meg a saját kerekein távozott.

anyahajókabinajtóhajtogató 2010.09.28. 13:07:09

Nekem kétszer volt dolgom biztosítás nélküli károkozóval. Egyszer egy kamion lökött le az útról (volvo 740 - megúsztam), a cég nem fizette a komplett flotta biztosítását. A sofőr adott betétlapot, minden utólag derült ki. A második alkalommal egy külföldi rendszámú hetes bömös szállt belén hátulról - gazdasági totálkár (volvo 940 - megúsztam ezt is), zavaros cégautó volt aminek otthon sem fizették a biztosítását - mint utólag kiderült. A MABISZ mindkét esetben kérés nélkül intézte az ügyet és fizetett. Tették a dolgukat, le a kalappal!

gokart87 2010.09.28. 12:58:09 : Arra gondoltál, hogy nem mindenkit tudsz "összeverni"?

Kicknick 2010.09.28. 13:16:22

@gio: volt már rá példa...azért írtam. Azóta figyelek, sok koccanást megúsztam már. A másik meg akkor te lennél?

tónik 2010.09.28. 13:21:55

Engedély nélküli fegyvertartásért (nem használatért) simán bevarrnak, de 1 tonnás vasdarabbal száguldozhatsz ész nélkül...

szanaszet 2010.09.28. 13:24:39

Borzasztó eset, a szívem szakadna meg azt hiszem, de mennyivel is ment ez a merci, hogy nem volt ideje észrevenni a keresztbe jövő tahót, megfarolt, felborult és még 15 métert csúszott? Az ott egy 30-as tábla. Egy 30-as ütközésnél egy merciről legfeljebb a díszcsík pattan le..
Mindezek mellett részvétem mégegyszer.

indapass90210 2010.09.28. 13:27:20

@zsiguli001: szerintem ez pont akkora urban legend, minthogy Olaszországban elveszik az autódat gyorshajtásért.

Inimma 2010.09.28. 13:29:07

@recruit: "az én ötletem az, hogy fizettessék ki a kárt azokkal, akiknek nem éri el az IQ-ja a 70-et és jogosítványt kapnak."

Jó ötlet, de miért is kaphatnak az ilyen génhulladékok jogosítványt? Ki ezért a felelős? Őket sosem lehet megbüntetni?

indapass90210 2010.09.28. 13:32:44

@Martinkóné Szőgyi Marika: Azért vannak olyan esetek, amiket még Sumáker sem tudna elkerülni...

Kicknick 2010.09.28. 13:39:07

@Dövan: ahhoz elég pechesnek kell lenni - szerintem. De egy kicsit az is jelzésértékű hogy alig kapta meg a delikvens a "zöld jelzést" máris összetörte a gépet. A emlegetett 30-as tábláról nem is beszélve...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.09.28. 13:41:39

Miért nem vonják be a rendszámot a forgalomból kivont autókról?! Komolyan, hát nevetséges, hogy ilyen megtörténhet!

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2010.09.28. 13:44:51

@Macskanátha: Hogy meg kéne b*ni az át nem íratás, forgalmi néküliség miatt, az nem azt jelenti, hogy egy gyilkosságért nem kéne SOKKAL többet adni.
Vastagbőrön volt egy ilyen, hogy elkaptan nemrég egy szekust, akinek már rég ülnie kellett volna, csak nem ment be. Mármint egy másik bűncselekménye tárgyalásán derült ez ki.

@gyvy: Mondjuk lehetne kötelezően leadatni... :S

zolika78 2010.09.28. 13:52:44

Pedig milyen jó autó is a 190D. Azért nem lehet (vagy nagyon nehéz) jó példányokhoz hozzájutni, mert akinek van, az ragaszkodik hozzá. Még itt, Németországban is. Egyik kollégának van, túl van az 1 millió (!!!) kmen, de kopó alkatrészeken kívül még semmit nem kellett cserélni, csak némi gondoskodást (pl: mosást) igényel. És nem adná el...

"a vétkes félnek nincs biztosítása, és az autója is ki van vonva..."
Ez pedig a nagy magyar valóság. Ha végre benne lenne a törvényben. hogy ez esetben saját zsebből kell kifizetnie a teljes okozott kárt, és amennyiben nem tudja, bemegy a börtönbe 500ftos napi díjon, amíg összejön az összeg, nem sokan járkálnának biztosítás nélkül.

Amúgy még ha lett is volna biztosítás, a magyar szabályozás akkor is olyan felemás, hogy az autó avultatott értékét téríti, amiből esély sem lett volna egy hasonlót venni, de még kikalapáltatni sem...

fourgee 2010.09.28. 14:00:55

@zolika78: "Ha végre benne lenne a törvényben. hogy ez esetben saját zsebből kell kifizetnie a teljes okozott kárt, és amennyiben nem tudja, bemegy a börtönbe 500ftos napi díjon, amíg összejön az összeg, nem sokan járkálnának biztosítás nélkül."

A börtön is akkor lenne hatékony, ha dolgozniuk kellene, és a megkeresett összegből fedeznék a bentlakásuk költségeit, valamint ami megmarad, az a fizetendő kárra menne el. Hát jó pár évig eltartana így, de legalább lenne egy visszatartó ereje ennek.

BlazeHun 2010.09.28. 14:13:35

"a vétkes félnek nincs biztosítása, és az autója is ki van vonva..."

Kurva anyját a rendőröknek! Mérni bazmeg azt tudnak, 30-asnál 40ért 60-ra büntetni az megy! Ezeket a szarokat meg kikapni aforgalomból, az nem!

Áhh!!!!

Lowtyo 2010.09.28. 14:17:05

ez a büntetés a tesco dísztárcsáért

Balazs5 2010.09.28. 14:20:13

Sajnálatos ügy, de mégis szerencsés. Nem volt egy drága kocsi. Képzeld, ha egy egy két hónapos Octavia, vagy Mondeo lett volna...

indapass90210 2010.09.28. 14:45:11

@Martinkóné Szőgyi Marika: engem 4 sávos úton vertek úgy oldalba, hogy balról a 3. sávban mentem, a két szélsőben autók parkoltak, egy csaj pedig egyszerűen telibevert szintén balról. Az 50 lovas fábija meg szervó nélkül nem sok mozgásteret adott.

Mr. Rocketfinger 2010.09.28. 14:52:00

biztosító és jóindulat? LLLLLLLLLOOOOOOOOOOOOLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL!!!!!!!!!!!!!

Kicknick 2010.09.28. 14:55:03

@Dövan: látod nem figyeltél :) Hát igen, ezzel nem tudsz mit kezdeni...

krampam 2010.09.28. 15:12:30

ó szegény...

ez nagyon szomorú...

krampam 2010.09.28. 15:18:02

@Balazs5: ez szubjektiv... elolvastad a cikk elejét is? :)

jávorpali 2010.09.28. 15:35:13

@Martinkóné Szőgyi Marika: látszik, hogy nem volt még komoly balese
ted.A fizikát nem írhatod felül, ha zöld lámpánál valaki a pirosból
80 km/h-val belédvágódik. Tudod vannak olyan kereszteződések,
ahol házak, és egyéb tárgyak miatt nem lehet kilóméterekre ellátni.
Te is kerülhetsz még ilyen szituba.
Ezért ne hülyézz le senkit látatlanban...

tónik 2010.09.28. 15:52:45

Különben meg mér' nem vett új autót, azzal meg tudott volna állni!:)

___chm___ 2010.09.28. 16:24:49

@Martinkóné Szőgyi Marika: sztem nem kéne autóba ülnöd... többek közt miattad olyan kurva lassú a forgalom. görcsösen kapaszkodik a kormányba, állandóan azt lesi más mit csinál, és lassan is megy. mellesleg az első kresz óra első mondatata a BIZALMI ELV-ről szól

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2010.09.28. 16:50:15

@szanaszet: Erről van szó, legalább az egyik fél biztos száguldozott...

@Balazs5: :-)

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2010.09.28. 16:54:56

@___chm___: Aha, most már értem miért mondogatják, hogy elavult a KRESZ... :-(

TasunkoSzapa 2010.09.28. 17:05:38

Szerintem nem az a lénye, hogy ki mennyivel ment, hanem, hogy
ilyen esetekre nincs kitalálva a megfelelő kártérités.
A balesetet gondolom egyik fél sem akarta, de ha már megtőrtén és van egy vétkes, akkor miért a másik szívja meg ártatlanul?

szimpatikus nick 2010.09.28. 17:28:18

@Martinkóné Szőgyi Marika: jó ostoba vagy!
szerinted minden egyes keresztutcánál le kéne lassítani 2-re és úgy továbbmenni...

szimpatikus nick 2010.09.28. 18:01:59

@vadász2: persze, kell ám ahhoz száguldozni, hogy felboruljon :D

www.youtube.com/watch?v=0RQd3_2nJf4&p=7CE533DA13A85C37&playnext=1&index=44

te is leülhetsz 1-es

zsoci 2010.09.28. 18:05:53

Ez meg mitől totalkáros ? ennél szarabbat is láttam már megcsinálva rendesen. Azért a huzatópad nem új találmány !

somlói galuska 2010.09.28. 18:19:02

@zsoci: Milyen húzatópadon húznak helyre nagytetőt?? :))

atabi 2010.09.28. 18:50:22

pff az a dísztárcsa tényleg gáz

Gomme 2010.09.28. 18:56:27

Ha nincsen totálkárra véve akkor le kell venni a rendszámot fel kell irni a szélvédön lévő matrica számát és rendelni egy újat. Ezután nézni bagoért egy bencines ilyen szinű kocsit a friceknél vagy a labancoknál át kell pakolni a systemet, fel kell tölteni gázolajjal aztán had menjen isten hírével.
Az alvázszámot a kutya nem ellenőrzi a mozaikban mindenki a motorszámra van ráizgulva. Esetleg a roncsból ki lehet vágni és az új számai elé ragasztani, hangszigetelő szőnyeget ráhúzni a szélekre. Kész át van címkézve, mint az élelmiszerek.
Bár milyen megdöbbentő a külföldről behozott kocsiról nem kell eredet vizsgát csinálni ez a része sántít a cikknek!

Krisi 2010.09.28. 19:13:56

motoron meg biciklin már megtanultam élesben is, hogy
"nézz jobbra az elsőbbségedért, balra az életedért"
autóban is vettem már hasznát. közhely, de kurva nagy igazság. ajánlom mindenkinek a figyelmébe. most már szegény ex-Mecitulaj is megtanulta, hogy annak van elsőbbsége akinek megadják.

ettől még természetesen egyen szart aki biztosítás nélkül vezet, nyilván ő az első számú felelős, ez nem vitás.
viszont tanulságos a történet, remélem páran elgondolkodnak rajta, hogy a KRESZ tanfolyamon oktatott "bizalmi elv" elég utópisztikus és csak jelzésértékű, a valóságban sajnos vannak ilyen gyökerek akikre fel kell készülni.
@___chm___: temeg üljél fel egy kétkerekű közlekedési eszközre, menj ki vele a forgalomba és hamar rájössz, hogy a bizalmi elv a gyakorlatban annyit jelent, hogy csak magadban bízhatsz, a többiekben nem.

zalkapone 2010.09.28. 19:14:29

Kedves Marika, és egyéb kétkedők!
Mivel a biztosítós mizériáról tervezem majd megírni a folytatást, ezért megígérem, hogy addigra bekérem a rendőrségi jegyzőkönyvet. Én nem voltam ott, így látatlanban nem mondanék semmit egyik autó haladási sebességéről sem. Valamint a helyszín ismerete nélkül nem tudom, hogy valóban van-e sebességkorlátozó tábla kihelyezve. Alapvetően a biztosító reakciója érdekel, hogy ilyen esetben mit lépnek. Engem a guta megütne, ha a regisztrációs adó és egyéb fityfenék befizetése után három nappal rommátörnék az autómat, és ezt senki nem térítené meg. Ha jól tudom, az összes költség meghaladta a 300e forintot. Valamint tévesen írtam le, hogy ajándékba kapta az autót, fizetett érte egy családon belüli, jelképes összeget. Szóval folytatása következik.

hunblack 2010.09.28. 19:18:50

@zsoci: Tudod mit utazz te a családoddal egy húzatópadon kihúzott totálkárból fillérekért összekalapált autóban. Én nem tenném.

Pizza zabáló 2010.09.28. 19:29:57

Hát még éppen sokkolok. Baa....
Mindent szépen megszívott.

hunblack 2010.09.28. 19:31:58

Egyébként itt mindenki a kártérítésről beszél. Nekem márciusban törték totálra a 9,5 éves kiváló állapotú autómat aminek soha a legapróbb hibája még nem volt 1-2 zörgő műanyagon kívül. Biztosító kiszúrta a szememet egy szánalmas összeggel. Írtunk nekik levelet, válaszra sem méltattak pedig a saját biztosítóm is felmérte a kárt és érdekes módon ők beszámoltak minden értéknővelőt. Szarnak rá pedig csatolva lett.
A szopás csak itt kezdődik.
Hiába kártérítenek téged. Soha az életben nem találsz egy ugyanolyan jó állapotú autót mint amid volt. Vettem egy 3 évvel fiatalabbat de már most több baj volt vele mint az utolsó 2 autómmal együttvéve. Jó autót nem adnak el az emberek, főleg nem ebben a gazdasági helyzetben.
Az ilyen esetekben mind a vétkes mind a védtelen szív mint a gép...

Kókler Róbert 2010.09.28. 19:33:21

hozni egyet kintről és átrakni a rendszámot.

hunblack 2010.09.28. 19:35:51

Az nem is írtam, hogy vígan elhasználtam volna a régi autót még vagy 5 évig, helyette most kidobtam 600e forintot az ablakon egy figyelmetlen miatt aki főútvonalat keresztezett megállás nélkül.

pickapu 2010.09.28. 20:04:18

Kár érte. Belegondolva, hogy egy átlagembernek hány évig kell baromként húzni az igát, hogy normális autója legyen, valóban elfogadhatatlan, ha egy törvényen kívüli cartárs összezúzza azt. Azon sem kell csodálkozni, ha ennek hatására valaki elveszíti a kontrollt. Persze a vétkes sofőr hozzáállásától is sokminden függ. Bár ha valaki érvényes papírok nélkül rohangál attól mit várjon az ember...

Hurri Kán 2010.09.28. 20:16:44

@ColT: Úgy tudom, kötelezhet ugyan rá az Okmányiroda, vagy valami más közig. szerv, de ha nem adod le, max. pénzbírsággal sújtanak, tehát a rendszám fizikailag nálad tud maradni.

pudliho 2010.09.28. 20:39:15

Elég furcsa eljárás hogy a rendszám a tulajnál marad a kivonás után :-O

MP 2010.09.28. 20:52:49

Ha lett volna biztosítása akkor sem lenne egyszerű. Mert közölné a biztosító hogy szerinte X összeget ér a kocsi de a tisztességes helyreállítása x+egymilla s azt már ő nem fizeti. Akkor perelheted a károkozót annak ellenére hogy ő fizette a biztosítást. Akkor minek is a biztosítás? Nekem egy 20 éves Opelem van egyben. Műszakilag is. Ha összetörnek nem ad érte a biztosító semmit sem. Pedig aki a kárt okozta fizette. A Mercedes-ért kár.

baseldon 2010.09.28. 21:16:28

Krisi-nek va igaza. Annak van elsobbsege, akinek megadjak. Van jonehany olyan virtualis fejfa a temetoben, ami igy hangzik: Itt nyugszik, akinek elsobbsege volt.

Hibazni pedig mindenki hibazik a kozlekedesben. Meg az itt megoly batran fikazok, halalbuntetest, agyonverest, stb.emlegetok is. Ahelyett, hogy batran bevallanak, hogy hanyszor baltaztak mar el maguk is es mentette meg a helyzetet valaki mas.

En is neztem mar el stopptablat. Meg olyan is van, hogy nem latod, mert valami betakarja a vaksotetben.

Barmilyen sajnalatos a fenti eset, azt azert a figyelmetekbe ajanlom, hogy a senki nem serult meg komolyan. Hat ezeket a draga vasakat erre talaltak ki. Hogy ha kell, megvedjen. Masik vasat lehet venni, de masik eletet nem.

Uff 2010.09.28. 21:25:26

Nagyon sajnalom :(
Ha lett volna biztositas, nem valoszinu hogy figyelembe veszik a jo allapotot (papiron lehet, de a karterites osszegen ez nem volna erezheto).
Az ilyen regi jo allapotu, karbantartott autok gtk. rendezesenel elegge nagy veszteseg eri a tulajt sajnos.

Ezt az autot siman meg lehet javitani, a szakin mulik hogy mennyire jol sikerul.
Ez csak laikusoknak tunik durvanak...
Mindeg jokat szorakozom az: "en nem ulok javitott kocsiba" dumakon, aztan siman megvesz egyet es nem is tudja, hogy mar gtk-s volt azelott es ugyanugy hasznalja, nem veszi eszre az arulkodo jeleket, de a duma az megvan.
Azelott amikor karfelmerokent dolgoztam (nem magyarorszagon), jottek a karosultak az enyhen serult kocsival, es mondtak hogy nekik ez a kocsi tobbet nem kell, eladja, meg sem javitja stb. Erre felvilagositottam hogy elozoleg is vol torve itt meg itt meg itt es megis hasznalta, akkor jott ki a szemuk mint a csiganak :DDD

tlacka 2010.09.28. 21:54:26

Amúgy majdnem sírtam. Én is ilyet szeretnék.
Sajnálom, hogy így járt a kolléga.

Balint Gyuri bacsi 2010.09.28. 22:06:34

10. A kárrendezési szabályok változása

A biztosított köteles a káreseményt - a kárrendezéshez szükséges adatok megadásával és a lényeges körülmények leírásával, valamint a káreseménnyel kapcsolatos hatósági (rendőrségi) eljárást lefolytató szerv megjelölésével – az eddigi 8 nap helyett 5 munkanapon belül a biztosítójánál írásban bejelenteni. Ugyanez a szabály vonatkozik az érvényes biztosítási szerződéssel nem rendelkező, kárt okozó üzemben tartóra is a Kártalanítási Számla kezelőjének történő bejelentést illetően. A károsult esetében a kár észlelésétől számított, maximum 30 napig terjedő bejelentési kötelezettség nem változott.

A biztosító, ennek kárrendezési megbízottja, levelezője, a kárképviselő, a Kártalanítási Számla kezelője és a Nemzeti Iroda köteles a kárrendezéshez nélkülözhetetlen dokumentumok beérkezésétől számított 15 napon belül, de ezek beérkezésének hiányában is legkésőbb a kártérítési igény benyújtásától számított három hónapon belül a károsultnak:

kellően megindokolt kártérítési javaslatot tenni azokban az esetekben, amelyekben a felelősség nem vitás és a kárt jogcímenként (beleértve a kamatra vonatkozó tájékoztatást) összegszerűen megállapította, vagy
indoklással ellátott választ adni a kárigényben foglalt egyes követelésekre, azokban az esetekben, amikor a felelősséget nem ismeri el, vagy az nem egyértelmű, vagy a teljes kárt összegszerűen nem állapította meg.
A biztosító, a Kártalanítási Számla kezelője egyösszegű pénzbeli kártérítés esetén köteles a megállapított összeget a kártérítési javaslat elfogadását, vagy a kártérítés jogerős megítélését követő 15 napon belül a károsultnak megfizetni.

gfb2005.mabisz.hu/gfb2010/tajekoztato.html

acsa77 2010.09.28. 22:23:44

@aszteccikmondani: valóban, a jobbkézszabály egy idiótaság, főleg mivel jobb oldalon közlekedünk. Ezt a szabályt a baloldali közlekedéshez találták ki. Nálunk az a gond, hogy az van nagyobb veszélyben (balról), aki az elsőbbséget kapná. Ez ellentmond az elsőbbségadás elvének, miszerint az csak akkor jár, ha megadják. Én MINDIG a balkézszabályt alkalmazom ELŐSZÖR, és csak AZUTÁN a jobbkézszabályt, így SOHA nem fognak belém jönni egyenrangú kereszteződésben figyelmetlenségből.

Egyébként mi a francért nem volt totálkárbiztosítása? Ha olcsón tart autót, akkor a bármikor előforduló lenullázódás bele van kalkulálva. Miért sír? Minek honosította, ha jogilag rendben volt? Ekkora marhaságokat soha életben nem fog mégegyszer elkövetni. (balkézszabály elhanyagolása, totálkárbiztosítás, külföldi rendszám)

McK (törölt) 2010.09.28. 22:27:58

gyvy!

Könyörgöm,hagyjátok már ezt a rendszámot le kell adni baromságot,mert bfordulok.
Ideiglenes kivonásnál NEM KELL ,sőt,NEM IS LEHET leadni a rendszámot.
Végleges kivonás pedíg csak egy féle képpen van.
Kocsit beviszed egy bontóba,hivatalos bontási igazolást kapsz,azzal,a rendszámmal,forgalmival törzskönyvel bevágtatsz,és némi illetékért VÉGLEG KIVONJÁK.

A gond,hogy nagy valószínűséggel ez az autó nem KIVONVA,hanem KITILTVA VAN az átírás elmulasztása miatt!

Ha nem tudtok valamit..legalább ne állítsátok határozottan a hülyeséget..

acsa77 2010.09.28. 22:28:25

@acsa77: Ellentmond az elsőbbségadás óvatossági (defenzivitási) elvének is: jobbra kell nézni, miközben balról jön a veszély. Nekem nem éri meg 3mp-et nyerni kereszteződésenként egy banális balesetért.

Mindazonáltal szomorú egy ilyen klassz kocsi összetörése.

McK (törölt) 2010.09.28. 22:33:11

@Kókler Róbert:
Így-így.
Majd a következő koccnál börtönbe menni bűncselekmény miatt(hatósági jelzés meghamisítása)
Gratulálok..

balio 2010.09.28. 22:56:05

Elég szörnyű eset! Remélem a MABISZ rendezi a kárt. Banánlopásért már járhat 30 nap. Ezért mi adható? Nem tudom a magyar rendőrség most mit csinál, de engem is seggbe kellet volna rúgjanak. Nem vettem észre, hogy augusztus közepén lejárt a műszakim. Azóta kétszer igazoltattak... Egyszer sem szóltak érte. Egy szerelő vette észre a forgalmiban... Ez véletlen volt és természetesen már van érvényes műszaki, kötelező meg volt is...De ez a majom..És egyre több ilyen közlekedik az utakon.

Hurri Kán 2010.09.28. 23:30:14

@McK: feltételezem hogy biztosítás nem fizetése miatt nem ideiglenesen vonják ki.

Brigi \"B. A.\" főnöke 2010.09.28. 23:32:32

Oké, én értem, hogy szar, ha összetörik az ember autóját, de itt azért nem a Titanic süllyedt el...

suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=136118429

suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=135888473

Itthon meg a nagyon rosszakért is 400 felett kérnek, de van 900ért is. Nem olyan biztos, hogy annyira rosszul jön majd ki belőle az ember.

Csabi78 2010.09.28. 23:35:35

ejnye-bejnye, hogy egyesek biztosítás nélkül autóznak meg nem tartják be a jobbkézszabályt stb., de azért komoly lúzerség olyan sebességgel megközelíteni egy jobbkézszabályos útkereszteződést, hogy utána 15 métert csúszik a tetején az autó.
Másrészt, a mercisnek nem jöhettek volna jobbról? (lehet, hogy nem, csak kérdezem...)

McK (törölt) 2010.09.29. 00:13:41

@gyvy: ROSSZUL FELTÉTELEZED.
Ha figyelmesen elolvastad volna,amit írtam,látnád,hogy VÉGLEG csak az autó BONTÓBA LEADÁSÁVAL vonják ki..

pakesz (törölt) 2010.09.29. 02:23:57

a MABISZ nem erre valo?
hogy o fizet majd behajt?

BocaNegra 2010.09.29. 10:41:26

Pffff, de megvertem volna a vétkest... :)

felcsúti kimdzsongil fan club 2010.09.29. 10:54:16

@Martinkóné Szőgyi Marika: akkor ha majd a főúton mész álljál meg minden kereszteződésnél ahol neked van elsőbbséged. sok sikert hozzá.

JanTSY 2010.09.29. 11:00:26

Rossz rendszerbe születtünk... Valami megoldás kéne ami segit is, mert az nem járja, hogy mi mindent fizessünk másodpercre pontosan de cserében épp azt kapjuk hogy nem aláznak meg NAGYON... ez nincs rendben kéne valami ami felhivja a fighyelmet arra hogy STOP... de hát hiába mondom én, mindneki túl elfoglalt... :)

12csab 2010.09.29. 11:56:52

tapasztalatból mondom, ha nincs kötelező a MABISZ fizet majd az okozó megkapja a sárga
csekket... és van 8 napja ,hogy befizesse a zsetont..

aszteccikmondani 2010.09.29. 12:06:17

@Dövan:
Nyilván Amerikában is "benéznek" az emberek néha egy stoptáblát, aláírom. De szerinted egy felfestett, kitáblázott stoptáblát könnyebb benézni, vagy egy kereszteződést, amelyben SEMMILYEN figyelmeztető jel nincs, csak azt kuksolhatod, vajon van e háromszög veled párhuzamosan a jobbos utcában??Na ezért szar a jobbkézszabály. Pont.

TasunkoSzapa 2010.09.29. 12:44:02

@Martinkóné Szőgyi Marika "ahhoz elég pechesnek kell lenni - szerintem. De egy kicsit az is jelzésértékű hogy alig kapta meg a delikvens a "zöld jelzést" máris összetörte a gépet. A emlegetett 30-as tábláról nem is beszélve..."

Marika a gépet nem ő törte össze, hanem a másik aki nem adta meg az elsőbbséget. Ha minden kereszteződésbe és zöld jelzésnél megállna mindenki, akkor lebénulna a város.
Neked kellene így járnod, akkor biztos máshogy vélekednél.
És sajnos egy balesethez elég egy figyelmetlen, vagy hülye is.

Vigyázz nehéz kérdés...
Szerinted ki a hülye? aki nem veszi észre hogy piroson megy át, vagy aki nem veszi észre hogy a másik nem vette észre hogy piros?

BX_thomas 2010.09.29. 19:46:16

@zar116:
Na ez az ami csak süket duma!

Mabisz alap, meg ilyenek.

Ha perelni akarsz perelj, de a biztosító leszar!