Címkék

Címkefelhő

Beszóltak

Totalcar

Nincs megjeleníthető elem

Autófilek még





Hardcore

2010.10.19. 09:25 | fofo69 | 21 komment

Címkék: veterán porsche af almok

Átmenet nélkül jött el a pillanat, a szüzességem késői elvesztése után úgy érzem korai volt még a hardcore sex! Váratlan volt, izzasztó és minden finomságot mellőzve keményen durva. Az akció után fogtam fel mi történt, a kéj is csak másnap ért utol, akkor viszont nagyon. Erőszak volt, de nem bánom!

A múltkori történet folytatásaként ígéretet kaptam újdonsült barátomtól, hogy a Porsche következő alkalommal az én akaratomnak fog engedelmeskedni. Már akkor is meglepett a kijelentés, de a hangsúlyából, határozottságából lehetett érezni, hogy ebből tényleg lesz valami. Nem beszéltünk időpontról sem részletekről, pedig találkoztunk többször is az elmúlt időszakban. Ez nem egy olyan szitu, ahol az ember tenni tud azért, hogy minél előbb bekövetkezzen a kaland, itt várni kell türelemmel míg a hang nem szólít a kormány mögé.

Ez a hang telefonon keresztül érkezett egy déli időpontban, amikor is szerencse a hétvégi ebéd ülepítésén kívül semmi programom nem akadt arra a délutánra. Nincs kedved egy kis kiránduláshoz? Én, míg kimondtam a de igen-t, már szinte teleportálva magam, felöltözve, a lépcsőház előtt fejeztem be a beszélgetést. Pedig itt még szó sem volt a vezetésről!

Még egy picit párhuzamosan folytak az események de nem sokra eljött a pillanat, hogy egy autóban üljünk, ellenben meghívóm nem a szokásos oldal fele közelített, hanem az anyósülést célozta meg. Nem voltam egészen magamnál abban pillanatban, a helyzetet - értelmes szóval, utasítva - segítséggel tudtam csak kezelni. Korábban elképzeltem már, hogyan fog megesni velem ez a csoda, de mindig a tanuló éveimre emlékeztető nagy parkolós övezet stresszmentes unalma ugrott be. Erre itt ülök a Porschében, és indulok a forgalomba egy olyan autóval, amihez hasonlót még soha nem vezettem - itt felejtsék el, hogy nekem volt már húsz autóm dumát - és köszönet a gazdájának, mert ez az autó értékétől elvonatkoztatva is féltve őrzött kincse. Nem is értem, abszurd a bizalom!

Mivel biztonsági öv nincs, ezért némi hiányérzettel és bizonytalanul kérdeztem a sebességfokozatok pozíciójára. Szerencsére Porsche 356- ban még a "hagyományos" váltókiosztás van (egyes előre, kettes hátra). Legalább erre nem kellet figyelnem. A kormány műanyag és rendkívül vékony, nem izgulós embereknek való. Legközelebb kesztyűben vezetek. Nem tűnt fel, hogy nehezen járna, de az indexkar figyelős, mert mint egy tüske, úgy áll az oszlop balján. Az induláshoz muszáj volt tolatni - bal előre fent - így ez sem maradt ki a repertoárból. Elsőre bent volt, ami egy ilyen kezdő sofőrnél igen ritka, büszke is voltam magamra, de ez is csak másnap tudatosult igazán. Zökkenőmentes indulás után nagyon keresgélős váltás jellemezte az első kilométereket, a viszonylag hosszú váltókar miatt messze lévő fokozatokat próbáltam a helyükre tenni a szinte légüres térben. A mai autókhoz viszonyítva a váltó kőkorszakinak tűnt, de később, kielemezve a mozdulatsort, nem vészes, szokható. A kezdeti ügyetlenkedés után sikerült eljutni a harmadik fokozatig - egyébként a városban nem is kell több - majd jött az igazi kétségbeesés. Bazz, nem fog a fék. Reflexszerűen, izomból nyomni kezdtem a pedált, mitfárerem (szerintem készült a reakciómra) látva arcom, nyugtatott, és tudatosította, hogy itt a négy dobfék más dimenzióba helyezi a lassítás fogalmát. Még most is állítom, ennél az autónál nincs hatásos vészfékezés, kizárt!

Azt gondolom, minden mai sofőrnek meg kéne tapasztalnia, ha nem is Porschén, ezt az "egyszerű" technikát, hamar rádöbbennének, hogy mapanság mennyire el vagyunk kényeztetve a technika terén. Ennek fényében kezdem csodálni a korabeli bajnokokat, és azokat a fanatikusokat, akik a jelenben mérik össze tudásukat, akár a pályákon, akár a 1/100 másodperces különbségeket sem toleráló oldtimer rendezvényeken.

Élménydús utazásom második felében már azt hittem, megengedhetek magamnak némi könnyelműséget, és tényleg kirándulósra vehetem a figurát, de hősünk nem díjazta az 50-es táblát négyesben. Még hármasban is határeset, ez nem az ő asztala. A motor most még bejáratos, nem nagyon lehet pörgetni, de tudatja, hogy 3000 ford/perctől él. Meg is lett a böjtje, egy forgalommentes kereszteződésnél megállt. A gazdi rutinnal nyugtázta, Porschének most rá van szüksége, helycsere és már pumpálva padlózta is a gázpedált, az újraélesztés reményében. Utoljára ilyet elektromos dodgemben csináltam a vidámparkban. Nincs finomkodás, határozott kemény mozdulatok, amit a gép kíván. Értettem a szép szóból, elege lett az úrvezetőből, a privát pilótáját akarta, aki a hétköznapok rutinjával kezelte kincsét, én pedig némi segédletként figyeltem mozdulatait, hogyan kell ezt csinálni legközelebb.

Köszönöm!




A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr852382873

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hz 2010.10.20. 18:23:24

Need!
All time favorite ez az autó nálam.

Detox 2010.10.20. 19:46:18

Én is akarok egy ilyet. Nagyon rég óta ez az egyik számomra legszebb autó, meg egy 1976-os 911 turbo...

pickapu 2010.10.20. 20:09:59

Ez az élmény, nem a hullámvasút! Őszintén irigyellek.

ZON 2010.10.20. 20:34:31

Férfinak való... Gratula!

The Junglefighter 2010.10.20. 21:44:49

Miért van kitakarva a rendszám? Csak ez zavar az egész cikkben. A Bence hegyi kilátó nagyon passzol hozzá. Grat.

mennyi?husz! 2010.10.20. 22:22:16

Szep
Nincs abban a valotban semmi extra. Ugyanolyan valtoja van mint a BMW-eknek

interpreter 2010.10.20. 22:42:07

Ismerős a 356 tipus.A "mobilén"egy Szfehérvári faxi sok éve hirdet egs roncsot!Kb 3 éve nem mozdult az ára.Valami piti pénzért-párszáz dodoért-vette Amcsiban,azt hitte,itthon milliókért megveszik ilyen állapotban:(

Volt még az itthoni piacon egy,azt a Por.Hungária volt fővezére árulta arany árba,az meg hullára volt törve,poraiból feltámasztva!:(

feketebarany666 2010.10.20. 23:22:16

Mondjuk egy karmann ghia szebb, de ebben jobb a motor....
De tenyleg a gulwing utan ez a legjobb veteran.

kaboca36 2010.10.20. 23:36:07

Imádom én is. Szerencsére sokat láthattam Kaliforniában.

Ott még lehet venni elérhetö áron 356-ost. A 911 -es pedig kifejezetten olcso és rengeteg van belole.

sfbay.craigslist.org/pen/ctd/2009694211.html

20 ezerért már tip top 356-osok vannak, de kilehet fogni 10 rugo alatt is.

sfbay.craigslist.org/sfc/ctd/2009779428.html

Persze az eredeti állapotu vagy restaurált az már 100 ezer körül mozog.
Az ugye meg már egy Lambo ára

killercsiga 2010.10.21. 02:13:36

Csodás!
Már az első kép után alig kaptam levegőt.
Szín, fényezés, dísztárcsa, felni, és az ennél kisebb de fontos részletek mind a helyén.

Sunáznám.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2010.10.21. 02:13:41

Külseje félig tetszik, félig nem, de attól még egy nagyon tuti kis veterán, nagyon szép!

Amúgy az egyes balra lent van asszem a Kispókon is, de a Mk3 és 4 Escortokon tutira. Nekem zsigerből megy, mind a kettő volt :)

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2010.10.21. 02:14:36

"Azt gondolom, minden mai sofőrnek meg kéne tapasztalnia, ha nem is Porschén, ezt az "egyszerű" technikát, hamar rádöbbennének, hogy mapanság mennyire el vagyunk kényeztetve a technika terén."

Szoktam ezt mondogatni... Igazad van.

esef 2010.10.21. 06:52:59

Azért a Porsche 356-ból is van az 1.1-től a 2.0-ig százfajta motorral szerelt változat. Az 1.1-et még egy Skoda Rapid is lehagyja. Ettől függetlenül kellene. Anyósomat 1:1-ben adnám érte... :)

Sopánka76 2010.10.21. 07:33:54

Ez bizony klasszikus!
Egy tökéletes forma!
Szívesen mennék vele egy kört én is!

dr. no 2010.10.21. 15:45:15

nekem ca. 10 éve figyel ott egy fém burago formájában a vitrinben, nincs számomra szebb forma. sokat látom én is Szfváron a sárgát is, az mondjuk azt hiszem egy T6-os és igencsak lepusztított, de azért örülök, hogy gurulnak még ilyenek.

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.10.21. 17:29:36

Az unokabátyámnak van egy ilyen, utaztam már benne és vicces, hogy ugyanazt érzed, mint a VW bogárban - taposod a belét, bőg a motor, gyorsulsz mint a rosseb, aztán ránézel a km-órára: 55

ez a kocsi az unokatesómé (benne ővele)

img5.i...ndafoto.hu/6/7/7697_58c58f9c6366538eaa0dde3624592b81/1142741_f4a9f603ee926ad08e9ca43fb09f380a_xl.jpg

ez nagyon szép állapotban van

fofo69 · http://autofilia.blog.hu/ 2010.10.21. 19:33:42

@GYUSZI BACSl: Azt az "55" cáfolom, csak egy kicsit. Ülj be egy másikba!

zalkapone 2010.10.22. 22:08:14

Nekem eddig csak a Porsche Unlished-ben adatott meg ez az autó, de ott is imádtam! Aranyos. Mondjuk ezen a négy dobféken asszem paráztam volna.

Kifordított kacagány 2010.10.22. 22:48:06

@fofo69: szerencsére ezt könnyen meg is tudja tenni, hisz minden második utcasarkon van egy, amibe csak úgy bele lehet ülni;)

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.10.24. 22:50:34

@fofo69: a képen lévő autó tudja amit tudnia kell, de gyorsulás szempontjából nem rúg labdába egy mai autó mellett

ettől függetlenül jópofa cucc, de tisztára bogár-érzés
eXTReMe Tracker