Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Up & down

2010.01.06. 08:00 | fofo69 | 20 komment

Címkék: jaguar goodwood

Évek óta gyűjtöm az év egyik legnagyobb veterános eseményének (Goodwood, Festival of Speed) összefoglaló videóit, minden perce szinte felfoghatatlan és kellemesen émelyítő. A motorsport történelemkönyvének minden oldaláról megelevenedik egy ritkán látható csoda, melyek némelyike akár versenytempóban is látható ezen az eseményen. A nyugalmas bámészkodás mellé a rendezők szerveztek egy-két versenyt is, izgalomban se szűkölködjön a nép.

Mindezt egy pályán, a természet adta lehetőségeket kihasználva hirdetnek győztest egy felfutó "hillclimb"versenyszámban, majd pedig egy motor nélküli high-tech "Soapbox" kisautók páros versenyét élvezheti a nagyérdemű. A versenyek jellege mutatja is hogy a motorosok fel, míg a szappanosdobozok ugyanott lefele küzdenek.

Azért ez sem veszélytelen!

A pálya nem bonyolult, nem is hosszú (1,16 mérföld), ellenben rendkívül keskeny. Mint sok pályának, ennek is van specialistája, az angol úriember neve: Justin Law. Ugye, nem ismerős senkinek, pedig ennek a pályának Ő a királya. Nem a "mester" tartja az abszolút rekordot - 1999 Nick Heldfeld McLaren-Mercedes MP4/13 41,6 sec -, de 2003 óta csak dobogós helyezései vannak és az utolsó két versenyen is győzni tudott.

2008 Goodwood Hillclimb Best 44,19 sec

2009 Goodwood Hillclimb Best 44,40 sec

Justin egy 1987 évjáratú "C" csoportos Jaguar XJR-8/9 La Mans gépet terelget ezen a "járdán", ami a maga 700 lóerejével nem a leggyengébb, de messze nem is a legerősebb versenyautó.

1987 Jaguar XJR-8/9

Komoly ellenfelek vannak a pilóták és a versenygépek között is, minden évben eljönnek amerika - Pikes Peak International Hill Climb - 1000 lóerős szörnyetegei, de súly és teljesítmény viszonyát nézve is vannak jobbak a mezőnyben. Egyedi külső, és páratlan pontosság ami jellemzi a fiatal pilótát.

Justin Law




A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr81630077

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pickapu 2010.01.06. 12:35:01

A legelső videó hatalmas!

yeti 2010.01.06. 19:09:42

Ebből a szappandobozosból a Bükkben milyen versenyeket lehetne rendezni lezárt aszfaltutakon.

zalkapone 2010.01.06. 19:40:47

Ja, kéne egy ilyet csinálnunk! Amolyan alternatív redbull ládaderbit! Hegesztőm van. Ki társul? :-)

pickapu 2010.01.06. 20:06:41

@zalkapone: @yeti: Ez nem is rossz ötlet. Már párszor eljátszottam a gondolattal, hogy benevezek egy ilyen versenyre valamilyen idióta tákolmánnyal.
Külön díjazni kéne azt is, ha valakinek félúton széthullik a "technika" :)

zalkapone 2010.01.06. 20:12:10

@pickapu:

Autofília-logo gépet megépíteni kartonpapírból, csővázon? Nem baszna oda? :-)

yeti 2010.01.06. 20:14:53

@zalkapone: @pickapu: Én benne vagyok minden elmebajban.Hegesztővel esztergával marógéppel is be tudok szállni,meg akad egy kis szögvas is ha jól látom:)

pickapu 2010.01.06. 20:24:41

Akkor már csak tervezőasztalho' kéne ülni :)

zalkapone 2010.01.06. 20:32:20

@yeti: @pickapu:

Ha jól emlékszem Yetiéknél van valami pince...
Brainstorming leszen, úgy látom! :-)

Kifordított kacagány 2010.01.07. 17:38:22

ilyen versenyeket gyerekként mi is csináltunk. bár rövidebb pályán és nem lezárt útszakaszon. persze akkoriban általában nem volt forgalom suli után, a szülők még dolgoztak, meg autó se nagyon volt.
viszont a versenygépek is kezdetlegesebbek voltak. volt egy darab deszka, amin ültünk, hátul csavarozásos módszerrel felerősített merev tengellyel, elöl szintúgy, csak az kormányozható volt két bevert 200-as szöggel. a tengely anyaga úgynevezett tetőléc. a kerekek guberált csapágyak voltak. kicsit csattogtak és a "gépek" légellenállása se volt a legjobb, de nagyszerű móka volt.
képzeljétek, ha akkor nem hagyjuk abba, hanem továbbfejlődünk...:)

zalkapone 2010.01.07. 20:05:09

@Kifordított kacagány:

A velencei Bence-hegy (helyieknek Kilátó-domb) volt gyermekkorunk ilyen színhelye. Bár mi gördeszka alapokon dolgoztunk.

yeti 2010.01.07. 21:36:12

@Kifordított kacagány: Úgy emlékszem felénk ördögszekérnek hívták ezeket a járgányokat.Tisztán emlékszem rá mikor óvodából hazafelé menet beugrottunk bátyámért az iskolába és a szomszédos meredek utcában játszottak ilyenekkel a "nagyok".Hazafelé menet megígértettem apámmal hogyha nagy leszek csinál nekem is egyet.Most hogy eszembe juttattad megyek és bevasalom az öregen:)

Kifordított kacagány 2010.01.08. 07:47:54

@zalkapone: akkoriban vidéki csóringereknek a gördeszka csak álom volt.
suzukis árverés nem lesz?

@yeti: épp itt lenne az ideje, de mond azt is neki, hogy már fejlődött ez a technika is, úgyhogy legalább egy olyan gépet szerezzen be, mint amit a videón láttunk:)

crix 2010.01.09. 00:53:17

A soapbox témára én is rákattantam. Bár én csak a szaktudásomat adhatom hozzá egyelőre.
Viszont nagyon kéne :D Komolyan mekkora móka lenne. Persze én azért komolyan venném :D Már van is erre egy csomó ötletem :D

yeti 2010.01.09. 14:25:24

Aztakurva.......

www.youtube.com/watch?v=FmU4v_pEfx4

Csináljunk mi is ilyet amilyen hamar csak lehet!

pickapu 2010.01.09. 14:45:00

@yeti: Ez harc volt a javából! :)))
Ehhez azért már strapabíró kormánymű kell, ilyen tempónál kellemetlen, ha benyaklik a futómű :)

yeti 2010.01.09. 14:51:56

@pickapu: Ugyan már!Kockázat nélkül nincs győzelem!:D

Kifordított kacagány 2010.01.09. 16:29:21

nagyon kemény. felétek vannak ilyen hosszú lejtők?
kérdés: vajon a gördülő tömeg itt milyen befolyással bír a sebességre?

50 felett a háromkerekűm már életveszélyes, gyakorlatilag nincs olyan pillanat, hogy mindegyik kerék az úton lenne. ezek alatt valószínűleg komolyabb futómű van:)

yeti 2010.01.09. 16:43:21

@Kifordított kacagány:Miskolci vagyok ami gyakorlatilag itt van a Bükk szájában.Sok alkalmas út van felénk.Vannak olyan aszfaltos utak amik sorompóval le vannak zárva a forgalom elől,tehát biztonságosak és több kilométert lehet rajtuk gurulni egyhuzamban (biciklivel próbáltam).Ha azokat az utakat is beleszámítom ahol forgalom van akkor gyakorlatilag végtelen a lehetőségek tárháza.Szóval nálunk lenne ennek a játéknak jövője.
süti beállítások módosítása