Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

MAZ 7907 - a közszolgálatiság jegyében.

2010.09.16. 10:30 | prokee | 16 komment

Címkék: retro orosz veterán technika érdekesség egzotikus nagyvas maz maz 7907

Tegnap este kommentben felmerült a kérdés, mi az a büdös nagy sárga gólem, ami mellett a MAZ 537 vontató olyan jelentéktelen kis pondrónak látszik.

Megmondjuk.

MAZ 7907.

Méretek:
Hosszúság: 30 méter
Magasság: 9 méter
Szélesség: 4,8 méter
Tengelyek száma: 12
Hajtott tengelyek száma: 12
Saját tömeg: kb. 200 tonna
Maximális terhelhetőség: 220 tonna

Motor:
1250 LE, gázturbina

Erőátvitel:
Elektromos, minden kereket külön motor hajt. (24x24 hajtásképlet)
Maximális sebesség: 40 km/h

A dög fejlesztése 1984-ben kezdődött, a cél egy olyan jármű volt, amely konfliktus esetén képes lett volna eljuttatni a legeldugottabb helyekre is rakományát - nevezetesen az RT-23 (SS-24) ICBM (interkontinentális ballisztikus rakéta) mobil állásból is indítható verzióját, a Celina-2-t.

Egy ilyen jármű fejlesztése persze még a diktatúrákban sem egyszerű. Meg is kínlódtak vele rendesen, mire a fejlesztőbrigád végre felrántotta a szeméről a védőszemüveget, 1994-et írtak, és nem volt túl nagy kereslet az ilyen járművekre. Az addig elkészült 4-5 prototípus mindenesetre a világ legtöbb tengellyel rendelkező közúti járműve lett.

Ezekből jelenleg kettő maradt egészben. Az egyik - a legelső képen látható - a Minszk melletti gyártelep szabadtéri kiállításán áll, kissé leromlott állapotban, ám teljesen működőképesen. A másik, valamivel jobb kondícióban, bérelhető szállítójárműként dolgozik. Hasonlóan a Buran valamikori szállítójárműveként szolgáló Antonov AN-225-höz, ritkán hívják, de akkor bizony kemény feladatra kérik fel.

Technikai csemegékben nem szűkölködik a bringa, bár műszaki paramétereiről csak keveset lehet tudni. Az 1250 lóerős gázturbina közel állandó fordulaton üzemel, és egy generátort hajt. Ennek áramával hajtják a minden kerékre jutó elektromos motorokat. Ezek nyomatéka valószínűleg igen komoly lehet, ráadásul gyakorlatilag nulla fordulatszámtól rendelkezésre áll.

Összkerék-kormányzású, azaz parancsra mind a 24 kerék elfordul. Természetesen nem azonos szögben, hanem szépen ívre illesztve az összes abroncsot, így a harminc méteres gólem meglepően kis sugarú ívben fordul. Nyilván nem P126 viszonylatban, de a tajgán erre nincs is nagy szükség.




Szerintünk : : (3/5)
Szerintetek : (5/5)

A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr162299416

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AttiLADA · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=39435 2010.09.16. 11:51:27

Nagyon nagy, minden értelemben! :-)
Ha már itt tartunk, friss cikk a kiváló oldalon:
englishrussia.com/index.php/2010/09/15/apocalyptic-tractors/

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.09.16. 12:00:55

Ez igazán vágykeltő jármű!

Istenem, de kéne egy ilyen!

Szerintem a fogyasztását ki lehetne termelni a vele végeztetett munkával.

Azaz lenne fizetőképes kereslet az extra túlméretes tárgyak szállítására, tehát nem arra gondoltam, hogy öncélúan döngetnék vele a körúton.

prokee · http://blog.prokee.hu 2010.09.16. 12:02:59

@Csumpi Hálidéj:
A körúton ezzel inkább döntögetnél, mint döngetnél :)

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.09.16. 12:03:28

Meg gondolom, elég lehet egy ilyen gépet felgumizni is!

prokee · http://blog.prokee.hu 2010.09.16. 12:04:30

Ellenben nincs szüksége a szezonális téligumi-nyárigumi váltásra.

esef 2010.09.16. 12:21:24

Huba, Szameg, ezzel el lehetne hozni egy komplett hidat készre szerelve a Margit-híd helyére... :D

Krisi 2010.09.16. 13:21:35

ez valami kikúrt nagy, köszönjük az információ áradat!

K.teknőc · http://www.homlokzatihoszigeteles.hu/ 2010.09.16. 15:51:52

Ilyen is létezik?:D Azt hittem, hogy csak az usa csinál ilyeneket...

zalkapone 2010.09.16. 20:47:33

Elképzelem egy sima platóval, rajta az Autófília teljes szerzőkarát autóstul, motorostul, amint visz körbe minket Goodwoodban... :-)

prokee · http://blog.prokee.hu 2010.09.16. 20:50:03

@zalkapone:
Áááááá, ne lődd le előre! :)

Kifordított kacagány 2010.09.16. 23:26:00

@Csumpi Hálidéj: azért ezt nem gondolnám. elég ritka túlméretes szállítmányban is az amelyiknek 30m-es szállítási hosszra lenne szüksége. elhiheted, időnként megfordul erre néhány.
az persze igaz, hogy jó pénzeket fizetnek az ilyesmire, de az nem csak a vontatóra kell, ez a szép kis turbina meg szerintem önmagában felzabálná a teljes megbízási díjat:)

@esef: azért ez is erős túlzás:) akármilyen nagy monstrum is ez, "csak" 220t-t bír, ami bődületesen sok, de meglehetősen kevés lenne a margit-hídhoz. az azért megvan néhány ezer tonna. ha nagyjából megsaccolom, akkor olyan 20-30e tonna biztos. képzeld el, milyen lenne az a gép, ami elbírná egyben, ha már ez ilyen óriási:)

loláb 2010.09.24. 12:51:55

@Kifordított kacagány:

"az persze igaz, hogy jó pénzeket fizetnek az ilyesmire, de az nem csak a vontatóra kell, ez a szép kis turbina meg szerintem önmagában felzabálná a teljes megbízási díjat:)"

Tudod hova ül az elefánt a moziban? Ahova akar.

Egy ilyen cucc bérlete nyilván nem két forint, de akinek erre van szüksége, az megfizeti, bármennyit is kérjenek, mert mást úgysem tehet, helyettesíteni nem tudja.
süti beállítások módosítása