Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Indulj el egy úton, avagy óda a magyar "közúthoz"

2010.07.01. 09:00 | Sanyi. | 34 komment

Címkék: közélet mazda út felni abroncs útszűkület úthiba kátyu közútkezelő útellenőrzés

Jó két hónapja a pubra – magam sem tudom miért pont oda – írtam egy posztot. Arról szólt: egy álmos reggelen, hogyan nulláztam le a jobb első 17"-os alu felnimet, a rajta feszülő Michelin Pilot Sporttal egyetemben. Viszonylag higgadtan kezeltem a helyzetet, gondoltam becsületes honpolgár leszek: rendőrt hívtam, jegyzőkönyveztettem, aztán ugyanezt a karikát végigcsináltam a Magyar Közútkezelő Kht. illetékes üzemmérnökségénél is. Mindenki nagyon segítőkész volt, már majdnem el is hittem, hogy a bürokráciáról és szívásról szóló történetek, csak afféle városi legendák. Mosolyogva váltunk el egymásról, és én nem aggódtam, 30 napon belüli választ írt elő az eljárási rend...

Mindez 2010. április 24-én történt.

Most pénteken (Június 25.) megérkezett a Közútkezelő hivatalos válasza. A „Közút” azt írja indoklásában, hogy az ún. kátyúkárt megelőző héten végeztek útellenőrzést, mely során nem tapasztaltak úthibát. A levél megjegyzi továbbá, hogy a kérdéses helyszínen a pályaszélesség az előírásoknak megfelelő 2x2,8 méter – ami jelen időben igaz is...

...de csak jelen időben. Annyira felhúztam magam a válaszon, hogy ma (vasárnap) elmentünk a Párommal, és lemértük a helyszínt. Most igen, de a nevezetes napon biztosan nem adta ki a 2,8 métert, jó esetben 2,6.

Hazudnék ha azt mondanám, hogy benyaltam a maszlagot annak idején, azért számítottam némi komplikációra. Különösképpen a miatt, mert a T. Közútkezelő már másnapra kifoltozta a krátert, és biztos ami biztos kitett egy helyi jelzőtáblát, plusz ezt még megerősítették egy „útszűkület” jelzőtáblával.

Persze adódik a kérdés: mit kerestem én az út szélén? A Mazdában ugyan egy eredetileg teherautóból származó blokk dolgozik, de koránt sincs akkora, hogy ne férjen el, akárcsak 260 cm széles úton is. A jegyzőkönyvben is szerepelt, hogy a szembejövő oldalon egy gépkocsi, enyhén áttért az én sávomba, levágta a kanyart, és ez volt az oka, hogy az út szélére kényszerültem. Nem a padkára, vagy le az útról. Az út szélére. Pontosan 260 cm-re az út tengelyétől.

Most itt tartunk. Van egy gyönyörű kerék szettem, amit nem tudok feltenni. Használom a téli kerekeimet, amik veszettül kopnak. Azt hiszem az lesz, hogy eladom felniket!!! (Alessio Alaska 17x6,5 ET34 114,3x5) és - kicsit kipótolva a keretet – rárepülök egy 15-ös Nissan Maxima lemezfelni szettre (fasza ET35), és szerzek majd valami gumit is rá...

Next Step

Egyeztettem az ügyvédi szakma egy jeles helyi képviselőjével, és a hétfői napon megfogalmaztunk egy kedves levelet.

Újra várom a Közútkezelő válaszát...

Ha Önnek/Neked is van hasonló történeted – pláne pozitív végkifejlettel – akkor írd meg nekünk a mail@autofilia.hu címre!




A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr482114653

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

biker_kolee 2010.07.01. 10:14:34

Ez finom kis sztori. Abszurdisztán, én így szeretlek.

Egyébként meg azt nem értem, hogy ebben az országban senki semmiért nem szeret bocsánatot kérni és elfogadni, hogy oké, bocs, hibáztam? A legnagyobbtól a legkisebbig senki.. Undorító és gusztustalan..

lkjpoi 2010.07.01. 11:02:54

Öcsém, ne vezess autót, míg nem tudod, hol a jobb eleje. Jobb lesz mindenkinek, hogy nem veszélyezteted őket az utakon.

Doubledeceker 2010.07.01. 11:04:05

Én meg azt nem értem, hogy fasznak kell belemenni a kátyúba, de ha mégis, az ember nyel egy nagyot, aztán vesz egy új gumit, rossz esetben új kereket is.

17-es felni meg sok a Magyar útakra, ez van.

Különben érdekes ez, bátyám beszopta egy olyan kátyúban, amin én simán átmegyek talán észre sem veszem persze én nem megyek városban még elhagyott úton sem 140-el.

Fotóztunk, és mivel a felni is törött volt, a gumit meg párban kellene vennie, na egy szó mint száz, kurva jól jött ki a dologból....

Doubledeceker 2010.07.01. 11:05:38

Ja úgy értem anyagilag, turt két kereket a duenen, és vett két új gumit.....
És még maradt is neki 20.000....

De persze ő sem érdemelte meg.

fogash 2010.07.01. 11:17:42

én az Alfám olajteknőjét hagytam el egy az útból kiálló vasrúdon... A sáv közepén kiállt vagy 5-6 centi magasan a kb 5cm átmérőjű vasrúd, a két kerék vonalán meg volt egy diszkrét nyomvályú. Ahogy abba belerugózott az autó, már akadtunk is. :(

Szemtanúm az önkormányzat parkolójegy-ellenőre volt, vetettem fel rendőrségi baleseti helyszínelési jegyzőkönyvet, illetve a tűzoltók is jöttek felitatni a szétfolyt motorolajat. Másnap (vasárnap) reggel lefényképeztem az útból kiálló vasat, illetve a kárigényhez csatoltam az új olajteknőre vonatkozó árajánlatot (120eFt körüli összeg, munkadíj + a 4L olaj nélkül)

Hétfő reggelre a vas eltűnt, a közútkezelő pedig tájékoztatott, hogy az ő kártérítési biztosításuk 50eFt-ig terjed, így vagy elfogadok 49.000 Ft kártérítést, vagy polgári peres úton követelhetek mindent, de akkor műszaki szakértő, helyszíni bizonyítási próba, stb...

K. anyjukat, az 50eFt egy rendesebb gumit nem takar, a többiről nem is beszélve. :(

indapass90210 2010.07.01. 11:23:13

@Nandi29: hehe, nekem 18-as felni van a kerekeken, és általában még centrirozáskor is csak ilyen 5-10 grammokat kér. Ukrajnában, akkora kátyúkkal, amit Budapesten el sem tudtok képzelni. Tehát azt akarom ebből levezetni, hogy a Chrysler konszern teszi a legfaszább kerekeket a kocsikra.

indapass90210 2010.07.01. 11:24:11

@Dövan: aztakurva, ezt jól megaszontam!

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2010.07.01. 11:28:06

@lkjpoi: te fordítva ülsz a lovon? olvasd már el az előzményeket

esef 2010.07.01. 11:28:22

Itt Demszkyvárosban a Stefánia út és az Ajtósi Dürer sor kereszteződésében van egy akkora kátyú, hogy gyalogosan a térdemig elsüllyednék benne. Kocsival élvezet arra menni, kanyarodás közben a gyalogos és a biciklis mellett még azt is figyelni, hogy ne menjek bele. Na az nem csak a felnit és a gumit vágná haza...
Másik kedvencem az, amikor kereszteződésben a villamossín mellől kitöredezik, majd eltűnik az aszfalt.

Mantlesorrow · http://www.sorspecialista.hu 2010.07.01. 11:43:01

olcsóbb volt gyorsan betömni+kitáblázni mint kifizetni és elnézést kérni? lehet, hogy minden kátyúval kapcsolatban kéne egyidőben bejelentést tennie valakinek és másnapra egyetlen kátyú sem maradna az utakon?

mahet 2010.07.01. 12:00:25

Nagyon durva.... fotók, rendőr... és ez sem elég?

rbalint88 2010.07.01. 12:16:03

a 17es felni 205/50 gumival tök normál oldalfalú, úgyhogy aki károg, hogy nem kell ilyen a magyar utakra, az valahol nincs tisztában a méretekkel, mértékekkel. egyszerűen szarok az utak. de arra nem az a megoldás, hogy 15-ös felnit veszünk /120as oldalfalú gumival!!! és az is egy vicc, ahogy ezeket a kátyúkat betömik. két hét alatt kirohad, sőt, nagyobb és mélyebb lesz.
én 15-ös gumit nulláztam le /55ös gumival (gyári méret, nagyobb nem megy fel), illetve 195/45r16ost, konkrétan kockára volt ütve a felni.
most az új autón nem flancoltam, maradt a 205/55r16. holott felmegy rá a 19es kerék is. és az is egy röhej, hogy a váltóvédő lap karcos!!! pedig ez az én szememben már terepjáró, olyan hasmagassága van. szóval a verdikt: sünt a közútkezelőnek. "fámiliát", dideregve, farfekvéssel!

Winston Smith 2010.07.01. 12:17:48

Ezt velem is megjátszották a szemetek...

Elküldten nekik a levelet, fényképekkel, erre visszaírtak, hogy előtte egy hónappal volt ott útellenőrzés, és nem tapasztaltak kátyút, ezért nem fizetnek egy buznyákot sem. (Kb. 20 centi mély, éles peremű gödör volt az útoűn, kizárt, hogy egy hónappal azelőtt ez tükörsima lett volna.) A fényképeimmel meg kit*rölhetem a ...

Lusta voltam, nem pereltem be őket. Ma már bánom. Nem csak a pénz, hanem az elv miatt.

rbalint88 2010.07.01. 12:20:17

qva blogmotor, hogy elnyelte a kommentem.
naszóval: 205/50r17 az tök normál, már-már ballonos méret. sportosabb kanyarvételhez ez a max oldalfal kb. ami gondot jelent, az a sportfutómű, azzal a gyári gumimat is szét tudtam vágni, meg a jó erős bbs alu is szépen kiszögesedett a nagyszerű minőségű utaktól.
az új autón meg karcos a váltóvédő lap, pedig elég magas a hasa... és nem raktam rá 18as kereket, mert ezekre az utakra nem szabad sajnos. 225/40r18 szép lenne rajta. így maradt a gyári 205/55r16 méret.

rbalint88 2010.07.01. 12:21:01

na ezen beszarok. 5 perc után megjelenik a kommentem, mire elküldöm a másodikat

t0thl 2010.07.01. 12:26:23

Magyarország Én így szeretlek !

FORD FOCUS C-MAX 2010.07.01. 12:27:07

Sanyinak szeretnék segíteni az igen sajnálatos ügyben.
Van egészen friss pozitív tapasztalatom, technikák, jogszabályi
hivatkozások, de el kell menni egészen a
bíróságig, mert másképp nem megy, nem fogják a kárt megtéríteni.

Tedd föl az elérhetőségedet - telefon, mail - és megkereslek, segítek!!

t0thl 2010.07.01. 12:28:23

@Nandi29: Elmész te a jó büdös valahova. Azt kívánom neked menj át egyszer egy olyan kátyun amit nem vettél észre, nem kellett volna ott
lennie és nullázd le a komplett futóművedet. Majd hallgasd végig ahogy a szerv mint egy rossz kurva mosakodik és nem fizet. Mert nem fog.
Soha.

FORD FOCUS C-MAX 2010.07.01. 12:35:57

Mégegyszer mondom, segíteni akarok.

Persze ezt nem kötelező elfogadni.

Ja és átmentem a kátyún amit nem vettem észre
és láss csodát fizetnek, bár próbáltak mosakodni.

Közel 100.000 volt akár.

Tehát várom az elérhetőséget.

t0thl 2010.07.01. 12:48:24

Nekem nem kell mert bár jópárszor átrongyoltam már kátyún, valahogy
még nem ment tönkre a gépben ott és akkor rögtön semmi, bár
anyáztam rendesen. Csak azon húztam fel magam, hogy van aki
szerint aki átmegy a kátyún az megérdemli, miért volt béna.
Nyeljen egyet.
Ja nyeljen mert több tízezres kára lett egy olyan dolog miatt amiről
nem tehet, mert valóban létezik olyan kátyú ami a semmiből bukkan fel
és már nincs idő kikerülni. vagy meg van kötve az ember keze, mert
nem fér el.
Ami külön bosszant, hogy ezt kapjuk a sok milliárdért amit beszednek
csak az autósoktól. Ezeket a szar, használhatatlan, kátyú nélkül
is totál használhatatlan utakat.

eml 2010.07.01. 13:03:03

A posztoló, amennyiben összeütközött volna a szemböl jövővel, és akkor hív helyszinelőt, mára már rég a pénzénél lenne, és a kára is ki lenne javítva.
Sajnos.

FORD FOCUS C-MAX 2010.07.01. 13:22:06

Kicsit higgadtabban, ha javasolhatom.
Elmondom, ott és akkor semmi nem látszódott az autómon,
de a kár bejelentése előtt kell a helyszínre rendőr és azt követően szakszervízben egy átvizsgálás.
Ha gond van utána jöhet a kárigény a közútkezelő felé.

A lényeg, át kell gondolni és elő kell készíteni. Ha a kárt, ami később jelentkezik, de bizonyosan ott és akkor keletkezett nem tudod
bizonyítani, vesztes vagy.

Na ezek után jöhet az általad említett anyázás és nyelés, de attól
még nem térül meg a károd, ami mások hagyagsága miatt
keletkezett.

Na erről beszélek.

monyon le 2010.07.01. 13:34:19

Nekem az M3-as kivezető szakaszán egy kint felejtett építkezési bója fúrta át a lökhárítómat! Jeleztem az autópálya kezelő felé (nagy nehezen megtaláltam a neten), az ügyeletes azzal kezdte "hívtam e rendőrt, lefotóztam a bóját és a kárt?"
- ez kivitelezhetetlen volt, hiszen a belső sávban nem fékezek le az M3-as és az M0-ás kereszteződésében, tömegkarambolt okozva. A rendőrök meg azzal jönnek nincs idejük és autójuk a helyszínre kiszállni.
Na mármost az autó lökhárítóján luk, ca. 100.000 kár (műanyagos is ca. 45.000 csinálja meg)

Akkor most mi van - semmi! Saját költségre javítás, vagy per évekig.

Rocko- 2010.07.01. 14:07:46

@FORD FOCUS C-MAX: a poszt elején a nicknévre kattintva tudsz üzenetet küldeni neki. vagy a poszt végén lévő email címre írva is eljut hozzánk a leveled.

Sanyi. · http://www.sopianaedeluxe.blog.hu 2010.07.01. 14:11:44

@Rocko-: Már én is küldtem, most kerültem gépközelbe.

májkül 2010.07.01. 14:59:45

nem kell ilyen undorító felnit rakni egy ilyen gagyi kocsira. Balfasz voltál, hát fizetsz, nem hőbörögni kell, meg pereskedni szatyorfejű!

Normális kerékkel és normális söfőrrel semmi sem történt volna, így meg még poszt is, hülye...

biker_kolee 2010.07.01. 18:33:18

@májkül: Bírom az ilyen arcokat, akik az első kommentjüket is egy anyázással ünneplik. KÖCSÖG!

Olvasd el az előzményeket, aztán ugassál baromarcú.

Sanyi. · http://www.sopianaedeluxe.blog.hu 2010.07.01. 21:13:24

@lkjpoi: 50.000 km
nem összesen.
idén
ezzel
nemkéne

FORD FOCUS C-MAX 2010.07.02. 10:20:31

Megtaláltam a Sanyit, a segítség elindult.

Ajánlom mindenkinek hasonló esetekben: mindeképpen rendőrt kell
hívni, csak az általuk megírt jegyzőkönyv birtokában lehet bármit is kezdeményezni a kártérítéssel kapcsolatban.
Ha a rendőr azt mondja, hogy nem megy ki ezért, meg azért ragaszkodni kell hozzá, mert neki ez kötelessége!!
Ha nincs az autón látható sérülés, akkor is ki kell hívni a rendőrt, mert
a szakszervíz a későbbi átvizsgálás során megállapíthat olyan nem látható hibákat, ami a kátyútól keletkezett!!!
Ha a szerv azt mondja, hogy azért nem megy ki mert nincs látható sérülés az autón, azért kell hozzá ragaszkodni, amit leírtam. Később csak a rendőrségi jegyzőkönyvvel tudod igazolni, hogy akkor ott annál a bizonyos kátyúnál jártál!
Ez nagyon fontos, rendőrség kell a helyszínre!

Ha mégsem menne ki, hivatkozni kell arra, hogy a telefonom híváslistáján rajta lesz a beszélgetés és a rendőrségen is rögzítik a bejelentéseket, melyet adott esetben a bíróság kikérhet és felhasználhat.
Ez természetesen nem lenne túl jó az intézkedést megtagadó rendőr személyére nézve.
A lényeg ki kell nekik menni, a kátyúsérültnek pedig kell a rendőrség részéről kiállított jegyzőkönyv.

Hát ennyit első lépcsőben, később a vonatkozó jogszabályi helyeket is közzéteszem segítségül, amit jó ha tudunk mi is, a közutakon közlekedő autósok.

Üdv és kátyúmentes közlekedést mindenkinek.

aquamarineblue 2010.07.03. 22:30:29

Nekem szerencsém volt, 3000HUF megállította a kátyúzásomat EDDIG. De ismerve az utak állapotát ez nem sokáig lesz tartható. Már várom az első komolyabb kárt így 22 év vezetés és 1.000.000km-en túl. Egyszerűen képtelenség túltennie magát az embernek azon, hogy befoltozott, ideiglenesnek mondott de arra is alkalmatlan kátyúkezelés (hisz néha másnapra sincs ott a takargató folt csak nagyobb üreg díszeleg, néha tele vízzel) mikor okoz sok-sok személyi-sérüléses baleseteket csodás úthálózatunkon.

Ivymike 2010.07.04. 00:18:43

győrben egy négysávost bontottak fel keresztben, majd telenyomták zúzottkővel, amit azonban az arra haladó forgalom kisöpört/összetömörített, így pár óra után 7-8 centi mély, 30-40 centi széles, éles peremű árok keletkezett. az árok végein az úttest két szélére kitett árpádsávos figyelmeztetőtáblák voltak hivatottak jelezni, hogy valami történt, de mire azokat észrevettem, felfogtam, hogy miért vannak ott, már nem tudtam kellően lassítani...belecsattantam, az első kerekek pár méter után le is eresztettek, annyira deformálódtak a felnik, de sérült mind a négy, a hátsó gumik is púposak lettek (205/40R16). persze az eset előtt 2 héttel történt futómű-felújítás; toronycsapágyak, gömbfejek, stb cseréje, beállítás. hívtam rendőrt, különösebb akadékoskodás nélkül küldtek is egyet. míg rájuk (és a felmentőseregre 4 másik kerékkel) vártam, félreállt egy másik autós is, szintén tönkrement gumival, úgyhogy már ketten néztük, ahogy folyamatosan durrantanak az egyre mélyülő árokba a kocsik. kijön a rend éber őre, regélünk, fotózunk, közben ő is fel-fel szisszen a hangosabb csattanásokra. megegyeztünk, hogy másnap keres, fel is hívott:
ne számítsak semmi jóra, ugyanis volt kint 30-as korlátozó tábla, amihez én nem tartottam magam, és ezt el is mondtam az eset bejelentésekor, egész pontosan úgy fogalmaztam, hogy szabályosan 50nel közlekedve érkeztem az útfelbontásba. mégis hol volt az a tábla?! sem én, se a másik srác nem láttuk...nem hát, a közútkezelő szarjankói a lombok közé tették...de ettől még érvényben volt...úgyhogy ha pereskedni akarok, az biztos, hogy engem megbüntetnek gyorshajtás miatt, de hogy kapok-e kártérítést, az kétséges...
hát köszi. toronycsapágyat még cseréltettem, aztán téli garnitúrával eladtam a kocsit...nem ez volt az egyetlen ok, de utolsó cseppnek pont elég.

Sanyi, ha van példa arra, hogyan lehet a trehányságuk árát leverni rajtuk, légyszíves tedd közzé!

Ivymike 2010.07.04. 00:24:52

@Nandi29: @májkül:
balfaszkáim, az még nem jutott el a töppedt agyatokig, hogy az utak karbantartását is mi fizetjük? a közútkezelő bassza rendesen végezni a munkáját, és még nekünk kéne nyelni?! mi vagyunk a hülyék, mert nem kerültük ki???!!! barmok, hát nem lehet mindig mindegyiket kikerülni, nem is erre kellene figyelni, hanem a forgalom többi résztvevőjére, és ha egyszer beszedik tőlem a pénzt az utakra, akkor azok legyenek jók!

lkjpoi 2010.07.05. 11:12:49

@Sanyi.: úgy látszik, neked az is kevés. Nagyon kevés. Ugye mennyivel egyszerűbb lett volna fékezni, ha látod, hogy szűk az út, és jönnek szemből? Vesztettél volna 2 másodpercet, és mennyi, de mennyi pénzt, időt, idegeskedést megspórolsz vele. Szerintem tanulságos.

Sanyi. · http://www.sopianaedeluxe.blog.hu 2010.07.05. 16:57:13

@lkjpoi: Szerencsére látszik, hogy mennyi közöd van a valós forgaalmi helyzetekhez:))))

1. Ha kint a tábla - ahogyan most - akkor fel tudtam volna készülni, látom, fékezek. Itt a MK felelőssége, és ezért fognak fizetni, mert ezt elmulasztották.

2. Nem vagyok ideges. A "gonosz" el fogja nyerni méltó büntetését.

Ennyi.