Az első kísérlet vidéki életemben, hogy egy komolyabb beavatkozást kövessek el a Mazdán, sajnos - egyelőre - megfelelő infrastruktúra nélkül. Lássuk miből lesz a cserebogár!
...ez pedig különösen. Ott indult a történet, hogy ki kellett szedni a donort ideiglenes fészkéből hogy hozzáférhessek a jobb első kerékhez. Ideiglenes szállásán mintegy 10 centiméter választja el a faltól, etióp vendégmunkásokkal meg nem készültem.
Elsőre kézi erővel próbálkoztam, de semmi. Meg sem moccant. Na, mondom rendben, akkor hívjuk segítségül a gép erejét. Ott a másik 626, majd kihúzom azzal. Ez elsőre egyszerűen hangzott, de volt két komoly feltétel amit teljesíteni kellett.
1.
Le kellett kapni az öreglányról, az első lökőst. A sportos forma egyetlen hátránya, hogy úgy vannak kialakítva a spoilerek, hogy takarják mind a három (!) első vontatási pontot. Ezt szerencsére anno úgy oldottuk meg – előre készülve bizonyos „vis major” helyzetekre – hogy bárhol-bármikor könnyen eltávolítható legyen szerszám nélkül is.
Idén télen például - mikor az irgalmatlan hó volt -, mi voltunk a kevés család egyike, aki tudta használni a kocsiját. Ellend egy szűk völgyben fekszik, és át kell hágni egy mini szerpentinen a völgybe jutáshoz. Nos, miután hibátlanul abszolváltuk a feladatot a 20 cm-es hóban, az udvarra való betolatáskor egyszer csak azt veszem észre, hogy két oldalt szarvai nőttek a kocsinak. Na az volt a lökhárító, amin szerencsére oldottak a gyorskötések, ezért inkább lejött a helyéről az üvegszál törmelék képzés helyett.
2.
Nincs vontatókötelem. Ciki, nem ciki, nincs. Azért ennyi miatt nem áll le a story. Itt a pajta, bizton akad majd valami megfelelő eszköz. Elsőre egy idősebb – 10 cm széles – gurtnival próbálkoztam, de az pillanatok alatt feladta a harcot. Utána kicsit gondolkozóba estünk kis segédemmel, Marcival. Ültünk egy tuskón, gondolkoztunk, aztán eszembe jutott a régi bojlerkábel. Az masszív cucc, bírnia kell a gördülő alig több, mint egy tonnát.
Bírta is. Összekötöttük, és egy pillanat alatt kirántottam.
Szóval a donor kint a lyukból. Jöhet a munka. Első lépés a kerékanya lelazítása, aztán bakolás, és hadd szóljon...
Beszóltak