@nohab: y -os pótkocsi parkolt a Kocsis utcában évekig- talán a BHG hez vagy Gammához tartozott- ez kb 77-80 között. De azért láttam közlekedni is párat.
Volt fekete "F" rendszám, emlékszem és van is fotó a cikkben.
UB rendszám volt a 73-74 es tanévben..tehát nem 75!!!
ZD rendsszám is egy évvel korábbi! 76 ban kellett legyen.
Tűzoltó TA volt, nem PA legalábbis Budapesten..szerintem T lehetett vidéken is, ha nem is A követte a T-t, de nem PA volt az biztos.
@Gabika: Ja, kedveltünk Palikot nagyon. Mennyi szép adomát és dicséretet hallottunk tőle a Shell mérnökeiről. Azóta se hallottam róluk, hiányzik az emlgetésük :(
Necro post de azért megírom. Én is ott voltam a DELTA-2001-en bár én a Tatai 25. gépesített lövészdandárnál Hiradónál. Kellemes vissza emlékezni azokra az időkre, és igen is jó volt és ráférne mindenkire, aaademindegyismostmar... kösz a bejegyzést jó volt nosztalgiázni egyet.
Nekem egy ilyen SUZKA SA 310 GL volt az első autóm... Eredetileg svájcba lett gyártva igy még katalizátor !!!! is volt benne. 1050-es alapjárat. automata szivató! 1984-ben!!! Egyébként a SUZUKI ALTO cm-re egyezik ezzel a tipussal. A belseje is csak a bőrét a karosszériát cserélték le! 12"-os kerekei voltak (rohadt nehezen találtam gumit hozzá akkoriban) Az indexei a NIVA-éval egyeznek. A hátsó lámpái a maritiéval talán. Én fel akartam ujitani az enyémet csak behalt a gyújtáselostó elekrtonikája a fordulatérzékelő. Ezekben és a 90-es évek autóiban ugyanis még elektromágneses indukciós elven működő jeladók voltak. később már a HALL elemesek terjedtek. Belebarkácsoltuk egy Skoda favorit gyújtását de ez katasztofális lett lévén ez a kis Suzi 3 hengere a skoda meg 4 hengeres volt.... El lehet képzelni... hol előgyujtás hol utógyujtás felváltva.... El is adtam.
Kedves Blog Olvasók! Volna egy megoldandó problémám, ha bárki segíteni tudna, hálás lennék! Egy régi rendszámos autó egykori tulajdonosi papírjai léteznek-e bármilyen nyilvántartásban, és ha igen, hol? Egy 1978-as Lada 1300-as szgk, a rendszáma ZF 48-98. Hogy lehetne igazolni, hogy ki volt az egykori tulajdonos?
@nohab: Tökéletesen pontosítottad a rendszámokat.Én is valamikor pont olyan, -szavaiddal élve- rendszámbuzi voltam,mint Te.Így tudom én is a kiosztásokat.
Rövid áttekintés a saját emlékekből:
Skoda 105S, 1979 - PI-...
Skoda 120L, 1983.03 - KH 31-00
Dacia 1310 TX, 1985.03 - GC-...
Lada 2104, 1986.04 - GS 34-45
Ford Sierra 1.6, 1987.03 - DK-...
Lada Samara 1.3, 1989-ben forgalomba helyezett EC-...
Audi 80 1.6d, 1989.05 - EC-...
Renault Clio 1,1 RL, 1991.01 - AXF-011
Opel Astra 1,6 GL, 1993.12 - DZY-420
Seat Cordoba 1,4 SE, 1996.12 - GGB-441
Suzuki Swift 1,0 GLS, 1998.01 - GMT-879
Toyota Corolla 1,3 Harmony Sedan, 1999.04 - GVZ-793
Suzuki Swift 1,3 GLS, 2000.11 - HKK-653
Toyota Corolla 1,4 Terra Hatchback, 2002.12 - IKM-137
Suzuki Swift 1,3 GS, 2005.08 - JUE-507
Opel Astra 1,6 Sedan, 2015.12 - NMG-784
A duplabetűs, főleg Samara-k 1988-tól vannak az emlékképeimben, aztán az E-s, és a J-s rendszámok közül a még ki nem adottak. Az utolsó eresztés, ha nem tévedek az YC-s sorozat volt, 1990 augusztusa előtt, amikor megjelentek az első ABA-... és AAB-... rendszámok, a pesti utakon.
Ha jól emlékszem, VW motoros Trabikat és az akkor hosszú évek óta beharangozott Oltcitokat már csak új rendszámokkal adták ki.
Az biztos, hogy annak idején nagy volt a várakozás, és a remények, hogy az új rendszer regionális lesz... sajnos nem lett az, és ahogy a mostani ütemet nézem (bár az O-t kihagyták a sorból, az N-ek után most P-ket adnak ki), ez a rendszer kb. 2035 előtt biztosan nem fut ki...
A regionális rendszerek is hamar ki tudnak fulladni, ha a változó karakterek túlzottan kötöttek: Németországban, ahol a várost jelölő 1-3 betűvel együtt max 8 karakter lehet a rendszámon (a változó karakterek A-1, A-12, A-123, A-1234, AB-1, AB-12, AB-123 és AB-1234 formátumban), ráadásul jó pár éve a költözéskor mindenki magával viheti a rendszámát, az utóbbi időben akadtak gondok. Ezért 2013 óta újra kiadnak olyan körzeteket jelölő rendszámokat is, amelyek az eredeti, 1952-es felsorolásban szerepeltek ugyan, de időközben a körzetek összevonása miatt megszűntek, vagy átalakultak (pl. a wolfratshauseni körzetet "WOR" több évtizede összevonták a starnbergivel "STA" és a bad tölzivel "TÖL" - most mindkét körzetben, a megfelelő területeken újra kiadják a "WOR" jelölést is.
Még eklatánsabb a változás egyes volt NDK-s közetekben. Merseburg körzetet "MER" és Querfurt körzetet "QFT" először összevonták ("MQ"), majd beolvasztották Saalkreis körzetbe ("SK"). A túl nagy terület hamar kifullasztotta a rendszert, ezért ma a Saalkreis körzetben újból kiadnak "SK", "MER" és "QFT" rendszámokat.
E tekintetben az osztrák, vagy a mostani francia rendszer a jó megoldás, előbbi a karakterek variálhatósága, utóbbi a kisebb közigazgatási egységeken belüli, AB-123-CD karaktersorból kialakuló variációk nagy száma miatt.
Magyarországon igazából elég volna Budapestet, az egyes megyéket és az egyes megyeszékhelyeket megkülönböztetni, nem kellene járási szintig lemenni (mint pl. Németországban). És talán nálunk is elég lenne a szerb, vagy a szlovák rendszer (123-AB), esetleg a horvát rendszer (123-A, 123-AB, 1234-AB) változó karaktereiből adódó variáció.)
Még van 5000 karakter, más cikkeknél már ilyenkor törölni szoktak! Akkor kezdjük a "kályhánál".
Igen, utcaseprő voltam. Akkor ezt fizették jobban /1600Ft-hó/. A szakmában /jármű vill. 900Ft/. Másrészt, valamiből tanulni is kellett, hisz a szakma megkövetelte a hivatásos jogsit!/2050Ft/.
Ekkor került látómezőmbe a W. motor./Ternai/.Az 1964-ben kitalált motorommal próbáltam összevetni, és úgy láttam, valami nem stimmel, a leírtak egyáltalán nem egyeztek a látottakkal.
Surányi 4-5-6-10 hengeres motorról írt cikket, én meg 1 hengerest látok? Az interneten ma is kommentek égtelenkednek arról, hogy hány hengeresnek felel meg az egy tárcsás, hát nem egy bonyolult matek feladat, ha egyhez nem adok semmit, az egy marad, márpedig nekem egy főtengely fordulatra, egy munkaütem jut. Sajnos ezzel a bla-blával mélyen megzavarták azokat akik a hagyományos motorhoz sem igen értettek. Én 'hívő' ember vagyok, csak magamnak hiszek és sajnálom, ha valaki név, elérhetőség nélkül, magába zárkózva ír, mert kizárja a tanulás lehetőségét. Van olyan oldal, ahol a motoromról folyik eszmecsere, de hogy-hogynem én nem tudok hozzászólni, mert azt írja a név nem stimmel, de hogy felhívnának és megbeszélnénk? Nem értem! A legjobb dolog olyan cikkeket olvasni, amiben /még/ működő autógyár ír, vagy nevében ír valaki, műszakilag értelmetlen dolgokat! A legjobb, " a dugattyú egy fordulatra, három ütemet hoz létre"! Milyen igaz ez, de arról rutinosan hallgat, hogy ezt három főtengelyfordulat továbbítja! A kedvenc cikkeim azok ahol a gyártó méltatja termékét, tanult szakemberekkel igazolja igazát, a következő sorokban pedig leírja, azért ad célszerszámokat, hogy hetente, vagy három naponta ki kell kormolni a kazánt! Miért ad a W. motorhoz olajat a gyártó? Picit gondolkozzunk! Az égés, beszorul a sarokba az el nem égett anyag, kell a katalizátor! Hát nem a motorban kell a HŐ? Ott kellene hasznosítani! Tegyünk rá turbót, egyet, kettőt, van még, legyen három! Igen, nő a teljesítmény, nő a fogyasztás, a káros anyag kibocsátás a sebességhatár meg 50km/óra. HOL a határ? A minap 40 °-os égtelen napsütésben kerekeztem a boltba, ketten egy kis fa alatt ácsorogtak, nem volt szívem csak úgy eltekerni mellettük, megjegyeztem:
"Milyen jó, hogy süt a nap, legalább van egy kis árnyék, ahova behúzódhatnak!" Ilyen a motor, sok a felesleges hő, hűtjük és közben fokozzuk a teljesítményét! Gratulálok. Sőt duplájára növeljük a hűtő teljesítményét! /W./ Kérdezem, jó úton járunk? Egyszer megkérdezték a szomszédok, nem fűtünk, hogy nem füstöl a kémény? De fűtönk csak nem füstölünk! A kettő persze kizárja egymást! Azt mondják, a nő amit nem lát az nincs! A katalizátor valami ilyesmi megoldás. Annó, zöld kártyára vittem a TAVRIÁM és annyira jó volt, hogy nem hittek a szemüknek. Kétszer cseréltek kompjútert, semmi. Jött egy VW , beállt, hárman ostromolták a motorteret, amikor hátulról odaszóltam: "nem kellene a szondát a kipufogóba dugni?" /talán a probléma nem mai?/" Jön és kell, az áldásos hibrid, ami a leírások szerint jó is, meg rossz is. Jó mert nem szennyez /annyira/, de milyen motort tegyünk bele? Mátyás király mese jut eszembe: "Hoztam is, nem is". Valójában a megfelelő helyeken, ezek a járművek működnek. A gond csupán az, hogy olyan helyen akarjuk használni ahol nem lehet, hosszú távon. Kísérletezni azonban kell, ez viszi előre a világot, de mintha mindenki ugyanott topogna! Gyakorlat a régi, sajnos az elmélet is. Felvetettem egyszer egy repülő "konstruktörnél", ha ennyire ragaszkodik az elektromos meghajtáshoz, a repülő úgyis felfelé megy, a felső vezeték nem lenne jobb az aksinál? Nem az a baj hogy ez marhaság, hanem az, hogy gondolkodásra kényszerítettem! Talán nem hiszik, de emlékszem a vizi TROLIRA, mint ötletre, de a vízen közlekedő busz találmánya sem régi keletű! Elődjét úgy hívták, hogy FUG./folyami úszó gépkocsi/ Na ha már itt vagyunk, egy zseniális dolog az életből: HARCKOCSI A HÓ FÚVÁSBAN! Ezzel lehet ledöngölni a havat. A fizika csalhatatlanainak ötlete!
Talán most azt feltételezik , elpártoltam a szeretett W.motortól, nem, csak arra szerettem volna felhívni a figyelmet, ne kerüljük ki az aprónak tűnő részleteket, mert nagyot esünk fenékre, vagy pofára, ebben is két lehetőség van /legalább/. ami közös mindegyik fáj!
FÁJ, persze: kaszáltam géppel, mindenkinek szóltam de egy hölgy azt mondta Ő nem fél! Igaza van, de ha a kés elszáll, még két fél lehet. egy száraz kis ág arra repült és eltalálta a fenekét. Panaszkodott, eltalálta a "seggemet"! megkérdeztem fáj? Nagyon! Megpusziljam, az unokám is ezt kéri ha fáj valamije?! Erről megint eszembe jut valami! Strand és víz, a harmadikat az előbb írtam le. Igen, jól sejtik a hidrogén és W.motor? Kár, hogy az előállítás stb. problémás, felhasználási lehetősége gazdaságosan még kérdés!
kihasználtam a lehetőségemet, ha egy picit csapongtam a témák között, de ez is bizonyítja, minden összefügg mindennel! Várom a vitapartnerek népes hadát!
Ugyanaz mint az előző oldal végén, csak most már/ műszerész/
Hollómester 2022.01.18. 21:08:53
Bejegyzés: Kétbetű-négyszám: rendszámok 1958 és 1990 között
Hollómester 2022.01.18. 21:04:13
Bejegyzés: Kétbetű-négyszám: rendszámok 1958 és 1990 között
Hollómester 2022.01.18. 20:54:50
UB rendszám volt a 73-74 es tanévben..tehát nem 75!!!
ZD rendsszám is egy évvel korábbi! 76 ban kellett legyen.
Tűzoltó TA volt, nem PA legalábbis Budapesten..szerintem T lehetett vidéken is, ha nem is A követte a T-t, de nem PA volt az biztos.
Bejegyzés: Kétbetű-négyszám: rendszámok 1958 és 1990 között
pizo 2021.12.17. 17:52:27
Zoli
Bejegyzés: Kétbetű-négyszám: rendszámok 1958 és 1990 között
gigabursch 2020.09.29. 03:32:27
Bejegyzés: Wankel sztori (kivágott jelenetek) - VAZ
Flowey 2020.06.23. 20:15:39
Bejegyzés: Egyenesben elnyúlik !
Diamond_Hammer 2019.03.27. 13:44:46
Bejegyzés: Katonák voltunk...
Pisti Berez 2019.01.27. 17:12:29
CI 35-57 Simca 1000 (első autóm) utána UG 74-31 lett
Bejegyzés: Kétbetű-négyszám: rendszámok 1958 és 1990 között
Zoltán Petrovics Zozo 2018.10.30. 14:07:00
Bejegyzés: Nem sikerült jogsid szerezned? Utazz Szekszárdra!
Csülkös Pacal 2018.10.16. 13:59:25
Bejegyzés: Kétbetű-négyszám: rendszámok 1958 és 1990 között
Donat Szladics 2018.08.03. 10:57:01
Bejegyzés: Mindenki ismeri? Suzuki Swift
Vincze Csaba 2017.10.26. 00:16:49
Bejegyzés: Kétbetű-négyszám: rendszámok 1958 és 1990 között
Rocko- 2017.06.10. 16:51:12
https://www.google.ie/maps/@53.5262049,-6.4169755,3a,75y,44.47h,72.18t/data=!3m6!1e1!3m4!1sGIuwoiQ_z9mCvyaDLk0nPg!2e0!7i13312!8i6656
Bejegyzés: Érd, a körforgalmak hazája
Larry08 2017.06.04. 18:49:31
Bejegyzés: Kétbetű-négyszám: rendszámok 1958 és 1990 között
MidlifeCrisis 2017.01.30. 10:39:14
Skoda 105S, 1979 - PI-...
Skoda 120L, 1983.03 - KH 31-00
Dacia 1310 TX, 1985.03 - GC-...
Lada 2104, 1986.04 - GS 34-45
Ford Sierra 1.6, 1987.03 - DK-...
Lada Samara 1.3, 1989-ben forgalomba helyezett EC-...
Audi 80 1.6d, 1989.05 - EC-...
Renault Clio 1,1 RL, 1991.01 - AXF-011
Opel Astra 1,6 GL, 1993.12 - DZY-420
Seat Cordoba 1,4 SE, 1996.12 - GGB-441
Suzuki Swift 1,0 GLS, 1998.01 - GMT-879
Toyota Corolla 1,3 Harmony Sedan, 1999.04 - GVZ-793
Suzuki Swift 1,3 GLS, 2000.11 - HKK-653
Toyota Corolla 1,4 Terra Hatchback, 2002.12 - IKM-137
Suzuki Swift 1,3 GS, 2005.08 - JUE-507
Opel Astra 1,6 Sedan, 2015.12 - NMG-784
A duplabetűs, főleg Samara-k 1988-tól vannak az emlékképeimben, aztán az E-s, és a J-s rendszámok közül a még ki nem adottak. Az utolsó eresztés, ha nem tévedek az YC-s sorozat volt, 1990 augusztusa előtt, amikor megjelentek az első ABA-... és AAB-... rendszámok, a pesti utakon.
Ha jól emlékszem, VW motoros Trabikat és az akkor hosszú évek óta beharangozott Oltcitokat már csak új rendszámokkal adták ki.
Az biztos, hogy annak idején nagy volt a várakozás, és a remények, hogy az új rendszer regionális lesz... sajnos nem lett az, és ahogy a mostani ütemet nézem (bár az O-t kihagyták a sorból, az N-ek után most P-ket adnak ki), ez a rendszer kb. 2035 előtt biztosan nem fut ki...
A regionális rendszerek is hamar ki tudnak fulladni, ha a változó karakterek túlzottan kötöttek: Németországban, ahol a várost jelölő 1-3 betűvel együtt max 8 karakter lehet a rendszámon (a változó karakterek A-1, A-12, A-123, A-1234, AB-1, AB-12, AB-123 és AB-1234 formátumban), ráadásul jó pár éve a költözéskor mindenki magával viheti a rendszámát, az utóbbi időben akadtak gondok. Ezért 2013 óta újra kiadnak olyan körzeteket jelölő rendszámokat is, amelyek az eredeti, 1952-es felsorolásban szerepeltek ugyan, de időközben a körzetek összevonása miatt megszűntek, vagy átalakultak (pl. a wolfratshauseni körzetet "WOR" több évtizede összevonták a starnbergivel "STA" és a bad tölzivel "TÖL" - most mindkét körzetben, a megfelelő területeken újra kiadják a "WOR" jelölést is.
Még eklatánsabb a változás egyes volt NDK-s közetekben. Merseburg körzetet "MER" és Querfurt körzetet "QFT" először összevonták ("MQ"), majd beolvasztották Saalkreis körzetbe ("SK"). A túl nagy terület hamar kifullasztotta a rendszert, ezért ma a Saalkreis körzetben újból kiadnak "SK", "MER" és "QFT" rendszámokat.
E tekintetben az osztrák, vagy a mostani francia rendszer a jó megoldás, előbbi a karakterek variálhatósága, utóbbi a kisebb közigazgatási egységeken belüli, AB-123-CD karaktersorból kialakuló variációk nagy száma miatt.
Magyarországon igazából elég volna Budapestet, az egyes megyéket és az egyes megyeszékhelyeket megkülönböztetni, nem kellene járási szintig lemenni (mint pl. Németországban). És talán nálunk is elég lenne a szerb, vagy a szlovák rendszer (123-AB), esetleg a horvát rendszer (123-A, 123-AB, 1234-AB) változó karaktereiből adódó variáció.)
Bejegyzés: Kétbetű-négyszám: rendszámok 1958 és 1990 között
EqueS 2017.01.28. 18:05:11
Bejegyzés: Kétbetű-négyszám: rendszámok 1958 és 1990 között
tozsman 2016.11.27. 11:57:44
Bejegyzés: Kétbetű-négyszám: rendszámok 1958 és 1990 között
backshit 2016.02.24. 13:34:34
Bejegyzés: Hogyan építsünk KGST-s gyilkos mímét
totál kár 2015.11.08. 07:38:53
Bejegyzés: Fedél nélkül
János Bereczk 2015.10.20. 13:11:50
Igen, utcaseprő voltam. Akkor ezt fizették jobban /1600Ft-hó/. A szakmában /jármű vill. 900Ft/. Másrészt, valamiből tanulni is kellett, hisz a szakma megkövetelte a hivatásos jogsit!/2050Ft/.
Ekkor került látómezőmbe a W. motor./Ternai/.Az 1964-ben kitalált motorommal próbáltam összevetni, és úgy láttam, valami nem stimmel, a leírtak egyáltalán nem egyeztek a látottakkal.
Surányi 4-5-6-10 hengeres motorról írt cikket, én meg 1 hengerest látok? Az interneten ma is kommentek égtelenkednek arról, hogy hány hengeresnek felel meg az egy tárcsás, hát nem egy bonyolult matek feladat, ha egyhez nem adok semmit, az egy marad, márpedig nekem egy főtengely fordulatra, egy munkaütem jut. Sajnos ezzel a bla-blával mélyen megzavarták azokat akik a hagyományos motorhoz sem igen értettek. Én 'hívő' ember vagyok, csak magamnak hiszek és sajnálom, ha valaki név, elérhetőség nélkül, magába zárkózva ír, mert kizárja a tanulás lehetőségét. Van olyan oldal, ahol a motoromról folyik eszmecsere, de hogy-hogynem én nem tudok hozzászólni, mert azt írja a név nem stimmel, de hogy felhívnának és megbeszélnénk? Nem értem! A legjobb dolog olyan cikkeket olvasni, amiben /még/ működő autógyár ír, vagy nevében ír valaki, műszakilag értelmetlen dolgokat! A legjobb, " a dugattyú egy fordulatra, három ütemet hoz létre"! Milyen igaz ez, de arról rutinosan hallgat, hogy ezt három főtengelyfordulat továbbítja! A kedvenc cikkeim azok ahol a gyártó méltatja termékét, tanult szakemberekkel igazolja igazát, a következő sorokban pedig leírja, azért ad célszerszámokat, hogy hetente, vagy három naponta ki kell kormolni a kazánt! Miért ad a W. motorhoz olajat a gyártó? Picit gondolkozzunk! Az égés, beszorul a sarokba az el nem égett anyag, kell a katalizátor! Hát nem a motorban kell a HŐ? Ott kellene hasznosítani! Tegyünk rá turbót, egyet, kettőt, van még, legyen három! Igen, nő a teljesítmény, nő a fogyasztás, a káros anyag kibocsátás a sebességhatár meg 50km/óra. HOL a határ? A minap 40 °-os égtelen napsütésben kerekeztem a boltba, ketten egy kis fa alatt ácsorogtak, nem volt szívem csak úgy eltekerni mellettük, megjegyeztem:
"Milyen jó, hogy süt a nap, legalább van egy kis árnyék, ahova behúzódhatnak!" Ilyen a motor, sok a felesleges hő, hűtjük és közben fokozzuk a teljesítményét! Gratulálok. Sőt duplájára növeljük a hűtő teljesítményét! /W./ Kérdezem, jó úton járunk? Egyszer megkérdezték a szomszédok, nem fűtünk, hogy nem füstöl a kémény? De fűtönk csak nem füstölünk! A kettő persze kizárja egymást! Azt mondják, a nő amit nem lát az nincs! A katalizátor valami ilyesmi megoldás. Annó, zöld kártyára vittem a TAVRIÁM és annyira jó volt, hogy nem hittek a szemüknek. Kétszer cseréltek kompjútert, semmi. Jött egy VW , beállt, hárman ostromolták a motorteret, amikor hátulról odaszóltam: "nem kellene a szondát a kipufogóba dugni?" /talán a probléma nem mai?/" Jön és kell, az áldásos hibrid, ami a leírások szerint jó is, meg rossz is. Jó mert nem szennyez /annyira/, de milyen motort tegyünk bele? Mátyás király mese jut eszembe: "Hoztam is, nem is". Valójában a megfelelő helyeken, ezek a járművek működnek. A gond csupán az, hogy olyan helyen akarjuk használni ahol nem lehet, hosszú távon. Kísérletezni azonban kell, ez viszi előre a világot, de mintha mindenki ugyanott topogna! Gyakorlat a régi, sajnos az elmélet is. Felvetettem egyszer egy repülő "konstruktörnél", ha ennyire ragaszkodik az elektromos meghajtáshoz, a repülő úgyis felfelé megy, a felső vezeték nem lenne jobb az aksinál? Nem az a baj hogy ez marhaság, hanem az, hogy gondolkodásra kényszerítettem! Talán nem hiszik, de emlékszem a vizi TROLIRA, mint ötletre, de a vízen közlekedő busz találmánya sem régi keletű! Elődjét úgy hívták, hogy FUG./folyami úszó gépkocsi/ Na ha már itt vagyunk, egy zseniális dolog az életből: HARCKOCSI A HÓ FÚVÁSBAN! Ezzel lehet ledöngölni a havat. A fizika csalhatatlanainak ötlete!
Talán most azt feltételezik , elpártoltam a szeretett W.motortól, nem, csak arra szerettem volna felhívni a figyelmet, ne kerüljük ki az aprónak tűnő részleteket, mert nagyot esünk fenékre, vagy pofára, ebben is két lehetőség van /legalább/. ami közös mindegyik fáj!
FÁJ, persze: kaszáltam géppel, mindenkinek szóltam de egy hölgy azt mondta Ő nem fél! Igaza van, de ha a kés elszáll, még két fél lehet. egy száraz kis ág arra repült és eltalálta a fenekét. Panaszkodott, eltalálta a "seggemet"! megkérdeztem fáj? Nagyon! Megpusziljam, az unokám is ezt kéri ha fáj valamije?! Erről megint eszembe jut valami! Strand és víz, a harmadikat az előbb írtam le. Igen, jól sejtik a hidrogén és W.motor? Kár, hogy az előállítás stb. problémás, felhasználási lehetősége gazdaságosan még kérdés!
kihasználtam a lehetőségemet, ha egy picit csapongtam a témák között, de ez is bizonyítja, minden összefügg mindennel! Várom a vitapartnerek népes hadát!
Ugyanaz mint az előző oldal végén, csak most már/ műszerész/
Bejegyzés: A Wankel story (kivágott jelenetek) Akiket eltemetett a múlt