Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Hülyegyereknek lóerő

2008.04.30. 08:00 | ommm | 39 komment

Címkék: lóerő


Ez van. Mert miről álmodik ma minden hülyegyerek? Hogy majd ő hajtja meg az x száz lóerős gépet a Nürburgringen.
Na ja, persze.
Ideje lenne már felébredni, a szupersport kategória manapság nem más, mint marketing a számokkal. Masszív beetetés: a miénk a legjobb, a leggyorsabb, stb, stb.
Csak eközben az elvakult álmodozók elfelejtik, hogy a lóerő és a végsebesség nem minden.
Mert általában nem az egyenesekben dől el egy-egy verseny, hanem a kanyarokban.

A sokak által falra ragasztgatott 997 996 Porsche GT2 jóformán, és a Porshce által bevallottan is, utcai versenyautó. Ezt az EDO Competition versenycég megfejelte még egy szekvenciális váltóval és erőteljes tuninggal.
Így préseltek ki belőle 542-550 lóerőt.
A GT2 alapára 159 100 Euró. Nem tudni, mennyit dob még rá az EDO, de valószínűleg nem aprópénzt.
Ezzel szemben a Caterham CSR260 alapára 32 000 font, és teljesítményben csak a fele a GT2-nek.
És most nézzék meg a videót. A GT2-ben a Nürburgringen felnőtt Sabine Schmidt. Egy német TV műsorban fél autónyival veri meg a CSR-t. Haha, röhögnek fel a kétkedők.
Az értelmesebbje pedig jól látja, hogy ha élesben ment volna a dolog, akkor a Stuttgarti gépnek vajmi kevés esélye lett volna a csontszéria, kéziváltós CSR-rel szemben.
Mert hiába Sabine Schmidt és hiába az űrtechnika, ha nem német a műsor, akkor talán a CSR sofőrje (helyesebben pilótája) sem rontja el látványosan a pálya végi kanyar ívét.



Kapizsgálják? A lényeg, hogy a CSR260 fölött még két modell, a CSR Superlight és az R500 is található.
Miről beszélünk itt? Hétköznapi forgalomban mindekét autó ugyanazt nyújtja: szenvdeést, kínlódást, rázkódást. Ha pedig oda kerülnek, ahová valók? Versenypályára?
Akkor ki a hülye? Aki kidob 160 000 eurót egy über Porschéra, vagy aki 32 000 ezer fontból megoldja? Aki a hájtekre szavaz vagy aki Chapman úr 40 éves filozófiájára? Mennyire aljasan jó érzés lehet egy ilyennel sorra alázni a milliós csodákat és nagyképű tulajdonosaikat egy-egy pályanapon? Én élvezném. És Önök?
A belépő Caterham 12 995 fontba kerül, 110 lóerős és 6,1 alatt tudja a százat.
Ja, mi? Hogy beesik az eső? Kérem, nekem ez az árkülönbözet és az érzés bőven megérne ennyit.
Mert sosem a lóerő számít. Ezt jó lenne megjegyezni.



A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr80443315

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

korlat 2008.04.30. 09:18:14

Igaz, igaz! Egyetértek mindenben. Colin Chapman ráérzett a lényegre. Hogy is van? Az igazi sportautó az, aminek a futóműve kétszer gyorsabb a motorjánál, ugye?

Floyd · http://www.gazmegfek.hu 2008.04.30. 09:19:12

Ott a pont. Nem a lóerő, hanem a súly/lóerő arány számít. Meg a pálya más világ, és ez fogós kérdés, nekem is inkább a Caterham kellene, vagy inkább az r500 :)

csimi 2008.04.30. 09:24:00

Neked lehet nem a lóerő számít, de ha valaki megengedhet magának egy Porchet az nem fog Se7en-t, Atom-ot, CSR-t vagy RS500-at venni mert ő hétköznap öltönyben jár és hülyén néz ki a vizes öltöny egy üzleti megbeszélésen. Én teljesen megértem azokat akik Porche-t vesznek, vagy M3-ast. Aki olyat vesz, az nem versenyző és nem is azért veszik. A Caterham pedig versenyzésre való. Ok, Ok, a GT2 az más mint a 911 S/turbo, vagy az M3. Ezt már inkább sportkocsinak mondják. Ezt nem tudom minek veszik, de a Porchet és társait általában nem pályán használják és szerintem belátható hogy hétköznap mégis kényelmesebb egy ilyen, mint egy valódi sportkocsi. Főleg a porche és a BMW mert ezek arról híresek, hogy városban is használható sportos utcai autók. Én nem vezettem egyiket se, de gondolom (bocs ha tévedek) Te se vezettél még új GT2-est.

apamacko 2008.04.30. 09:41:11

Igen igen csimi igazad van a Yupie ifjuság megveszi a 911/M3-t és (mű)mosolyog! A kevés eszement meg kijár a pályára és boldog.
Mosolyog/Bolgog lehet választani !

ommm barátom erről mi a vélemény ? :-)

totalcar.hu/magazin/hirek/?main:2008.04.29.&351050

feketenap 2008.04.30. 09:42:28

Van benne valami.

ommm 2008.04.30. 10:16:10

csimi:

persze, ez is egy álláspont. de figyelj oda, hogy ebben az esetben a Porsche semmivel sem kényelmeseb, mint a Caterham.
Versenyautó mindkettő, csak az egyik sokkal többe kerül, mint a másik és semmivel sem jobb.
szóval fölösleges pénzkidobás, hiszen aki ért hozzá, az tisztában van azzal is, hogy egyetlen Caterhamet sem szabad alábecsülni, soha, sehol.

a köznapi autózás más tészta, ez tény.

apamacko: zsigerből undorodom a villanyautóktól, de azt hiszem, hogy ez megeszi a Tesla Roadstert reggelire. kemény lesz.

Pal85 2008.04.30. 10:57:43

Üdv. Először is jó a blog, nagyon vártam. (:
Hasonló téma volt a TC-n is, mint azt mindenki tudja. (: Azzal teljesen egyetértettem, de azért ne vegyünk már egy kalap alá egy Gt2-t ezzel az izével. Egyszerűen nagyon más a kettő. És igen elfogult vagyok a stutgarti csodával szemben. A Caterham, a legkisebb is, egy csupasz versenygép, a pályára van kitalálva. Ezt állítja a Porsche a gt2-ről is, de azért el lehet gondolkodni, hogy minek egy versenygépbe légkondi, fedélzeti computer, hifi, elektromos ablak stb. Egy gt2-vel el lehet járni munkába, boltba, ha valakinek kedve van + pénze használhatja minden nap. Egyszerűen nem egy kategória a kettő és így nem szép őket ösze hasonlítani (főleg ilyen elfogultan, tudom felétek minden Porsche szar).
Ettől függetlenül szívesen megnéznék pl. egy TC-által csinált összehasonlítást is. Legalább az akkori Porsche győzelmet nem lehetne elfogultsággal vádolni. (:
Üdv.

ommm 2008.04.30. 11:00:52

Pal85 2008.04.30. 10:57:43

hohó, félre ne érts! ennek a posztnak NEM a Porsche fikázása volt a cél (sőt! állítom, hogy a jelenlegi piacon a Cayman az egyik legélvezetesebb kisautó), hanem a méregdrága technológia vs. alapvető fizika összehasonlítása és talán az olvasó rádöbbentése arra, hogy néha fölösleges nyálat csorgatni valamire, ami jóval kevesebb kreditből is megvalósítható.

tanki567 2008.04.30. 11:05:05

Nem tudom csak nekem hiányzik a kis filmből a nürnburgringi egyenes? Én azt vártam, hogy ott fog majd eldőlni a verseny, a gt2 javára, de szerintem pont az a rész az ami úgy néz ki mintha a két kocsi ugyanúgy érkezne az egyenesbe ahogy az utána jövő kanyarba.

apamacko 2008.04.30. 11:11:21

Pal85 : Igen! Szeretjük a Porsche-t csak nekem hiányzik belőle a ventillátor ! Ha sok pénzem lenne (nagyon sok) akkor is egy utolsó szériás léghűtésest vennék "csúnya" békalámpákkal :-)

Itt a video hozott anyag, megmutatja hogy, nem csak omm fejében mérik össze ezt a két autót. És ebben a megközelítésben igencsak omm-nak adok igazat.
De utcára ok a Porsche nagyon is inkább mint a Seven de nem a GT2 hanem valami olcsóbb 911.
Cayenne pedig SOHA !!

-DR!FT3R- 2008.04.30. 11:17:31

Ommm :

Teljesen igazad van, csak az a helyzet, hogy aki ilyen autóra költ - mert megteheti - az (sajnos) a Porsche-t fogja megvenni presztizsből :S
Egy Caterham-et máshogy nézik az emberek - az egy dolog, hogy mi autóbuzik áldjuk Chapman urat, hogy megalkotta a Caterhem-et - én is azt vallom, hogy egy sportautó városban legyen olyan mintha zsákbavarva ütnének cséphadaróval, de egy öltönyös-aktatáskás ember ezt nem szeretné, mert jó ha van az autóban klíma, nem esik be az eső, így inkább a Porsche-t választja :S
Mi viszont a Caterham-et!

Pal85 2008.04.30. 11:26:01

Omm

Kinek a pap, kinek a papné. (: Nincs baj a véleményeddel (magunk között vagyunk: autóbuzik, őszintén) , csak leírtam az enyémet is. Igaz úgy alkottam véleményt, hogy még egyikben sem ültem soha. Talán egyszer. Amúgy a cayman a szívem csücske. Talán 10-15 év múlva majd megvehetek egy leharcolt példányt, már nagyon várom. (:

Üdv.

ommm 2008.04.30. 11:54:59

értelemszerű.
fő a béke.

Tommi 2008.04.30. 12:24:45

A könnyű autó filozófiáját nem lehet megdönteni...

Nem akarom a vitát újrafelszítani, de szerintem ez így van.

Bár tényleg igaz az, amit Pal85 írt, hogy "kinek a pap, kinek a papné" bár hozzátenném azt is, hogy "kinek a lányuk"... :D

tamaska 2008.04.30. 12:42:48

sőt: kinek a pap, kinek a paplan...

Egyébként jók az írások, de saját blogokat nem elhanyagolni ám, urak!

:) 2008.04.30. 13:19:59

hi porsevédők!

aki olyan majom h porsét vesz a mindenapokra az ...
ha olyan igensok pízed van akkor ne porséba üjjé öltönyösen hanem bentlibe
a porse csapatni való nem munkába teszkóba járni...
úgyh a porse egy valag szar a katerhemhez képest mert egyik sem a közútra való és a katerhem szarrá alázza a szaros porsét amiből különben is a kajmánt kéne tuningolni mert az középmotoros és nem az a szar farnehéz karrérát ami télleg csak a sznob újgazdag juppiknak való de öszességében szarra sem jó mert egy katerhem simán bárhol körbeautózza...

ja mégegy

nem rosz a katerhem végül is a porse is egy autó a csóróbb sznoboknak
de akinek van píze télleg nemcsak szaros porséra AZ VEGYEN KOENIGSEGG CCRX -et mert az autó és nem egy lassú gyengusz szar mint a porsék...
jakérem ahhoz kell legalább egy milla ájró...
hát igen ez magyarország németbeee minden nyugdíjas porséval járhatna ha akarna itt meg az a menő akinek van.. szép kis ország...

benkoo 2008.04.30. 13:24:42

igen jó példa erre az a sok kis hülye aki a kanyarokban meghal.
egyenesben könnyű nyomni:D kanyraban a művészet! nekem hidrós citroenem van és hát kanyarban lehet vele meglepni:D
nem egy kocsi repült már el elöllem:D

68nyara 2008.04.30. 13:30:41

Már bocs. Többször visszanéztem a videot, de az egész nem stimmel. Mintha az egész egy megrendezett dolog lenne. (Nem a Porsche védelmében, és a Caterhem ellen). Ha figyelmesen nézitek az előzéseket, az íveket akkor az egész bűzlik.

snblnd 2008.04.30. 13:35:35

óóó, micsoda kedvemrevaló poszt ... radical & atom forever!! melóba járni meg egy ctr. oszt cső.
youtube.com/watch?v=5CsTOJwfzG0

Flat-6 2008.04.30. 13:37:33

"a porse csapatni való nem munkába teszkóba járni...
úgyh a porse egy valag szar a katerhemhez képest mert egyik sem a közútra való"

Tévedsz. A GT3 / GT2-t kivéve mindegyik jelenleg is gyártott Porsche tökéletesen alkalmas mindennapi használatra. Pont ebben jók nagyon, mert amellett hogy használható autók, még sportkocsinak is igencsak jók. Persze pályán biztos élvezetesebb egy Caterham, de mivel finoman szólva sem egy kategória a kettő, így nincs is nagyon értelme összehasonlítgatni őket. Saját műfaján belül a 911 is a legjobbak közé tartozik. Nekem amúgy a GT2 és a CSR is jöhetne...

Egyébként a videóban nem 997 GT2 van, hanem egy 996 GT2.

68nyara 2008.04.30. 13:43:45

De miért nem egy rs spidert engedtek össze a caterhammel?

ommm 2008.04.30. 13:46:34

Flat-6

igaz, igaz, elnéztem rendesen. persze, javítva. kösz

balazst 2008.04.30. 13:50:41

Na nehogy hanyatt essünk a Caterhamtól, csak játék az egész, az ide-oda előzgetéseken látszik.

woodenpuma 2008.04.30. 13:56:03

kövezzenek meg, de ha versenyszféra farkastörvényein edződött, győzelemorientált öltönyösként 150k ajróért egy guruló kád hátulját kéne néznem a rajt után sokáig, otthagynám a porkét az árokszélén a lomisoknak.

OldFox 2008.04.30. 13:59:28

Ja, és még valami: a Cat. CSR 32000 fontja eléggé túlzó ahhoz képest, hogy mennyi autót kapsz mennyi pénzért. Van egy csomó kisvállalkozás, amely Se7en szerű autókat gyárt, fele vagy kevesebb ennyi pénzért, amelyek teljesítménye nem marad el a CSR-től. 8-10-12 ezef fontból simán elérhető a 4-500 LE/tonna arány. Néhány példa:
www.mnrltd.co.uk/
www.mksportscars.co.uk/index1.htm
www.tigerracing.co.uk/

ommm 2008.04.30. 14:11:57

OldFox: igen. a kit-car-ok.

De mivel az eredetiségen a hangsúly, és a Seven gyártási jogaival a Caterham rendelkezik, így ők mondhatók eredeti, márkagyártónak.

ezt mindenkinek ajánlom. www.kitcarlinks.com/euromakers.htm

főleg a hollandokat és az Irmschert. szépeket építenek ők is.

redriot77 2008.04.30. 14:46:26

Radical SR8, Nordschleiffe, 6:55:

www.youtube.com/watch?v=iwtyZosuPNE

Ez már inkább versenyautó mint sportkocsi, de ha jól tudom Angliában levizsgáztatható, forgalomba helyezhető.

Egy másik Radical videó, Cadwell Park:

www.youtube.com/watch?v=OHZWbX8U7Ys

Egyébként szerintem felesleges vitatkozni, hogy melyik a jobb, nem mindenkinél az a legfontosabb kritérium, hogy mindenkit mindenhol le tudjon nyomni. Ha viszont megnyerném a lottó ötöst, és szabadon választott járművel mehetnék a 'ringre, akkor valami lightweight gépre voksolnék.

aTony 2008.04.30. 14:47:21

Nagyon ligth versio-n.

1. A kanyarban jelentős sebbeség különbség látszik (Chaterman rulez).
2. Az egyenesekben a sebbeség különbség nem annyira látványos, de látszik (Porsche rulez).

Szerintem az egyenes szakaszon a P elhúzott, a kanyarokban meg elvesztette az előnyét.

Sam. Joe · http://www.matcboxmemories.hu 2008.04.30. 15:17:20

ommm:
Sabine-val a Top Gear-es, dízel Ford Transit-os anyagot gondolom ismered... ;-)

OldFox 2008.04.30. 15:46:29

ommm:
Ez mind igaz, de a caterham is kitcar. És szerintem rég nem érvényes az a fogalom a Se7en-szerű autók esetében, hogy kié az eredeti. Nagyon sok ilyen cég van, és egyik ebben jó, másik abban, és van a sokból egy pár, akik eléggé az élvonalban vannak. A Caterham egyedül a jelvény miatt kérhet el annyit a kocsijaiért, pedig teljesítményben nem tud annyival többet, mint az ára. Szeritnem az a post erről szól: nem a márkáért kell sok pénzt adni, hanem a teljesítményért egy ésszerű összeget.

m 2008.04.30. 16:13:20

baromság az egész összehasonlítás. alma meg körte. mi értelme összehasonlítani őket? azért a porsche-nak nem csak az a szerepe h milyen köröket fut, hanem h legyen kényelmes, legyen benne klíma, legyen szép, legyen alkalmas úgy általában a hétköznapi közlekedésre az év minden napján, és lehetőleg ne haljon meg benne az ember ha ütközik valamivel. a caterham nem ilyen. ha ilyennek kéne lennie akkor az is jóval többe kerülne, mert ezek a plusz-elvárások mind sok extrasúlyt, ezáltal extra lóerőt igényelnek.

sokkal több értelme lenne a porsche-t összehasonlítani mondjuk egy opel speedster-rel!

OldFox 2008.04.30. 16:48:15

m:
1: akkor ne versenypályán hsonlítsuk őket, mert a versenypályán a légkondi meg a szépség nem számít, csak a köridő
2: az Opel Speedstert én inkább a Caterham-hez és társaihoz hasonlítanám a nulla légzsákjával, tekerős ablakemelőjével, meg a hétköznapi közlekedésre való alkalmatlanságával. A Porsche-t meg azokkal, amik ugyanannyiba kerülnek: Aston Martin, Jaguar, BMW M, Mercedes AMG, stb.

M 2008.04.30. 17:25:51

OldFox
1, ezt mondom. egy - szinte csak - pályagépet egy "hétköznapi" sportautóval értelmetlen összevetni.
2, valóban, de a speedster mégis jóval közelebb áll az átlagautóhoz mint egy caterham. de nézhetjük úgy is, h miközben itt ez a méregdrága GT2, páréves boxster-ből vagy erősebb z4-ből is milyen fasza elményautókhoz juthatunk 6-7 misiért. és több lőerő ide vagy oda, egy szint felett már szinte tökmindegy.
2a, de ha már caterham akkor jöjjön az atom is, mi meg dőljünk hátra és élvezzük a showt :)

M 2008.04.30. 17:29:48

hetene egy ilyen poszt:
legjobb sport-élményautó 1, 2, 5, és 10 millióig :) csak hátsó vagy összkerekesek indulhatnak :)

jacks_colon (törölt) 2008.04.30. 18:31:34

"sokkal több értelme lenne a porsche-t összehasonlítani mondjuk egy opel speedster-rel!"

Pontosan ugyanennyi értelme van összehasonlítani a Caterham-mel, mint az Opel Speedsterrel. Ugyanis Opel Speedster = Vauxhall VX220, amit a Lotus tervezett az opel felkérésére, merev alumínium alvázzal és fiberglass karosszériával. Szóval pont olyan közel áll Colin Chapman-hez, mint a Caterham. :)

Mellékes, de érdekes: Miután elkészültek a VX220 tervei, a Lotus ezen tervek alapján készítette el az Elise S2 modellszériát. Szóval a VX220 az új Elise elődje/testvére. Ha nyílt napra mégy Hethel-be, a Lotus gyárba, akkor használhatod csak a cég belső VIP parkolóját, ha valamilyen Lotus-szal érkezel. És ha Opel Speedsterrel.

jacks_colon (törölt) 2008.04.30. 20:10:37

Jó, közben leesett miről beszélsz. Igen, végülis több értelme lenne az összehasonlításnak egy VX220 esetében, bár szerintem azt a porsche szarrá alázná. Mondjuk egy Exige-el vagy Elise SC-vel való összehasonlításban már érdekes eredmények jönnének ki. És mindkettőt megkapod 40k GBP alatt (újonnan), használtan meg kapsz Exige-et 25k-ért. Szóval nem 100k GBP mint a porsche, és kényelmes is.

:) 2008.05.01. 10:37:04

hi!

a speedsterben van egy légzsák a kormányban!

gaben 2008.05.03. 10:56:32

Mifelénk is lehetne-lehetett volna ilyesmi tesztműsor. Csak a Winkleréket nem sűrün láthattuk a Hungaroringen. Palikot meddig szponzorálják még? Egy majomkirály egyébként.

gaben 2008.05.03. 10:58:27

Félelmetesek voltak a B gépek basszus...
süti beállítások módosítása