Ugye mindenki átérzi, hogy nyugdíjas autóversenyzőnek lenni nem könnyű feladat. Ha az ember nagy csapatnál versenyzett, akkor rendre előkerülnek fiatalemberek, és invitálják a békebeli versenyzőt autóvezetésre, főleg a régi versenyautójában. Így tett a Mercedes csapat is, 1962-ben, a német Hermann Langgal. Hermann (olyan Pozsgaysan) autóversenyző volt, 1937-ben a legerősebb GP kocsival versenyzett, pont olyannal, amilyennel a csapattárs Rudolf Caracciola végigverte fél egész Európát. Azért írom le mindezt, mert előkerült egy remek videó. Ilyennel nem sok gyártó büszkélkedhet. Fogták Herr Langot, és beleültették a saját Mercedes-Benz W125-ös versenyautójába, majd kivitték a Nürburgringre, és filmezték. Színesben. És, hogy ez mitől olyan nagy szám? Már attól is, hogy 25 év után tudott vezetni egy ilyen zabolátlan versenyautót. Meg az autó is, ugye.
A legfontosabbak a versenyautóról, különösen megszállottaknak:
-5577 ccm, -Sor 8-as motor. -595 lóerő -857 Nm nyomaték -4 sebességes váltó - 300 km/h feletti végsebesség.
Mindez 1937-ben. Hetvenegy éve. Nálunk akkor azon ment a verseny, hogy ki tud több pénzt elkártyázni, vagy szebb lóra feltenni, kicsit odébb meg ilyet építettek.
Ja és koktéllal ment, aminek a receptjét leírom, de ezres Suzukiba nem ajánlott: -40% metilalkohol -32% benzol -24% etilalkohol -4% benzin
ezt a koktélt én minden autóba ajánlom. már ha van elég kompresszió, mert ez aztán faszául bírja a sűrítést. a metanolt kommersz gépekbe is lehet önteni adaléknak, az etanolról nem kell beszélnem, a benzol meg (mint minden aromás szénhidrogén) alap oktánszám javító adalék. kár, hogy gennyes rákkeltő. hogy a benzin mire van, azt nem tudom.
Az operatőri munka sem piskóta.
Van több rögzített kameraállás, de kétszer árnyékot vet a sofőr fejére a kameramann, aki valószínűleg a kocsi púpján lovagol.
Beszóltak