Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Na már megint...

2008.07.01. 08:00 | prokee | 65 komment

Címkék: bmw autó baleset baromállat

Jó, jó, tudom, nem minden BMW-s hülye - de mindenesetre elég dominánsnak tűnik a halmazban az idióta ön-és közveszélyesek aránya.

Képzeljétek el a következő történetet:

BMW-s halad az autópályán. Gyorsan, mondjuk a megengedett 130-cal. Hirtelen defektet kap. Lehet akár defekttűrő abroncsa is, 130-nál azért az sem marad stabil. Félrehúzza a kormányt, hogy lehajtson a pályáról, hiszen épp ott egy kihajtó.

A manőver nem sikerül túl fényesen, eltalál egy oszlopot. Nyilván fékezett is közben, de a sebesség még elég nagy ahhoz, hogy a légzsák eldurranjon.

Ettől emberünk egyrészt megijed, másrészt nem lát semmit. Viszont megállni még nem sikerült, így a lehajtón berongyol a benzinkútra, és (mivel tájékozódásra képtelen,) belerongyol egy, a tankolást éppen befejező autóba. Annak gazdáját az előrevágódó autó elüti, majd nekimegy egy valamivel előrébb álló harmadik autóba.

Namost...

- A történetet nem én találtam ki, megesett. Nem meglepő, hogy Magyarországon, nevezetesen az M7 velencei pihenőjénél.

(Bővebben a Lánglovagoknál)

- Igen kíváncsi lennék a baleseti bejelentőre, ennél egyszerűbb helyzeteket is macerás azon feltüntetni.

- Vajon tényleg elegendő a 130-as tempó ahhoz,hogy valaki a lehajtón keresztül berongyoljon, karcoljon egy oszlopot, majd a benzinkúton nagy lendülettel összetoljon két autót ?

- Ha mégis maximum 130 km/h sebességgel érkezett, vajon az ezredmásodpercek alatt felfújódó légzsák milyen lassan ereszthetett le, hogy emberünk még a kúton sem látott tőle egy grammot sem ?

Természetesen tisztában vagyok vele, hogy a baleset nem az autó, hanem az idióta sofőrje miatt következett be. Előfordulhatott volna ugyanez Mercedessel, Audival, Suzukival, Ladával is. Aixammal csak azért nem, mert az kicsivel kevésbé lendületesen közlekedik, és az össztömege nem elég egy Ford Focus hátsó lökhárítójának komolyabb megrongálásához. No meg relatíve ritkán fordul elő autópályán.

Azt az egyet nem értem, hogy ha kiderül, hogy egyértelműen a BMW sofőrje a hibás, és akár tudatos szabályszegés, akár a vezetésre való pszichológiai vagy fizikai alkalmatlanság a kiváltó ok, akkor vajon miért nem fogják egy életre elvenni a jogosítványát ?

 

Mert nem fogják, ezt borítékolom...




Szerintünk : : (3/5)
Szerintetek : (3,8/5)

A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr70546479

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mercurius 2008.07.01. 10:24:48

kúl

van hasonló

Kaposvár, 2004 április vége. Tescos nagybevásárlás után család csordogál hazafelé, egy 4sávos úton 50 körüli tempóval KIA Rio kombival. Éppen a KIA mrkakereskedés előtt haladnak el, a RENDŐRSÉG épülete előtt, amikor egy reccsenés kíséretében erős lökés éri a kocsit, mire az lefullad, és és 1-2-t döccenve erős fékezés közben megáll...

Család nem érti, kiszállnak, és NINI

A Rio vonóhorogja kifogott 1 bordó S8-as Audit. azt a szögletes fajtát. Szépen beakasztott neki a lökösön keresztül ahűtőbe.

Nagy értetlenkedés, hogy ez meg hogyan, hogyhogy nem tudta kikerülni őket, hiszen tkp rajtuk kívül senki sem volt a helyszínen.

Mivel a zódiban ücsörgő 4 db erősen kreol hazai svéd kisebbségi egyre erőteljesebben követeltek pénzt meg papírokat, rendőrségnek is ment egy telefon. kb 10 perc múlva meg is jelentek. Addigra az Audi kivérzett, és a 4 utasból 2 eltávozott, mert egyik rosszul volt, és a másik elvezette.

Szó szót követett, mire az egyik rendőrbá bekussoltatott mindenkit, és kihívta a HELYSZINELŐKET.

Akik kimérték, hogy az ódi 51 méteres fékút után akadt fel a KIÁ-ra. Amibő, és a sérülésből arra következtettek, hogy az S8-as a fékezés megkezdését megelőzően 140-150km/h-val közlekedett lakterületen.

mázli, hogy ezt a sebességet azért a fékjei leépítették, és a KIÁnak csak a vonóhorgát, meg az elektromos csatlakozó dobozát kellett cserélni.

Sajnos, azt sem a biztosító, sem a rendőrbácsi nem mondta meg, hogy mennyire büntették a svédeket.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.07.01. 11:04:23

hogy az S8asban van ABS az tuti... honnan a féknyom? :D

Rocko- 2008.07.01. 11:05:45

igen, én is frucsállottam a szitut, bár az egyik képen látszik a sofôrje is. idôsebb ember. bár a korral nem jár bölcsesség, nem hiszem, h vadállatkodott. csak szimplán balfasz volt. :D nekem ez a tippem.

Tarajos Goethe 2008.07.01. 11:09:04

ABS-es fékezésnél is van féknyom.
Csak nem olyan szép.

KaPé 2008.07.01. 11:12:58

Az ABS is hagy féknyomot.

the as · http://thelongestlistofthelongeststuffatthelongestdomainnameatlonglast.com/ 2008.07.01. 11:13:58

szerintem ez egyszeruen szerencsetlen baleset, bena volt a sofor, barkivel elofordulhat, ha elso defektet kap 130-cal. (vayg tobbel...) nyilvan nem szandekosan tekezett a kutnal.
mondjuk nem ertem, hogy miert probalt kanyarodni ahelyett, hogy a leallosavban lassitott volna, meg azt sem, hogy a legzsak miatt hogy nem lathatott, ami egybol leereszt. mondjuk a kezet leloki a kormanyrol, amikor kipukkad, arra emlekszem :)

zsoci 2008.07.01. 11:17:16

nem mined légzsák enged le. Az amerikai típusuak felfújva maradnak.

üdv Zsoci

gondolatbetyar 2008.07.01. 11:29:02

azért megnézném, hogy a posztíró hogyan fékez 130-ról, lyukas kormányzott kerékkel, felfújt lufival, úgy hogy még kormányozni sem tud, mert ugye a lufi nagy, nem véletlenül, és a lufi nem enged le olyan gyorsan

Derekas 2008.07.01. 11:32:05

Amerikában az autópályán bizonyos szakaszonként ismétlődve vannak vészlehajtó sávok, melyek murvával terítettek, így a bármilyen sebességgel érkező autót vagy kamiont le tudják fékezni, megállítják. Csak persze baj esetén rá kell hajtani. Tehát ott ilyen biztos hogy megtörténne, csak van már rá ellenszer. Mi még csak most örülünk az autópályáknak, a hülyeségek, amik ezzel járnak még újdonságszámba mennek. Aztán amikor majd kellő számú magyar veszti életét vagy szenved már jelentős anyagi kárt az utakon, akkor kezdenek csak elgondolkodni a szakemberek a megoldásokon.

ekkerjoz 2008.07.01. 11:43:06

Gondolatbetyár, azért nem árt észben tartani a sorrendet:
-defektet kap
-lehúzódik
-elüt egy oszlopot, kinyílik a légzsák
Magyarul, nem kinyílt légzsákkal kapott defektet, miért nem állt meg, van leállósáv...

Handras · http://www.handras.hu 2008.07.01. 11:44:03

Hat ezt nem is ertem. Ezen a bimmeren defekt turo gumiknak kellett lenniuk. Volt mar nekem is defektem a bomossel, amibol annyit vettem eszre, hogy a komputer kozolte velem a defekt tenyet, meg azt, hogy legyek szives 60 km/en belul elfaradni egy szervizbe.

Ergo a csavo vagy beparazott a defekttol, vagy nem a kocsira valo gumik voltak a kerekeken.

Káposztakukac 2008.07.01. 11:47:42

azért megnézném azt, aki még józanul képs ragálni miután arcába robbant egy légzsák. nem túl kellemes érzés, kb. olyan, mintha egy kalasnyikovból lőttel volna egy sorozatot ki 15 centire az arcodtól.

rognork 2008.07.01. 11:53:50

kalasnyikovból sorozatot lőni űberfasza érzés. akkor a légzsák is az?

Fatero 2008.07.01. 12:03:59

Már megint lehet fikázni,hogy azért nem veszik el a jogsiját tán mert BMW-je van. Nem azért,mert nem ivott,csak szimplán okozott egy balesetet,amit azért megelőzött egy durrdefekt autópálya tempónál. A kocsin lévő gumi nem defekttűrő.
Azt nem értem,miért nem érti meg már mindenki,hogy csak a hülyék vesznek Mercedest,BMW-t,Audit, a leghülyébbek meg Jaguárt,Bentlit,Porshét stb... az igazi okosok Daewoo Nubirát,Kalost,Suzukit,a legokosabbja pedig Dachiát ! Így hát le is van rendezve a világ és lőn nyugalom. Mindenki tartozik,ahova tartozik,hiszen az autója úgyis elárulja ! Vagy mégsem ???

kilincs 2008.07.01. 12:04:21

Azert nem all meg a leallon mert a KRESZ nem ezt irja elo neki!!

"(4) Autópálya és autóút úttestjén - a forgalmi okból szükséges megállást kivéve - megállni tilos. Műszaki okból megállni csak a leállósávon, illetőleg az útpadkán szabad, a járművet azonban onnan is mielőbb el kell távolítani. Egyéb okból megállni a leállósávban és az útpadkán is - kivéve a forgalomellenőrzés céljából történő megállást - tilos."

Tehat teljesen esszeruen es eloirasszeruen megprobalta mielobb ELHAGYNI az autopalyat...

Mas kerdes, hogy a vezetoi kepessegei ezt nem tettek lehetove szamara...ezert aztan elutotte az oszlopot.

Innen mar Murphy a tettes, szerencsetlen esemenyek sorozata kovetkezett...

Tanulsag nem artana neha MINDNEKINE egy kis
gyakorlas egy nagy ures parkoloban auto kezelesbol...
...huzosabb helyzetekben, hogy ne csak ledermedve benazzon ijedteben, ha eppen ugy adodik...

Devil Inside 2008.07.01. 12:22:53

Káposztakukac:
Sajnos a leírásból nem derül ki, hogy az elütött tábla és az ütközés között mekkora távolság volt, azt sem tudom megbecsülni, mekkora sebességgel csattant a jóember, de mondjuk egy lehajtó elég hosszú szokott lenni, hogy le lehessen lassítani a kútig és a fék kezeléséhez sem lenne szükség józan gondolkozásra, szerintem váratlan és rémisztő helyzetekben többeknek sikerülne reflex-szerűen is beletaposni...

M 2008.07.01. 12:38:36

annyira kevés az infó h ebből lehetetlen megállapítani h mi történt. könnyen lehet h be akart gurulni a kútra, csak nem sikerült neki. vagy csak túl közel volt már a lehajtó, ő meg elszámolta magát. a légzsáktól meg valószínű bepánikolt. mindenesetre szerencsére nem mindennapi eset.

szintén a lánglovagokon van egy hir miszerint stopptáblánál meg nem állás miatt 2 suzuki összement, 1 ember meghalt. senkit nem érdekel. ha bármelyik autó BMW lett volna, már menne a fröcsögés egy csomó hasonló blogban. jó lenne ha le bírnának már akadni az emberek a persztizsautókról. kicsit úgy érzem h ez a post is részben hasonló okból született :(

prokee · http://www.prokee.hu 2008.07.01. 12:40:54

M:
Ráhibáztál, a két Swiftes lett volna a következő post, de asszem most már nem írom meg...

groovejet 2008.07.01. 12:42:26

a légzsák egy pillanat töredéke alatt felfújódik, és kevesebb, mint egy másodpercig van felfújva, aztán elernyed. nagyon sántít nekem ez a sztori.

68nyara 2008.07.01. 12:50:26

Valamit nem értek, ok, nem látott, kezét lelökte a kormányról a légzsák, eddig rendben, de a fékpedál? Az is beszorult? Ez lehajtóstól, benzinkút hosszával együtt olyan 500 m. Na ne már. Az ütközés ereje sem lehetett kicsi, az okozott kárból, elmozdulásokból ítélve. Nem 230, volt az a 130? De ez még úgy is necces.

68nyara 2008.07.01. 12:52:48

Ja és sehol a féknyom....(tudom ABS, de akkor is...)

M 2008.07.01. 12:57:07

oké, akkor megyek is veszek egy lottót :)
sajnos most nézem h nem is egy hanem két ember maradt ott :( plussz egy súlyos sérült. nekem úgy tűnik h az egyik autóban (természetesen ahol mindkét ember meghalt) nem volt az öv becsatolva.

egyébként nagyon tanulságos lenne ha a lánglovagokon meg lehetne tudni a baleseti leírásokból, h be volt-e kapcsolva az öv vagy nem.

Hózentróger 2008.07.01. 12:57:54

Szerintem a légzsák nyilásával egyidőben a benzinellátás is megszűnik, biztonsági okokból. Leáll a motor, komoly kis fékhatás érhető el fékrásegitő nélkül. Pl. semmi, mert pillanatok alatt felkeményedik a pedál.

A légzsák meg a másodperc törtrésze alatt ott hever az öledben leeresztve, úgy egyébként. De előtte jól pofánvágott, de annyira ám, hogy azt se tudod, hol a brében vagy. Természetesen a kezedet is lelöki a kormányról.

Ezeket az infókat összeadva azt gondolom, efogadható az eredmény. Sajnálom a BMW-st, nem feltétlen hibázott nagyobbat annál, amennyit bármelyikünk is hibázhat.

prokee · http://www.prokee.hu 2008.07.01. 13:02:40

Mark Levinson:

Az üzemanyagellátás nem kapcsol le automatice a légzsákkal, bár sok autóban van (független) rendszer, ami ezt megteszi.A szervóhatás pedig nem tűnik el azonnal, ráadásul anélkül is lehet akár blokkolóra is fékezni, bár jóval keményebben kell taposni.
A légzsák pedig csak akkor vág pofán igazán erősen, ha nincs bekötve az öv... (Ha SRS, tehát európai a légzsák)

Pók · http://poooOOoook.blog.hu 2008.07.01. 13:02:49

Érdekes az írás. Az alábbi részleteket kellene csak kihagyni belőle:

"Jó, jó, tudom, nem minden BMW-s hülye - de mindenesetre elég dominánsnak tűnik a halmazban az idióta ön-és közveszélyesek aránya."

"Természetesen tisztában vagyok vele, hogy a baleset nem az autó, hanem az idióta sofőrje miatt következett be. Előfordulhatott volna ugyanez Mercedessel, Audival, Suzukival, Ladával is. Aixammal csak azért nem, mert az kicsivel kevésbé lendületesen közlekedik, és az össztömege nem elég egy Ford Focus hátsó lökhárítójának komolyabb megrongálásához. No meg relatíve ritkán fordul elő autópályán."

Most komolyan: nincs pénzed BMW-re, és most savanyú a szőlő? Kezeltesd magad BMW-fóbiával!

Aztán:

"Azt az egyet nem értem, hogy ha kiderül, hogy egyértelműen a BMW sofőrje a hibás, és akár tudatos szabályszegés, akár a vezetésre való pszichológiai vagy fizikai alkalmatlanság a kiváltó ok, akkor vajon miért nem fogják egy életre elvenni a jogosítványát ? Mert nem fogják, ezt borítékolom..."

Na ez a csúcs. "Ha A igaz, és ennek ellenére B nem lesz igaz, akkor... a KÚÚÚRVA ANNNNYÁT! Megjegyzem, sem A, sem B nem biztos, hogy igaz, valójában fingom nincs róla."

Tanácsom: higgadj le egy kicsit.

68nyara 2008.07.01. 13:04:18

Levinson: tehát biztonsági okokból megszúnik a fék?

akira2 2008.07.01. 13:04:39

Honnan tudjuk, hogy valóban defektes volt az autó és ezért vált irányíthatatlanná?

És azt honnan tudjuk, hogy kinyílt légzsákkal hajtott be a kúthoz?

Az nem lehet, hogy ezt az egészet csak a sofőr találta ki ahelyett, hogy bevallotta volna, hogy nem 60-nal, hanem 160-nal akart lemenni a pályáról tankolni?

A 7-es BMW-ben amúgy is csak 60-nak érződik a 160....

M 2008.07.01. 13:06:23

68nyara:
nem lehet h egyszerűen besokkolt a kinyíló légzsáktól? a gép előtt ülve utólag nagyon könnyű okosnak lenni, de amíg nem kerülünk hasonló helyzetbe, nem tudjuk h mi lenne a reakció.

épp a totálkáron volt egy cikk h sok ember megijed vészfékezéskor az ABS-től és egyszerűen lelép a fékről. érdekes, nem?

azt sem tudjuk ugye h a benzinkúttól milyen messze kezdte meg a kisorolást. egy közlekedési táblát talált el, az meg bárhol lehetett.

68nyara 2008.07.01. 13:07:20

Levinson: Na csak azért kérdezem, mert nekem vágódott már arcomba légzsák kivilágítatlan romániai útfelbontáson áthajtva, de egészen jól megálltam utána. Vagy ez csak BMW specifikus? Audinál nem játszik? Akkor ok, bocs.

Hózentróger 2008.07.01. 13:07:33

prokee:

nekem azért szép Oakey-szemüveget csinált a sima szemcsimből a légzsák. Vérzett a szám, mert elharaptam a nyelvem, plusz két napig csengett a fülem, akkorát kaptam. Be voltam kötve. Azóta áldom az új Swift törését, engem meggyőzött, még a szélvédő sem repedt be, pedig 55-tel vertem oldalba egy kistehert.

Nem tudom, hogy van pontosan ez a benzinellátás, mert haverom 206-osa letiltotta egy kisebb balesetnél, úgy kellett visszakapcsolni a motortérben.

68nyara 2008.07.01. 13:08:42

M: ez minimum 500 méter lehajtóval és benzinkúttal együtt, ha besokkolt és 500 m keresztül nem lépett a fékre, akkor azért kell elvenni a jogsit tőle.

Hózentróger 2008.07.01. 13:10:37

68nyara: tetszik az arrogáns dumád. csak kicsit demagóg.

Igen az Audi más. Abban nem ilyen. Te kis LOL...

68nyara 2008.07.01. 13:10:50

Levinson: nekem is dőlt a számból a vér, és a szemüveg beépült az arcomba, nem mondom, hogy kellemes bekapni egy ilyet. Pedig be voltam kötve.

Hózentróger 2008.07.01. 13:12:28

68nyara:

látod, megy ez szépen is. Engem sokkolt a légzsák, lehet, hogy emberünket is.

68nyara 2008.07.01. 13:13:22

Levinson: nem arrogáns, csak hülyeségeket beszélsz, a fék még rásegítő nélkül is működik, ok kicsit erősebben kell nyomni, rendben, de a benzin leállás után (vagy motor leállásnál ) elég érdekes lenne ha nem lehetne fékezni. Isten mentsen egy lefulladó, vagy ne adj isten benzin hiány okán leálló motorú BMW-től. Gondolj bele, micsoda ámokfutások lennének belőle.

Petya 2008.07.01. 13:14:53

Velem esett meg hasonló helyzet, kis különbségekkel.
Nem BMW-vel, nem autópályán és hála istennek nem állt senki a kútnál.
Én egy jól sikerült ütközés után rongyoltam be egy benzinkútra. A kinyílt légzsáktól valóban nem lehet látni semmit, legalábbis ez első néhány másodpercben.
Nem tudom lett-e volna lélekjelenlétem korrigálni, de a lufi mindent eltakar, semmi esélyed ilyenkor bármit is csinálni.

68nyara 2008.07.01. 13:15:01

Levinson, rossz embert próbálsz meg oktatni, a BMW-s nagyot hibázott, kib...tul nagyot, egy ember kórházban, innetől ne akarjuk kimosni. Nem a BMW miatt, lehetett volna kispolák is, én aztán nem szólhatok egy szót sem a nagy autósokra, de itt nem is erről volt szó.

ross 2008.07.01. 13:23:03

akira2 és a többiek:
1. Az abroncsból tökéletesen megállapítható, hogy defektes volt e.
2. Eltalált egy oszlopot (ennek nyilván nyoma van) márpedig akkor kinyílik a légzsák. Főleg egy viszonylag új BMW-ben. A légzsák nem ereszti el a levegőt azonnal, egy kis logikai érzékkel végiggondolható, hogy ez a teljes eseménysor valószínűleg nem tartott még 10 másodpercig sem.
3. 130-nál is 100m körül van a fékút, szóval ehhez nem kellett 160-al menni.

Szerintem ez egyszerűen egy szerencsétlen baleset, feleselges ebbe is belemagyarázni, hogy "na a köcsög BMW-s", bár ha valaki ettől érzi jól magát, hát...

Nagyon könnyű a monitor mögül okoskodani, hogy ki az idióta, csakhogy a post írója szerintem nem ült ott a kérdéses autóban a kérdéses helyzetben, így elég vicces ha evidenciának gondolja, hogy ő aztán megoldotta volna ezt minden baleset nélkül és egyértelműen a sofőr volt az idióta meg a pszcihikailag alkalmatlan. Azért megnézném, hogy mondjuk nagysebességnél durrdefektet kapó autót hányan vezettek már itt, hogy ennyire mindenki tudja milyen az. Félinformációk alapján okoskodni a hülyék kiváltsága.

M 2008.07.01. 13:24:05

68nyara:
azt mondom h nem lehet tudni h mikor kezdte meg a kisorolást. lehet h 500 méterrel a kút előtt de az is lehet h csak 50 méterrel. egyikünk sem tudja az igazságot és éppen ezért rosszindulatnak érzem feltételezni a legvadabb esetet. bármennyire sajnálatos, de egy BMW-st is megillet az ártatlanság vélelme.

fékszervó: ha elmegy, egyet általában meg lehet vele fékezni mielőtt felkeményedik. otthon mindenki kipróbálhatja.

Deneware 2008.07.01. 13:32:36

Ez a sztori elég vadregényes... És ha csak arról volt szó hogy egy rutintalan vezető végigtolta a pályán kiló hatvannal a verdát, meglátott egy benzinkutat az utolsó pillanatban, de ahhoz már nem volt elég kreatív hogy kellően lelassítva be is vegye a kanyart... És a defekt+légzsák+2 autó megcsukása már egyenesági következménye volt az ideális ív elhagyásának...

Acidjazz 2008.07.01. 13:35:25

Elsőkörben nekem is a balfaszság jutott eszembe.
Ahhoz hogy nekiütközzön egy oszlopnak erősen rángatnia kellett a kormányt. Na most az első lecke amit vezetésnél tanítanak, hogy nem rángatunk... autópályán 130-al meg mégúgyse... A mostani gumiknál meg a defektet úgy érzékeled, hogy elkezd húzni az autó a leeresztőfélben lévő kerék irányába, ebből azért ki lehet jönni kevés parával is.

akira2 2008.07.01. 13:35:46

ross,

"Szerintem ez egyszerűen egy szerencsétlen baleset, feleselges ebbe is belemagyarázni, hogy "na a köcsög BMW-s", bár ha valaki ettől érzi jól magát, hát..."

Szerintem pedig tévúton jársz!

1. Nem mondtam, hogy köcsög BMW-s, márcsak azért sem, mert nekem is az van, kettő is.

2. Nem is lényeges, hogy 160, vagy 130, a lényeg, hogy nem 60, mint ahogy a lehajtón kellene menni.

3. Az összes többiről pedig semmit sem tudunk: Sem a defekt keletkezésének pontos idejéről, ha egyáltalán volt defekt (nem látszik egyetlen képen sem), sem arról, hogy a légzsák kinyílt-e, sem arról, hogy miképpen súrolta/vitte el a jelzőtáblát.

Továbbra sem vagyok benne biztos, hogy ez a baleset úgy történt, ahogy először hallottuk (láttuk leírva), pont annyi a bizonyítékunk rá, mint arra a felvetésre, hogy túl gyorsan hajtott le a pályáról, ezért ment neki a Fókusznak.

A két eset között annyi a különbség, hogy a defektre hivatkozással van némi eély kibújni a felelősség alól, defekt nélkül azonban semmi. Ha a súlyos sérült maradandó sérülést szenved, akkor az utóbbi esetben ugrik a BMW ára, és egy kis letöltendő szabadságvesztés is beugorhat.

Ha múlékony a sérülés, akkor kevesebből is megúszhatja. Defekt esetén (ha más szabálytalanság nem bizonyítható), menthető a dolog. Gondolom, a helyszínelésből majd minden kiderül, de leginkább az, ha az egész defekt csak mese...

prokee · http://www.prokee.hu 2008.07.01. 13:35:53

"post írója szerintem nem ült ott a kérdéses autóban a kérdéses helyzetben,"

...viszont elég jól ismeri a helyszínt, ráadásul, és most kéretik nem kételkedni, haladt már be ugyanerre a benzinkútra ugyanebből az irányból egy jelig rakott Astra F kombival, öt emberrel, 130-nál kapott defekttel.
Az autót nem karcolta össze, nem halt és nem sérült meg senki, az autó is csak 2 évvel később égett porrá egészen másvalaki keze alatt...

ross 2008.07.01. 13:38:40

68nyara: Te baleseti helyszinelő vagy, hogy ezt így egyértelműen kijelented? Ráadásul mindezt pár kép és egy cikk alapján.
Megsúgom azért, ha az autó egyértelműen a defekt miatt vált irányíthatlanná, az abroncsai jó állpotúak voltak (tehát nem elhasználtság miatt lett defektes) és nem ment többel mint a megengedett, akkor bizony nem ő lesz a hibás, akárhány autót tört is össze. Ilyen esetben autópálya üzemeltetője a felelős, ha neki felróható okból volt az úton a defektet okozó valami, de persze valószínű, hogy az jön ki végül, hogy ő sem hibás, így senki sem. Vis major.
Persze ha a BMW-s bármilyen szabályt megszegett, akkor máris övé a balhé, de ezt nem tudhatjuk és az a meglátás, hogy BMW tehát biztos 160-al ment, elég nevetséges (nekem is felsőkategóriás autóm van és nemhogy 160-al, de még 130-al sem szoktam menni)

Bach csomopont 2008.07.01. 13:40:40

Klasszik Ladával v Szamarával nem történik meg, mert abban nincs légzsák.

68nyara 2008.07.01. 13:41:05

M: még egyszer: nem a BMW miatt marasztaltam el, és itt mások sem, a balesetet okozót. De az is érdekes, hogy azon a kúton így sikerült eltalálnia azt a két autót. Nem a kutat, nem a bal seggét az elötte állónak... miután a lehajtó ívén eltalált egy táblát, ami után nem tudott fékezni, kormányozni, de pont telibe nyomta a közepét a kocsinak....aha.

M 2008.07.01. 13:43:56

KETTŐ dolgot emelnék ki:

Petya 2008.07.01. 13:14:53 hozzászólása

ross 2008.07.01. 13:23:03 megjegyzése: "Félinformációk alapján okoskodni a hülyék kiváltsága."

kb ennyi a lényeg.

Manyizga (törölt) 2008.07.01. 13:44:01

A defekttől nyílt ki a légzsák? Nem.
Inkább a bénácska a defekt miatt nem fékezett, hanem be akart kanyarodni... hát igen. Innentől fogva ő a hunyó, nem a defekt/légzsák.
Az ilyen biciklit toljon a járdán. :)

68nyara 2008.07.01. 13:44:45

ross: akkor még egyszer a te kedvedért: nekem is AUDIM van, nem kicsi. Nem a BMWssége miatt szóltam (tuk) le. Kicsit gondolkozz már a leírtak alapján, meg a képek alapján, amiből azért egy-két dolog lejön.

A BMW-s mindent betartott, pont 130-al ment, teljesen jól mérte fel a helyzetet, és minő isteni csoda tömegszerencsétlenséget sem okozott azzal, hogy a kútfejet találja el. Tehát minden meg van bocsájtva, a BMW-s vétlen. Én tévedtem.

68nyara 2008.07.01. 13:46:01

M. Én meg egy dolgot emelnék ki: Manyizga hozzászólás.

Akkor 1:1?

Zoltán 2008.07.01. 13:50:27

Én pl. defektet kaptam, mert egy teherautó elhagyott fahasábokat, de mivel csak 90nel mentem (főúton városon kívül) így nem messze meg is álltam Ford Focus-szal. Ennyi!
Csak így ez nem egy izgi történet :)

cso zsi 2008.07.01. 13:52:31

Gyaníthatóan mese a defekt.
Valószínűbb, hogy elkapta a szegélykövet vagy hasonlót, amikor berongyolt a kútra.
2 tonna körüli furgonnal volt hasonló sztorim, de csak 45-50-nel. A villamosmegálló sarokköve megtépázta a gumit, ki akarta ütni a kezemből a kormányt.
15 méteren megálltam, mindenki épségben maradt.

ross 2008.07.01. 13:53:31

akira2: Hiába lovagolsz ezen a defekten, értsd már meg, hogy a helyszinelés nem bemondásra történik, ha ő azt mondja, hogy volt defekt azzal nem tud semmi alól kibújni, mivel ha nem volt, azt egyértelműen kiderül és akkor még a hatóság félrevezetése is bejátszik bónuszként. Egy abroncsból tökéletesen megállapítható, hogy defektes e. Az is, hogy mikor lett az, az is, hogy mitől és az is, hogy milyen sebességnél. Ilyen elven azt is megkérdőjelezhetnénk, hogy elütött-e valakit az autó aminek nekiment, elvégre elütött ember ugyanúgy nem látszik a képen mint a defekt.
Ha pedig a defekt miatt, vészhelyzetben hajtott le a pályáról, akkor tök lényegtelen, hogy mennyivel hajtott be a parkolóba.

prokee: Én is ismerem ezt a parkolót és én is kaptam már defektet és én sem törtem össze az autót. Akkor innentől az összes defektes balesetrő pár fotó alapjánl meg tudom állapítani, hogy megelőzhető lett volna csak a sofőr volt hülye? De jó nekem.

68nyara 2008.07.01. 13:54:21

Egyébként, csak úgy mellékesen, ross: akkor lenne igaz amit írtál, a felelősségről, ha
1. az autópályán, az autópálya kezelőnek felróható okból bekövetkező defekt az oka a balesetnek.
2. amennyiben a defekt után még a lehajtóra is rákanyarodik, és ott eltalál egy oszlopot, akkor máris nem áll az 1. pont.
3. ebben az esetben a sebesség megfelelő megválasztása minimum beugrik...az meg ugye független a defekttől. Már csak azért is, mert a defekt után, ha a lehajtóra rá tudott kanyarodni, akkor a fékezés után a leállósávra is rá tud kanyarodni. Sőt, ha van nála pótkerék, akkor ott cserélni is tud. Ez belefér a műszaki okba, mert ugye csak a miatt lehet megállni ott.
4. Innentől már egyértelműen a BMW sofőrje a baleset okozója, a többi csak részletkérdés.

M 2008.07.01. 13:55:20

Manyizga, ha mindenkivel biciklit tolatnál aki vészhelyzetben szarul reagálna, akkor asszem nem sok autó maradna az utakon :) lehet h te is meg én is, a többi nagyokossal együtt szépen lehajtott fejjel tolnánk a magunk kis bringáját :)

68nyara 2008.07.01. 14:00:24

M: Hát lehet hogy jobb lenne, ha mindannyian azt tolnánk...:-)

ross 2008.07.01. 14:07:40

68nyara: Mégegyszer kérdezem: Te helyszinelő vagy, ott voltál a helyszínen, tudod, hogy pontosan hol és mitől kapott defektet az autó és ez alapján állítod, hogy onnan egyszerűen meg tudott volna állni?
Félreértés ne legyen, én nem akarom kimosdatni a sofőrt, főleg azért mert én sem vagyok helyszinelő és én sem voltam ott. Csupán azt nem tudom szó nélkül hagyni, hogy félinformációk alapján, tényként írkáltok olyanokat, hogy "Innentől már egyértelműen a BMW sofőrje a baleset okozója". Ez ugyanakkora baromság, mintha azt írnám, hogy "a BMW sofőrje egyértelműen nem felelős a balesetért".
Ez az egész vita totálisan értelmetlen úgy ahogy van, hiszen félinformációk alapján (ráadásul egyesek még ezeket is megkérdőjelezik és inkább a fantáziájuknak hisznek) mindenféle szakirányú tapasztalat nélkül próbáltok okoskodni, hogy vajon mi történt, ki a hibás, mi volt a baj.
Persze ha valakinek ez a szórakozása, akkor én aztán nem akarom elrontani, csak ez nem vezet sehova.
Történt egy érdekes eset, ennyi. Mi sosem fogjuk megtudni, hogy pontosan mi történt, ki volt a felelős, stb, pont annyi értelme van ezen vitatkozni, mint azon, hogy ki lőtte le Kennedyt.

martong 2008.07.01. 14:21:06

már láttam ilyet (másik kútsorban álltunk), nem kell 130-cal menni, bőven elég a 60 is, az ezüst Bimmert meg nem faszparasztok vezsik (azok feketét vesznek mert abban jókemények az "egytelefonéshalottvagyí" effekt miatt)
szerintem ez inkább szimpla baleset, annak viszont érdekes

ja amit láttam Münchenttől 30kmre a Shellnél volt, és egy Passat rongyolt bele egy Audi A6-ba

tamaska 2008.07.01. 14:49:51

hát én nem tom ki mit csinál vészhelyzetben, de az biztos, hogy a jelenlegi vezetéstudásommal nem kockáztatnék meg egy ilyen vasat... ha meg ilyennel járok, akkor nem sajnálnék egy-két vezetéstechnikai tréningre valót, ahol megtanítják valahogy, hogy hogyan fogd meg a néhánytízmillás paripát defekt esetén...
Mondjuk defektem már volt nekem is, suzukival, de én le tudtam simán húzódni, szerencsém volt. A jóembernek meg nem volt szerencséje. A focusosnak meg kurvára nem volt szerencséje, súlyos sérülést szenvedni egy benzinkúton, az nem piti bazz... Mielőbbi gyúgyulást kívánok neki.

Rocko- 2008.07.01. 15:16:30

várom már, h a Katasztrófák nyomában c. Discovery mûsorban megjelenjen a fenti eset 45 perces taglalása. :DDD

kilincs 2008.07.01. 12:04:21
mi lehet annál jobb mûszaki ok, h defekted van?

ross 2008.07.01. 13:23:03
szerencsétlen baleset, amiben azért a kútig még el tudja kormányozni az autót? itt vmi hibádzik.

ross 2008.07.01. 15:38:13

Rocko:

"A Székesfehérvár felől Budapest felé haladó BMW egyik kereke a velencei pihenőhelynél, a Mol benzinkút lehajtójánál kilyukadt, ezért a férfi félrerántotta a kormányt, hogy lehajtson az autópályáról. A BMW eközben nekiütközött egy jelzőtáblának, a sofőr előtti légzsák kinyílt, melytől a férfi semmit sem látott. Az autó végül a kútfejnél álló Ford Focus hátuljába csapódott, amelyet előre tolt az első kútfejhez."

Tehát konkrétan a kút lehajtójánál kapta a defektet, az pedig a végeredményből látszik, hogy mennyire sikerült elkormányoznia.

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2008.07.01. 15:56:00

a benzinkút volt rossz helyen,ennyi....

cso zsi 2008.07.01. 16:06:42

Viccelődhetnénk azon is, hogy ha a kútoszlopot dönti ki, és a tűzvészben odavész mindenki aki épp tankolni volt.
Igaz, a mai istenbarmai dohányoznak is néha a kutakon, mert ma már mindent szabad...

Lehajtok a pályáról a kútra? Ha nincsenek ott a kocsik, bemegy a kirakatba azzal a 40-50 körülre lassult sebességgel, amivel ütközött.

Rocko- 2008.07.01. 16:32:04

"Mol benzinkút lehajtójánál kilyukadt"
hol? a lehajtón? pont a lehajtó elôtt? v a "lehajtó 500 méte rmúlva" táblánál, ez nem egészen konkrét. :)
süti beállítások módosítása