Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Hamilton újra száguld! Nem is akárhogyan...

2008.07.20. 17:54 | ommm | 4 komment

Címkék: autó forma1 formula1

Brit himnusz és két brazil lobogó a Német-Nagydíjon

Már-már Schumacheri fölénnyel verte szilánkosra az egész mezőnyt és egyben átvette a világbajnokság vezetését a McLaren-Mercedes ifjú tehetsége

Lehet szeretni és utálni, lehet bírálni és dicsérni, de az biztos, hogy amit Lewis Hamilton a hétvégén véghezvitt a gumi- és fékgyilkos Hockenheimringen, azért csakis a legmagasabb elismerést érdemli. Egész hétvégén kimagasló fölénnyel dominált az egész mezőny fölött és tökéletes versenyt futott vasárnap. Ellenfelei kereshetik a kifogásokat és a magyarázatokat miért is iskolázta le őket, de mégha minden összejött volna másnak, Hamiltontól a győzelmet akkor sem tudták volna elvenni. Pedig a biztonsági autó bejövetelekor még előnyét is elveszítette. A világbajnokság többi éllovasa gyengén teljesített. A harmadik helyen befutó Felipe Massa fékproblémákra panaszkodott, de mintha puding folyt volna az ereiben még a vasárnapi futamon is, erejéből mindössze egy kis kakaskodásra futotta, mikor Hamilton elment mellette, de hamar elhagyta a kedv a brazilt. Kimi Raikkönen is csak árnyéka volt önmagának és mire észbe kapott és elkezdett jó tempót diktálni, addigra már behozhatatlan hátrányra tett szert, így csupán a hatodik helyen ért célba.

Tény azonban, hogy a finn versenyző sokat veszített a 36.-ik körben, mikor Timo Glock elős látásra nagyon csúnya balesete után a boxutcában várakoznia kellett csapattársa mögött. Az érem másik oldalán viszont a szombaton elrontott kvalifikáció és csupán a hatodik rajthely díszeleg. Egyszerűen nem a Ferrari hétvégéje volt.
Annál inkább Nelson Piquet-é! A háromszoros világbajnok fia élete Forma-1-es eredményét könyvelheti el, hiszen azzal a Renault-tal, amelyikkel a kétszeres világbajnok Fernando Alonso csak kínlódott ő a második helyen ért célba, igaz, a szerecse ezúttal mellé pártolt, hiszen közvetlenül Glock balesete előtt volt a boxutcában első és egyben utolsó kerékcseréjén és tankoláson. Így biztos nyolc pontot hozott csapatának, épp jókor, ugyanis erősödni kezdtek a negatív pletykák irányában gyenge teljesítménye okán. Reméljük, hogy ez a dobogós helyezés felkorbácsolja jobbik énjét és a szezon hátralévő részében méltó lesz a Piquet névre.

Érdekes módon ezúttal felemás eredményt produkált a BMW csapat is, hiszen botladoztak szombaton, de vasárnapra úgy-ahogy összeszedték magukat és Heidfeld 4.-ik, valamint Kubica 7.-ik helyével ismét fontos potokat gyűjtöttek a konstruktőrök világbajnokságában. Heikki Kovalainen ötödik lett, ő azok közé tartozott, akik nem jártak jól a biztonsági autós fázissal csakúgy, mint Jarno Trulli sem, akit ily módon éppen csapattársa fosztott meg a hőn óhajtott pontszerző helytől.

Lewis Hamilton jó formában van ismét, feladva ezzel a leckét úgy a tavalyi világbajnoknak, mind a potenciális jelölteknek. Jelenleg 58 pontjával vezeti a világbajnokságot 4 ponttal Felipe Massa előtt, akit Kimi Raikkönen követ 51-el, Robert Kubica 48 pontjával a negyedik.
És augusztus harmadikán következik a Hungaroring, a McLaren egyik legerősebb pályája…

Nehéz megjósolni, mi következik. Ha Raikkönen nem dob valami nagyot, könnyen meglehet, hogy a szezon végére neki kell majd segítenie Massát Hamilton ellenében, a McLarennél nem kérdés a pilótasorrend. Aztán szép lassan mindebbe belejátszik a szezon végi helyezkedés és találgatás. KI? Hova? Ki helyett? Fene tudja, lehet a Ferrarinál már tudnak valamit. És Hamilton-drukker ugyan sosem leszek, azért ügyes az a gyerek, az hétszentség.

Remélem a hyperlassú Hungaroring megadja majd az esélyt a kisebb csapatoknak is, én (és bizton állíthatom, hogy prokee is) velük vagyok, ő Sutil-fan, én inkább Webbernek szorítok.

Végülis mindegy, jól esik látni, amikor a „kicsik” belepiszkítanak a „nagyok” levesébe.

Így is van. Földöntúli örömforrás az esélyteleneknek drukkolni - ugyanis kizárólag pozitív csalódások érhetnek. Az én házioltáromon Jos Verstappen, minden idők legjob esőmenője áll a fő helyen. Jobbról Toranosuke Takagi, akiről a videómegosztók szinte kizárólag balesetes videókat tárolnak. Az ő egyetlen "mérhető" eredménye az, hogy miután 1998-ban minden egyes versenyen kiesett, a következő évadnyitón utolsó előtti befutóként Michael Schumacher előtt végzett. Aztán az összes többi versenyen ismét kiesett. Balról pedig, kövezzetek meg, egy apró törmeléket őrzök az első magyar F1-es pontból, amelyet a mi "kicsi, sárga, savanyú, de a miénk" Zsoltunk helyezett el a spájzban. Az a Zsolt, aki (szerencsétlen) még az ABC-sorrendben is az utolsó a valaha futott pilóták között :)

No és persze, ott van a történelem legnagyobb veszteseként az 1996-os világbajnok Damon Hill. Az a pilóta, aki a következő évben az igazi tizedvonalas Arrows Yamahába ült be, hogy aztán "Hovatűnjön" a Hungaroringen, azaz hajszál híján rajt-cél győzelmet aratva porba alázza a teljes mezőnyt.

- prokee -

És nem utolsósorban: jó volt látni ismét egy Piquet a dobogón!

Bízok a Piquet névben. Akinek a génjeiben van a versenyzés, annak előbb-utóbb felszínre kell törnie, vagy elveszik örökre. Az „Öreg” egy olyan korban és egy olyan mezőnyben lett háromszoros világbajnok, amikor még oda kellett tennie magát minden valódi férfinak és a VB-címek még a pályán dőltek el.




A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr43576860

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jfd 2008.07.20. 21:43:17

Nem kötekedésképp, csak egy kis nyelvtan:
a magyar nyelv toldalékolási szabálya szerint, az utolsó ejtett hanghoz társítjuk a jelet, képzőt, ragot.
Akkor pedig nem "Renault-tal" hanem Renault-val, mivel az utolsó ejtett hang az ó (rönó).

antimason 2008.07.20. 23:18:28

Mennyi ponttal is vezet? Csak 4-5? Pfff...

s.p. 2008.07.20. 23:21:50

Igen, most vezet Hamilton... Aztán amikor nő a teher, szépen összeszakad, mint tavaly!

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.07.20. 23:22:17

Jfd:
Már ha Rönónak ejted. Én Renaultnak, de a Pözsót is Peugeotnak, a Szitroent is Citroennek - a mi falunkban ez a trendi :)

(És akor még nem szóltam a JámborDzsimmiről :) )
süti beállítások módosítása