Kondorosi "Új Rend" Ferenc újabb javaslatot tett a honi közlekedés megrendszabályozására. Nézzük hát, mik is ezek. Most három téma van soron.
Az egyik javaslat az egyre gyakoribb, rendszám nélküli közlekedéssel kapcsolatos. Miután a rendszám a jogszerűen felszerelt jármű része, az a javaslat született, hogy a rendszám nélküli jármű forgalmi engedélyét mérlegelés nélkül vonja be a rendőr. Nagyon helyes, aki ezzel akar kibújni az objektív felelôsség alól, azt büntesék meg. Na de mérlegelés nélkül? Nos, ezt mint ha már bevezették volna. Nagyon remélem, hogy nem lesz sose senkinek balesetes az autója, vagy ha mégis, akkor mögötte pont egy trailer megy. Eseteg a kukás mellény mellé kötelező felszerelés lesz a Duct Tape? Azt hiszem nem igazán érett még ez az ötlet, vagy méginkább a megvalósítása.
A másik javaslat szerint a gyalogos kapjon feltétlen előnyt a gépjárművekkel szemben. Amennyiben a gyalogos úton történő átkelési szándéka egyértelmű, úgy a járművezetőnek kötelező lenne megállni. Támogatom, hogy a gyalogosnak elsőbbsége van, máris egy fokkal jobb, mint ha minden zebra előtt meg kéne állni. Na de mit jelent az, hogy egyértelmű a szándék? Az útra lépett, vagy a zebra felé fordul? Mennyire kell a zebrától állni? Ezen azért majd finomítani kell. Egyébként halványan feldereng az alábbi KRESZ szabály: 21. § (7) A kijelölt gyalogosátkelőhelyen áthaladó gyalogosnak a járművekkel szemben elsőbbsége van. Ugyancsak elsőbbsége van - kijelölt gyalogosátkelőhely hiányában is - az útkereszteződésnél áthaladó gyalogosnak azokkal a járművekkel szemben, amelyek arra az útra kanyarodnak be, amelyen a gyalogos áthalad. A megkülönböztető jelzéseket használó gépjárművekkel szemben azonban a gyalogosnak elsőbbsége ezeken a helyeken sincs. Tehát akkor miben nyújtana többet ez a törvény? A megkülönböztető jelzést se kell ezentúl figyelembe venni a gyalogosnak, a "feltétlen előny" fejében?
A harmadik javaslat az, hogy piros lámpánál a motorosok jogszerűen jöhessenek előre a sorban a stop-vonalig. Én arra leszek kíváncsi, hogy a motorosok hol fognak "előrecsorogni", melyik sávban? A járdán? A sávok közt? Ott nem tilos haladni? Ezt hogy oldják fel? És ha már szabad a sávok közt haladni, akkor miért ne tenné meg máshol? Ki mondja meg, hogy melyik oldalon menjen előre? Kíváncsi vagyok nagyon. Melyik hely alkalmasrá? Elvileg 1 sávos utcában is van fizikailag hely +1 motornak. De van, hogy nem. Mi van, ha eljut a sorban egy darabig, és ott megreked? Akkor ott ugyanúgy útban van. Piros lámpánál hány autótól kezdve mehet előre? Mi van ha beszorul a 2 sáv közé induláskor? Mi van ha ő "előrecsorog", de közben jönen egy mentő is? Elvileg csak megfelelô oldaltávval lehet előzni az egy nyomtávon haladót, de így az megszűnik. És ha a sávok közt megy, elindul a sor, és valaki kikerül egy káytút, ezért a motoros félre húz, a másik autóra / alá? Nem egyszerű szitu. Kit terhel a felelősség, kinek a biztosításából megy? És ha leveri a tükröt? A motoros előremehet a bringás nem? A következő az lesz, hogy a kerékpáros átmehet a piroson "ha nem jönnek"? A nagy autós meg a zebrán, ha három főnél kevesebb lépett le? Én azt mondom, nem lesz ennek jó vége. Kiemelném újfent, hogy nem másik akarok akadályoztatni, csak nem szeretném, ha törvényileg előírnának egy balesetveszélyes helyzetet.
Nem igényli a KRESZ módosítását, de a csoport javasolta azt is, hogy az autópályák egyes szakaszain táblákkal tiltsák meg a kamionok előzését. Ez már jó ideje így van az M0-son, bár nincs sk látszata. Egyébként nincs bajom a kamionosok elôzésével, haladnának ők is. Akkor van ezzel baj, ha a mögöttes forgalmat feltartja. Így én a 3 sávosnál kisebb úton rendelném ezt el kötelezően. Ahol meg lehetőség van rá, ott nyugodtan, a harmadik sávban megelőzheti őket, aki akarja.
Igazából ezzel ezekkel az a bajom, mint az összes ilyen újonnan kiadott szabállyal: ki tartatja be? Vagy gondolják, majd jő az új jogszabály és lőn világosság, mindenki jogkövető állampolgár, vagy legalább sofőr lesz? Kétlem. Betartatni. Ez itt a fő probléma. De majd az idő eldönti.
Beszóltak