Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Apamackó sirámai - avagy leszek-e BMW-s ?

2008.09.10. 08:00 | apamacko | 27 komment

Címkék: autó használtautó


A történet úgy kezdődött, hogy meghirdettem az öreg Golf III 1.4 CL gépemet.
Akadt érdeklődő én meg már elkezdtem elkölteni a pénzt persze csak fejben.

Az emberben mindig motoszkál a gondolat milyen autót venne ?
Kétféle elképzelés van a reális és az utópisztikus.
Az utópisztikusban egzotikus sportkocsi, luxusgépek, versenyautók szerepelnek amiket álltalában nem fogunk elérni soha. Ezekről én nem is álmodozom.
A másik a megvásárolható elérhető kategória melyet sokat nézegetünk, válogatunk fejben mi is volna jó ?
Nálam ebbe a körbe sok minden tartozik.
Itt most nálam a BMW E34 széria került elő mert
Csikós Zsolt nemrég írt egy autonániát a kedvenceiről a Mercedesekről erre fakadtam ki, és megindult a levél lavina :

apamacko :

"Jaj Zsolt !

Ilyenekt írsz és már megint kezdek megbolondulni én is.
Lehet ma elviszik a gyári állapotú Golf III. gépemet.
Tegnap lemostam kipucoltam, most meg olyan szép hogy vérzik a szívem.
Mi a szart veszek helyette 5 kilóért?

Egy pörgetett órás vackot ?
Az enyémben hiteles a 126ekm és gyári minden eleme fénye.
Merciben BMW-bwn ilyet nem találok !"

prokee :

„Mi a szart veszek helyette 5 kilóért?”
...esetleg 50 Trabantot.
Vagy négy platós Wartburgot.
Vagy papucs orrán pamutbojt.

lowtyo :

ezen az 50 Trabin én elgondolkodnék
kérdeznék hány autód van
mondanád 50 és mindegyik német
egy lenne papíros, és pakolgatnád a rendszámot

apamacko :

Szerintetek ???
http://www.hasznaltauto.hu/2341410_bmw_518_1994

Ha rendben van és papírozva megállna 500 körül ?
Tudom nem elég nagy a moci de nekem elég.


Rocko :

1.8 nem kicsi? :)

omm :

nem nagy
oda kicsi
komolyan mondom, nagyon lepkefing az oda
klímával pláne.
inkább eggyel kisebbet nézz

Rocko :

Te apamacko, azért írhatnál erről egy post, h valóban becsültes autókereskedő
vagy, pöpec állapotú autóval, de nem lehet eladni, mert senki sem hisz neked.
már ha így volt. :)

prokee :

Ne vicceljünk, E34, 1.8 ?
Miért nem veszel rögtön egy Mantát 1.2-es motorral ? :)
Vonóhorgos legalább ? :DD

Rocko :

tetézzük már egy jobb kormánnyal. :)

apamacko :

Vazze prokee az Opel Gt is mivel volt na ?
1.1 meg 1.9 :-))

prokee :

OK, de a GT az egy kicsi autó.
Az E34 meg... nem kicsi, na ! :)

apamacko :

Srácok már ez is 2x olyan erős mint a Golf.
Családi gép nem versenyzük vele !
A forma ellenálhatatlanul vonz.
A Tibi barátomnak volt egy nagyon gyári 524TD-je az is ennyi ló volt.
A képek alapján elég gyárinak tűnik a kormány meg kiváltképp.
Szinte az összes 520i kókányolt szar már a képek alapján.
Ez itt van ráadásul Szfváron és ha tényleg elviszik a Golf-ot akkor megnézem
és ha ez is szar akkor me culpa.


omm :

végülis lelked rajta, vedd meg
de ne várd tőle a BMW-t
inkább a 123 300D-t

http://www.hasznaltauto.hu/2342571_mercedes-benz_124_1986

apamacko :

TE ajánlasz BENZ-et :-) nekem ?

omm :

jó mi?
családi batárnak mindenképpen jobb, mint az E34.
sokkal kényelmesebb.
ha már hajózni akarsz
az 518 olyan se nem fasz, se nem pina
BMW kinézete van, de nem úgy megy
ahhoz nincs benne motor
a futómű viszont BMW, ami azért feszesebb, mint egy 124-esé
szóval ha kényelem és limbóhintó, akkor inkább a BENZ

Tommi :

Látod, történnek még csodák...

omm :

nem csoda. csak látom, hogy papa ésszel vesz autót
akkor meg...család is van ott vagy mi

Rocko :

nem szívózásból, de nekem az e34-ről az jut eszembe, h "kosci azoknak,
akik e32-t akartak" vagy "az a kocsi, ami e32 akart lenni".

apamacko :

Köszi omm!
amúgy ezt is néztem :-)
http://www.hasznaltauto.hu/2287173_mercedes-benz_124_1990

De miket látok, olvasok gyerekek:
Az egyikeről csak olyan kép van fönn ahol a purdék támasszák, a másik Aranyat beszámítok megjelöléssel van ehhhh........

Na ez ingat meg a BENZ-ben !
Mingyá átmegyek SAAB-ot nézni akkor legalább Tommi megért !

 

Tommi :

Hát már hogyne értenélek meg... http://www.hasznaltauto.hu/2106525_saab_9000_1995

apamacko :

Tommi bocsi ez az az egy SAAB kasztni amitől okádok ! (a 4 ajtós)
Pedig a SAAB kicsit a szívem csücske.
A gép ok lenne egyébként :-)

omm :

maradj csak a 124-esnél
nézz meg tízet-ezret és vegyél meg egyet 20 évre a 124-es a jó oldalon hajt
na meg a BMW is

apamacko :

Na srácok egyelőre lefújva az ügy :-(
Ember mégse jön a Golf-ért.
Vagyis ülök a tuti megbízható golfomban tovább :-)
Tudathasadás mi ?

Azért lehetne egy autóbuzériát írnom belőle ugye ?
autonánia helyett autóbuzéria ??
Asszem el kell kezdenem megírni tényleg !

omm :

azt a Golfot el fogod tudni annyiért
biztos vagyok benne

apamacko :

Igen el elhet adni de az árából kijön e egy normális 124 v E34 v (SAAB bocsi) ??
Ezen kijavítják azt a két kis foltot és olcsón autózok vele még 5 évig nyugodtan. Ez az ész tanácsa !

Eladom és veszek valamit ami tetszik, izgalomba hoz, szívvel és szívok vele ez a vér tanácsa !

Na mi is legyen ??

Most kijaví(ta)tom a Golfot úgy jobban elviszik oszt meglátjuk.

(ha végképp megőrülök akkor előhúzom a Taunust :-)))))

lowtyo :

omm féle BENZ nagyon igen
valószínű, diszkréten rozsdás (amelyik 124-esnek nem rohad a küszöbje, az gyanús),de bele kell ülni és menni egy karikát. Ki sem fogsz szálni belőle, ott az ölésen fogod aláírni az adásvételit. 

A 124 az uccsó BENZ (kéne egy post róla). Rohadt kényelmes (tényleg nem kicsit, nagyon) biztonságos és elpusztíthatatlam. Ha valami mégis behyány rajta fillérekből megvan.

MINDEN alkatrész beszerezhető. Láttam Ervinnél egy törött lámpásat, külön lehetett üveget, tömítést, patentokat...minden szart rendelni hozzá és mivel rengeteg készült annó, a gyári motyó is filléres tétel.
Ez a motor ráadásul még hüvelyes, addig lehet felújítani, amíg nem szégyenled.
Nézd meg a népítéleteket.
A BMW-nél olcsóbban fenntartható és nem ciki, hogy kicsi a moci a kasztnihoz.
Ahogy ommm írta, egy BMW legyen erős, a BENZ viszont a kényelmesen, kussban, suhanni vágyók vasa.
Ha nem egy agyon kókányolt, akkor arra sem fogsz emlékezni, hol kell kinyitni a motorháztetőt. (5 lityis az ablakmosó tartály, tehát amiatt sem kell nyitogatni)
A 3000-es már más tészta. Megy becsülettel és klíma is figyel benne, ha jól láttam. Viszont pár lityivel többet hammol. Ha nem mentek sokat egy évben, érdemes elgondolkodni azon is.
Egy dolog ami a merick hátránya (ugyan az, mint az előny), hogy egy túlméretezett, örökéletre tervezett gép. Sajnos nálunk ezt úgy értelmezik, hogy nem kell semmit csinálni vele, mert csak megy, megy és megy. Hallottam egy sráctól, azzal dicsekedett, hogy 40000-ént cserét olajat a 124-esébe. Bírja, egy darabig. Aztán meglepő módon az új tulajnál döglik meg az elpusztíthatatlan technika. Sokan sajnálják a pénzt új alaktrészre, így vagy nem cserélik ki, vagy kókányolnak. Ervinnél járt egy csávó szintén 124-el, aminek elszakadtak a tőcsavarok a hengerfejnél. Úgy tűnt az előző "gazdája" a vasnak a praktikerben vásárólt menetes szárból készítette a csavarokat. Szóval, ha sikerül kifogni egy olyat, amivel törödött legalább egy hangyányit az előző tulaj, sose akarod majd eladni. De ne legyenek illúzióid. 1 miller alatt nem fogysz pikk-pakk 124-es csillagost találni. azonban pár lyuk, pici olajfolyás...nem gond. Ne legyenek illúzióid 7-800 alatt nem fogsz normális e34-est találni. Elég erős a hülyegyerek hatás a BMW-nél, ami talán nincs a BENZ-nél, de ott meg van szotyolás-cigányvajda szindróma.

Tehát marad egy jó Audi 80 2.8 V6 

omm :

...amiről rémísztő történeteket hallottál Lowtyo barátunktól :)

lowtyo :

az előbbi monológomból kifelejtettem, hogy saab 9000 NEEEEEEEE!
azzal szopnál eleget és valójában egy svéd fiat cromád lenne kibaszott szép ülésekkel
ha saab, csakis 900 og
azzal is lehet szopni, de azért érdemes napokig hideg betonon, elgémberedett nyakkal feküdni, mert jaj, de nagyon autó.


 

És végül Tibor barátom levele amit még az első (BMW 518) feltevésemre küldött :
(neki egyébként korábban volt egy pompás állapotú E34 524TD-je )

Na idefigyelj drága nagyf*szú fiam!

Nem volt még neked elég bajod ebben a tyúkszaros életben? Hát itt mindig te akarod összeszedni mindenkinek a levetett elátkozott, minden molekulájában rozsdás korábban fényes napokat megélt és akkoriban még áhított, azonban most közlekedésre teljesen alkalmatlan járműhasonmásait? Hát itt az én hátamon csattan minden! Hát én nem fogom Pesten és országszerte húzogatni, gyertyacserélgetni azokat a fémeket, amik hozzád kerülnek, nem pedig a helyükre, a dunai vasműbe!

Amúgy tetszik, de nem merek rákattintani....




Szerintünk : : (3/5)
Szerintetek : (5/5)

A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr100655263

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Don 2008.09.10. 08:16:29

nem olyan rossz az a 9000, a legnagyobb gond a mercivel szemben az, hogy ehhez nincs olcso, minosegi utangyartott alkatresz.

prokee · http://prokee.blog.hu 2008.09.10. 08:44:58

Don:
W124-hez ? Dehogynincs, csak nem jó helyen keresel...

Don 2008.09.10. 08:46:06

olvasni, ertelmezni :)
9000-hez nincs, szemben a W124-el.

prokee · http://prokee.blog.hu 2008.09.10. 09:14:45

Ohh, bocs, jogos. Viszont ez ettől független, a 9000-hez is van szinte minden, talán a kasztnielemek nehezebbek. Persze nem kell megtörni :)

Don 2008.09.10. 09:55:21

Hat, 9000-nel ott van a DI panel, amit ugye csak a SAAB gyart, raadasul nemreg 'ocsitottak' rajta, varhatoan meg rovidebb elettartammal (ez is rohej, ismert konstukcios hibat 15 ev alatt nem javitottak ki, koszi GM), aztan ott van a vezermu/balansztengelylanc, amit csak a scantech gyart a gyarton kivul, de az valami borzalmas minosegu. Ez a ket legkoltsegesebb gyari alkatresz, a turbo ugye Garrett vagy Mitsubishi.

Z(ita) 2008.09.10. 10:00:07

Apamackó, Tibor barátodnak teljesen igaza van. Mo-on eladó, makulátlan E34 nem létezik. Amit érdemes megvenni, és az átíráson kívül nagyjából 200e Ftból gatyába lehet rázni, azok 800-900e Ft magasságában leledzenek.
524td vs. 518i: igen, igazad van, a lóerö stimmel. Csak éppenséggel a dízelnek hangyányival több a nyomatéka. Mondjuk a 24V 20i már elég jól mozgatja a kasztnit, ugyanannyit vagy még talán kevesebbet eszik, mint a 18i, de még ez sem az a tipikus büntetöbmw.
Szóval ha nincs 1,2 milla a zsebedben, akkor felejtös. Annyiböl meg már Németországból is be lehet hozni.

feketenap · http://www.zoldszempont.hu 2008.09.10. 10:29:09

Köszi a linket, de így nekem kuka. Én is nézek egy olcsó batárt. Egyre inkább Audi 100 avant.

Sabc 2008.09.10. 10:41:48

apamackó ha dob egy emilt, akkor szívesen körbevezetem a 15+ éves ötös és egyéb BMW-k világában. :))

Z(ita) 2008.09.10. 11:11:54

Tibi, már vártalak :) Magyarázd el neki, h KELL.BELE.ERÖS! :)

John Beehive 2008.09.10. 11:25:58

örülök, hogy maradsz a Golfnál még. De itt is szét lehet nézni: arveres.apeh.hu/index.html?.actionId=common.ActivateItemAction&item=partnerMainPage És még nem is hazudnak az aáálapotról és egyebek. Ez például tetszik: arveres.apeh.hu/index.html?.actionId=auction.AuctionSummaryAction&auctionId=579

Iceman · http://www.e34club.hu 2008.09.10. 17:31:53

Szerintem e34 legyen és 525i az mindegy, hogy M20 vagy M50 az a lényeg 25-ös, a 20 asok ugyananyit esznek és még az alkatrész is ugyanannyi hozzá! én beleestem a hibába és 20-asom van, barétilag szeretném ha te ezt elkerülnéd! Ha megvetted az e34 -t akkor meg várunk az klubbunkba!
www.e34club.hu

ommm 2008.09.11. 00:26:51

naná, te nagy hülye :)
ez családos ember. nem így fog közlekedni vele :))

apamacko 2008.09.11. 08:37:13

De néha bizony kívánok így közlekedni !
( Család akkor nem lenne benn )
És ha jól látom az a kép sem közúton készült :-)

Sabc 2008.09.11. 09:41:37

Ez nem. :) Ellenben egy 518i-vel maximum hóban lehet ilyet csinálni. Egy jó 525i 24V-kell alád, sperrdiffivel, az már belengeti azokat. :)))

ommm: ugyammá ugyammá. :))))

ommm 2008.09.11. 10:39:53

Sbac: gonodlod, hogy elkapja?
mármint a gépszíj

yenoee 2008.09.11. 13:57:53

Hehh. Ezek a béjemvések rosszabbak, mint a jezsuiták.
Komolyan mondom, bazze. :)))

Nekem meg az a problémám, hogy az E32 teccene.
Mindenféle ide írogató gyanús arcok már rá is igazítottak erre, ni:
www.hasznaltauto.hu/2026294_bmw_735i_1990
Még nem aktuális, de el fog jönni az ideje egy ilyesminek. Csak jusson. :)

tomnemtom 2008.09.11. 20:35:30

szerintem tuti elkapja.
nem szabad ezzel viccelni.
télleg, apamackó, anyamackónak van saját autója ?
merha van, akkor nyugodtan csapj bele Sabccal a lecsóba ! :D
és szólj, ha közel jönnek az oszlopok, nagy gyakorlatom van kézkirakással vajákolni.

GabstarDeLuxe 2008.09.14. 18:04:55

E28-ason mit kell megnézni nagyon megvétel előtt?:D

Sabc 2008.09.15. 09:57:51

Vezérműtengelyt, küszöböt, tornyot, ajtók alját, rendszámtáblavilágítás körül a bódét, tankajtó körül, ha melegen szarul indul, akkor pótlevegő-tolattyú(feltéve, hogy L-jetes), ha az ülés kicsit szakadt, akkor 4-500 ezer van benne, ha fossá van szakadva, akkor 7-800, kilométerórának nem hiszünk!
És nem is aggódunk, ennyi kilométerrel is tud az jó autó lenni, enyémben 700 párezer volt, mikor összetört.

GabstarDeLuxe 2008.09.15. 14:32:47

Köszi Sabc !

Az a szar hogy a magyar kínálat az lófasz, van 3-4 524td, talán 1-2 520i, aztán kifújt..meg van egy szép e12-es(528i), csak az meg autómata...

Úgyhogy spórolás lesz itt még 1 darabig, halál a fránya regadóra, vagy béküljek ki egy dízel bódéval?

apamacko 2008.09.15. 20:56:23

Sabs : feltétlenül értekezünk ha elviszik a Golf-ot és szorítja a zsebem a pénz. Tomnemtom-ot persze elvisszük vajákolni :-)

apamacko 2008.09.15. 20:57:15

Sabc : bocsi sötétben pötyögtem bocsi !