Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Észrevette valaki?

2008.09.18. 14:00 | ommm | 16 komment

Címkék: ? jogsi safe driving

Csikós Zsolt cikkéből:

Az autóiparban minden furcsaságra van magyarázat. A sajtókonferencián megtudtuk, Olaszországban 2009-től olyan szabályt vezetnek be, hogy a kezdő sofőrök nem vezethetnek bizonyos teljesítmény fölötti autót – 80 lóerő lehet a határ. Nem mintha 80 lóerővel ne lehetne meghalni egy háztömbnyi autózás alatt, de ha így nyugodtabban alszanak a honatyák, lelkük rajta.

Honatyáink, lehet példát venni.




A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr54669644

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GabriSanyi · http://htst.hu 2008.09.18. 14:07:09

Dejó hogy ilyen engem már nem érinthet...Amúgy Fejben kell felnőni az autóvezetéshez, nem pedig a lóerőket kell lecsökkenteni (és nem azér mondom ezt mer vr6 ide vagy oda, ezt télleg így gondolom), ahogy Csikós Zsolt is írja 80 lóerővel is meglehet halni, a sok lőerő csak kibővíti a meghalási lehetőségek tárházát.

dzsedi 2008.09.18. 14:19:29

és tuning az smafu, gyárilag nyócvan kis heggesztés azt már kilencven is meg száz azt repeszt az ifjú dígó neki a fának ígyis úgyis legyen csak negyven lóerő az mehetne marutival minden ifjú talján,

ezzel most nem tudom mit akartam mondani

szép napot csá

Sam8888 · http://indafoto.hu/sam8888 2008.09.18. 14:27:43

Lehet, hogy az a 80 LE egy 700kg-os autóban többet ér, mint 120LE egy 1300kg-osban... Mellesleg kis tuninggal hamar 100paci fölött van az a 80, és egy 800kg-os kasztniban az már burtális tud lenni.

www.hasznaltauto.hu/2335473_fiat_127_1974

Skel 2008.09.18. 14:31:12

Hány gyerek hal meg 80 LE alatti ladákban "sport" kipufogóval vagánykodva.....
szerintem kevesebb mint RS4-es Audiban már csak ha a legtöbb fiatal pénzügyi helyzetét tekintjük.
Akinek meg volt pénze RS4-esre annak pont arra nem lesz hogy a rendőrt megvegye.... Ilyen ez a világ

mercurius 2008.09.18. 15:33:57

Én ezt nem korhoz kötném, (itt gyerekekről szólnak előttem) hanem rutinhoz és büntipontokhoz.

És a 80 paci sztem nem visszatartó erő... Ahogyan azt már többen megjegyezték, a súly/lóerő arány is fontos. én inkább ehhez kötném a dolgot. Miért ne vezethetne valaki 110 lóerős kocsit, ha az lomhább, nehézkesebb, és lassúbb, mint egy 80 lóerős kiskocsi?

Én úgy 15kg/LE -re tenném a biztonságos arányt. Egyenlőre nem tom másssal alátámasztani ezt, csupán jelenlegi és korábbi autóimmal szerzett tapasztalatommal.

mercurius 2008.09.18. 15:41:22

báááár ha jobban belegondolok, anno a trabi 26 pacija kb 650 kilót vitt...és azzal is simán előzgettem - ZILt, IFÁt, lovaskocsit, bringást, és kispolákot

ez pedig kereken 25 kg/LE és működött. Akkor a bizi legyen 20 kg/LE. És legyen maximálva a csúcssebesség is. mondjuk 150-ben.

Ha valaki kibír így pl két évet, akkor már lesz türelme közlekedni is.

Ja és aki sok balesetet okoz, azt kezdőnek visszaminősíteni.

Lally 2008.09.18. 17:09:37

És miért pont 150 legyen a max sebesség? Miért nem 130? :)))

trükkösbéla 2008.09.18. 17:56:14

Ez abszolút nem újdonság az olaszoknál. Annak idején az 1-es Punto 6 sebességes váltóval pont csak azért volt az 55LE-s alapmotorral, mert a 16 évesek nem vezethettek bizonyos LE/kg felett. A Punto 6speed pedig pont borotvaélen volt. A 6 sebesség pedig azért kellett, mert a hülye digó kamasz az Apriliáról átülve gyakran tette rükibe az 5gangos autókat. A 80 úgy tűnik emelés lesz, úgyhogy nem kéne példát venni (legalábbis az emelésre). Ha nálunk egy ilyen rendeletet hoznának, szinte biztos, hogy annak csak a 1,2-es Fabia, Ibiza és Polo felelne meg... Elvégre a kormány ragaszkodik a cég termékeihez.

Sam8888 · http://indafoto.hu/sam8888 2008.09.18. 18:22:07

mercurius 2008.09.18. 15:41:22

Ha 15 a végsebesség, akkor az sem jó, mert városon belül is fellehet gyorsulni 150-re és már megis van a baj. Nemkell mindenféle butasággal korlátozni mindent. Szerintem ez így jó, ahogy most van, maximum, ha 20 éves korig a gyerek okoz vmi balhét, akkor azért a szüleit (IS) vonják felelősségre. Ez még talán működne is, bár a gazdagok esetében csak a fejbelövés segít...

miluman · http://autofilia.blog.hu 2008.09.18. 20:45:54

akárhány lóerős kocsim lehet, ha a szembejövő román kamionban elalszik a sofőr.

csiky944 2008.09.18. 20:59:05

azért megnézem h a széria Trabant mikor előz meg egy ZIL-t

prokee · http://prokee.blog.hu 2008.09.18. 21:01:41

csiky944:
Csak ha kedve tartja - de akkor bizony simán :)

Rocko- 2008.09.18. 23:34:08

asszem erre jó az, amit ma hallottam: fiatalabb srác ecsetelgette idősebb nőnek (talán az anyjának), h még nincs meg a korhatárosa se, csak motorra teheti le, de nem is most, majd csak jövő nyáron, és hogy akkoris csak 125-ig, nem korlátlanra, és hogy az milyen rossz. meg majd nézegeti az autósiskolákat, hogy melyik a legjobb meg legolcsóbb meg legrészletfizethetőbb.
és a végén csak annyit tudtam nyugtázni magamban: öcsi, mire te megszereznéd a korlátlant, addigra vagy nem élsz, vagy nem lesz lábad.

megint 2008.09.19. 01:39:16

pár év múlva már hülyeség lesz ez a szabály, mert az 1.2-es motorok között is alig lesz ami nem múlja a 80 lóerőt felül.

apamacko 2008.09.19. 09:38:55

Gyerekek a szándékot nézzétek ami sztem jó !
Fiatal bohó koromban én is törtem autót.
A Lada után egy 2.0 Ford kicsit gyors volt főleg télen :-(

Most nem tudom pontosan mi a szabály az ifjú vezetőkre, de ugye motornál is bevezették a korlátozott jogsit, ami sztem jó megoldás.

Kösze 2008.09.20. 21:42:09

mercurius-nak igaza van szvsz, nem a lóerő a döntő, hanem a tömeghez viszonyított aránya.
a szándék pedig tényleg becsülendő, bár nem tudom hogy tanultam volna meg én vezetni, ha ilyen szabályozás van érvényben és saját autó híján a 100 lovas családi scenic-ről le vagyok tiltva...