Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Csepelek, Dutrák, Eddie, birkaszar

2008.09.26. 08:00 | Lowtyo | 7 komment

Címkék: explorer csepel dutra

Még mindig keresem családunk első terepes járgányát.

Folyamatosan böngészem a netet megfelelő alanyok után kutatva és persze barátaim is azonnal küldik az infót, ha ráakadnak valami finomabbnak tűnő vasra. Azon már lassan nem csodálkozom, hogy a neppereknek minden lógóbelű rozsdaboglya normál állapotúnak, esetleg megkíméltnek hat és még a telefonban sem árulják el, hogy nem egy valóban jó autót fogok találni, ha felkeresem őket, hanem egy szilikontól tocsogó belsejű, szanaszét vaxolt, utolsókat rúgó darabot. És persze fikázni nem szabad, mert akkor sértődötten közlik, hogy egy ennyi idős autónál, az általam említett fék, futómű, karosszéria hibák természetesek (ilyenkor kézen fogom őket és kivezetem a saját hasonló korú autómhoz, hogy akkor ez miez?). Az már jobban dühít, hogy a saját autójukat árulók is kezdik átvenni ezt a stílust. Olyat, hogy közepes állapotú szinte senki sem ír. A közepes állapot ezek szerint azt jelenti, hogy nincs időnk elvinni a MÉH telepre, meg hát műszaki is van rajta...
Ezért nagyon meggondolom, ha egy autót kinézek magamnak, érdemes e 2-300 km-t autózni miatta.

Egyik nap oMm barátOMM küldött nekem egy Eddie Bauer kivitelű Explorer-ről egy hirdetést. Nem pont ezt a típust kerestük, de a hirdetés alapján korrektnek tűnt az autó. Nézegettem, mutattam otthon nőmnek, aztán úgy alakult, hogy egy üzleti utamról hazafelé arra jártam, ahol az autó lakott. Felhívtam a tulajt, van-e ideje megmutatni. Készséges volt, elmagyarázta hol találom, majd megbeszéltünk egy találkozót a kis falu kulturális központja (kocsma) előtt. Kaptam egy kávét (aznap már vagy a tízediket) és elkezdte mesélni az autó történetét. Minden kérdésemre választ kaptam, még azokra is, amiket nem akartam feltenni, nehogy neveletlennek tűnjek. Aztán mentünk egy jó nagy próbakört aszfalton, terepen, nagyon terepen, minden kapcsolót, kezelőszervet kipróbáltunk, megnéztünk és minden hibáját elmondta. Említette, hogy van egy donorjárműve is, amit odaad az autó mellé, persze azt is látni szerettem volna. Végignézett rajtam és illedelmesen jelezte, hogy az öltözékem nem épp oda való. Egy darabig még az én agyamon is végigfutott, hogy a reggel fényesre tisztított öltönycipőmet nem biztos, hogy a puha sáros talajban kellene barnára színezni, de hajtott a kíváncsiság, milyen lehet a másik Explorer. Innen indult az elmebaj.
 
 
 
Besétáltunk egy ház hátsó részére, és bevallom a sok érdekes járgányt látván, legkevésbé a donor jármű érdekelt. Ott ugráltam örömömben a bokáig érő birkaszarban, mint a hülyegyerek, ha buborékos csokit kap és izgatottan kérdezgettem az engem körülvevő emberkéket, hogy miket látok épp. Bevallom, szinte semmit sem tudok a régi traktorokról, teherautókról. Világéletemben városi gyerek voltam, nekem az is újdonságnak számított mikor megtudtam, hiába keresem a burgonya növényén a barna gumókat, azok bizony a föld alatt vannak. Az ott lévők persze furán bámultak rám, nem igazán értették, hogy akkor én most minek is örülök ennyire. Próbáltam magyarázni, hogy autóbuzik, meg, hogy benzinvérű, de szerintem még én magam sem értettem volna, mit is akarok mondani nekik. Mindenesetre remekül szórakoztak látva, ahogy az öltönyös srác, feltűrt nadrággal, próbálja félrehajtani a bambán álldogáló birkákat, hogy hátramenjen megnézni a számukra talán értéktelen, de legalábbis egy egyszerű munkaeszköznek tekintett Csepel 566-ost, majd riadtan rohanjon vissza, egy fújtató, sziszegő pulyka kíséretével. Aztán találtam még két másik Csepelt is, amelyek közül az egyik nagyon szépen rendbe volt rakva. Mondták is, hogy veterán vizsgát szerettek volna rá, aztán végül csak befogták. Ettől függetlenül nagyon vigyáznak rá és ez látszott is rajta. Volt még ott egy kék traktor, amit említettek milyen típus, de amire az autóig értem, már rég kiment a fejemből, de ha minden igaz valami keletnémet gyártmány lehet, mert a motoron hatalmas IFA felirat díszelgett. És persze a Dutra 1000-es, ami a hosszú formás orrával, valami mesésen szép járgány. Fiatal kísérőnk lelkesen mesélni is kezdte, hogy pár perc alatt életre lehet kelteni a masinát és talán sikerülne is kiásni onnan, de ilyet azt hiszem nem lehet kérni. Biztos vagyok benne, hogy egy számukra alkalmas időpontban nagyon szívesen megmutatnák őket, mert a végére úgy láttam kezd tetszeni nekik, hogy egy, a tanyasi idillbe egyáltalán bele nem illő ember mennyire tud lelkesedni azokért a gépekért, amivel Ők nap mint nap dolgoznak. Utólag is köszönet nekik a szíves fogadtatásért és hogy rabolhattam az idejüket számukra talán furcsának tűnő kérdéseimmel.
 

 

Visszatérve Eddiere, úgy gondolom, remek vétel lehet. Picit még hezitálunk rajta, de a 800000 forintos vételár nagyon korrektnek tűnik, és ugyan így az eladó is. Rég nem hallottam ennyire őszintén beszélni az autójáról senkit, aki készül megválni tőle. Ráadásul ebben az árban van még egy fél autó is pluszban, ajtókkal, ablakokkal, felnikkel, beltérrel.

És most már gondolom, senki sem hiszi el, hogy van egyáltalán fényképezőgépem, mert szokás szerint otthon hagytam. Ráadásul a privát telefonom, amivel normálisabb képeket lehet készíteni az autóban maradt, az autó pedig a kocsma előtt.... Szóval ezek még a szokásosnál is rosszabb képek lettek, elnézést értük. 



A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr54669470

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zon 2008.09.26. 08:28:53

Az a tyúk a Csepelen! kegyetlen... Mint a Packard orrdísze,csak magyar narancs verzióban.

bsz 2008.09.26. 09:01:31

Az a kék traktor marha nagy Ifa motorral egy Fortschritt traktor, nem nagyon volt gyakori nálunk. Valóban Made In DDR, azt hiszem valami ZT300 vagy valami ilyesmi, nálunk a faluban is van, egy erdészettel foglalkozó manus hozta valahonnét Drezda környékéröl saját lábán!! de azon volt forgórakodó gém is. Söt volt ennek a 80-as évek végén egy szögletesebb új verziója is, olyannal még mentem is..egyébként a keletnémetek is alkottak egy-két érdekes dolgot, pl. a szintén Fortschritt gyártmány E517-es kombájn eredetileg V8-as IFA dízellel jött, pár évig nyaranta segédkombájnosként volt szerencsém hozzá. Az a hang...még most is borzongat amikor a v8-as dübörgése mellett a menetkart elöretolva felsírt a hidromotor, jajh régi szép idök...

feketenap 2008.09.26. 09:52:17

A négyezres motor nem épp takarékos! De ennek szériánal a legütősebb a formája.

Kálmán 2008.09.26. 12:40:22

A Csepeleket nem árulták?

apamacko 2008.09.26. 18:06:59

átérzem gyermeki lelkületedet ami ott elfogott :-))

Lowtyo 2008.09.26. 19:44:10

A Csepeleket nem árulták, bár gondolom van az a pénz :)

bsz: köszönöm a kiegészítést, nem véletlen, hogy nem tudtam megjegyezni a nevét :)

feketenap: nem épp takarékos, de hogy hol el nem ment az az autó... a forma pedig szerintem is ütős

soman81 2009.11.17. 00:02:45

Kedves Lowtyo engem érdekelne hol találtad ezeket a gépeket esetleg a srác száma is ha el tudnád küldeni. Dutrát nem akarták eladni?
Üdv soman
süti beállítások módosítása