A mai hírek közt találtam: Ötajtós Audi A1 tanulmány a láthatáron.
Ami egy teljesen érthető lépés lenne, hiszen dúl az emissziós háború, mindenki egyre környezetbarátabb(nak mondott) autót akar és/vagy kénytelen gyártani. Ez egy jó ellentpont az S8-asok ellen. Másrészt a kompakt szerényebb méreteivel elfogadható városi autó lenne, mellyel új piac nyílhatna ezzel a kisautóval.
Aztán itt egy másik hír, mely a Golfhoz kapcsolódó új motorpalettát vázolja fel. De lássuk mit is ír: Az autóba állítólag már nem a Volkswagen kis hengerszögű V6-os szívómotorja kerül, hanem egy új fejlesztésű, 2,5 literes, turbófeltöltéses, öthengeres soros motor, ugyanaz, amely más híresztelések szerint az Audi TT-RS és RS3 típusaiba is bekerül, nagyjából az R42-es bemutatásával egy időben, 2010 körül.
No, kérem, innetől már nem nehéz összerakni a képet. Adott egy kicsi, könnyű (feltehetően) összkerékmeghajtású autónk. Aztán jön mellé egy 2.5 literes, (dupla!) turbos öthengeres motor. Nekem ebből az az összegzés jön le, hogy ebből készülhet az új S3-as Quattro Coupé, melyi ideális rallyzáshoz. Vagy legalábbis egy bivalyerős méregzsákhoz elég.
Tehát, a kérdés fennáll: az Audi visszaakar-e, vissza tud-e lépni a hivatalos rallyérába (figyelem, a DTM azért más!) vagy csak ezt én vizionálom? Illetve felmerül egy másik kérdés a technológiai fejlődés okán: vajh szerelnek-e össze DSG váltós versenyautót? És jobban fog szerepelni mint Röhrl úr?
Beszóltak