Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Párizsi Autószalon - tőlünk

2008.10.17. 13:00 | Rocko- | 12 komment

Címkék: zöld technika újdonság párizsi autószalon

Sajnos mi nem lehettünk ott személyesen, viszont Csikós Zsolt kolléga (már ha megengedi ezt a megszólítást) hozott nekünk temérdeknyi képet, nézzük, mi hogyan látjuk az autószalont.

Rocko:
Kezdjük a legelején: jó dolog ez az ökomizéria, csak néha azt érzem: túlzásba visszük. Az autóra akarjá terhelni szinte a teljes környezetszennyezési rátát, holott kisebb arányban járulnak hozzá, mint ahogy azt beállítják. Egyelőre ezt csak kezdeti versenynek, fejlődési szakasznak tudom be, én nem tartom szinte egyik autót se igazán környezetkímélőnek, jó megoldásnak. Egyetlen igazán értékelhető autót láttam eddig a témában: a Honda FCX-et. Kívülállóként viszon mindenképpen érdekesnek tartom ezt a versenyt. Kíváncsi vagyok, mit hoz a jövő. És akkor haldjunk sorban: Chevrolet Cobalt Cruze egész tetszetős, látszik, hogy tolódnak az amerikai piac felé, kérdés, hogy a yenkik hogyan veszik ezt be. Aztán vannak érdekes tanulmányok, mint a Hypnos, Z. E. Concept, Kiyora vagy a CR-Z, de kétlem, hogy bármit is látunk majd belőlük az utcákon. Egyedüli esélyesnek a Mercedes Concept Fascination, ezen abszolute látszik az újkori BENZ éra. Az X1, Q5, Mini Crossover és Ferrari California téma inkább önmaguk paródiája, hogyan is lehetne ugyanazt átcsomagolni, és annyira összenyomni, hogy eladható legyen. Ezzel ellentétben áll a Seat Exeo, szerintem egész kellemes, noha ezen is erőteljesen érezni az Audi alapokat, mégis, kellemes, a némethez képess élettelibb autót sikerült készíteni. Nekem tetszik nagyon, bár betudható egyrészről az Audi szeretetemnek. Lada stand meglepett is meg nem is. Nem számítottam rá, de mindig előrukkolnak egy igazán kívánatos tervvel. amit utána jó gyorsan el is felejtenek. És a többiek? Négy üléses Lambo és Lotus? Uraim, kérem ne vicceljenek!


prokee:
Ehhh, ha én lennék tomnemtom, azt mondanám, konzumidióta sz*rok. Szép, új, csillog, irigykedhet a szomszéd, és mint mondani szokták, ennek az üléskárpitját még senki sem fingta fel.

Engem, kérem, nem mozgat meg. Ugyanezt láthatom kicsit később a kereskedőknél, bár külön oda kell figyelni, kifelé jövet nehogy eladjanak nekem egy klafa hitelkonstrukciót, ajándék gépkocsival.

Ami viszont élvezhetővé teszi ezeket a kiállításokat, azok bizony az extremitások, hülye ötletetek. Érdemes volt várni, Csikós úr meg is örvendeztettett minket néhány ilyesmivel :)

A ZöldHullámról pedig: Nem vagyok hardcore környezetszennyező, nem tartozik életcéljaim közé minél nagyobb mennyiségű rákos kisgyermek előállítása. Ezért, ha szükséges, és módom van rá, a hétköznapokban szívesen közlekedem ózont büfögő járművel - legfeljebb kevésbé vidáman érkezem nap mint nap a munkahelyemre. Azt viszont autóbuziként nem tudom elképzelni, hogy 20 év múlva ne rántsam elő egy napfényes szombat délelőttön a benzinüzemű gépet (legyen az aktuálisan bármilyen típus), és ne tolhassak bele puszta élvezetből 300 kilométert, közúton, szerelemből.

Mert élvezem, azért.


ommm:
Hja kérem, őszintén szólva tele már a tököm ezzel a "zöldek lettünk" trenddel. Persze, egycsapásra virágba borulnak majd a mezők, őzikék és boldog sünök lepik el az utcákat, az oroszlánok a tenyerünkből esznek majd, nem lesz Afrikában éhezés, elmúlik a gazdasági válság és az egész emberiség egy óriási hippikomunnában él majd. Love, peace, unity.
Én meg majd mindezt elhiszem. Az ilyesféle hibrid-elektromos satöbbi járgányok úgyis csak fél- vagy átmeneti megoldások. Állítólag olcsó lesz majd egyszer az előállításuk. De jó! A sok elhasznált lítium-polimer akkuból pedig házat építünk majd.
Sokkal komplexebb probléma ez az egész, mintsem hogy egy-egy autómodell megoldást jelentsen rá. Továbbra is azt mondom, hogy takarítani nem itt kéne elkezdeni. Nem hiszem, hogy a környezetszennyezésért, az idő előtti menstruációért és a pingvinek pusztulásáért kizárólag az autók felelősek. Nem.
De hagyjuk, ne itt és most vesézzük a témát.
Az egész Párizsi Autószalon elrohant mellettem, villanásnyi emléket hagyva maga után a legkevésbé Lamborghini Lamborghiniről. Nem tetszik. Én hibám bizonyosan. Ismerős elemekből összelegózott valami, gyorsan-gyorsan, hiszen van már Aston Rapide (ezidáig a legszebb nagy GT a Quattroporte mellett) jön a Panamera és a BMW 8. Legyen az Audinak is. Tökönszúrták az amúgy is halódó olasz formatervező-iskolát. Hol van már Marcelo Gandhini, Battista "Pinin" Farina, hol van már Ferruccio, Enzo és a régi dicsőség. Ebben az autóban biztosan nem. Scusi.




Szerintünk : : (3/5)
Szerintetek : (1/5)

A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr63706315

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Auto-InterCont 2008.10.17. 13:47:35

Ha az autód ózont bufogne, az nagyon nem lenne jó a városokban. A gázokból az UV fény hatására így is keletkezik elég. Talán még sok is!

korlat 2008.10.17. 13:59:02

ommm, nekem tetszik az új Lambo. Szerintem jól néz ki, de valahogy mégis olyan lélektelennek hat. Nyilván sosem lesz Lambo-m, ha esetleg mégis, akkor Espada. Az régi, igazi, szép és olcsóbb, mint egy Pantera:) szóval mit is akartam? ja, hogy tetszik az új Lambo, de pontleszarom:)
a környezetkímélő autókról meg annyit csak, hogy: zöldség.

Sabc 2008.10.17. 14:16:26

Az az igazság, ami sokszor szoktam hangoztatni, hogy ha ezen a bolygón csak az autók lennének az egyetlen környezetrombolók, akkor ez olyan marha egészséges és tiszta hely lenne, hogy ihaj.
Egyébkéntmeg ha végre összeraktam a vényócat, akkor kimegyek, és egy erős gázfröccsel elégetek egy tank benzint, csak azért, mert jó. :))

ommm 2008.10.17. 14:21:15

Öncélú
de milyen jóóó :))

Joejszaka 2008.10.17. 17:47:10

Amúgy szerintem a benzinmotorok iránti rajongás addig fog tartani autofil körökben, amíg el nem terjednek a Tesla Roadster kaliberű villanyautók.

Azért a lineális nyomatékgörbe nem semmi. Utána pedig max. a nosztalgia marad.

Bélabácsi 2008.10.17. 17:59:57

Uraim, azon azért szerintem ti sem kezdetek el vitatkozni, hogy a környezettudatosságnak annyi áalsáagos butasáaga mellett van egy nagyon jó oldala: a súlycsökkentésre való törekvés.

Vezettem tegnapelőtt egy 130-as dízel BMW-t, egyenesben valami iszonyat, a Mátrában lefelé viszont sehol sincs a sógorom megpiszkált és ültetett, első szériás MX-5-ösétől. Az egyik a másfél tonna felé közelít, a másik alulróol karcolja az egy tonnát. Az új 2-esek is ettől olyan élvezetesek (500-as Fiat vagy a Polo GTI futóműve ? Hahaha....).

Nem vagyok Mazda-fetisiszta egyébként, de ők újabban erre komolyan odafigyelnek, és ez jó a fogyasztásnak is.

Bélabácsi 2008.10.17. 18:00:33

Bocsánat, 123-as dízel volt a szentem, elírtam.

zako1 2008.10.17. 18:02:15

"Azt viszont autóbuziként nem tudom elképzelni, hogy 20 év múlva ne rántsam elő egy napfényes szombat délelőttön a benzinüzemű gépet (legyen az aktuálisan bármilyen típus), és ne tolhassak bele puszta élvezetből 300 kilométert, közúton, szerelemből."

"Azt bezony ki tudná elképzelni, hogy ezek a büdös, pöfögő masinériák, amelyeket tudálékosan autómobilnak neveznek, valaha is felváltják a lovaskocsikat?! Amikor vasárnap reggel befogom a két gyönyörű almásderest a kocsi elé, magamba szívom a bőr és a lószagot és puszta élvetegségből kocsikázom 10 vagy 15 kilométert a határban, földúton, szerelemből."

Egyébként húsz év múlva nem hiszem, hogy a teremőr megengedi majd, hogy kihozd a múzeumból a benzinüzemű autót... :-) Arról is nem szólva, hogy honnan szerzel bele benzint.

Kifordított kacagány 2008.10.17. 18:16:54

zako1 2008.10.17. 18:02:15
ha benzin nem lesz, lesz alkohol. valahogy csak meg lehet majd oldani.
egyébként meg lesz benzin

apamacko 2008.10.17. 21:33:59

Bélabácsi : Igen kezdenek odafigyelni a súlyra.
Az új Ibiza is könnyebb mint a régi (kb. 50kg) pedig nőtt 15cm-t !

A villanyautó pedig sztem igenis jó lenne hosszú távon is ha végre megoldanák az akkuk gondját és itt gondolok arra amit omm is írt!
Meg hát a villanyt is víz, nap, és atomenergiából kell nyerni nem pedig lignitet meg barnaszenet égetni !

Zako 1: már ássuk el a 300 lityi hordókat a kert végében lesz benzin de nem adunk másnak :-P

Sanyi. · http://www.sopianaedeluxe.blog.hu 2008.10.17. 22:52:07

Ja, én is ezt akartambenyögni. Mazda fan vagyok egyértelműen, de ez kérem vicc. Öööö...bocsánat PR. 50-100 kg-okról beszélünk. A Mazda 2 (1.4) 1100kg!!! Az én 5 métres 2.0 626-om 1200kg.

Smafu...

Kifordított kacagány 2008.10.18. 07:30:50

apamacko 2008.10.17. 21:33:59
erre a hordós megoldásra már én is gonoltam. egyetlen szépséghibája a dolognak, hogy egy idő után tönkremegy, hála a szupi adalékoknak. ha visszamehetnék az időben, szólnék fateromnak, hogy az egyhuszas benyából rakjon nekem félre néhány köbmétert. tudom, nem vagyok elég zöld, ha ólmos benzinre vágyom.
süti beállítások módosítása