Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Kontra Balkán

2008.11.07. 16:00 | Sanyi. | 18 komment

Címkék: közlekedés románia túra nyaralás

Lowtyóval általában egy húron pendülünk. Most se volt ez másképp, ugyanakkor jártunk Romániában is. Számomra a végcél Szatmárnémeti volt, ami ugyan más tétel és más terep, mint Bukarest, de az ország azonos.

Nekünk az idő nem volt oly fontos tényező és öltöny és BMW sem volt nálunk.

Anyagi megfontolásból a "Poloska" - céges Clio II 1.5 dCi (82le) - mellett döntöttem, ami nem kecsegtettett ugyan hatalmas vezetési élménnyel, de takarékosság szempontjából hozta az elvárásokat. Egy tankból (kb 50l) sikerült megjárni "Szatmárt", ami nem kis szó.

 

Ez pedig a pillanat, amikor fejet hajtok a modern diesel technika előtt, ha nem tűnt volna fel!

 ...persze ettől a diesel még sz*r, de vannak tagadhatatlan erényei! :)

Szóval ha épp nyaralni, vagy kirándulni megyünk és nincsen porig ültetve a szekér, akkor mindenképpen ajánlom Romániát autós túrázásra, kirándulásra. Teszem ezt nem csak a fantasztikus táj miatt, hanem az idegen kultúrák és az ismeretlen egzotikuma miatt is.

Ha nyílt terepen autózunk finom zene - ízlés és aktuális vérmérséklet szerint - mellett kényelmes tempóval, nagyon kellemes élményben lesz részünk. A lankák megindítják az ember gondolatait, szép idő esetén ez fokozottan igaz.

Bántam is hogy az "öreglány" otthon pihent. Hiányzott a megszokott fotelem, a lágy morgás, a halvány fólia és a kék ablakok az élményhez, a nyomatékból autózás 2000-es fordulaton, de ettől eltekintve is csodálatos volt. Milliószor jöttek elő a 3 éves Sováta körüli autózás emlékei, a Békás Szoros, a Havasok. De így is felejthetetlen.


Amit már Lowtyónak is megjegyeztem, MINDENHOL építkeznek, de ez előbb-utóbb elmúlik és akkor beköszönt majd a Gran Turismo kánaán!
Erre különben keleti szomszédainkban is megvan a hajlam:). Nem mondok - gondolom - újdonságot azzal, hogy a román gépjárművek jó 90%-a saját termék. Azonban ettől függetlenül is érdemes elemezni kicsit a helyi gépjárműparkot, mert azért akad ott is érdekes látnivaló.

Először arra gondoltam, írok egy jó kis Dákólógiát, de a 23-dik karosszéria-változatnál erről inkább lemondtam...

A városok külön csemegék, hiszen rengeteg érdekes, és millió - számomra vicces - járművet látni. Csak úgy kapkodtam az apparatot a kocsiban de a feladat teljesítésében számos tényező is akadályozott. Ami számomra a leginkább zavarbaejtő volt, az az, hogy arrafelé, általában a belső sávok fogynak el és ez párszor meglepett. Pláne hogy szekerem teljesítménye jelentősen felülmúlta a támadó 1310-es Dákeszek és állati erővel meghajtott közlekedő eszközökét - szóval észnél kellett lenni. A másik véglet a gépjárműpark - a Daewoo Racerek és Nexiák 5%-os hányadán, valamint az "egyéb" típusok elhanyagolható mennyiségén felüli - fennmaradó része. Szóval a maradék a tehetősebbje. Benga Benzek minden mennyiségben, X6, Q7, A8, az ABC minden betűje 20 milla fölött. Na ŐK már OTT IS tisztában vannak felsőbbrendűségükkel és eszement mód tipornak.

Igen, az ott egy Lambo. A harmadik a sorban. A bolt tulaja pedig szerintem simán különdíjas! :)

Feltűnő mennyiségben képviselteti magát a helyi tuning-scene is, akik sokszor képzelt lóerőkkel, de teljesen kamikaze módon közlekednek.

Nem egy olyan eset volt, hogy a dombok lábánál kanyarogtunk, és a mögöttem haladó sportoló előzésbe kezdett. Tette mindezt úgy, hogy valószínűleg ő is látta már a szemből jövő, a domb teteje fölött megcsillanó 15 méteres kék ponyvát. Kemény na!

Itt egy kicsit kitérnék helyi tuning szokásokra, mint a téma iránt érdeklődő. Szóval gyakorlatilag mindenki tuningol. Kezdve a falusi fatertól az 1310-es - ne adj' isten TX/TLX, de az már tényleg durva -  Dákójával. Ez a típus főképp matricáz. Zömében a francia eredetre utaló szélvédőmatricákkal operálnak. Minden második Dákeszen, "Renault" - esetleg "Michelin" felirat virít, illetve a nonfig és sárkányos "tetkók" viszik a prímet.

 

Akadnak persze kreatív, komoly tuningosok is, akik komolyabb beavatkozások után a "GTI" titulust adják kocsijuknak. (Nem vagyok benne biztos, hogy nem volt-e ilyen típusjelzésű gyári Dacia is valamikor - omm)

Az új generáció aranyifjai is hasonlóképpen járnak el, de ők más - létező - típusok eredeti jelzéseivel ékítik járművüket, ezzel érve el a kellő optikai hatást és megszerezve az extra pszichés lóerőket.

Egyik kedvencem a Skyline GTR jelvényes Passat PDTDI taxi volt.
És a teherautósok! :) "ROMAN" márkájú teherhordón a "MAN" felirat tükörre polírozva, a "RO" meg sose látott rongyot....

A közlekedésre különben valóban érvényes a "balkáni" jelző. Nem is a morál, hanem a háttértámogatás miatt. Csak a hazai közlekedési tapasztalatok segítettek át olyan tételeken, mint a közlekedési -villany- rendőr nélküli 6 ágú (!) főút-kereszteződés, ahol nincsenek felfestett sávok. Érezzük magunkat Indiában, barátaim!

A gyalogosokkal szemben azonban rendkívül előzékenyek a helyi pilóták. Nem értették, amikor gyalogszerrel nem léptünk a zebrára rögtön. A beidegződések, hmm-hmm. Itt mindenki azonnal megáll, amint gyalogost lát az átkelő közelében. Na ezen azért érdemes lenne elgondolkozni! Van ahol ez természetes, csókolom! 

Végezetül tán annyit, hogy lám-lám, ott erre halad a kultúra. Ezt választották. Komoly fegyvertény! 

És lesz még...




Szerintünk : : (3/5)
Szerintetek : (5/5)

A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr74748083

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

biker_kolee 2008.11.07. 18:30:55

A tuning szokásokról volt egy poszt a belsőségen is. www.prostreetromania.ro :)))))) Elég érdekes kis oldal, még érdekesebb angol hejesírással. :) (direkt jé :P )

biker_kolee 2008.11.07. 18:34:49

Amúgy a lányok, akiket megemlítenek az oldalon, kifejezetten az instant get kategóriába sorolhatók ízlésem alapján. :)))


www.prostreetromania.ro/img/girlz.jpg

Almos 2008.11.07. 19:22:03

Nos, szerintem az a 90 % "enyhe" túlzás. Romániában sokkal több nyugati modern autó van mint azt bárki is elképzelni. Sőt, igazi kincsek is fellelhetőek. Kisvárosunkban (Székelyudvarhely) található 130,000 eurós zsír új maserati, 69-es ford mustang gyönyörűen felújítva, új ford mustang és még sorolhatnám a több tízezer eurós csodákat. És ez csak egy alig negyven ezres lakosú város. Marosvásárhely már dúskál az efféle javakban aztan Brassó, Kolozsvár, Konstanca, Jászvásár (Iasi) amik autóparkjáról nem is érdemes elkezdeni írni. Úgy érzem van ami ellensúlyozza azt a jó pár sufni tuningot ami szaladgál az utcán. Csak szét kell nézni.

Almos 2008.11.07. 19:23:32

Apropó! biker_kolee, az HELYESírás és nem úgy ahogy te írtad... Gáz pont a helyesírást fikázva az alanyt helytelenűl írni. :))

Sanyi. · http://www.sopianaedeluxe.blog.hu 2008.11.07. 20:08:46

Almos 2008.11.07. 19:22:03

Nyilván has számok voltak, de ha vidéki falvaon haladsz át, akkor tényleg nem jellemző a Maser és hasonlók. Ellenben nem véletlenül lőttem a Lambot, amiből ez volt a második amit láttam Szatmári rendszámmal. az meg ugye kb. 130 ezres váross kb.

Mellesleg a sufnituningok sokkal szórakoztatóbbak és érdekesebbek tudnak lenni, mint a hidegvérű szupersportkocsik.

Mustang az más! ...az büntet:)

jk 2008.11.07. 21:40:06

Azért a fehér dacia tulajának kijár a riszpekt. Nem semmi kreativitás kelhetett, hogy egy szarból egy még szarabbat csináljon... :D

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2008.11.08. 07:39:31

Azt nem irtad,mennyit mentetek el teli tankkal!
Tudom,nézzek utána googlemaps-on....
Én,az Fa asztra 1,7tédé kombimmal 900km-t mentem teli tankkal. (52l)

Almos 2008.11.08. 07:49:55

G Astrammal (2.0 DTI 101 LE) a rekordom 4,6l/100km. Igaz eleg kenyelmes tempoban de akkor is. :) Komolyabb tempoban Becsbol hazafele Udvarhelyig amiben van jocskan autopalya es romaniai viszonyok is egy tank gazolaj eleg volt. Es az is szinte egy ezres. Amugy meg szivesen megiszik 7 litert is. :)

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2008.11.08. 07:53:47

Nekem 4,5l csak akkor sikerült,mikor leesett a hó és 70-nél jobban nem mertem menni.
Nálam Szeged-Pozsony-Szeged útvonalon sikerült egy telitankkal abszolválni.

Sanyi. · http://www.sopianaedeluxe.blog.hu 2008.11.08. 09:02:25

BeeTm 2008.11.08. 07:39:31
Pécs-Elek: 350km
Elek-Szatmár:230km
+100km itthon előtte

= 1260 km (nagyjából kresz szerint, közúton 90-100, direkt nagyon óvatosan, hajtós előzések nélkül, 95 kiló embertömeggel)

4l/100 (asszem 4,2 a gyári adat) nem rossz...de más, nagyon más, olyan mint gumival szexelni:)))

Sabc 2008.11.08. 09:39:07

Émmeg egyszer elmentem 600 kilométert a 80 literes tankomból, és büszke voltam magamra. :))))

Kell.Bele.Erős! :)))))

Almos 2008.11.08. 10:29:02

Anno Ticommal 100 km-es hegyi utszakaszon 8,2 liter benzint sikerult megitatni. (800 ccm). Azon is gondolkodtam, hogy lehet hogy lyukas a tartaly.:))) De nem. Megitta. Mind egy cseppig. Amugy annak az atlaga 6 volt. Ki volt egetve rendesen. Mondjuk ment is mint a vakeger. Palyan szinte 180...

Sanyi. · http://www.sopianaedeluxe.blog.hu 2008.11.08. 10:56:59

Hegyi útszakasz? Nekem 15-20l (normál az 8)
Sabc? :))))
Almos, ne vedd bántásnak, de azért erőst meglepődnék, ha 180-al megjellenne az ember mellett egy 800 ccm Tico.

Sabc 2008.11.08. 11:08:43

Hegyi útszakaszon nem fér ki a boad kijelzőjére, tudod csak 4 számjegyű. :))

Tico.
Pályán.
180.
És azt meséltem már, hogy nekem meg volt egy biciklim, amivel 210-el tekertem az autobahnon, de mivel a dinamós lámpával nem lehet villogtatni, ezért az S-Merci feltartott.
Hát.

:)))

Almos 2008.11.08. 11:20:13

Nem vicc volt. Komoly szazhetven valami... Szinte 180... Az ora kiakadt. Es ha kinyujtom a karomat akkor felszallok...

lally 2008.11.08. 11:55:40

Jó fej vagy Almos! Az alaktényező mint a deszkabudinak.....mennyémá...:)))
100 felett már sok-sok százalékot csalnak felfelé a kilométerórák.( a soför érdekében).

series_one (törölt) 2008.11.08. 13:05:08

te almos.
hány lovas is az a trikó vagy mijatöcs?
mert nagy sebességnél semmit nem számít, hogy könnyű az autó, oda erő kell a légellenállás miatt.

Kifordított kacagány 2008.11.08. 15:28:52

no igen, de ha már repül az út felett, akkor könnyebb dolga van, nem? úgy már esetleg sikerülhetett. a kenguru is azért olyan gyors.
a bringás 210 meg teljesen hihető, alig van valami légellenállás és ha a dinamóval megtermelt felesleges energiát megfelelőképpen használja fel, akkor a létrejövő elektromágneses tér olyan légáramlást eredményezhet, ami szinte magától repíti előre a bringát.
süti beállítások módosítása