Olvasom az Indexet, és pöfögök. Elsôként egy korábbi cikkből is idemásolom, miről is szól a téma:
A forrólevegő-vagyonMagyarország 2002-ben csatlakozott a Kiotói Jegyzőkönyvhöz, aláírásával pedig vállalta, hogy 6 százalékkal csökkenti az üvegházhatású gázok kibocsátását, viszonyítási alapnak, bázisévnek az 1985-87-es állapotot vették. Mivel Magyarországon, akárcsak a régió több országában, az ipar szerkezetátalakuláson ment át, jelentős mennyiségű kibocsátási kvótát takarítottunk meg (forrólevegő-tartalék).
Az elsőre bonyolultnak tűnő kvótaértékesítési tranzakció hátteréről Kardos Péter, az Energia Klub éghajlatvédelmi szakértője mesélt. A Kiotói Jegyzőkönyv lehetővé teszi a kvótakereskedelmet a dokumentumban meghatározott teljesítési időszakban, 2008 és 2012 között. Ebben az öt évben tehát a vállalásoknak megfelelően minden tagország kibocsátását mérik, és az öt év lejárta után átlagolják a kibocsátások mértékét.
Mivel Magyarország 28-30 százalékkal a kitűzött cél alatt van, így a kiotói tartalékunkat, ami gyakorlatilag állami vagyon, január óta piacra dobhatjuk. E mögött az az alapelv áll, hogy nem az a fontos, hol történik a kibocsátás, hanem hogy összességében csökkenjen.
Kardos Péter fontosnak nevezte, hogy Magyarország elsőként tett lépéseket a kvótaértékesítés irányába, hiszen ezen a területen megszereztük a vezető szerepet a térségben. Kiemelte azt is, hogy a pénzek szigorú felhasználása a záloga a forrólevegő-kereskedelem sikerének. Azt mondta, hogy az állami szervek mellett a civilek is oda fognak erre figyelni.
Tehát amíg az autógyártók a tökükre is csomót kötnek, hogy lehetőleg citruserdőt leheljen ki minden egyes autójuk, amellett az ország kereskedik a széndioxid készletével. Értsd: nem arról van szó, hogy a vidéki bejön a városba, és itt autózik, neeem, ennél nagyobb méretben, idejön egy gyár, és idebüdösít. Tetszik érteni? Kisembert szorongatjuk kipufogójánál fogva, vállalatot ideengedjük jó sok pénzért. És akkor szépen megveregetjük a vállunkat, kihúzzuk magunkat: igen, mi voltunk az elsők.
Van itt egy kis félreértés. Hál' Istennek nem hoznak ide se gyárat, se szénmonoxidot tartálykocsikban kiereszteni az alföldön. Ez úgy működik, hogy a csatlakozó országokmeghatároztak minden országra egy kreditszámot. Ennek összege adja az Egyezényben meghatározott maximumot. Azt azonban nem határozták meg hogy hol. Amikor vizsgálják a kibocsájtást a komulatív mennyiséget nézik, nem pedíg országonként. Így tudunk mi eladni a keretünkből, hiszen 1985-ben nálunk még dühöngött a nehézipar, amit azóta rendkívül ügyesen OFF-oltak. Ezért van felesleges keretünk. Eladjuk.
Az más kérdés, hogy miért történt mindez. Ez kérem nem más, mint a sikeres nyugati ipari lobby. Kelet hazavágva, bagóért keret, és verjük a mellünket, hogy mennyire zöldek vagyunk...
...jó, az persze értékelendő hogy legalább történik valami, bár elgondolkodtató, hogy mire alapozták mindezt. 1985 régen volt, hol volt még környezetvédelem, koromszűrős gyárkémények, EURO IV. Szóval nem hülyék. Az ipar jobban ott van a mindennapi életünkben mint gondolnánk. Elemzők hada figyeli szokásainkat, lesik mit lehetne kitalálni amit a nyakunkba sózhatnak valami új trend alatt.
Így lesz nekünk X6-unk, meg diffúzoros Dacia Sanderónk. :)
Sanyi
Hát nesze neked környezetvédelem, meg EU normák. Bár nem szívesen keverném ide a korábban oly nagy botrányt kavart egészségügy finanszírozási kérdését, de a szituáció pedig ugyanaz: újfent forintosítják az egészségünket, majd ott fent ők eldöntik, hogy mi mennyit autózhatunk, aztán ők meg kényük-kedvük szerint adják, hogy ki mennyit szennyezhet itt. Jut is eszembe: a főváros nem akar venni? A szűk hazai Trabantállomány hány kvótát jelent?
És hibridautókkal hogy állunk? Valahogy nem olvasom veretes betűkkel a címoldalakon, hogy ez az fiúk, már 5% a hibrid autók aránya. Vagy még mindig, üveghegyen és regadóntúli szivatásra van ítélve, aki környezetbarátabb autót akar?
Szóval ha üvegházhatást meg a Föld felmelegedését emlegetik, akkor jöhet a bűnbak: merhogymámegintazautósok. Igen kérem, kipufognak, ez ezzel jár. Kérem tessék mondani, mennyit termelnek a repülők? Mennyi hőerőmű van még? Cssak mert úgy ezeket rendre kifelejtik a szórásból. És ugye a kedves zöldek se metángázt ergetnek az alfelükből, hanem szűrt, nitrogén és szén mentes oxigént?
Szóval szeretném ha kedves honatyák, és illetékesek a saját házuk táján néznék körül, még mielőtt ilyen nagyszabású és "ügyes" üzletekbe kezdenének.
No, igen, mi vagyunk az elsők. Magyarán ismét eladjuk a szart is. Gondolom, az ebből befolyó pénz nagy részének már megvan a helye. És abban is biztos vagyok, hogy a hely neve zseb. Egyszerűen nem értem. Mindent eladtunk már, mégis egyre üresebb országunk kincses ládája, maximum a tartozom neked cetlik vannak benne. Az emberek megsarcolása viszont megy szemrebbenés nélkül. Tegnap kaptam meg a számlát az épületadómról, pár nappal előtte a telkem vagyonszerzési illetékéről (vetté telket vaze, fizessél már nekünk 10%-ot) az pedig, hogy mennyi pénzt hagytam ott az autóm átírásánál, illeték címen leírni sem merem. Ebben az évben állam bácsi kap tőlem 250.000-et, mert autót cseréltem, van lakásunk, és mert vettünk egy telket.
De közben jó híreim is vannak. 2010-ben imádott városom, Pécs lesz Európa Kulturális Fővárosa.
Néhány idézetet engedjetek meg a projekt honlapjáról.
Zsolnai kulturális negyed
„A Tervezők által elkészítendő engedélyezési tervdokumentációk birtokában az engedélyezési eljárás megindítását, valamint az EU-s pályázati dokumentáció beadását 2008. novemberében tervezzük. Az engedélyezési eljárás lezárultával kezdetét veszi a kivitelező kiválasztása."
Kaptár könyvtár és tudásközpont
„A Tervezők által elkészített engedélyezési tervdokumentáció alapján lefolytatott engedélyezési eljárás eredményeként Pécs Megyei Jogú Város Önkormányzata 2008. szeptember 25-én jogerőre emelkedett építési engedéllyel rendelkezik. A terület régészeti próbaásatása 2008. július 10-én lezárult. A kivitelező kiválasztása folyamatban van."
OPUS 2010 konferencia- és tudásközpont
„A beruházás kivitelezőjének kiválasztása folyamatban van."
Nem kellene szólni a srácoknak, hogy 2008 novembere van? Van egy évük a kivitelezésre. Nagyon sok részletet nem tudok, de remélem van varázspálcájuk, vagy egy palackbazárt szellemük, aranyhaluk, bármi, mer' anélkül kevés esélyt látok a megvalósulásra.
Nagyon elkanyarodtam a témától, elnézést érte. A lényeg, nem meglepődni ilyesmin, hogy eladjuk a kvótát. Eladunk mindent, mindent megadóztatunk, eközben fejlődni nem nagyon fejlődünk, egyre jobban mínuszban vagyunk... welcome to Hungary
Lowtyo
Beszóltak