Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Momomo mopedautó

2008.11.27. 18:00 | Rocko- | 29 komment

Címkék: közlekedés technika mopedautó

Vannak ugye a mopedautók. Ezek azok a kis, nők szerint aranyos/cuki, férfiak szerint asztfaltpattanás. Szerintem meg simán alacsonyfogyasztású, nem biztonságos, zárt motrobicikli, ami bevásárlókocsinak ideális. No, hát ha négy kereke van az ótó mondotta Kovács 10/S. Ezért gyorsan meg is büntette, mivel nem volt rendszám rajta. Tulaj hadonászhatott kézzel-lábbal, ha a fafőtörzs megenyhült, akkor elengedte, ha nem, akkor feljelentette.


A baloldali az.

A hazai mopedautósok meg próbáltak ellenkezni a hazai jogszabály ellen, mivel egyrészt sok galibát okozott nekik, unták a bírósági banánt, másrészt ellenkezik az Európai Unió szabályzatával, aminek tagjai vagyunk, habár ez sokaknak fent csak akkor jut eszébe, ha markot kell tartani, ha törvényi rendelkezés van, akkor nem.
Nos, mopedesek, fel lehet lélegezni! Szabó Máté, az állampolgári jogok országgyűlési biztosa utánajárt, és valóban sérti az uniós jogot. Köszönjék tehát neki.

Nekem csak egy kérésem lenne: Szabó úr, volna kedves megnézni, mi is a helyzet a regisztrációs adó terén? Ugyanis kínomban már csak röhögni tudtam, körbe néztem a német használtautópiacon, és a 6-900 000 forintos autó ára behozva 3-3,5 millió forintra rúg. Ön szerint ez reális, életszerű, és logikus egy 15 éves használtautónál? Köszönöm előre is a segítségét.

Tudtommal a regadó is sérti az Unió alkotmányát, de olyan lassan intéződnek arrafelé a dolgok, hogy idáig még nem ért el...

miluman




Szerintünk : : (3/5)
Szerintetek : (4/5)

A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr46789492

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

biker_kolee 2008.11.27. 18:38:46

A regadó az állambácsi lehúzása. Tudjátok tik is nagyon jól, hogy szarban a haza, hát akkor a behozott autóból is szerezzünk lóvét...

series_one (törölt) 2008.11.27. 19:34:06

most nemazé, de egy ilyen lófasz regdíja nincs kétszázezer forint, mivel 1100ccm alatti dízel.
hogyan jön ki az a három-háromésfél millió?

series_one (törölt) 2008.11.27. 19:35:48

nameg a másik.
nekem a kétliter benzin euromínuszhuszonhárom kibocsátású autóra volt 305900 forint. ha mellétesszük a forgalombahelyezést, meg az autó vételárát, akkor se tartotunk még kilencszázezer forintnál.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.11.27. 19:42:58

Én így soknak tartom a regadót, főleg azt bánom, hogy újabban a motorokra is kell fizetni, nem az összeg a durva, az nem sok, de a forgalomba helyezéshez nincs nekem idegzetem...

Z(ita) 2008.11.27. 20:20:25

Nem a regadó sérti az uniós alapszerzödést, hanem a mértéke.

VARGATAMÁS 2008.11.27. 20:34:20

ha így folytatjuk,és szarba se vesszük az unio-s törvényeket akkor a végén a fél ország a románoké,a másik meg a szlovákok-é lesz. mi meg mehetünk segédmunkásnak.pedig ezt csak a politikusok,törvényhozok érdemelnék meg.

boka · http://csaszu 2008.11.27. 20:46:35

Gondolom, ezek után nem az új mopedautók fognak bejutni hozzánk, hanem a túlszilikonozott garázsban "felújított" kicsit leharcolt tipusok. Ráadásul nem kell százezer kilométereket visszapörgetni, elég húszezret, az is négy olajcsere. Egy 350 kg tömegű járművet ellopni is könnyebb, négy próbanéger, aztán már fenn is van az IFA platóján

ndr 2008.11.27. 20:49:37

Kicsit félrementek a kommentek, én a cikkhez szólnék hozzá. Szabó Máté jómunkásember, köszönjük! Az sajnos sem ebből a cikkből sem a többiből nem derül ki, hogy ezentúl Kovács 13 főtörzs minek nézi a járgányt!

bsz 2008.11.27. 22:00:59

Engem kicsit a "hatóság" hozzáállása idegesít. Ma a Kossuth rádióban nyilatkozott egy közülük, sajnos a nevére nem emlékszem, de érdekes volt az érvrendszere.
Eszerint a mopedautó az egész unión belül a segédmotoros kerékpárokra szóló jogosítvánnyal vezethetö. Nálunk nem. csak. mert valaki kitalálta.
mi az indok: aki kismotorjogsit leteszi, az egy egy nyomon haladó, szarvkormánnyal irányítható jármü vezetésére szerez jogosultságot. aha. és akkor kérdeném mi a a helyzet a lovaskocsival? ott ki vizsgálja meg, ért-e a lovakhoz aki a kismotorjogsijával felül a bakra aztán gyíí..ki a forgalomba.
A mopedautó meg autószerü, emiatt kell a B-s jogsi hozzá. eztetet magyarázta ki a kolléga.
tiszta hülyék

raycoon 2008.11.27. 22:05:56

Milyen jó lesz amikor a bicikli úton szembejön egy ilyen. Hiszen a KRESZ megengedi...

prokee · http://prokee.blog.hu 2008.11.27. 22:08:22

"Hiszen a KRESZ megengedi"

Lakott területen kívül. Hússzal.
Máshol, gyorsabban nem.

Rocko- 2008.11.27. 22:15:01

biker_kolee 2008.11.27. 18:38:46
oké, lóvét szereznek, de mire?
van annak vmi haszna, zsebtömésen kívül?

series_one 2008.11.27. 19:35:48
nem ilyen gyöszöket néztem. ne sérts már meg, kérlek. :)

Z(ita) 2008.11.27. 20:20:25
egy vámhatáron belüli vám nem EU jogellenes?

VARGATAMÁS 2008.11.27. 20:34:20
ha így folytatjuk, akkor odajutunk, ahova Bulgária: megvonják a pénzeket és még a seggünkre is csapnak.

ndr 2008.11.27. 20:49:37
ezután köteles lesz mopednek.

bsz 2008.11.27. 22:00:59
azok, hülyék. :)

raycoon 2008.11.27. 22:21:44

prokee: igaz, úgy emlékeztem, hogy régebben lehetett 10-zel menni lakott területen belül is..

Mondjuk valószínű mindegy, hogy hol futok össze vele.. :-)

átaludtammindent 2008.11.27. 23:05:26

Nekem a tköm van tele a mopedautósokkal. Vidéken járok (6000 km/hó), főleg a Dél-Alföldön látok sokat. Általában nyuggerek mennek vele, mondjuk Hódmezővásárhely és Szentes között (városi, mi?), simán feltartják a forgalmat, a KRESZ-ről fogalmuk sincs.
Sajnos ha szembejövő forgalom van, ugyanúgy nem lehet őket megelőzni, mint egy autót.
Betiltanám, a villanyos biciklivel együtt!

átaludtammindent 2008.11.27. 23:08:08

Bocs, tudom, hogy off, de nem tudtam magamban tartani...

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.11.27. 23:09:04

Nem úgy volt, hogy az EU-n belül szabad áru és munkaerő áramlás van? De.
Akkor a regadó mi a faszom??
Szerintem Brüsszelben már csak kínjukban röhögnek rajtunk..

Rocko- 2008.11.27. 23:45:42

átaludtammindent 2008.11.27. 23:05:26
gondolod ha személygépjárműben ülnének, akkor nagyobb lenne a KRESZ ismeretük?
mit bíznál rájuk? autóval menjen ki a forgalomba vagy ezzel?
ha robogóval/biciklivel menne, meg lehetne előzni, ha van szembejövő forgalom?

nem teljesen életképtelen ez a dolog. csak tudni kell alkalmazni.

Alhazred 2008.11.28. 07:27:17

átaludtam: a villamos bicikli még rosszabb, a legújabbak állítólag 50 fölött tudnak menni, úgy szabályozzák le őket az importőrök. és ugye néma csendben jön, selátsehall nénikével.

a mopedautót meg nem tiltanám be, de lakott területen kívül csak tréleren közlekedhessen. egyszer értem utol egyet a négyesen (!) karcag-kisúj magasságában, rosszul mértem fel a sebességét a ködben, ezért előztemi, majdnem belecsókolóztam a szembejövő transporterbe.

Ursula 2008.11.28. 08:43:01

Ezzel mopeddal parkolni-e lehet ingyen?

Lally 2008.11.28. 09:08:57

Ha ezt nem tudjátok megelőzni, akkor egy Mgv-t , biciklist, öreg szoci autót,lovaskocsit sem?

Hozzátok igazítsák-é a KRESZ-t ?

Alhazred, te a saját hibád miatt korlátoznál másokat?

Átaludtam, miért veszed az elektromos biciklikkel (max. 300 W) egy kategóriába a mopedautókat? Ezekhez kell jogsi!
Ti nem olvastok KRESZT, ha nem egyértelmű valamii??

magyarnaba 2008.11.28. 09:09:57

Off: Sajnos a regadó úgy van kitalálva, hogy nem attól függ, hogy áramlik-e az áru (nem vámjellegű), hanem a forgalombahelyezésnek egy feltétele. Mivel egyformán vonatkozik magyar és külföldi autóra, nem diszkrimináló, így alkalmazható.

Más kérdés, hogy egyetemes szopatást jelent mindenkire nézve. Aki teheti, kerülje meg, szerintem ez erkölcsileg sem ítélhető el. A legegyszerűbb módja, ami kifogásolhatatlan: szerezni kell egy külföldi ismerőst vagy rokont, akinek a nevére vesszük a kocsit és ő akár egy magánokirati (két tanú, vagy közjegyzői aláíráshitelesítés), akár egy közjegyzői okiratba foglalt meghatalmazással jogot biztosít nekünk az autó használatára az Unió területén. Azt kell még mellé mondani, hogy a kocsi üzemszerűen nem Magyarországon tartózkodik, így nem kell regisztrálni a magyar nyilvántartásba. Ellenőrizzék, ha tudják.

Rocko- 2008.11.28. 09:18:22

Alhazred 2008.11.28. 07:27:17
valóban, fôútra nem való, maximum zsákfalvak közti autózásra, na de az nem a másik hibája, h rosszul mérted fel a távolságot.

Ursula 2008.11.28. 08:43:01
amennyire robogóval.

magyarnaba 2008.11.28. 09:09:57
"hanem a forgalombahelyezésnek egy feltétele"
hazai használtautót veszek, akkor nincs, külföldit, akkor van.
külföldön nem nagyon van jelen a regadó, mégis megvannak. miért?

magyarnaba 2008.11.28. 09:20:36

Rocko:

A hazai használtautó már egyszer bekerült a magyar nyilvántartásba, még egyszer nem kell bevezetni.

magyarnaba 2008.11.28. 09:33:12

Bele kell törődni, hogy politikusaink csak a saját állampolgáraikról történő bőrlehúzogatásban találékonyak, de külföldi kihívásoknál már messze nem ilyen frappánsak. Ld. Ficótól magyarázatkérés a rendőrattakra, a Rába legalább fékezett habzásúvá tétele, Verespatak, egyéb nemzeti érdekképviselet. Bocsánat , ez már az offok offja.

Rocko- 2008.11.28. 12:13:35

magyarnaba 2008.11.28. 09:20:36
oké, akkor egy új vagy külföldinél ez miben másabb? kb semmiben. na meg ha nagyobb köbcentis az autó, akkor Gizikének többet kell gépelni?
nem hiszem...

Kifordított kacagány 2008.11.28. 13:18:49

nem ellenkezik az eu jogszabályokkal
a mértéke sem (legfeljebb a jóizléssel)
más eu országokban is van ilyen

Z(ita) 2008.11.28. 15:48:14

Pontosítok, a használt autókra kivetett mértéke azért nem kóser, mert nem veszi figyelembe az autó értékvesztését. Az EU szabályai kimondják, hogy amilyen mértékben csökken az autó értéke, olyan mértékben csökken az árban benne foglalt regadó is. Tekintve, h a magyar törvények szerint minimálisan 10%-át mindeképpen be kell csengetni az új autóra érvényes illetéknek, így simán elöfordul, h a regadó meghaladja az autó vételárát. Tény, h létezik egy "egyéni elbírálásnak" titulált jogi lehetöség ennek orvoslására, de gyakorlatilag ezen még autó nem ment át.
Abba, h az új autókra milyen plafont szab ki az állam, nem szól bele az EU.

Alhazred 2008.11.28. 17:19:09

nos, a távolságot azért mértem fel rosszul, mert amint megláttam, nem gondoltam volna, hogy 40-nel döcög, gondoltam valami tata kiskocsiban. végülis igazam lett.

Kifordított kacagány 2008.11.29. 07:13:26

Z(ita) 2008.11.28. 15:48:14
ezért írtam a jóizléses kitételt, mert az eu-nak a nem működő egyéni elbírálás megy le a torkán, nem a valóság. ez nem jó, de ugyanakkor teljesen törvényes és arra várni, hogy a dolog törvénytelensége miatt ez valaha változni fog, nem érdemes. szerintem.