Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Már megint a hülye angolok

2011.01.21. 12:30 | Halálos_fogkefe | 21 komment

Címkék: történelem veterán bentley hülye angol omg packard

Amikor egy veterán korú autót szétflexelnek és típusidegen alkatrészeket erőszakolnak bele, minden jóérzésű autóbuzi felszisszen. Egy veterán, ha elérte azt a kort, megérdemli hogy újkori önmagához méltó állapotban csillogjon, néha kicsit hörögjön és üvöltsön. Aztán ahogy tovább telnek az évek, önkéntelenül is egyre nagyobb becsnek örvendenek az addigra már alig néhány számban fennmaradó egyedek. Nem úgy, mint a mai történetünk egyik főszereplője, az 1930-ban alig 100 példányban gyártott Bentley 8-litre.

Chris Williams, angol úriember, éppen a saját Bentley 8-litre ritkaságát akarta rendbehozni. A Bentley korai éveiben zászlóshajójaként árulta a 8-litret: ára, teljesítménye és mérete messze felülmúlt minden brit autótípust. Amikor 1931-ben az akkor még független brit autógyár csődbement, a Rolls-Royce megvette a vállalatot és azonnal leállíttatta a típus gyártását, valamint megszabadult minden raktáron lévő alkatrésztől. Így lehetséges, hogy mindössze száz darabot építettek belőle a '30-as évek elején és ezeknek többsége mára az enyészeté lett. Csak úgy mint Williams autója is, hiszen nem sok minden volt meg belőle - például a motorja sem - így kötött ki egy barátjánál ahol meglátta a leendőbeli szörnyeteg lelkét.

Nem akármilyen motorra esett a választás, ugyanis ez a Packard 4M-2500 kódnevű, második világháborús amerikai 768 PT torpedóhajókba szerelt erőforrások egyike. Egy hajóban három ilyen motor dolgozott, melyek megbízhatósága és teljesítménye legendás volt. 100 oktános benzinnel a világháború előtt még csupán 1200 lóerőt tudtak 2400-as fordulatszámon, később a kompresszor módosításával 1500 lóerősre növelték a 41,8 literes, V12-es erejét. A mágneses gyújtású, OHC, hengerenként dupla gyertyás és négy szelepes elrendezésű motor szívócsonkja közel 16 cm átmérőjú és a hengerek egyenként 3,5 literesek. Csak a motor szárazon közel másfél tonnát nyom.

Miután beindították, alapjáraton nyers hangja és lángoló kipufogója teljesen magával ragadta Williams-t, habár még azt sem tudta pontosan miféle ez a motor. Eddigre használható állapotba került a Bentley alváza, futóműve és hajtásrendszere, de a túlméretes motor és a nem szokványos megjelenés miatt új karosszéria készült az autóhoz. Ettől eltekintve apróbb módosításokkal, de sikeresen elkészült az autó, a hajtásrendszer gyakorlatilag széria állapotban viseli el a 2700 Nm-es csúcsnyomatékot. A mattfekete festés, a nyitott sofőrkabin, a torpedóknak álcázott olajtartályok, a repülőgépműszerekhez hasonló műszerfal elrendezés és a huszonnégy lángoló kipufogó egyszerre kölcsönöz Mavisnek, a szörnynek, korhű versenyautó és Mad Max külsőt.

Az első próbakör alkalmával kiderült, hogy a 2,7 tonnás acélszörny a vékonyka gumikon aligha tud kanyarodni, valamint a fékek is alul vannak méretezve. A kuplung eszméletlenül kemény, a váltó szinkronizálatlan, se biztonsági öv, se bukókeret, és teljes gázon percenként több mint 15 litert fogyaszt. Mindemellett annyira őrülten néz ki az összhatás, hogy az alkotó úgy döntött meghagyja lángoló, orrtúrós, röfögő, de egyben használhatatlan műtárgynak az autót és veterán rendezvényekre jár majd vele. A siker nem marad el, az első megjelenése óta közönségkedvenc.

Videó a Youtube-on

via The Telegraph




A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr802586823

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mosquitoo 2011.01.21. 16:49:52

Bár ez német és "csak" 750 lovacska, de ez jutott róla először eszembe: www.youtube.com/watch?v=zUsaYRyuGNY

killercsiga 2011.01.21. 19:09:45

egy ilyet kéne forgalomba helyeztetni :)

David Bowman 2011.01.21. 19:46:16

ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kibaszom a V8ast!! Ilyen kell nekem!!!!!

uz 2011.01.21. 20:30:51

MIÉRT KELL AZ A KIBASZOTT BUZI ZENE?????

A GÉP HANGJÁT AKAROM HALLANI, NEM PEDIG EZT A KÓKADTFASZÚ PRÜNTYÖGÉST!!!!!!!!!!!!

Robius77 2011.01.21. 21:07:11

@David Bowman: Nekem is ez a sok ÁÁ jutott eszembe:-)))

paperboy 2011.01.22. 01:23:46

ehhez minek kellett a bentleyt felaldozni????

csinalt volna egy replikat fembol, normal gumikkal, nagy fekkel....

kkn 2011.01.22. 03:10:35

Hogyan lehet magán az oldalon betűméretet növelni, mint egyéb alulméretezett irkájú oldalakon, és nem a böngészőben? Ha már ilyen apró hangyabaszó betűkel van, hehehe...

kkn 2011.01.22. 03:14:22

@paperboy: Mert így kb. korabeli minden. Anno a rekorder autók így születtek, egyre nagyobb mocikat szerváltak beléjük, jópár ilyen korabeli legenda született, és reinkarnálódott egyre a háború előtt, után. Ez ugyan egy sosemvolt verzió, de így teljesen magán viseli ama letűnt kor ilyeténvaló szellemiségét.
Ha már úgyis egy hiányos autója volt, amit más hiányos autókból, cuccokból lehetett volna feltámasztani, akkor csak azt áldozta be, ami neki volt. Nem egy kész autót vágott szét.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.01.22. 06:08:11

Ezek állatok :D De amúgy tényleg nagyon durván néz ki 8O

Donor 2011.01.22. 07:29:36

@kkn: Kellet neked nagyfelbontású monitor, mi? :DDD
A legtöbb weblap 1024*768-ra van optimalizálva.
Nekem most 1920*1200-as felbontáson van és 200%-ra van felnyomva a nagyítás. ;-)

Donor 2011.01.22. 07:30:30

@paperboy: lényegében ez történt. Volt egy kupac rozsdás alkatrésze, és abból építet egy fantázia autót.

Donor 2011.01.22. 07:31:43

@paperboy: lényegében ez történt.
Volt egy kupac alkatrésze és ez jött ki belőle mikor összerakta.

ohlajos · http://olajhaz.hu 2011.01.22. 13:58:09

Tényleg jól néz ki, a videóban reptéren egész jól kanyarodott :)

kkn 2011.01.22. 14:54:50

@Donor: Nem igazán, ez egy vagy 5 éves 19-es LCD, ami 1024 X 768 / 60Hz beállítással fut. De alig látom ezeket a pici betűket, előre kell hajolnom.

CSÖRR-CSI££ 2011.01.22. 16:04:26

@uz:

1- et értek!

A múltkor egy ralis videót épp azzal harangozott be ommm, hogy: "...és nincs alatta zene!"

Ez ugyanaz az eset, mint amikor az Eurosporton a triálmotoros kunsztokat úgy közvetítik, hogy a kameramanust, aki a pályán van ráállítja a rendező a versenyzőre, hogy csináljon a részletekről nagytotált, és állandóan azt vágja be!
Eredmény?: A versenyző olyanokat csinál az akadálypályán a motorral, hogy három kötél- és négy balett-táncos, öt hegymászó és hat lovas díjugrató egyszerre csinálja össze magát, ha látja, de mi a tévén egy film- és tévéesztétikai szempontok alapján összehozott kompozíciót látunk, ahol az ügyes operatőr egy képkivágásba hozza a dekorációként és térelválasztóként szolgáló cserepes növényt az egyik szponzor logójával, ami a versenyző csizmáján virít, miközben az egy hat méter magasan levő, húsz négyzetcentis felületen ugráltatja a hátsó kereket, hogy elfordítsa a motort!!!

Én már egy jó ideje ezért nem is nézek ilyent sem, mert csak felhúzom magam azon, hogy alig látok valamit abból, amit a versenyzők csinálnak, de látok szép premier plán klipeket belapuló gumikról, lábtartókról (csizmával kiegészítve), csillogó küllőkről, meg a közönségről...!!!
Mert, akik csinálják, azoknak ez a lényeg, mert a filmes szakmának csinálják, nem a közönségnek -hogy kapnák be...!

Az ilyen videóknál meg az elmaradhatatlan zene b***sza föl az agyam!

(bocs, ha durva voltam, de szerintem igazam van)

David Bowman 2011.01.22. 17:51:10

Mi a fasz lehet a motor előtti másfél méterben?

Hanzi 2011.01.23. 00:59:06

@Mosquitoo: Ezt láttam Stuttgartban a Retro Classicon,pár éve...Be is röffentették,az előttem álló kiscsaj eldobta a hamburgerét...remegtek a csarnok falai.Brutál Brutus!A pilótát és a motorteret egy drótháló választja el.
süti beállítások módosítása