Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Mad Max 2.

2008.12.08. 13:00 | Sanyi. | 16 komment

Címkék: tuning mad max autobuzik

Sokszor hangoztattam, hogy az Istenért! Ha már tuningolunk, akkor törkedjünk már az igényességre. Aztán megláttam ezt a Celicát, és nem tudtam hová tenni.

A Puszta Mad Max első ránézésre finoman fogalmazva úgy fest, mintha a fiatalok némely megoldás részleteinek kidolgozásakor a szovjet mérnökök nyomdokain indultak el. Ebben az autóban azonban más értékeket kell keresni. Tipikus példája a találékonyságnak, és ami nagyon fontos, nagyon komoly szakmai munka volt az elkészítése.

Jó lenne, ha a tuning idehaza arról szólna, hogy megmozgatjuk az agyunkat, és megpróbálunk valami igazán faszát csinálni. A Brutal Bikes csapata megtette ezt. Itt van a kocsi, beletették az eszüket, és nem ész nélkül aggattak rá minden vackot, hanem nagyon körültekintően rakták össze ezt a vasat.

Ami a dolog pikantériája, hogy nem egy jól bevált példa után indultak, hanem fogtak egy öreg japán kasztnit, abba beletettek egy Audi motort amint szépen felhúztak két turboval, és az egészet megkoronázták egy kompresszorral. Ez a motortuning non plusz ultrája!

Ehhez nyilván a hajtásláncba is bele kellett nyúlni, így történt, hogy a váltó egy BMW-ből érkezett. Egy új szörny született, ami simán indulhatna a magyar "Halálfutam"-on. Ha lenne. De nincs.

Na nézzük hogy is történt ez az egész, az "alkotók" szemszögéből...

Még 97 nyarán szólt az egyik pajtásom, hogy lesz valami autós móka a tököli reptéren, és hogy nem e mennék ki vele, kimentem. Viszonylag érdekes dolog volt ez nekem, keresztben csúszkáltak autók, nagy hanggal, drift! Ez egy nemzetközi verseny volt szó elég sokféle autót lehetet látni , de mégis a legtöbb BMW volt. Nem igazán érdekeltek az autók, mert főképp motorokkal foglalkoztam, de a kihívás miatt gondoltam bele kéne vágni!

Persze, szép álom, de ezt az egészet formába is kellene önteni. Nos, itt sem a már bevált megoldásokra törekedtek a srácok.

...elkezdtünk hevesen valami motort keresni és így akadtunk egy 150 lovas 1.8t VWW motorhoz, nem túl erős, de legalább turbós, van benne fantázia. Következő problem, hogy szerezzünk hozzá vmi jópofa kasztnit, BMW-t nagyon nem akartunk mert abból sok van, vagy valami régit és ritkát vagy első kerekest átalakítani.

Nézegettünk Hunor barátomnál 323-as Mazdát, 626-ost és még Mitsu Sapporót is, persze mind veterán korú, de az állapotuk miatt nem igazán voltak megfelelőek! Míg egyszercsak Spicli Laci komám szólt, hogy az egyik utcában látott valami régi Toyotát. Megnéztük, nagyon tetszett! Kevésbé szétrohadt állapot, vad külső, Pannonos reklámautó volt. Szasza barátom ismerte a tulajt így olcsón megszámították...

A Toyota Celica gyönyörű kocsi, de mivel már veterán kategória, nem igazán megfelelőek a benne lévő technikaimegoldások a rá váró feladatokra. Ez komoly probléma, de ha már...
Szóval nem volt sok kec-mec a csapat kidobta a régi hajtást és futóművet.

Az autó és a motor is megvolt szó már csak a futómű és a váltó kellet! A legalkalmasabbnak BMW mutatkozott. Sikerült is találkoznom egy normális bontóssal Kasza mesterrel, akitől sikerült beszereznem E36 első és hátsó futóművet kompletten, 315-ös  25% spert, E34 525 tds zf váltót meg minden kütyüt ami csak kell! Az autó kipucolása után gyors lakatolás, amit főleg Spicli csinált, majd ezután szívátültetésre átkerült a gép Veres Gábor úrhoz.
Kicserélődött a futómű, hátra egy 60X100 zártszelvényből készült a difikeret tartó, bekerült a motor váltóval, ami közé 15 mm-es acéllapból passzdarab került, és nem utolsó sorban a csövezés is itt készült.

A hajtásláncba a kardán hardi tárcsa részét kicseréltük egy féltengely csuklóra. Maga a  lendkerék és a kuplung maradt a gyári VW 240 mm tárcsa átmérővel karbon-kevlár betéttel amiből csak a közepét cseréltük ki BMW-re. A 15 mm passzdarab miatt a kinyomó szerkezetet is át kellett alakítani! Kicseréltük az összes gumi alkatrészt a hátsó futóműben fekete danamitra, felszabályoztuk a tárcsákat, fémszövetes fékcsövek! T4-es rugók kerültek hátra gátlókkal. Az első gólyalábról lekerült a rugó tartó, Petivel egy 70 mm alu csőből csináltunk rá orsót, állító anyát, és végül egy szép proflex rugót is kapott! A torony tetejét is levágtuk hátrébb helyeztük a nagyobb utánfutás miatt. Kapott még szép toronymerevítőt is aluból.

Bent a motor, gurul a kocsi. Ilyenkor jön csak a kipuff, mert már van mihez, és mire méretezni.

A kipufogó dobokat Anti barátom készítette Százhalombattáról, a turbó után 76-os majd egy flexi cső után két 60-assal jöttünk el a váltó mellett, a két dob az anyós oldali küszöb alatt.

Ezek után álltak neki a motornak, amit igen nehéz röviden leírni. Áááállatok... :)

Két hűtő is került az autó orrába 1.9 és egy 1.6 td, az intercooler egy T4 102-esről származik körbelemezeltem és összekötöttem egy fz400 vízhűtővel meg egy kis elektromos szivattyúval, nagyon szuperül működik! Csináltunk bele egy egyszerű kézit Skoda kuplung munkahengerrel. Hátul egy alumíniumból készült tank van a pótkerék helyén, a kocsi alatt pedig előbb egy, majd később kettő szivattyú.

Ja, és hogy erre mit mond?!

Az autó persze nem volt az igazi...

A cuccok közül minden megérkezett, kivéve a nagy turbo, a gyári k03-as turbóval nem igazán lehet 1 bar fölé menni mert ugye ez volt a cél! Kicsit elkeseredtem, mire ZollerSpic2 megkérdezte hogy miért nem rakok fel kettőt? Twinturbo??? Elég állatságnak hangzott, meg hát elég bonyolult is. Miért ne?! A kompresszor turbó (twincharge) gondolata biztos volt, már több lapot is telerajzoltam a tervekkel, csak a sorrend nem volt biztos. Kompi, turbó, motor vagy turbó, kompi, motor? Hát elkezdtük! Hajtókar csere.

A kompresszor 230-as Merciről származik ami gyárilag 2,5 áttételen 0.5bart tölt mi a kis 1.8-as motorunkkal számolva, hogy baj ne legyen  3,2-re áttételeztünk így vicces 1 baron fújogat. Felkerült egy klímakuplung a kompresszorra. Először egyszerűség miatt a generátorról hajtottuk a kompresszort, áttétellel a motor előtt keresztben egy szíjjal. Amivel nem számoltam az a 6,5 szeres szíjsebesség szóval csattant röpült! Ezt később orvosoltuk egy komplett csapágyazott tengely beiktatásával amit a főtengelyről hajtunk, ezen a tengelyen kapott helyet a kompresszor végéről lekerült kuplung és egy meghajtó kerék a végáttételhez. A kompresszorral párhuzamosan beépítettünk egy megkerülő szelepet amire akkor van szükség ha a kompi áll, ez egy alumíniumból készült ház amiben van egy 45 fokban elvágott 60-as furatot magába foglaló tömb, készítettünk rá üvegszálból egy csapó ajtót ami alap állapotban zárva van. A kompresszor működése közben a nyomás még jobban rányomja az ajtót az ülékre, de amint leáll a szívás miatt az ajtó felemelkedik és szabaddá válik az út! Mivel a plusz levegőhöz több benzin is kell ezért a legolcsóbb megoldás az volt ha még 4 db csúcsot szerkesztünk a bringára, mivel ugye ez a szupis ultimate úgyis elvezérli majd őket!

Na hát igen, ez elég keményen is hangzik. Bele is futottak a srácok abba, hogy elnyúltak a hengerfej csvarok, eltünt a víz - illetve csak átalakult:)...ez komoly hiaba. Úgy néz ki alulkalkulálták a terhelést. Ez a drága hiba sem retttentette el őket, tovább kisérleteztek, és ennek hála a kocsi kezd összeállni.

Síkolás, új tőcsavarok, gyűrűgarnitúra 225 lovasé és a kompresszió visszavétele 8 az 1-re  1 mm a dugó tetejéből! A turbókkal való játék nem ált meg, tehát ha a hátsó turbó drukkja zárva van akkor az túlságosan fojtja az elsőt így az nem tud felpörögni, de viszont ha meg nagyon nyitva van akkor magas fordulaton nem tölt, ebből következik , hogy fordítva kell működtetni a hátsó wastegatet, a drukkját a váltóharangra szereltük fel, alapból nyitva és nyomáson pedig elkezd bezárni (teljesen soha). Beépítettünk még egy fűtéstechnikából ismert 2” visszacsapó szelepet a két turbó töltő oldala közé. Az eredmény: 2000-es fordulattól van használható nyomaték, egyenletesen emelkedik a nyomás egészen 4000-ig ahol kicsi remegés és 5000-től megint kisimul, a nyomás értékek: először felépül 1 bar-ig  majd a remegés után 1.6! A kompresszor nyomás függvényében működik, 2000 fordulattól kapcsol be és 1.05 barnál ki, motorféknél vagy elengedett gáznál nem működik! Alacsonyon keményen indul, magas fordulatnál megszünteti a turbó lyukat.

Egyelőre így áll a szekér. Itt a tél, a Brutal Bikes csapata befűtötte a garázst, és bezárkózott... Egyszer láttam, hogy becipelnek egy másik Audi motort. 4.2 V8... Kíváncsian várom!




A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr18807910

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zz_ 2008.12.08. 13:26:47

Ügyes. De csak érdekességképpen mennyi lóvéval érdemes elkezdeni "játszani" ?

ommm 2008.12.08. 13:39:49

4.2 v8
na
azaz
a szíjjas átok
:D

bervas · http://mt10.blog.hu 2008.12.08. 13:45:21

4000-től a "kicsi remegés" az véletlen nem leválás vagy pompázs? Szét ne szaggasson valamit...

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.12.08. 14:46:31

Hány ló ez így?
És mire épül? Dorifto?

Wizardus86 2008.12.08. 16:12:44

"szét ne szaggasson valamit" szerintem ha végre utcára kerül, akkor minden szét fog szaggatni.
ez egyszerűen túl őrült ahhoz hogy üzembiztosan és sokáig működjön

Bene 2008.12.08. 23:26:02

4000-nél a remegés valószínű abból adódik,hogy az első turbó megkapta azt a kipu gáz mennyiséget amitől a wastegate ajtaja elkezd vezérlés nélkül kinyitni(kicsi a turbó),de még nincs akkora mennyiség,hogy a hátsót értelmesen meghajtsa,így túl nagyot fékeződik az első turbó,szó igazából 5000 ford számnál van az amikór már a annyi a gáz mennyisége,hogy a hátsó turbó is elkezd bedolgozni.A megoldás vszínü az lesz,hogy kap még egy visszacsapó szelepet az első turbóhoz!A teljes cikkben leírtam azt is,hogy milyen zsák utcákban is jártunk a turbókkal kapcsolatban.
A teljesítménnyel kapcsolatban,nem megy rosszul.:)
Nem nevezném olcsónak,még így sem,hogy mindent mi csinálunk!:(

streetsta · http://www.managertoys.hu 2008.12.08. 23:37:23

Klassz, meg ráadásul a Celica szép autó , csak nem bírom végigolvasni a szöveget -nagyon fáradt is vagyok már, meg őszintén megmondom, nagyon zavar, hogy szinte minden mondat felkiáltójellel végződik. Egy kicsit szerkesszétek már meg, mert nagyon nehezen emészthető az én egyszerű agyamnak. Bár az is lehet, ha végre alszom kicsit, könnyebben tudom majd értelmezni a dolgokat... Tényleg nem kötözködni akarok, távol álljon tőlem.

Rocko- 2008.12.09. 07:14:40

túlságosan nem akartunk belenyúlni, ígyis volt azért pár alakítás, h emészthetőbb legyen a szöveg. :)

Sanyi. · http://www.sopianaedeluxe.blog.hu 2008.12.09. 07:44:52

Streetsta remélem édesdeden aludtál, fitt és friss vagy!
Kivettem a felkiáltójeleket!
Fogj egy csésze teát, hajtsd ketté a TFT-t, és jó olvasást!

Jó reggelt!!!!

;)

dzsedi 2008.12.09. 09:29:21

erre a brutális tényleg megfelelő jelző

streetsta · http://www.managertoys.hu 2008.12.09. 11:36:12

Köszönöm, köszönöm, tényleg senkit nem akartam bántani, de szerencsére tudom, hogy ez alapvetően egy magára nagyon is igényes blog, igényes szerzőkkel, nagyon nem illett bele a képbe a dolog.
Az alvással egyébként nem volt semmi gond, de az ébredés, na az nem javított a helyzetemen. A tegnapi gond-problémák tovább fokozódtak, a megoldásokon még csak dolgozunk, érezhetően alacsonyabban van minden tekintetben az ingerküszöböm, nagyon uralkodnom kell magamon pár helyzetben. Most szembesülök először a konkrét ideggyengeség tüneteivel magamon... Szóval elnézést mégegyszer, hogy semmi érdemi hozzászólás, csak a kötözködés -de azzal nyugtatom magam, hogy cimborám szerint azért vannak a barátok, hogy olyankor is szóljanak, amikor valami nem teljesen kerek. Ha valaki viszont magára vette, attól én kérek elnézést!

szatyi 2008.12.10. 10:25:55

Óbazz... mingyá jön a gázturbina.

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2008.12.10. 15:15:57

Suzuki stift 1.0 az köll ide..... ;)
Stabil moci,kis fogyasztással.

Favágó 2008.12.17. 22:02:17

Nos, a remegést Bene orvosolta és így sokkal érdekesebbé vált az autó..
Remekül működött az autó az év utolsó edzésén.Fújt a kompresszor a turbóval karöltve...:)
A további kommentek befolyásolására bátorkodom
mellékelni két linket az eseményről :)

www.youtube.com/watch?v=pQOvccVflFE

képek:
www.carsandgirls.hu/cars_and_girls.php?mod=hirek&h=641
süti beállítások módosítása